כתב נושא: מעלת התמימות [מעשה יפה].  (נקרא 1756 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק נאור

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 387
מעלת התמימות [מעשה יפה].
« ב- : דצמבר 03, 2007, 22:46:45 »
התמימות . אחח , איזה דבר גדול זה . ללכת בדרך ה' בלי לחשוב , תמיד אחריו בתמימות ונחישות . הקב"ה אוהב את המידה הזאת ואנו צריכים להעלות אותה על ליבנו ולבטוח בשם תמיד .

-----------------------------------------------------------------------------------


מעשה ביהודי צדיק . היהודי הזה היה בשיעור תורה של איזה רב ודיברו שם על בית המקדש ודובר שם שבזמן שבית המקדש קיים היו מקבלים את השבת בבית המקדש עם 12 לחמים טובים . אותו יהודי תמים וצדיק הלך לביתו מאושר ואמר לאישתו את הסיפור וביקש ממנה לקבל את השבת כמו בזמן בית המקדש עם 12 לחמים [חלות] טעימות ויפות . וככה התחיל וככה המשיך , כל שבת היה מגיע לבית הכנסת  עם 12 הלחמים - פותח את ההיכל הקדוש , מתפלל ומניח את הלחמים כשהם טריים ויפים בתוך ההיכל והלך לביתו . הגיע הגזבר של הבית-כנסת , ראה את הלחמים החמים והטובים , לקח אותם וחילק אותם למסכנים שאין להם איך לענג את השבת . וכך המשיך כל שבוע , היה מביא לחמים טובים ומניח אותם בהיכל הקדוש והולך שמח לביתו . יום אחד הגיע הרב של בית-הכנסת וראה את אותו יהודי עומד ומתפלל מול ההיכל . הסתקרן הרב וחיכה עד שיסיים ושסיים בא ושאל אותו בנוגע למעשיו . סיפר לו אותו יהודי צדיק את אשר עשה , ששם במשך שנים את הלחמים בהיכל . שמע הרב והתחיל לגחך , שאל אותו היהודי בקשר לגיחוך והשיב לו הרב שזה מנהג פסול וכי רק בבית המקדש היו עושים את זה .  לא הבין היהודי הצדיק והשיב לרב שעובדה והלחמים נעלמים בכל שבת והוא היה משוכנע שהלחמים עולים למעלה . חיכו הרב והיהודי הצדיק וראו את הגזבר דבא ולוקח את הלחמים ומחלק אותם לעניים ... אז אמר הרב ליהודי : " רואה ? מנהג זה פסול ואינך נוהג כראוי " - שמע היהודי הצדיק בעצת הרב והפסיק את המנהג הזה שעשה .

שבוע עבר , ויצאה בת-קול מהשמים שאמרה שהרב לא יסיים את השנה וימות בקרוב . המעשה של אותו יהודי צדיק ותמים היה כ"כ נאהב ע"י בורא עולם , שזה היה גורם לו נחת רוח גדולה מאוד בכל פעם . הקב"ה היה שמח לראות את היהודי הזה עושה את המעשה התמים והנפלא הזה וכשבא הרב וגרם ליהודי הצדיק להפסיק ממנהגו הוא ציער נורא את בורא עולם .


ישתבח שמו לעד , תעלו על ליבכם את מידת התמימות . מידה כ"כ זכה וברה , הקב"ה מקבל נחת רוח כשהוא רואה את בניו מתנהגים בתמימות ובאהבה!


מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
מעלת התמימות [מעשה יפה].
« להגיב #1 ב- : דצמבר 04, 2007, 14:47:47 »
חזק וברוך!
לא סתם ציינו כי יעקב היה איש תם יושב אוהלים
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?