HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: הבוס הגדול על ספטמבר 24, 2009, 22:28:57

כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: הבוס הגדול על ספטמבר 24, 2009, 22:28:57
יצא לי לא מעט פעמיים לראות את הסירטונים שלו ויש משהו שנורא מציק לי בו,וזה בעקבות הסרט שעלה כאן עם נטוריי קרטא

בחלק מההרצאות הוא אומר כשעם ישראל חוטא אלוהים מעניש אותו על ידיי זה שעולה מנהיג חזק לעולם ופוגע בנו כמנהג המן.

ובחלק מההרצאות הוא אומר שמלחמת גוג המגוג היא מלחמה שאלוהים יעשה אותה על מנת לפגוע באומות העולם שפגעו ביהודים.

זה לא מסתדר לי יכול להיות שמדובר בעסק כלכלי שנותן לצופים לשמוע מה שהם רוצים ולא את כל האמת לאמיתה?

כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 24, 2009, 22:42:09
יצא לי לא מעט פעמיים לראות את הסירטונים שלו ויש משהו שנורא מציק לי בו,וזה בעקבות הסרט שעלה כאן עם נטוריי קרטא

בחלק מההרצאות הוא אומר כשעם ישראל חוטא אלוהים מעניש אותו על ידיי זה שעולה מנהיג חזק לעולם ופוגע בנו כמנהג המן.

ובחלק מההרצאות הוא אומר שמלחמת גוג המגוג היא מלחמה שאלוהים יעשה אותה על מנת לפגוע באומות העולם שפגעו ביהודים.

זה לא מסתדר לי יכול להיות שמדובר בעסק כלכלי שנותן לצופים לשמוע מה שהם רוצים ולא את כל האמת לאמיתה?


בס"ד
לא הבנתי סותר את עצמו
בבקשה אחי אם יש לך שאלות תשאל תגיד לא מובן לי אבל בבקשה ממך אל תגנה ....
תמיד מצויין לשאול נשאלות ואם רב מסויים לא ענה לך שאל רב גדול בחוכמה אבל אל תעזוב שאלות...
הקב"ה יודע את העתיד אבל הוא נותן לנו בחירה חופשית הוא יוד מה אנחנו נבחר אבל הוא לא מחליט מה אנחנו נבחר כי זה בחירה חופשדית בעולם הזה
"הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים"
הקב"ה יודע את העתיד אבל נותן לנו זכות בחירה אז הוא יודע שהוא יעניש את הגויים
קשה לי פשוט להגדיר את זה
 אני אגיד לך משהו אחי כל הנושא הזה של אחרית הימים זה נושא מאוד מסובך ומורכב יש בו הרבה שלבים שכוללים נבואות וכו....
בגלל זה כשרואים פה  סרטון ושם לא תמיד זה היה באותה הרצאה אתה מבין אחי
אני מציע לך לצפות בהרצאה של הרב זמיר כהן שעוסקת בנושא הזה נורא מעניינת בה הוא מסביר את הנושא
הרצאה נורא מעניינת נבואות יותר מלפני 200 שנה אפילו יותר מלפני 2500 מתקיימות היום והרוב כבר התקיימו מדהים!
http://hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=9449
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: הבוס הגדול על ספטמבר 24, 2009, 22:46:45
בס"ד
לא הבנתי סותר את עצמו
בבקשה אחי אם יש לך שאלות תשאל תגיד לא מובן לי אבל בבקשה ממך אל תגנה ....
תמיד מצויין לשאול נשאלות ואם רב מסויים לא ענה לך שאל רב גדול בחוכמה אבל אל תעזוב שאלות...
הקב"ה יודע את העתיד אבל הוא נותן לנו בחירה חופשית הוא יוד מה אנחנו נבחר אבל הוא לא מחליט מה אנחנו נבחר כי זה בחירה חופשדית בעולם הזה
"הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים"
הקב"ה יודע את העתיד אבל נותן לנו זכות בחירה אז הוא יודע שהוא יעניש את הגויים
קשה לי פשוט להגדיר את זה
 אני אגיד לך משהו אחי כל הנושא הזה של אחרית הימים זה נושא מאוד מסובך ומורכב יש בו הרבה שלבים שכוללים נבואות וכו....
בגלל זה כשרואים פה  סרטון ושם לא תמיד זה היה באותה הרצאה אתה מבין אחי
אני מציע לך לצפות בהרצאה של הרב זמיר כהן שעוסקת בנושא הזה נורא מעניינת בה הוא מסביר את הנושא
הרצאה נורא מעניינת נבואות יותר מלפני 200 שנה אפילו יותר מלפני 2500 מתקיימות היום והרוב כבר התקיימו מדהים!
http://hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=9449

