כתב נושא: "האם החמאס יפגע באשדוד?"  (נקרא 1934 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"האם החמאס יפגע באשדוד?"
« ב- : ינואר 21, 2007, 18:12:30 »
בכיר באגף התכנון אמר כי לאור המשך ההברחות של חמאס, זו השאלה שמעסיקה את צה"ל.


(הנבלות ימ"ש)

"החמאס מנצל את הרגיעה כדי להבריח אמצעי לחימה לציר פילדלפי, איראן בדרך לנשק גרעיני, הסביבה הרדיקלית מתגברת, ויש איום ממחבלים מתאבדים, ומנשק לא קונבנציונלי" - זו תמונת המצב שהציג היום בכנס הרצליה ראש חטיבת קשרי החוץ של אגף התכנון בצה"ל, תת-אלוף אודי דקל.

"עסקנו בחודשים האחרונים בהפקת לקחים ממלחמת לבנון, כדי להתמודד עם אתגרי העתיד", אמר תא"ל דקל. "העולם המתון נמצא בחרדה, ובסביבה האסטרטגית יש אי יציבות גוברת. אנחנו שואלים את עצמנו האם החמאס יצליח לפגוע באשדוד", הוסיף.
בנאומו, התייחס הבכיר באגף התכנון גם לאיומים מצפון, ואמר כי החיזבאללה חוזר לעצמו, והברחות הנשק מסוריה ללבנון נמשכות בניגוד להסכם הפסקת האש שנחתם בתיווך האו"ם.

תת-אלוף דקל הכריז על שנת 2007 כשנת המוכנות של צה"ל מול האיומים העתידיים. לדבריו, על הפרק עומדים חיזוק הכשירות, חיזוק מערך המילואים, וחיזוק כושר ההרתעה כנושא מרכזי. "ברקע עולים הנושאים של יכולת גרעינית, אפשרות שסוריה תבצע מהלך התקפי מולנו, וסוגיית המחבלים המתאבדים", הוסיף.

"אחת המסקנות העיקריות בתחום המודיעין, היא חיזוק המערך והמרכזיות שלו", אמר דקל. "כדי למצות את יכולת האש צריך שיהיה לנו מודיעין שיוכל לאתר מטרות הן בשמורות הטבע והן בסביבה האזרחית". לדבריו, צה"ל זקוק ליכולת איסוף מודיעין הן בשגרה והן במצב חירום, ולכן עליו לחזק את המודיעין האופרטיבי מרמת המודיעין בקרב הקברניטים, ועד לדרגים בשטח.

בהתייחסו לרמת ההרתעה של צה"ל, הזכיר תא"ל דקל כי נסראללה אמר שאם היה יודע שזו תהיה תגובת ישראל הוא לא היה חוטף חיילים. "החשיבות היא למענה ישיר ולא בהכרח לאפקט עקיף. עלינו לעסוק במלחמות המחר על בסיס הלקחים, ולא להתכונן למלחמות האתמול", הוסיף.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
"האם החמאס יפגע באשדוד?"
« להגיב #1 ב- : ינואר 25, 2007, 21:40:58 »
ביום שבו החמאס ירה טילים ויפגע בתל-אביב, אז כל השמאלנים בוגדים והפחדנים יברחו מפה לכל הרוחות, ויום זה בא יבוא.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.