כתב נושא: בוש: "העולם לא יאפשר לאיראן להשיג גרעין"  (נקרא 1916 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
נשיא ארה"ב נשא את נאומו השנתי על מצב האומה בפני קונגרס בעל רוב דמוקרטי עוין, כשהתמיכה בו בציבור בשפל של כל הזמנים. בדבריו התמקד בוש בנושאי פנים והזהיר מכישלון בעיראק. את ישראל הוא הזכיר רק במשפט \.

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, הופיע היום לפנות בוקר (ד') בפני שני בתי הקונגרס האמריקני, בנאום התקופתי על מצב האומה. במהלך הנאום הזכיר בוש את ישראל פעם אחת, כשציין את מחויבותה של ארצות הברית לתהליך השלום.

 

הייתה זו הופעה נשיאותית מול קונגרס עוין. לראשונה מאז נכנס לבית הלבן, נאלץ הנשיא בוש לשאת את הנאום על מצב האומה מול קונגרס בשליטה דמוקרטית, ועם התנגדות גוברת בקרב הרפובליקנים למנהיגותו.

 

"גבירותיי ורבותיי, מצב האומה טוב", כך אוהבים נשיאים לפתוח את הדו"ח השנתי שלהם לאומה. בוש לא יכול היה לומר זאת לפנות בוקר. דם אמריקני ממשיך להישפך ברחבי עיראק, ועל פי מצבו של בוש בסקרים, 28 אחוזי תמיכה בלבד, הציבור נטש אותו. רבים לא צפו כלל בנאום בן 50 הדקות, למרות שהוא הועבר בכל רשתות הטלוויזיה בזמן צפיית השיא.

 

"זוהי שעה קשה שבה החלטות קשות והאומץ עומד למבחן", פתח בוש את נאומו, והצהיר כי "אנחנו חייבים שיהיה לנו כוח הרצון להתמודד עם האתגרים הקשים ואויבים נחושים ואת החוכמה להתמודד איתם יחד".

 

בוש הקדיש כמחצית מהנאום לנושאי פנים, והציע חקיקה בנושאים רבים, החל באנרגיה והגירה, וכלה בביטוח בריאות ובנושאים חברתיים דוחקים אחרים, אך הייתה זו המלחמה הכושלת בעיראק שעמדה בחלל אולם הרוטונדה המרהיב.

 

גם בנושאי חוץ הוא התרחק מהעיסוק הפרטני בעיראק ונסוג לעיסוק הכולל יותר של מלחמה בטרור העולמי. בוש קרא לדמוקרטים לעבוד יחד "להשיג הישגים גדולים למען העם האמריקני", אבל מחיאות הכפיים שקיבל היו מנומסות ורפות. "לאזרחים שלנו לא אכפת מאיזו מפלגה אנחנו כל עוד אנחנו מוכנים לפעול יחד לבצע את המלאכה".

 

בגבעת הקפיטול אין קריאות ביניים כשהנשיא נושא את הנאום השנתי על מצב האומה. הפעם הייתה זו שתיקה מעיקה, פחות מחיאות כפיים ופחות קריאות עידוד. 435 צירי בית הנבחרים ומאה סנטורים המכונסים לחגיגת דמוקרטיה הגיבו בתחילה בנימוס, אך בהמשך ויתרו גם על כך.

 

המלחמה בטרור תמשיך הרבה אחרינו

 

בניגוד לנאומו בשנה שעברה , מיעט בוש להתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, והסתפק במשפט כללי אחד: "אנחנו פועלים דיפלומטית לסייע להשגת שלום בארץ הקודש, למען כינונה של מדינה פלסטינית דמוקרטית, שתחיה לצד ישראל בשלום וביטחון".

 

את עיראק הזכיר בוש במסגרת המאבק הרחב יותר בטרור, אבל הזהיר כי לכישלון בעיראק "יהיו השלכות חמורות ומרחיקות לכת". "אין כרגע דבר חשוב יותר מניצחון בעיראק", הדגיש הנשיא, והוסיף כי אויבי ארה"ב מבינים שהמדינה נמצאת במתקפה וש"הימים של מקום מחסה נוח, תנועה קלה ומימון עקבי, ותקשורת ללא הפרעות, חלפו מהעולם".

 

בוש אמר כי "מפקדי הצבא שלנו שקלו בזהירות את האופציות, דנו בכל גישה אפשרית, ולבסוף בחרנו בדרך הפעולה מכיוון שהיא תספק לנו את ההזדמנות הטובה ביותר להצליח". הנשיא הוסיף כי "רבים באולם הזה מבינים שאסור שארה"ב תיכשל בעיראק, כי אתם מבינים שהתוצאה של כישלון תהיה חמורה ומרחיקת לכת".

 

בוש חרג מהאמירות הכוללניות כשהתייחס לאיום הגרעיני מצד איראן. "העולם לא יאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר בוש, שהזכיר גם את תמיכתה של איראן בחיזבאללה ובארגונים שיעים קיצונים בעיראק.

 

"המלחמה בטרור היא מאבק של דור, שתימשך זמן רב אחרי שנעביר את החובות שלנו לאחרים", הסביר בוש לצירי הקונגרס, "לכן חשוב שנפעל יחד כדי שהאומה שלנו תראה את סיום המאמץ הגדול".

 

בוש הצהיר בנאום על תוכניתו להוריד את צריכת הנפט ב-20 אחוז בעשר השנים הבאות, בין השאר באמצעות כפייה על יצרני המכוניות לייצר מכוניות חסכוניות יותר, ולפעול למציאת תחליפים לבנזין, כגון אתנול.


"המדינה תלויה זמן רב מדי בנפט מבחוץ, אמר בוש. "התלות הזו מותירה אותנו פגיעים יותר בפני משטרים עוינים שיכולים לגרום להפרעות חמורות בהעברת נפט, להעלות את המחירים, ולגרום נזק לכלכלה שלנו. זהו אינטרס חיוני לגוון את אספקת האנרגיה והדרך לכך היא באמצעות הטכנולוגיה", הדגיש.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק אֵיתָן

  • מנהל הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
בוש: "העולם לא יאפשר לאיראן להשיג גרעין"
« להגיב #1 ב- : ינואר 24, 2007, 07:17:00 »
את זה שמענו כבר כמה שנים
"העולם לא יאפשר....."
וגם בתקופת השואה
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בוש: "העולם לא יאפשר לאיראן להשיג גרעין"
« להגיב #2 ב- : ינואר 24, 2007, 07:18:05 »
את זה שמענו כבר כמה שנים
"העולם לא יאפשר....."
וגם בתקופת השואה

לצערנו הרב מאוד אתה צודק...
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
בוש: "העולם לא יאפשר לאיראן להשיג גרעין"
« להגיב #3 ב- : ינואר 25, 2007, 22:19:16 »
היכונו לועידת אוויאן 2.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.