לא הבנת את השאלה שלי.
אני אמרתי מצד אחד הוא אומר שאלוהים מעניש אותנו כשאנחנו לא מקיימים תורה ומצוות וכל זה על ידיי הגויים.
ומצד שני הוא אומר שהגויים במשך כל השנים רצחו אותנו והתעללנו בנו ואלוהים רוצה לנקום בהם. הניגוד הזה לא מובן לי בכל הרצאה הוא אומר משהו אחר.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 24, 2009, 22:48:57
לא הבנת את השאלה שלי.
אני אמרתי מצד אחד הוא אומר שאלוהים מעניש אותנו כשאנחנו לא מקיימים תורה ומצוות וכל זה על ידיי הגויים.
ומצד שני הוא אומר שהגויים במשך כל השנים רצחו אותנו והתעללנו בנו ואלוהים רוצה לנקום בהם. הניגוד הזה לא מובן לי בכל הרצעה הוא אומר משהו אחר.

בס"ד
את האמת אין לי מושג צריל לשאו רב אולי תשלח שאלה לאיזה רב
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד על ספטמבר 25, 2009, 00:03:27
לא הבנת את השאלה שלי.
אני אמרתי מצד אחד הוא אומר שאלוהים מעניש אותנו כשאנחנו לא מקיימים תורה ומצוות וכל זה על ידיי הגויים.
ומצד שני הוא אומר שהגויים במשך כל השנים רצחו אותנו והתעללנו בנו ואלוהים רוצה לנקום בהם. הניגוד הזה לא מובן לי בכל הרצאה הוא אומר משהו אחר.

זה לא סותר אחד לשני. הקב"ה לא מונע מן הגויים בחירה חופשית. הסיבה שהגויים לא מצליחים להשמיד את העם היהודי במשך כל הדורות היא מציאות של שמירת עם ישראל בדרך נס (בדרך הטבע אין לנו קיום- אנחנו כמו כבשה אחת בתוך 70 זאבים). כשעם ישראל חוטאים והקב"ה רוצה להחזירם בתשובה, הוא פשוט מסיר את ההגנה הניסית שלו מאיתנו והגויים יכולים חס-ושלום לבצע את מה שהם ממילא רוצים וזוממים תמיד. ועל כך הקב"ה גובה מהם אח"כ את החשבון.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 25, 2009, 09:05:05
זה לא סותר אחד לשני. הקב"ה לא מונע מן הגויים בחירה חופשית. הסיבה שהגויים לא מצליחים להשמיד את העם היהודי במשך כל הדורות היא מציאות של שמירת עם ישראל בדרך נס (בדרך הטבע אין לנו קיום- אנחנו כמו כבשה אחת בתוך 70 זאבים). כשעם ישראל חוטאים והקב"ה רוצה להחזירם בתשובה, הוא פשוט מסיר את ההגנה הניסית שלו מאיתנו והגויים יכולים חס-ושלום לבצע את מה שהם ממילא רוצים וזוממים תמיד. ועל כך הקב"ה גובה מהם אח"כ את החשבון.
בס"ד
זה שהגויים שונאים אותנו זה ברור אבל הם פוגעים בנו בגלל לטאינו כי יש עלינו גזירות
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: El Blanco על ספטמבר 25, 2009, 13:20:31
בס"ד

זה לא סותר אחד לשני. הקב"ה לא מונע מן הגויים בחירה חופשית. הסיבה שהגויים לא מצליחים להשמיד את העם היהודי במשך כל הדורות היא מציאות של שמירת עם ישראל בדרך נס (בדרך הטבע אין לנו קיום- אנחנו כמו כבשה אחת בתוך 70 זאבים). כשעם ישראל חוטאים והקב"ה רוצה להחזירם בתשובה, הוא פשוט מסיר את ההגנה הניסית שלו מאיתנו והגויים יכולים חס-ושלום לבצע את מה שהם ממילא רוצים וזוממים תמיד. ועל כך הקב"ה גובה מהם אח"כ את החשבון.

למרות שאני לא מסכים איתך בהרבה נושאים, יישר כח.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד על ספטמבר 27, 2009, 02:31:16
בס"ד

למרות שאני לא מסכים איתך בהרבה נושאים, יישר כח.

תודה רבה.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: El Blanco על ספטמבר 27, 2009, 02:38:11
בס"ד

רק לא יזיק להגיד - הקב"ה מעולם לא נתן לנו זכות לשבת ולא לעשות דבר כשהפריץ רוצח בנו ר"ל.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד על ספטמבר 27, 2009, 02:47:27
בס"ד

רק לא יזיק להגיד - הקב"ה מעולם לא נתן לנו זכות לשבת ולא לעשות דבר כשהפריץ רוצח בנו ר"ל.

