כתב נושא: מתיישבי גוש קטיף: פרץ מונע שיקומנו  (נקרא 2452 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מתיישבי גוש קטיף: פרץ מונע שיקומנו
« ב- : ינואר 19, 2007, 20:50:50 »
שר הביטחון, שאישר בדצמבר בניית מאה יחידות דיור חדשות בהתנחלות משכיות, חזר בו נוכח ביקורת בעולם ובמפלגתו.


(פרץ. חזר בו לנוכח הביקורת מהקהילה הבינלאומית ובמפלגת העבודה)

"פרץ מנסה לגרוף רווחים פוליטיים על גבם של העקורים", כך אמרו היום בוועד מתיישבי גוש קטיף, בעקבות החלטתו של שר הביטחון להקפיא את הבנייה ביישוב משכיות בבקעת הירדן. "שר הביטחון עושה הכל על מנת למנוע את שיקום אנשי גוש קטיף וחזרתם לחיים נורמליים", אמרו בוועד.


שר הביטחון, עמיר פרץ, הקפיא באחרונה את התוכנית להקמת ההתנחלות משכיות בצפון בקעת הירדן. פרץ, שאישר בדצמבר בניית מאה יחידות דיור חדשות בהתנחלות, חזר בו לנוכח ביקורת בקהילה הבינלאומית ובמפלגת העבודה.


משכיות היא היאחזות נח"ל שננטשה לפני כמה שנים. בתקופה האחרונה פועלת בה מכינה קדם-צבאית. ביחידות הדיור, שאושרו היו אמורים להתגורר מפונים מגוש קטיף. הדבר אמור היה להפוך את משכיות להתנחלות חדשה ראשונה בשטחים אחרי יותר מעשר שנים. הפרסומים בעיתונות הישראלית על האישור לבניית משכיות גררו הדים בעולם. משרד החוץ האמריקאי פירסם גינוי להחלטה ושגרירויות זרות בישראל, בהן של מדינות באיחוד האירופי, דרשו הבהרות מהממשלה.


דרור אטקס, מרכז צוות המעקב אחר הבנייה בהתנחלויות של תנועת שלום עכשיו, אמר בתגובה כי ההחלטה החדשה מהווה דוגמה נוספת לחוסר יכולתה של הממשלה לנסח מדיניות ארוכת טווח בסוגיית ההתנחלויות. לדבריו, "הזיגזג של פרץ בפרשת משכיות משקף את הבלבול בדרג המדיני, המגיב ללחצים - פעם מצד המתנחלים ופעם מצד העולם, אך אינו מגבש מדיניות סדורה בעניין".


ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דובי טל, אמר בתגובה להחלטתו של שר הביטחון, כי נראה שהבחירות במפלגת העבודה חשובות לפרץ יותר מההתיישבות בבקעת הירדן. טל אמר, כי יפנה בעניין לראש הממשלה אולמרט שאישר את החייאת ההתיישבות.


יו"ר השדולה למען מפוני גוש קטיף ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר, כי שר הביטחון יורק בפרצופם של מפוני גוש קטיף במקום לסייע להם במצוקותיהם. בגלי צה"ל דווח, כי את משכיות היו אמורים לאייש מפוני גוש קטיף.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i