כתב נושא: שאלות בהלכה  (נקרא 6433 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק אבי 1

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3773
  • הבוחר החליט ממשלת ימין
שאלות בהלכה
« ב- : מרץ 11, 2008, 12:06:44 »
אבקש תשובות פשוטות ואינני צריך ציטוטים מהמקורות ועמודי הסבר שלמים.
1.האם ההלכה מתירה לימודי פילוסופיה שכוללים פילוסופים נוצרים או מוסלמים או אתאיסטים?
2.האם מותר לי כיהודי ללמוד את הקוראן או הברית החדשה,לימודי דת השוואתית אפילו כמטרה של דע את האויב?
3.האם מותר ליהודי לבקר במסגד?נניח אפילו שיהודי נכנס למסגד לטבוח בערבים,בכוונה הבאתי דוגמא אבסורדית!ליהודי אסור לבקר בכנסייה.
4.האם מותר ליהודי לקלל יהודי אחר,לאחל לו מחלה קשה או מיתה?נניח שמדובר ביהודי שבגד.
5.האם יהודי שהתאסלם נחשב יהודי?אני יודע שיהודי שהתנצר נחשב יהודי.
ושוב אבקש תשובות קצרות וברורות,אין צורך בהוכחת הטיעון באופן נרחב כי אם ממצה.
הבא להורגך השכם להורגו

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
שאלות בהלכה
« להגיב #1 ב- : מרץ 11, 2008, 13:55:14 »
בקשר לאחד, שמעתי שרבי עקיבא אמר שמותר לעיין בספרים של פילוסופים לא יהודיים ודתות שונות למען הנאה או החכמה. תקנו אותי אם אני טועה.
בקשר לחמש, שוב עד כמה שאני יודע, גם יהודי שממיר דתו עדיין נחשב ליהודי.
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
שאלות בהלכה
« להגיב #2 ב- : מרץ 20, 2008, 07:16:54 »
אבקש תשובות פשוטות ואינני צריך ציטוטים מהמקורות ועמודי הסבר שלמים.
1.האם ההלכה מתירה לימודי פילוסופיה שכוללים פילוסופים נוצרים או מוסלמים או אתאיסטים?
2.האם מותר לי כיהודי ללמוד את הקוראן או הברית החדשה,לימודי דת השוואתית אפילו כמטרה של דע את האויב?
3.האם מותר ליהודי לבקר במסגד?נניח אפילו שיהודי נכנס למסגד לטבוח בערבים,בכוונה הבאתי דוגמא אבסורדית!ליהודי אסור לבקר בכנסייה.
4.האם מותר ליהודי לקלל יהודי אחר,לאחל לו מחלה קשה או מיתה?נניח שמדובר ביהודי שבגד.
5.האם יהודי שהתאסלם נחשב יהודי?אני יודע שיהודי שהתנצר נחשב יהודי.
ושוב אבקש תשובות קצרות וברורות,אין צורך בהוכחת הטיעון באופן נרחב כי אם ממצה.

1,2. המשנה במסכת סנהדרין אומרת:"ואלו שאין להם חלק לעולם הבא... אמר רבי עקיבא אף הקורא בספרים חיצונים". ע"כ. ורבנו עובדיה מברטנורא מפרש שספרים חיצונים הם ספרי הפילוסופיה ואריסטו...
רש"י בגמרא במסכת שבת (קטז,ב) מפרש שפילוסוף זה "מין", מלשון מינים וכופרים...
אז בוודאי שלימודי הפילוסופיה אסורים, אבל חכמי ישראל שכבר כל התורה מונחת בחיקם, וצריכים לתת מענה ותשובה לכופרים  אזי מותר להם ללמוד...
3. ליהודי מותר להכנס למסגד ואפילו להתפלל שם (מנחה, ערבית, שחרית) מכיוון שאין זה בית ע"ז, הערבים לא עובדים ע"ז...
אבל אני לא הייתי מציע לך את זה...
4. לא מצאתי היתר לדבר לשון הרע, אלא אם כן זה לתועלת וע"פ כל התנאים שכתב "החפץ חיים" ספרו...
5. הוא נחשב יהודי מומר, אבל בהחלט יהודי...

ברכה והצלחה...

מנותק אבי 1

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3773
  • הבוחר החליט ממשלת ימין
שאלות בהלכה
« להגיב #3 ב- : מרץ 20, 2008, 10:55:12 »
תודה ערן,יתכן שלא אגיע לעולם הבא כי למדתי פילוסופיה וביקרתי במסגדים על הר הבית.
הבא להורגך השכם להורגו

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
שאלות בהלכה
« להגיב #4 ב- : מרץ 21, 2008, 01:09:31 »
תודה ערן,יתכן שלא אגיע לעולם הבא כי למדתי פילוסופיה וביקרתי במסגדים על הר הבית.

אם טעית ולמדת פילוסופיה תעשה תשובה שלמה, ואין דבר שעומד בפני התשובה...
לגבי הר הבית - זה כבר איסור כרת, תעשה תשובה תרבה בלימוד תורה, ואם תוכל לעשות "תיקון כרת" זה לבטח יועיל...

