כתב נושא: המתנחלים מציגים: לקחי עמונה  (נקרא 1802 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
המתנחלים מציגים: לקחי עמונה
« ב- : ינואר 22, 2007, 10:30:21 »
שנה אחרי פינוי המאחז יוגש דוח חדש של המתנחלים המביא עדויות ל"אלימות מערכתית" של השוטרים.



100 תלונות למחלקה לחקירות שוטרים, שלושה כתבי אישום ומאות פצועים – אלו רק חלק מהפרטים שמופיעים בדוח החדש שחיברו ארגון זכויות האדם ביש"ע ומועצת יש"ע על אירועי פינוי עמונה. הדוח, שיוצא לאור ביום השנה העברי לפינוי , יוגש היום לכנסת ולמשרד מבקר המדינה. במאחזים ביהודה ושומרון מציינים את יום השנה לפינוי בנטיעת 15 אלף עצי זית.

הדוח מבוסס על מאות תחקירים פרטניים שערך הארגון במשך השנה שחלפה, תוך איסוף, עיון ובדיקה של עדויות, מסמכים, וחומרים מצולמים. יש בו כדי להצביע על תסמינים של אלימות מערכתית, מתוכננת ומתורגלת.
יו"ר הארגון, אורית סטרוק, מדגישה כי כל תלונה וכל עדות שהוגשה למח"ש מגובה בעדויות ובחומר מצולם המהווה ראיה משפטית. את הדוח ערכו במהלך השנה שחלפה שמונה עורכי דין ממשרדו של עו"ד חיים כהן בסיועם של תחקירני הארגון.

מהדוח עולה, בין היתר, כי בניגוד לנוהל המשטרתי הקובע כי "שימוש באלות ייעשה רק לאחר שהכוח המשטרתי לא הצליח להחזיר את הסדר על כנו בלא שימוש באמצעים", זה נעשה כדרך ראשונית לפינוי ולא כאמצעי אחרון.

שימוש מוגזם באלות
על פי הדוח, השימוש של השוטרים באלות נעשה לא לצורך הדיפת המפגינים, ו"ודאי שלא לצורך ביצוע מעצרים", אלא על מנת לפגוע בגופם. שוטרים רבים, נטען בדוח, השתמשו באלות הפוכות על מנת שעצמת הפגיעה כמו גם הכאב יהיו חזקים יותר. בנוסף, נכתב כי לא נעשה כל ניסיון להשיב את הסדר ולפנות את המפגינים מהמתחם ללא שימוש באמצעים.
עוד עולה מהדוח כי בניגוד לנוהל המשטרתי, השימוש בסוסים נעשה במקביל ותוך כדי השימוש באלות, והפרשים לא הסתפקו ביכולות ההדיפה של גופו של הסוס, אלא במקביל, היכו את המפגינים באמצעות אלות.

מחברי הדוח טוענים כי על פי התיעוד שקיים בידיהם, למעלה ממחצית השוטרים הגיעו למבצע הפינוי ללא תגים מזהים (כנדרש - ר.ש), רבים מהם סירבו להזדהות ואף השיבו לשואלים לשמם תשובות קנטרניות, כגון "אליהו הנביא" ו"שמעון פרס".


קובעים עובדות בשטח
בדוח מופיעות עדויות רבות של פעילי ימין שטוענים כי הופעלה עליהם אלימות, שכללה בעיטות, פגיעה מכוונת באזור העיניים והאף, גרירת מפגינים בשערותיהם, ניבולי פה, השפלות ופגיעות מיניות. כמו כן, התקבלו עשרות תלונות על הפרעה של שוטרים לטיפול הרפואי.

הדוח מפנה גם למסקנות ועדת החקירה הפרלמנטרית שקבעה כי "האחראים בדרג המינסטריאלי, כמו גם בדרג הפיקודי העליון, לא התערבו בשום שלב באירוע, למרות המספר ההולך וגדל של הפצועים המפונים לטיפול, ולא שקלו לשנות הנחיות ולבחון דרכים נוספות לצמצום מספר הנפגעים". הארגון מותח ביקורת על העובדה שמתוך 100 תלונות שהוגשו למח"ש, רק בשלושה מקרים הוגשו כתבי אישום נגד שוטרים.

גם במאחזים ברחבי יהודה ושומרון מציינים היום את יום השנה לאירועי עמונה. לרגל התאריך מתחילים הבוקר בנטיעת 15 אלף עצי פרי בשטחים שמסביב למאחזים. את הנטיעות יוזמים כמה גופים, ובהם "חסדי מאיר" ו"נוער למען ארץ ישראל".

על פי התכנון, משאית ובה שתילים שנתרמו בחודשים האחרונים בארץ ובחו"ל, תעבור בין המאחזים, כשהמטרה היא להרחיב את השטח הקיים. לדברי בנצי גופשטיין, מיוזמי המהלך, הכוונה היא "להוכיח שכל האדמות ביהודה ושומרון שייכות לעם היהודי".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i