מישהו אמר אחרת?
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 27, 2009, 09:53:20
מישהו אמר אחרת?
האידאולוגיה החרדיסטית
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 27, 2009, 11:08:10
האידאולוגיה החרדיסטית
בס"ד
לא נכון !
החרדים  עושים הכל בצורה הכי טובה!
אם לא הלימוד תורה שלהם היה יותר גרוע חס וחלילה יש את זק"א ועוד מלא ארגונים                         
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: m4a1 על ספטמבר 27, 2009, 11:23:54
האידאולוגיה החרדיסטית


הגישה היהודית והגישה החרדית, מה ההבדל ביניהן?
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: El Blanco על ספטמבר 27, 2009, 11:55:41
בס"ד


הגישה היהודית והגישה החרדית, מה ההבדל ביניהן?

חרדיסטית, לא חרדית, לא כל החרדים אותו דבר.
קרא על מאמרו של נץ בנדון, הוא הסביר זאת יותר טוב ממני:
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,21015.0.html
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 27, 2009, 14:09:48
בס"ד
לא נכון !
החרדים  עושים הכל בצורה הכי טובה!
אם לא הלימוד תורה שלהם היה יותר גרוע חס וחלילה יש את זק"א ועוד מלא ארגונים                         
שים לב למה שאמרתי- "האידאולוגיה החרדיסטית", האבסורד הוא שבעולם החרדי המציאות מראה שאין חפיפה בין האידאולוגיה לאנשים חוץ מאיזה "Hard core" (ברמת יציאה לעבודה, לימודים במכללות כאלו ואחרות, השלמת בגרות, השתתפות במסלולים ייחודיים בצבא וכו' וכו') דהיינו הרוב הדומם.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 27, 2009, 14:19:32
שים לב למה שאמרתי- "האידאולוגיה החרדיסטית", האבסורד הוא שבעולם החרדי המציאות מראה שאין חפיפה בין האידאולוגיה לאנשים חוץ מאיזה "Hard core" (ברמת יציאה לעבודה, לימודים במכללות כאלו ואחרות, השלמת בגרות, השתתפות במסלולים ייחודיים בצבא וכו' וכו') דהיינו הרוב הדומם.
בס"ד
אם זה לצורך פרנסה העיקר שלא להיות מושפע
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 27, 2009, 14:22:34
בס"ד
אם זה לצורך פרנסה העיקר שלא להיות מושפע
ממה בדיוק יש להיות מושפע?
מ- f(x)=mx+n ? השפעות קשות........
או שמא מה- ABC?
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 27, 2009, 14:28:46
ממה בדיוק יש להיות מושפע?
מ- f(x)=mx+n ? השפעות קשות........
או שמא מה- ABC?

בס"ד
מהסביבה החילונית
 וגם יש כאלה שמעדיפים ללמוד תורה כל היום בכוללים היום הדור חלש מאוד
צריך גם הרבה זכויות
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 28, 2009, 19:48:07
בס"ד
מהסביבה החילונית
 וגם יש כאלה שמעדיפים ללמוד תורה כל היום בכוללים היום הדור חלש מאוד
צריך גם הרבה זכויות
שטויות, ישנם די והותר חרדים שכבר היום הולכים ועובדים, לומדים בהשכלה גבוהה ומשלימים בגרויות ופסיכומטרי, מציאות...
אפשר למצוא מסגרות חרדיות ולפתוח חדשות על פי דרישה, עניין פשוט של ביקוש והיצע...
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד על ספטמבר 29, 2009, 00:56:17
"מציאות" מלשון 'מצוי'. יש 'רצוי' ויש 'מצוי'. ה'רצוי' הוא שהמחנה של בני-התורה שתורתם-אמנותם (המצומצם בלאו-הכי) יתמסר אך-ורק לתורה. זה הרצוי לפי ההשקפה ה'חרדית', וזה בדיוק אותו רצוי לפי ההשקפה היהודית! ומי שסובר אחרת, לא יודע מהי יהדות!

התעסקות בדברים אחרים חוץ ליהדות, היא כורח. ההשקפה היהודית בהחלט מכירה במציאות מורכבת ודינאמית, ומספקת מצפן שיטתי מקיף ורחב למציאת דרך-המלך שבה אפשר להגיע לקיום מלא של המצוות תחת כל מציאות משתנה. יתר-על-כן, היהדות נועדה להיות תשתית אידיאית ערכית המופעלת מעצם ריחוק המציאות ממנה, ומספקת את אמצעי התיקון של אותה מציאות, מכל מציאות שהיא לגופהּ.

