דווקא כך,
גם על הרב כהנא הי"ד אמרו שהוא יוצר מחלוקת האם הוא ספר מישהו? לא, הוא הלך עם האמת שלו עד הסוף...
כפי שראית אפילו לא השבתי על דבריו האחרונים של נץ מכיוון שהשטויות שהוא פלט אינם שווים תגובה. אבל אם אתה רוצה לך אני יגיב:
1) הוא אמר, ואני מצטט: "הצריח של כל מסגד נתון עם הסהרון למעלה, הוא סמל עבודה זרה מובהק"!!!,
אז כתבתי לו אם זה סמל ע"ז ממילא, אביזרייהו דע"ז יש להם דין של ייהרג ואל יעבור" ואז יהיה אסור להם למסגד שלהם מדין אביזרייהו ד"ע.
ואז הוא כתב לי, ואני מצצט:" גם המזרחן היהודי ברנארד לואיס לא אומר שהם עובדי עבודה זרה, הם הרי לא סוגדים למסגד כשלעצמו, ולא לשום חלק שבו, אני רק הטעמתי שלא כדאי להכנס למסגד בלי שום קשר לעניין ע"ז והטעמתי שהם השאילו מוטיבים מדתות קודמות מבלי שזה בעצמו יהיה הע"ז, כמו מבנה המסגד".
דווקא כך, בהתחלה הוא אומר שזה סמל ע"ז מובהק ואח"כ הוא אומר שזה לא משמש להם ע"ז אלא הם לקחו את המוטיב הזה המדתות קודמות שהסמל שימש להם ע"ז, אבל האיסלם עצמו אינו משתמש במוטיב לע"ז.
ואז כתבתי לו, ואני מצטט: "יש במסגד סמלים של ע"ז כדבריך, ממילא אביזרייהו דע"ז זה בכלל יהרג ואל יעבור, גם אם ישמעאלים אינם משתמשים בזה בתור ע"ז, אחרי הכל זהו סמל של ע"ז, ומסתמא להיכנס למסגד יהיה איסור של ייהרג ואל יעבור. כיוון שלמיטב ידעתי אין זה קשור אם הישמעאלים לקחו אותו בתור ע"ז או לא, עצם העובדה שאותו פסל משמש או שימש לע"ז הופך אותו לאסור...".
ואח"כ הוא כתב לי, ואני מצטט:" לא אביזריהו דעבודה זרה כי זה לא נעבד באיסלם ולא משמש כאביזריהו לצורך סגידה באיסלם, מה גם שזה לא האביזריהו המקורי אלא רק תזכורת בהגדלה פי כמה אלפים לזמן ה"ג'אהיליה" של האיסלם (האביזר המקורי היה בגודל של משהו שאדם מסוגל להחזיק ביד אחת, ולא בתור צריח של מבנה)".
ועכשיו אני כותב: אז מה שיש לאיסלם לשיטת נץ זה לא סמל ע"ז, זה רק תזכורת, של מה בדיוק? וגם אם זה רק תזכורת, איפה נכנס "סמל הע"ז זרה המובהק" שאמר נץ בהתחלה?
2.) כל הדיון של ע"ז הוא דיון תורני נטו (בניגוד למה שאמר נץ), תסביר לי דיון בנושא ע"ז לא יכול להיות תורני? הרי מי אסרה את הע"ז אם לא התורה? יש לנו מסכת שלמה בש"ס שקרויה ע"ז... אבל נץ "מנהל כאן דיון אחר, לא תורני"...
כל טוב!!!
זה מראה עד כמה אתה באמת מבין באיסלם, ערן, במטוטא ממך, זה תחום שההבנה שלך בו הוא אפס בריבוע.
אתה יודע מה זה
פאלוס, ערן?
אני אסביר, בתורה כתוב: (דברים כ"ג, י"ח) "לֹא-תִהְיֶה קְדֵשָׁה, מִבְּנוֹת יִשְׂרָאֵל; וְלֹא-יִהְיֶה קָדֵשׁ, מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל"
עכשיו אני אסביר, באזור, לפני השתלטות הנצרות והאיסלם, היו הרבה דתות אליליות מקומיות, אין צורך להזכיר.
לפי הפסוק הזה עולה כי ישנו חיבור בין עריות לבין ע"ז.
בלא מעט דתות אליליות היה חיבור בעצם הפולחן בין עריות לעבודה זרה עצמה, דבר זה התגלם במושג של "קדשה" דהיינו כוהנת אלילית שהייתה מבצעת את הפולחן לאותו אליל, אופציה אחת- דרך קיום יחסי אישות עם גבר מזדמן שבא לסגוד לאליל וע"י להגיע לאותה אקסטזה מינית שהתחברה לה בצורה טבעית עם האקסטזה של פולחן הע"ז, אופציה שנייה- גירוי עצמי עם חפץ דמוי איבר זכרי (עיין ערך- "צלמי זכר" שמובא בנביא) שבשפות לאטיניות קרוי
פאלוס אותו חפץ היה עליו את סמל העבודה זרה אותו הוא מייצג, בנדון דידן מדובר באל הירח המסופוטמי שפולחנו היה פופולרי באזור וכן בחצי האי ערב תחת שמות שונים.
זה חפץ ע"ז מובהק, באיסלם לקחו את הפאלוס עם סמל הירח- "הסהרון" והפכו אותו לצורת הצריח הנושא את הסהרון מעל כל מסגד בעולם.
וזה בדיוק מה שמטעים במזרחן פרופ' ברנארד לואיס, וזה בדיוק מה שאני אמרתי.
ושוב, אני לא מנהל כאן דיון תורני, ולא נכנס לנבכים של אם זה כן נחשב או לא נחשב עבודה זרה כשלעצמו במובן האלילי המובהק.
ובנדון דידן כל שצריך להזכיר זה את דברי הגמרא (קידושין דף מ"ט עמ' ב'):"עשרה קבים זנות ירדו לעולם תשעה נטלה ערביא (ערבים)"
ואין צורך להזכיר את מה שהם מגדירים בתור גן עדן לשאהיד.
ושוב, אני לא מנהל כאן דיון הלכתי, לא אמרתי מה מותר או אסור לעשות, לאן מותר או אסור להכנס, ליד מה מותר אוסר לעבור, על מה מותר או אסור להסתכל.
בסך הכל דיברתי על עניין הסטורי בתוך האיסלם ומה שהיה לפניו (תקופת ה"ג'אהיליה"), זה הכל, תפסיק להכניס את ההלכה לסיפור, בשביל זה יש את הפורום הרלוונטי- "שולחן ערוך והרעיון היהודי"
http://hayamin.org/forum/index.php?board=6.0 שם זה המקום לדיון מסוג שאתה מחפש לנהל בעניין.