חג פורים שמח...

מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
שאלות בהלכה
« להגיב #5 ב- : מרץ 25, 2008, 06:20:16 »
בקשר לספרים חיצוניים ,יותר נהוג שמתייחסים בכך על ספרים שהתחזו ליהדות בימי בית שני אך לא היו ממש יהודים ,או לפחות לפי ההלכה , למשל יש קטע בגמרא שאחד מהרבנים שדנים על הציטוט אומר שהכוונה היא לספר בן סירא (ואפילו על הספר הזה יש רבנים שהתירו לקרוא לשם "סתם קריאה" אבל לא כלימוד תורה ,אלא סתם מעניין - כמדומני )

בקשר ללימודי פילוסופיה  , אם זה לימודים על מנת "להחכים מהם" בפילוסופיה גויית ,זאת אומרת, להיות מושפע ממנה ממש ולקבל את רעיונותיה - אז ברור שזה לא רצוי .... בעניין לימוד שלא למטרה זאת אלא סתם כלימוד חומרים כדי להבין מהם ועל מה מדובר בהם ביודעין שאתה לא מסכים איתם (בוא לא נשכח שהרבה מהפילוסופים הגוים היו נגד אמונה באלוקים של דת ) אז זה צריך בירור יותר  , אם מותר או אסור , ומכיוון שאינני רב, אוכל להמליץ לך פשוט לשאול רב על העניין

ובכל אופן האנטר - אם עשית תשובה על העניין - אפילו אם זה באמת אסור (ללמוד ספרי פילוסופיה גויית). ברור שהבא להטהר מסעיין לו . ואתה לא צריך להתייחס לאזהרה כאל דבר "חד משמעי" , אם זה נעשה בשוגג ,כי אפילו לא ידעת שזה אסור .
חוץ מזה אני מזכיר שוב - זה לאו דווקא הכוונה שם

בקשר לכניסה למסגד או כנסייה - אם זה למטרת כיבוש המקום - ברור שמותר להכנס לשתי המקומות  , שהרי כתוב "על במותימו תדרך " (אפילו אחרי שניצחת אותם - תשפיל את האלילים שלהם)  . סתם ככה להכנס בלי שום סיבה , אין בזה טעם

מי שכתב שמותר להתפלל במסגד , מעניין אותי לראות מקור לעניין
איסלאם לא עבודה זרה מבחינת עצמו מבחינת עבודת אלילים (לפי שיטת הרמב"ם , יש שסוברים אחרת) אך גם לפי שיטת הרמב"ם , כ"דת" זה כן עבודה זרה מבחינת יהודי , זאת אומרת, ליהודי אסור להתאסלם , מבחינת יהודי זה כן נחשב עבודה זרה לעניין דת ועבודה

הסיבה שהרמב"ם אומר שהם לא עבודה זרה , היא מכיוון שלהבדיל מהנוצרים הם לא עובדים פסלים , ומייחדים שם

אבל למשל (ואני בטח לא ברמה הלכתית כזאת שאני חושב שאני יכול להתווכח עם הרמב"ם) כמה נקודות מעניינות שלא נראה לי הרמב"ם ידע על האיסלאם כשהוא קבע שהם לא עבודה זרה  מכיוון שבזמנו לא היה עדות מצולמת למנהג המוסלמים במקום הקדוש להם (כי אסור היה ליהודי להכנס לשם ) ולחלק ממה שהם עושים . לכן יהודים לא יכלו ממש לדעת את רוב הדברים האלה אז


"היחוד" שהמוסלמים עושים, הוא לא באמת לאלוקי ישראל , אלא הם אימצו את האליל הראשי שהאמינו בו , בתפקיד אללה
אללה היה אליל הירח הבבלי ,ואף סמלו - הירח , הפך לסמל האיסלאם
המוסלמים עדיין קוראים לבנותיהם בשמות של אלילים בבליים וערביים פגאנים - כגון פטימה (אלילת הנהרות של הערבים העתיקים)
הכעבה (הריבוע שהערבים משתחווים לו) הוא היה מקום מרכז עבודה זרה לפני האיסלם , ומוחמד יש"ו שיכנע את עשירי מכה להתאסם על ידי שהפך את המקום לקדוש ועשה לו חובת עלייה של מוסלמים  - כדי שהם ימשיכו להנות מהכספים שהמקום הזה נותן להם על ידי עליות לרגל

כמו כן , מוחמד יש"ו בעצמו הראה את הבוז שיש לו אל המקום, בכך שעשה הלכה  שאפילו אם מישהו שיפרק את הכעבה אבן אחרי אבן אסור להכותו  , זאת אומרת שהוא התייחס לזה כצלם (זה לא אומר שהוא היה צדיק אגב, הוא פשוט התרכז בדברים מסוימים ששאב מהנצרות והיהדות)

דבר חשוב הוא , שהערבים הפגאניים שעבדו צלמים, היו עובדים צלמים מרובעים -בדרך כלל עם פרצוף ... כמו הנביטים שמצאו הרבה עדויות כאלה באתרי ארכיאולוגיה שחקרו בהם עליהם . ומצאו הרבה מצלמיהם שהיו מרובעים
הכעבה אם כן - הייתה צלם - ייתכן שמחקו לצלם את הפרצוף כדי שיהיה רק ריבוע - אך זה לא משנה את העובדה שמסתבר שהם כן משתחווים לצלם !!!!