הווה אומר, מי שנאלץ להיכנס למקומות נמוכים יותר כדי לקיים תורה (לעיל במקרה של כורח המציאות), התורה מתירה לו ואף מחייבת אותו לעתים לעשות כן כשאין ברירה אחרת, אך ודאי שזה לא המצב ה'אידיאלי' או ה'עדיף' (=רצוי) מבחינת ההשקפה היהודית.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 29, 2009, 09:36:13
"מציאות" מלשון 'מצוי'. יש 'רצוי' ויש 'מצוי'. ה'רצוי' הוא שהמחנה של בני-התורה שתורתם-אמנותם (המצומצם בלאו-הכי) יתמסר אך-ורק לתורה. זה הרצוי לפי ההשקפה ה'חרדית', וזה בדיוק אותו רצוי לפי ההשקפה היהודית! ומי שסובר אחרת, לא יודע מהי יהדות!
התעסקות בדברים אחרים חוץ ליהדות, היא כורח. ההשקפה היהודית בהחלט מכירה במציאות מורכבת ודינאמית, ומספקת מצפן שיטתי מקיף ורחב למציאת דרך-המלך שבה אפשר להגיע לקיום מלא של המצוות תחת כל מציאות משתנה. יתר-על-כן, היהדות נועדה להיות תשתית אידיאית ערכית המופעלת מעצם ריחוק המציאות ממנה, ומספקת את אמצעי התיקון של אותה מציאות, מכל מציאות שהיא לגופהּ.
הווה אומר, מי שנאלץ להיכנס למקומות נמוכים יותר כדי לקיים תורה (לעיל במקרה של כורח המציאות), התורה מתירה לו ואף מחייבת אותו לעתים כשאין ברירה אחרת, אך ודאי שזה לא המצב ה'עדיף' מבחינת ההשקפה היהודית.
צר לי אבל במישור העובדתי, אותו "רצוי" שאתה מדבר עליו איננו זה של היהדות, הרצוי הוא יותר בכיוון של הכלאה בין דורו של אחאב (ברמת האחדות) לבין מלכות דוד ושלמה (ברמת קיום חיי ממלכת כהנים וגוי קדוש שלוקח את צרכי המדינה, הפיתוח הטכולוגי והכלכלי, הצבא, הדיפלומטיה, הטקסים, השמחות, האומנות, המסחר, החקלאות, התעשייה, המחקר, ההשכלה החוץ תורנית וכו' וכו' וכו', בתור דברים שהם לכתחילה ולא בדיעבד מתוך רעיון קידוש החול ושיגובו בחיי העם, מה שאתה אומר זה נסיון פתטי להחיל את רעיון "שבט יששכר" על כל העם- וגם זה בקושי, רעיון שאין בינו לבין יהדות ולו דבר).
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 29, 2009, 11:51:47
צר לי אבל במישור העובדתי, אותו "רצוי" שאתה מדבר עליו איננו זה של היהדות, הרצוי הוא יותר בכיוון של הכלאה בין דורו של אחאב (ברמת האחדות) לבין מלכות דוד ושלמה (ברמת קיום חיי ממלכת כהנים וגוי קדוש שלוקח את צרכי המדינה, הפיתוח הטכולוגי והכלכלי, הצבא, הדיפלומטיה, הטקסים, השמחות, האומנות, המסחר, החקלאות, התעשייה, המחקר, ההשכלה החוץ תורנית וכו' וכו' וכו', בתור דברים שהם לכתחילה ולא בדיעבד מתוך רעיון קידוש החול ושיגובו בחיי העם, מה שאתה אומר זה נסיון פתטי להחיל את רעיון "שבט יששכר" על כל העם- וגם זה בקושי, רעיון שאין בינו לבין יהדות ולו דבר).
בס"ד
תבין עיקר היהדות ועיקר חיי האומה שלנו זה קיום התורה ומצוותיה שגם ליישב את א"י זה מצווה!
זה העיקר!
כל הנושא הזה שאנחנו לומדים מקצועות חול זנ חול לכל דבר  זה רק מקדש שם שמיים בעיני האומות
 
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 29, 2009, 12:06:36
בס"ד
תבין עיקר היהדות ועיקר חיי האומה שלנו זה קיום התורה ומצוותיה שגם ליישב את א"י זה מצווה!
זה העיקר!
כל הנושא הזה שאנחנו לומדים מקצועות חול זנ חול לכל דבר  זה רק מקדש שם שמיים בעיני האומות
 
