כתב נושא: פרשת תולדות: מה תכלית אומות העולם?  (נקרא 1701 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
פרשת תולדות: מה תכלית אומות העולם?
« ב- : נובמבר 09, 2007, 12:19:37 »
בתחילת הפרשה, אנחנו עדים ללידת יעקב אבינו ועשו. שני האחים התאומים התנהגו בצורה שונה זה מזה, מתקופת ההיריון.  כשהם גדלו והפכו לנערים הניגוד התבטא בצורה חריפה יותר, כמו שכתוב: "ויגדלו הנערים ויהי עשו איש יודע ציד איש שדה ויעקב איש תם יושב אוהלים" (בראשית כה,כז).

יעקב אבינו ישב ולמד תורה באוהלם של שם ועבר, ועשו רדף אחרי ההנאות של עולם הזה.

יעקב אבינו מכין את עצמו לקראת העולם הבא ומצד שני עשו עסוק בתאוות הרבות הקיימות בעולם הזה.

לפני מותו, יצחק אבינו ביקש לברך את עשו לפני יעקב. האם יצחק אבינו לא ידע את מעשיו הרעים של עשו הרשע?

יצחק אבינו ביקש במעשה זה להעביר מסר כפול, הן לבני עשו- כנגד אדום והן לבני יעקב- עם ישראל.

בעל ה"שם משמואל" מיישב את הקושי הזה בצורה נפלאה. הקב"ה ברא את העולם בסימן הקוטביות, כאשר לכל דבר שהוא עיקר יש כנגדו דבר טפל. למשל עולם הזה טפל לעולם הבא, כי הוא מכין לקראת עולם הבא, כמו שכתוב במסכת אבות: "רבי יעקוב אומר, העולם הזה דומה לפרוזדוד בפני העולם הבא " (אבות ד,כא). כאשר העולם הזה נעשה טפל לעולם הבא, אז הוא מתעלה ונעשה שלם.

כך עולם הזה יכול להתקדש כי הוא משיג את תכליתו. בעקבות זה עולם הזה יכול להשיג את השלמות ואת האור הנובע מעולם הבא. עיקרון זה נכון לדברים נוספים כמו ימי השבוע ביחס לשבת. ימי השבוע מתקדשים כאשר הם מהווים הכנה ליום השבת.

ה"שם משמואל" עושה אנלוגיה דומה לגבי יעקב אבינו ועשו אחיו.

עשו נברא כטפל ליעקב אבינו, ורק בעזרת יעקב הוא יכול להשיג את השלמות שלו.

יצחק אבינו התכוון לברך את עשו כדי להעביר אליו קצת קדושה, ובזכות זה הוא יבין איך להשיג את השלמות ולעשות את עצמו טפל ליעקב. גסות הרוח של עשו שיבשה את התכנית של יצחק אבינו.

על פניו זה נראה דבר פשוט, הקושי הוא בעובדה שעשו אינו יכול לבטל את עצמו כלפי יעקב אבינו. עשו טוען בדיוק את ההפך, ואומר שהוא העיקר ובשבילו נברא העולם, ויעקב אבינו צריך להשתעבד לו.           

הטענה הזאת רווחת גם היום כאשר הנוצרים והמוסלמים מצהירים שהם העיקר וממלאים את תפקידו של עם ישראל בעולם.

לעתיד לבוא האמת תצא לאור, ושעבוד עם ישראל לאומות העולם ייפסק, והם יבינו את תכליתם וישיגו את השלמות בחיבור לקדושת עם ישראל.

זהו חזון אחרית הימים כאשר הגויים יתמלאו בדעת ה' ויתחברו לעם ישראל כדי לינוק מקדושתו, ואז ישיגו את תכלית בריאתם.

לצערנו אנחנו עדיין רחוקים מחזון זה, כאשר בוועידת אנאפוליס, אומות העולם מנסות לקחת מאיתנו את הר הבית וירושלים. זה בניגוד גמור לכוונת יצחק אבינו במעמד מסירת הברכות לעשו ויעקב אבינו. בני עשו צריכים להיות טפלים לעם ישראל ולעודד אותנו לבנות את בית המקדש השלישי.

עלינו להתאחד ולזקוף את קומתנו מול הגויים. לא מתוך גאווה או גסות רוח ח"ו, אלא מתוך הכרה שהקב"ה ברא אותנו כדי לקדש את שם שמים בעולם. 

שבוע שעבר קרה דבר חמור בפקיעין, בלב הגליל כאשר פורעים שרפו בתים של יהודים ללא מורא ופחד.

סרט וידאו על המאמר http://www.youtube.com/profile?user=mikeben98

מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
פרשת תולדות: מה תכלית אומות העולם?
« להגיב #1 ב- : נובמבר 09, 2007, 12:40:43 »
חזק וברוך!!!
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?