כתב נושא: אולמרט: בתים בשדרות ימוגנו מפני קסאמים  (נקרא 2543 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בפגישה עם ראשי מועצות בנגב הודיע ראש הממשלה כי מיגון בתי התושבים בשדרות וביישובי עוטף עזה יחל בקרוב. "המהלך הוא בעל חשיבות קיומית לתושבים", אמר ראש מועצת שער הנגב. האם הביטחון יחזור סוף סוף לתושבים?

סוף לתחושת הפחד בקרב תושבי שדרות והנגב המערבי? ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע הבוקר (יום ה') כי בתי התושבים ביישובי עוטף עזה ובשדרות ימוגנו מפני פגיעת רקטות. בפגישה עם ראשי רשויות בנגב אמר אולמרט כי כל הבתים במרחק של עד שבעה קילומטרים מהרצועה ימוגנו באמצעות בניית חדרי ביטחון, ועבודות התכנון והביצוע יחלו בטווח הזמן המיידי. 


ראש הממשלה כבר הנחה את מנכ"ל משרדו, רענן דינור, להביא בפניו בהקדם תוכנית למיגון בתי התושבים שאין להם מרחב מוגן או חדר ביטחון, לרבות המשמעויות התקציביות ולוח הזמנים. אולמרט ציין כי הוא מוטרד מהמצב ביישובי עוטף עזה, ועל אף העובדה שמדובר בהוצאות כבדות, קיים הצורך לחזק את הביטחון האישי של התושבים.


"הירי נמשך מזה כשש שנים, וקיים חשש שהאיזון הפנימי נשחק. לפיכך החלטתי כי יש למגן את הישובים", סיכם ראש הממשלה.


בפגישה עם ראש הממשלה נכחו ראש עיריית שדרות, ראשי המועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ואשכול, וכן חבר הכנסת שי חרמש, שהוביל את היוזמה בנושא. ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, ממובילי המאבק למען מיגון הבתים, הביע שביעות רצון מההחלטה: "משרד ראש הממשלה חזר בו מהתנגדותו העיקשת למיגון הבתים. אני דורש להיות שותף מלא לביצוע המהיר של המהלך בעל החשיבות הקיומית לתושבים, החיים במצב חירום כבר 6 שנים".


ח"כ שי חרמש (קדימה), שיזם את חוק המיגון , אמר: "אני מברך על החלטת ראש הממשלה שהפיחה רוח חיים בחוק שאני מוביל מזה שבעה חודשים. זאת הדרך להבטיח, ולו חלקית, את שלומם של התושבים באזור".


בתחילת החודש החליטה הממשלה לתמוך בחוק שיאפשר את מיגון הבתים, שעלותו נאמדת בכ-300 מיליון שקל. בניסיון להביא את החוק לאישור אף איים חרמש שלא להצביע בעד התקציב. חרמש, תושב כפר עזה בעצמו, נעמד על רגליו האחוריות וכפועל יוצא התקיימה פגישה עם הנהלת הקואליציה.


בסופו של דבר הוחלט שהחוק יתקבל בנוהל מזורז ולפיכך יהיה פטור מחובת ההנחה המוקדמת על שולחן הכנסת. החלטה זו, כך נראה השתלמה מאוד לתושבים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i