כדי לקדם את האומה הישראלית, העם היהודי, אביר יעקב, ישנו צורך בפיסיקאים, אנשי כלכלה, מחשבים, ביולוגים, סופרים, ציירים, ארכיטקטים, מהנדסים, אנשי צבא, תקשורת, מרצים, חוקרים, שוטרים, שופטים, זמרים, נגנים, מכבי אש, אנשי שירותי רפואה, ריגול (פנים וחוץ), דיפלומטים, טייסים, אנשי תחבורה ציבורית, עובדי תשתיות (חשמל,מים, תקשורת, ביוב), בנאים, חקלאים, עובדי תעשייה, בעלי עסקים (גדולים, בינוניים וקטנים), אנשים מעניקי שירותים, סיעוד, חינוך וכו' וכו' וכו' וכו', מה שאתה מתאר התאים לתנאי הגלות, שם כל מה שהיה לקב"ה בעמו היה 4 אמות של הלכה.
כשאתה שחקן ברמה המדינית, ידידי, פתאום הרבה דברים אחרים מקבלים משמעות אחרת לחלוטין.
וזה לא רק ממלא איזה פונקציה של "מה העולם חושב עלינו?".
זה הטעות האופטית החרדית.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: הנץ שבניצים על ספטמבר 29, 2009, 12:41:47
מה שיותר מציק לי בקשר לרב אמנון יצחק, זה היחס שלו לציונות. רציתי בבקשה לדעת איך זה מסתדר עם רעיון הימין?
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד על ספטמבר 29, 2009, 14:39:59
כדי לקדם את האומה הישראלית, העם היהודי, אביר יעקב, ישנו צורך בפיסיקאים, אנשי כלכלה, מחשבים, ביולוגים, סופרים, ציירים, ארכיטקטים, מהנדסים, אנשי צבא, תקשורת, מרצים, חוקרים, שוטרים, שופטים, זמרים, נגנים, מכבי אש, אנשי שירותי רפואה, ריגול (פנים וחוץ), דיפלומטים, טייסים, אנשי תחבורה ציבורית, עובדי תשתיות (חשמל,מים, תקשורת, ביוב), בנאים, חקלאים, עובדי תעשייה, בעלי עסקים (גדולים, בינוניים וקטנים), אנשים מעניקי שירותים, סיעוד, חינוך וכו' וכו' וכו' וכו', מה שאתה מתאר התאים לתנאי הגלות, שם כל מה שהיה לקב"ה בעמו היה 4 אמות של הלכה.
כשאתה שחקן ברמה המדינית, ידידי, פתאום הרבה דברים אחרים מקבלים משמעות אחרת לחלוטין.
וזה לא רק ממלא איזה פונקציה של "מה העולם חושב עלינו?".
זה הטעות האופטית החרדית.

זאת הטעות האופטית שלך, ידידי. אנחנו לא שחקנים ברמה המדינית, אנחנו עם יהודי, עם האמת. יש לנו סט אחר של חוקי התנהגות משל הגויים. כל השירותים האדמיניסטרטיביים של המלכות הזמנית והסוררת אינם העיקר אלא הם טפלים לייעודו האמיתי של עם ישראל. הם צורך השעה במקרה הטוב, חלילה לא עיקר.

4 אמות של הלכה יש לקב"ה גם היום. הגלות לא נסתיימה, המשיח טרם הגיע, השכינה לא שבה לביהמ"ק יבב"א והנביאים טרם חזרו להפיץ את דבר ה' בזמננו. המטרה שלנו הייתה ונשארה לעשות תשובה כדי לזכות בחזרה בכל אלה ולהביא גאולה לעולם, להיות "גוי קדוש, אור לעמים וממלכת כוהנים", ככתוב: "ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד" – להגדיל תורה ולהאדיר, כי אלה הם חיינו ואורך ימינו.

הדברים שהם בבחינת כורח המציאות (קללות, גזרות, מציאות של קלקולים, כפירה, בלבול, חושך והסתר-פנים, יצר הרע וכו') הם רק תנאים בשביל לקיים תורה ומצוות. מקצועות החול לא יביאו אותנו לגאולה, את זה אתה אמור לדעת כיהודי מאמין.

דבר שני, וזה מחזיר אותי שוב לארגומנט הראשון והמרכזי שהעליתי: כיום במציאות העכשווית, אין לך מצב שכל היהודים בעולם עוסקים ועסוקים רק בתורה. אדרבה, יש לך מיעוט מצומצם שמתמסר באמת למלא את ייעודו האמיתי של העם הזה. במילים אחרות, גם במצב ה'מצוי' של היום, יש לך די והותר פיזיקאים, מהנדסים, רופאים, כלכלנים, תעשיינים ושאר "מתמסרים בגופא ונפשא" למקצועות החול, בעוד הגרעון והמחסור בבני-תורה שהם באמת יכולים ואמורים להביא את עם ישראל ואת כל העולם לייעוד ולתיקון האמיתי שלו – מחמיר והולך, כי גם את הקומץ הרדוף והקטן-בלאו-הכי הזה מנסים כל הזמן לשדל לעזוב את עולם התורה, ומעלילים עליו השכם והערב העללות שונות, מנאצים אותו, משחירים את שמו ועושים לו רצח אופי בכל אמצעי ומעל כל במה ציבורית.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 29, 2009, 17:54:44
"אנחנו לא שחקנים ברמה המדינית, אנחנו עם יהודי, עם האמת"
לא סותר, זה תיאור של המציאות שהחרדיות פשוט מתעלמת ממנה,אז "פלא" הוא שאין לך שום השפעה פיזית אצל כלל ישראל, עצם העובדה גם שמירב האנטישמיות בעולם מתועלת נגד המדינה ופחות נגד היהודי הבודד בהכרח אומרת הכל.
אם אתה מסתגר ולא מכוון גבוה והחוצה באמת, אתה פשוט לא רלוונטי, בטח ובטח אם ברצונך לשנות משהו ברמת הכלל במקום להאבק על ה"קיגעל'ך" שזורקת לך האליטה אל מתחת לשולחן.
"כל השירותים האדמיניסטרטיביים של המלכות הזמנית והסוררת אינם העיקר אלא הם טפלים לייעודו האמיתי של עם ישראל. הם צורך השעה במקרה הטוב, חלילה לא עיקר"
כל ה"שירותים האדמיניסטרטיביים" שאתה מדבר עליהם, היו גם כשהעם היה ברום שיא מצבו במישור הרוחני במלכות דוד ושלמה (וישנם כמה וכמה ממצאים ארכיאולוגיים שיעידו על כך, וכן גם בתנ"ך כשלעצמו יש כמה וכמה איזכורים לכל) וכן גם הטוב של החשמונאים.
"מקצועות החול לא יביאו אותנו לגאולה, את זה אתה אמור לדעת כיהודי מאמין"-
מזל גדול שהרמב"ם, הגאון מוילנה, רס"ג, הרב סולובייצ'יק והרב קוק לא בחיים היום כדי לקרוא את השטות הזאת.