דבר אחר , הצורת עבודה של המוסלמים - היא על ידי השתחוות - כמו צורת העובדי עבודה זרה פעם שהיו משתווחים על אבני משכית , למשל בכנען  , דבר שצווינו לבער יחד עם שאר הסוגי עבודה זרה של הכנענים
וראו פירוש רש"י על אבני משכית והעבודה עליהם
במדבר לג פסוק נב "וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת-כָּל-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְאִבַּדְתֶּם אֵת כָּל-מַשְׂכִּיֹּתָם וְאֵת כָּל-צַלְמֵי מַסֵּכֹתָם תְּאַבֵּדוּ וְאֵת כָּל-בָּמוֹתָם תַּשְׁמִידוּ. "
"משכיתם - כתרגומו בית סגדתהון על שם שהיו מסככין את הקרקע ברצפת אבנים של שיש להשתחוות עליהם בפישוט ידים ורגלים כדכתיב (ויקרא כו) ואבן משכית לא תתנו בארצכם להשתחוות עליה "

הדברים האלו לא יכלו להוודע לפחות במלואם ליהודים בני דורו של הרמב"ם , אלא רק למוסלמים שהיו מותרים לגור באיזור סעודיה ,מכה ומדינה

כמו כן , הערבים לא מאמינים באמת רק באללה שלהם - אלא גם באלבליס (דומה ללוציפר של הנוצרים) זאת אומרת , כמו הנוצרים - הם אשכרה מעיזים לחשוב שלאלוקים יש תחרות (להבדיל מהרעיון של השטן ביהדות , אצלם הם מאמינים שזה ממש כח מתחרה ונוגד את האלוקים)
הם גם מאמינים בג'ינים ורולות (יצורים אגדיים של דתות בבל ואשור )
כמו כן , יש כתות מוסלמיות (למשל במדבר סהרה) שמייחסות קדושה לחיות מסוימות , כגון ארנבים

אני חושב שזה כמה דוגמאות מצוינות למה יש מה לחשוב שאולי בכל זאת האיסלאם הוא כן עבודה זרה


דבר אחר , זה שהרמב"ם עליו השלום אמר שהאיסלאם לא עבודה זרה זה לא אומר שהוא התייחס אליהם בכבוד או אמר שהם דת צדיקה או משהו כזה , שכן לפי הרמב"ם האיסלאם והנצרות הם "חידוש דת" שזה הרבה יותר גרוע מעבודה זרה ,שכן הם יוצרים בלבול בעולם הגוי , כי הם מנסים להוות אלטרנטיבה לתורת האמת - וגוי שלא מכיר את היהדות היטב - עלול להתבלבל ולחשוב שהם באמת בעלי דת אמיתית שמייצגים את האלוקים האמיתי - מכיוון שהם גנבו קטעים מהרעיון היהודי ועירבבו אותו בשקר שלהם
והרמב"ם מכנה באיגרת תימן את מוחמד יש"ו "המשוגע" ,שמוכיח מה הוא באמת חשב על האיסלאם .
פשוט מנקודת המבט ה"יבשה" - הם לא היו עבודה זרה מבחינת ממש עבודה זרה כי יחדו השם ולא עבדו פסלים (לפחות כך היהודים סברו אז כי לא ראו את הדברים שהם באמת עושים במכה)

בעניין ללמוד על האיסלאם והנצרות וכתביהם - אם הכוונה היא חלילה ללמוד אותם כדת או משהו שאפשר להיות מושפע ממנו -ברור שלא . אבל שאל רב אם הכוונה היא רק ללימודים סתם כדי לדעת את דעתם - או כעניין דע את האויב

יהודי שהתאסלם או התנצר הוא מומר  , הם עדיין "יהודים" בזה שהם יכולים לחזור בתשובה . או לקבל עונש על מעשיהם . (אי אפשר לברוח מהיהדות , אפילו אם הם חושבים שכן -ONE CAN CHECK IN , BUT CANT CHECK OUT)


בקשר להר הבית , אם עולים על מנת כיבוש ההר , לכפות שליטה יהודית עליו וכו' , כמדומני שהרבה רבנים מתירים .
צריך להתיעץ על העניין עם רב האנטר , לא להבהל . אם אתה מעוניין דבר עם רבנים שידועים בתמיכה שלהם בהר הבית ומעודדים אנשים לעלות להר לחלקים המותרים בו ואף להתגרות במוסלמים שם כדי לכפות שליטה יהודית על ההר  בטהרה
« עריכה אחרונה: מרץ 25, 2008, 06:40:25 על ידי hebraic »
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD