כתב נושא: איראן רוצה 10 כורים גרעיניים "לייצור חשמל"  (נקרא 2605 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
במסיבת העיתונאים השבועית אמר דובר הממשלה האיראנית כי ארצו זקוקה ל-3,000 צנטריפוגות לפחות כדי לייצר דלק גרעיני לצורכי אספקת חשמל. לדבריו, הפעילות הגרעינית של ארצו נערכת על פי הכללים הבינלאומיים ובפיקוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, "אבל אם יוצבו בפנינו מכשולים, נשנה את דרכנו"


(חדר הבקרה בכור)

שועטים קדימה: דובר ממשלת איראן, גולאם-חוסיין אלהם, אמר היום (ב') כי "איראן מתקדמת לקראת ייצור דלק גרעיני ובמסגרת זו תזדקק ל-3,000 צנטריפוגות ואף יותר". אלהם אמר דברים אלה במהלך מסיבת העיתונאים השבועית שלו, בתשובה לשאלה על הפעילות המתבצעת במתקן הגרעיני בנתנז.


במסיבת העיתונאים הוסיף דובר הממשלה האיראנית כי "איראן זקוקה לאספקת חשמל של עשרת אלפים מגה-ואט באמצעות אנרגיה גרעינית, וכדי שנוכל לספק זאת, אנו זקוקים ל-10 כורים גרעינים".


אלהם חזר על עמדתה הרשמית של איראן, לפיה כל פעילותה הגרעינית מתבצעת בהתאם לכללים הבינלאומיים ובכפוף לאמנה לאי הפצת גרעין. לדבריו, "התכניות שלנו נמצאות בהליכי ביצוע ועומדות לפני סיום. כמו כן, כל הפעילות שלנו נמצאת תחת הפיקוח של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

 
עם זאת, אלהם איים כי אם יופעל לחץ על איראן, המצב הזה עשוי להשתנות. "עדיין לא פרשנו מהאמנה לאי הפצת נשק גרעיני (NPT). אבל אם המערב ינסה להציב בפנינו מכשולים, נשנה גם אנחנו את דרכנו", אמר. לדבריו, לקראת החודש הבא צפויה איראן להודיע על התקדמות נוספת בתוכנית הגרעין שלה - אז צפוי נשיא איראן, מחמוד אחמדי-נג'אד, להכריז כי איראן הצליחה להתקדם שלב נוסף בתהליך העשרת האורניום.

כתגובה ישירה להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם מ-23 בדצמבר להטיל סנקציות על איראן, הודיעה איראן כי תתחיל בהקמתן של 3,000 צנטריפוגות, שלטענת מומחים יוכלו לספק די אורניום מועשר שישמש כדלק גרעיני - או לצורכי פצצה גרעינית תוך שנה.


עם זאת, דיפלומטים מערביים ופרשנים מסרו בעבר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נראה שאיראן טרם החלה בהקמת הצנטריפוגות לצורך "ייצור סיטונאי" של אורניום מועשר.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i