על הדבר שני שלך רק אומר, שאינך יודע מה אתה שח, עצם העובדה שמרכז התורה שב היום לא"י אחרי נדודים ארוכים בעולם (בזכות קיום המדינה, לא נעים להודות), עצם העובדה הוא שיש יותר לומדי תורה, כוללים וישיבות היום בישראל גופה מכל דור שקדם לו בהסטוריה של עם ישראל כל שנות קיומו, מציאות שלא הייתה מעולם בכל תולדות העם היהודי, אז על איזה "מיעוט" אתה מדבר?
גרעון? מחמיר והולך? רק מוכיח כאלף עדים עד כמה התודעה החרדיסטית מנותקת מהמציאות.

ודבר אחרון, אצל מלכות בית חשמונאי, ברובו המוחלט של ימי בית שני, לא היה נביא בכלל, לא משיח, וגם השכינה לא בדיוק שרתה על הבית (ואני לא צריך להכנס להבדלים הכבירים, הכתובים במקורותינו למכביר בין בית ראשון ובית שני, ואף אחד לא העז להעלות על דל שפתיו את ההגדרה "גלות" לימי בית שני).
ועוד דבר, הגישה החרדיסטית נותנת דגש על חזרה בתשובה בדמות מצוות של בנאדם למקום, בעוד רובם המוחלט של הסיבות לגלויות לא היו כאלה כלל.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 29, 2009, 21:04:57
"אנחנו לא שחקנים ברמה המדינית, אנחנו עם יהודי, עם האמת"
לא סותר, זה תיאור של המציאות שהחרדיות פשוט מתעלמת ממנה,אז "פלא" הוא שאין לך שום השפעה פיזית אצל כלל ישראל, עצם העובדה גם שמירב האנטישמיות בעולם מתועלת נגד המדינה ופחות נגד היהודי הבודד בהכרח אומרת הכל.
אם אתה מסתגר ולא מכוון גבוה והחוצה באמת, אתה פשוט לא רלוונטי, בטח ובטח אם ברצונך לשנות משהו ברמת הכלל במקום להאבק על ה"קיגעל'ך" שזורקת לך האליטה אל מתחת לשולחן.
"כל השירותים האדמיניסטרטיביים של המלכות הזמנית והסוררת אינם העיקר אלא הם טפלים לייעודו האמיתי של עם ישראל. הם צורך השעה במקרה הטוב, חלילה לא עיקר"
כל ה"שירותים האדמיניסטרטיביים" שאתה מדבר עליהם, היו גם כשהעם היה ברום שיא מצבו במישור הרוחני במלכות דוד ושלמה (וישנם כמה וכמה ממצאים ארכיאולוגיים שיעידו על כך, וכן גם בתנ"ך כשלעצמו יש כמה וכמה איזכורים לכל) וכן גם הטוב של החשמונאים.
"מקצועות החול לא יביאו אותנו לגאולה, את זה אתה אמור לדעת כיהודי מאמין"-
מזל גדול שהרמב"ם, הגאון מוילנה, רס"ג, הרב סולובייצ'יק והרב קוק לא בחיים היום כדי לקרוא את השטות הזאת.

