כתב נושא: בגדד: עשרות הרוגים בפיגוע בשוק ובאוניברסיטה  (נקרא 2643 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
יום לאחר תלייתם של מקורביו של סדאם, שהצליחה אף היא לקומם ולהכעיס את הסונים בעיראק ובעולם הערבי, ביצעו חמושים פיגועים באזורים שיעים בבגדד. בפיגוע אחד, שאירע מחוץ לאוניברסיטה בסוף יום הלימודים, נהרגו לפחות 65 בני אדם, מרביתם סטודנטים. בפיגוע אחר, פתחו חמושים באש בשוק הומה אדם; 11 נהרגו.


(זירת הפיגוע)

האלימות בבירת עיראק ממשיכה להשתולל: לפחות 65 בני אדם נהרגו היום ויותר מ-100 נפצעו כאשר שני מיניבוסים עמוסים בחומר נפץ התפוצצו מול אוניברסיטה במזרח בגדד. הפיגוע אירע זמן קצר לאחר סופו של יום הלימודים, כאשר סטודנטים רבים יצאו את שעריה של אוניברסיטת מוסטנסיריה, הממוקמת באזור שיעי ברובו במזרח בגדד.

 

הפיצוצים התרחשו בשעה 15:45 שעון בגדד, כאשר הסטודנטים עמדו לעלות על שירותי ההסעה בחזרה לבתיהם. מעוצמת הפיצוצים, נגרם נזק רב לכלי רכב במקום, ורבים עלו באש. מקורות במשטרת בגדד מסרו כי מרבית הנפגעים הם סטודנטים. לפי דיווח אחר, הפיצוצים נגרמו כתוצאה ממכונית תופת אחת - ומחבל מתאבד אחד.

 

ממשרד הפנים העיראקי נמסר כי כ-45 דקות מאוחר יותר, קבוצת חמושים - חלקם במיניבוס ושניים על אופנועים - פתחו באש על שוק פתוח בשכונה שיעית סמוכה, אף היא במזרח בגדד. המשטרה דיווחה כי לפחות 11 בני אדם נהרגו בפיגוע ירי זה, וחמישה נפצעו.


(קבריהם של מקורבי סדאם בעוג'ה, היום)

פיגועים אלה, נגד מטרות שיעיות, התרחשו יממה לאחר שממשלת עיראק הוציאה להורג את שני מקורביו של שליט עיראק המנוח, סדאם חוסיין, שהורשעו יחד איתו בפשעים כנגד האנושות: אחיו למחצה של סדאם, ברזאן איברהים א-תכריתי, ששירת כראש המודיעין של סדאם, והשופט עוואד חמד אל-בנדר, שעמד בראש בתי הדין המהפכניים של הבעת'.

 

למרות שממשלת עיראק טענה כי הפנימה את הלקחים מתלייתו של סדאם - שבה, כזכור, הוקנט השליט המודח והושפל עד לרגע מותו על ידי תליינים ושומרים שהיללו ושיבחו אנשי דת שיעים וקראו לעברו קריאות גנאי - גם תלייתם של שני הנאשמים הנותרים לא עברה בלא תקלות. זמן קצר לאחר הוצאתו להורג של ברזאן הודיע דובר ממשלת עיראק עלי א-דבאח כי במהלך התלייה אירעה "תקלה", וכי ראשו ניתק מגופו.

 

דובר ממשלת עיראק התעקש כי בעת ביצוע ההוצאה להורג "לא היתה כל חריגה מהנהלים... הנאשמים לא זכו ליחס בלתי ראוי. זכויותיהם לא הופרו, ולא היו כל קריאות גנאי", אמר. הוא טען כי העובדה שראשו של ברזאן נכרת היא "מאורע חריג", ומקור ממשלתי אחר טען כי מדובר ב"אצבע אלוהים". ואולם, כצפוי, המיעוט הסוני בעיראק הגיב בזעם על החדשות, וגם ומדינות סוניות אחרות מיהרו לגנות את ממשלת עיראק השיעית-ברובה.

חתנו של ברזאן, עזאם סלאח עבדאללה, האשים אתמול את ממשלת עיראק בהתעללות בגופתו של חמו. "ראש של אדם אינו יכול להיכרת סתם כך במהלך תלייה", אמר החתן בראיון לרשת אל-ג'זירה. "הממשלה התעללה בגופתו, וזוהי הפרה של החוק". "אנחנו רוצים לראות את הסרטון שתיעד את תלייתם, כדי להוכיח את צדקת טענתה של הממשלה", הוסיף.

 

עתה ייתכן שהפיגוע מול האוניברסיטה ובשוק במזרח בגדד הם מעשה נקמה של חמושים סונים על עוד הוצאה להורג של בכיר סוני שהצליחה לעורר גל מחאה וגינויים. היום הובאו גופותיהם של ברזאן ושל השופט אל-בנדר לקבורה בכפר עוג'ה, מקום הולדתו - וקבורתו - של סדאם.

תשמעו יש שם אחלה מסיבה רק בשנה שחלפה נהרגו שם 35,000. עיראקים כלבים ימ"ש ;D ;D
« עריכה אחרונה: ינואר 16, 2007, 21:06:17 על ידי כהנא צדק! »
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i