על הדבר שני שלך רק אומר, שאינך יודע מה אתה שח, עצם העובדה שמרכז התורה שב היום לא"י אחרי נדודים ארוכים בעולם (בזכות קיום המדינה, לא נעים להודות), עצם העובדה הוא שיש יותר לומדי תורה, כוללים וישיבות היום בישראל גופה מכל דור שקדם לו בהסטוריה של עם ישראל כל שנות קיומו, מציאות שלא הייתה מעולם בכל תולדות העם היהודי, אז על איזה "מיעוט" אתה מדבר?
גרעון? מחמיר והולך? רק מוכיח כאלף עדים עד כמה התודעה החרדיסטית מנותקת מהמציאות.

ודבר אחרון, אצל מלכות בית חשמונאי, ברובו המוחלט של ימי בית שני, לא היה נביא בכלל, לא משיח, וגם השכינה לא בדיוק שרתה על הבית (ואני לא צריך להכנס להבדלים הכבירים, הכתובים במקורותינו למכביר בין בית ראשון ובית שני, ואף אחד לא העז להעלות על דל שפתיו את ההגדרה "גלות" לימי בית שני).
ועוד דבר, הגישה החרדיסטית נותנת דגש על חזרה בתשובה בדמות מצוות של בנאדם למקום, בעוד רובם המוחלט של הסיבות לגלויות לא היו כאלה כלל.
בס"ד

לא נכון החרדים מקפידים גם בקיום מצוות שבין אדם לחבירו
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 29, 2009, 21:20:21
בס"ד

לא נכון החרדים מקפידים גם בקיום מצוות שבין אדם לחבירו
זה לא מה שאמרתי, לא הבנת את הנקודה.
אני אחזור ואחדד-
מירב הסיבות שמונים חז"ל לחורבן שני בתי המקדש, קרו בגלל סיבות/חטאים חברתיים/בין אדם לחבירו והרבה פחות! בגלל סיבות של בן אדם למקום! אבל, מאידך, האידאולוגיה החרדיסטית, לפחות זו שממחזרת את עצמה (בעניין הזה ספציפית) כמו מסטיק לעוס בכל הנוגע לשאלת "מה יביא את הגאולה?"- התשובה שהם מספקים בדגש במפעל ה"החזרה בתשובה" החרדי (ערכים, הידברות, הרב נויגרשל, הרב אמנון יצחק וכו' וכו' וכו'), הוא דווקא דגש מרכזי על מצוות של בן אדם למקום!! וההוכחות לכך הם כל כך גדולות וכל כך מצויות שאין צורך לכלל להכנס בכלל להבאת איזה דוגמת קצה מחצי איזכור כזה או אחר, מדובר כאן על שיטה, על אווירה ועל מקבץ מסרים.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 29, 2009, 21:25:40
זה לא מה שאמרתי, לא הבנת את הנקודה.
אני אחזור ואחדד-
מירב הסיבות שמונים חז"ל לחורבן שני בתי המקדש, קרו בגלל סיבות/חטאים חברתיים/בין אדם לחבירו והרבה פחות! בגלל סיבות של בן אדם למקום! אבל, מאידך, האידאולוגיה החרדיסטית, לפחות זו שממחזרת את עצמה (בעניין הזה ספציפית) כמו מסטיק לעוס בכל הנוגע לשאלת "מה יביא את הגאולה?"- התשובה שהם מספקים בדגש במפעל ה"החזרה בתשובה" החרדי (ערכים, הידברות, הרב נויגרשל, הרב אמנון יצחק וכו' וכו' וכו'), הוא דווקא דגש מרכזי על מצוות של בן אדם למקום!! וההוכחות לכך הם כל כך גדולות וכל כך מצויות שאין צורך לכלל להכנס בכלל להבאת איזה דוגמת קצה מחצי איזכור כזה או אחר, מדובר כאן על שיטה, על אווירה ועל מקבץ מסרים.
בס"ד
מצוות של בן אדם לחבירו  זה כמו לא להלבין לא לקלל להעליב להרביץ לשנוא בלב וכו......
כל מי שהוא חוזר בתשובה הוא מגיע לזה
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 29, 2009, 21:41:04
בס"ד
מצוות של בן אדם לחבירו  זה כמו לא להלבין לא לקלל להעליב להרביץ לשנוא בלב וכו......
כל מי שהוא חוזר בתשובה הוא מגיע לזה
עובדתית לא נכון, אני יכול להצביע על די והותר חרדים, וכן חוזרים בתשובה וכן אלמנטים רבים בחברה החרדית ובאידאולוגיה החרדיסטית, שמראים על פי כל הגדרה שמה שאמרת הוא טעות/שקר/אשליה אופטית/קישקוש.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 29, 2009, 21:44:38
עובדתית לא נכון, אני יכול להצביע על די והותר חרדים, וכן חוזרים בתשובה וכן אלמנטים רבים בחברה החרדית ובאידאולוגיה החרדיסטית, שמראים על פי כל הגדרה שמה שאמרת הוא טעות/שקר/אשליה אופטית/קישקוש.
בס"ד
זה משהו שכל יהודי חייב לתקן וזה קשה מאוד וצירך לדון כל אחד לכף זכות וגם זה חלק במצוות שבין אדם לחבירו O0
בע"ה כולם יחזרו בתשובה
מי שיש לו מספיק כסף ומעדיף ללמוד תורה בזמן הפנוי אז בוודאי שעדיף שיעסוק בתורה ובמצוות
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 29, 2009, 21:48:28
בס"ד
זה משהו שכל יהודי חייב לתקן וזה קשה מאוד וצירך לדון כל אחד לכף זכות וגם זה חלק במצוות שבין אדם לחבירו O0
בע"ה כולם יחזרו בתשובה
מי שיש לו מספיק כסף ומעדיף ללמוד תורה בזמן הפנוי אז בוודאי שעדיף שיעסוק בתורה ובמצוות
גם על החברה החרדית לחזור בתשובה במישור של בן אדם לחבירו בהווייה של כלל העם היהודי, וגם בתוכה פנימה.
הכי נוח והכי קל "להכות על חטא" על החזה של הזולת.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ספטמבר 29, 2009, 21:57:13
גם על החברה החרדית לחזור בתשובה במישור של בן אדם לחבירו בהווייה של כלל העם היהודי, וגם בתוכה פנימה.
הכי נוח והכי קל "להכות על חטא" על החזה של הזולת.
בס"ד
כל יהודי בנפרד צריך לחזור בתשובה אני מסביר שלא צריך לייחס את זה לציבור שלם כל אדם יודע איפה הוא טועה
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ספטמבר 29, 2009, 22:50:02
בס"ד
כל יהודי בנפרד צריך לחזור בתשובה אני מסביר שלא צריך לייחס את זה לציבור שלם כל אדם יודע איפה הוא טועה
המציאות מראה שישנם לא רק תחלואים של אדם בודד ואיפה הבודד צריך לתקן, אלא ישנם די והותר דברים שצריך לעשות ברמה החברתית כוללת, תיקון הפרהסיא, תיקון הציבוריות בגלל שמשהו בציבוריות הזאת עקום מהשורש.
החברה החרדית צריכה הרבה לתקן ברמת החברה כולה, מלמעלה ומלמטה בעת ובעונה אחת, אם החברה החרדית מציגה עצמה ככזו ודורשת דברים בשם החברתיות הזו, בוודאי ובוודאי שאני חייב גם לדרוש ממנה בחזרה לתקן את עצמה כלפי פנים וחוץ אלמנט סרוחים הדורשים תיקון רמת החברה! ולא רק ברמת הפרט.
בבית המקדש תמיד היו קורבנות של היחיד וקורבנות של הציבור, עתה על החברה החרדית לעשות הכל כדי לכפר על אותם תחלואים חברתיים ולהכות על חטא ברמה הציבורית (ואני לא יעשה זאת בשבילה, הכי קל זה להכות על החזה של הזולת, גם ובטח ובטח ברמה החברתית סקטוריאלית).
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: אשי על ספטמבר 29, 2009, 23:57:30
מה שיותר מציק לי בקשר לרב אמנון יצחק, זה היחס שלו לציונות. רציתי בבקשה לדעת איך זה מסתדר עם רעיון הימין?
לצערנו יש לו קצת גישה גלותית, חיים מדבר על זה כאן:
http://www.youtube.com/watch?v=Gry88kfPDjQ

http://www.youtube.com/watch?v=-wKklgLWhtI
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: hebraic על אוקטובר 02, 2009, 04:18:12
גם בשן  ונץ -

ספרא וסייפא,  גם תורה וגם קדמה  , זה קונספט חשוב ביהדות , אבל בהחלט , קודם כל ספרא, אחר כך סייפא

אם יש ספרא , אפשר לנצח גם במקלות ואבנים  , אם יש רק סייפא ,"שקר הסוס לתשועה" ,  כל הפואנטה של הסייפא, זה עם יש לה בסיס תורני

לכן זה לא בהכרח כזה גרוע עם שלם דוגמת שבט יששכר , הרי שבט יששכר עצמם, בזכות הלימוד תורה העמוק והעומק הנפשי והרוחני שנתן להם , התעסקו גם ב"סייפא" שהייתה הרבה מעל היכולת של כל העולם בתקופתם  (קביעת כל המועדים והשבתות ועיבור וכו' , בצורה הכי מדוייקת שאפשר)
ובזכות "דרישת השם" של עזריהו , הוא זכה שהאומנים ובעלי המלאכה שלו  ימציאו כלים צבאיים שהעולם לא ראה עדיין כדוגמתם (בליסטראות אבן וחצים גדולים), שאמנם אין לנו מושג איך האב טיפוסים האלה נראו אבל בהכרח כללו חישובים פזיקאלים מסובכים מאד שהעולם בתקופה ההיא בכלל לא היה אמור להבין

בסך הכל , צריך להפנים שאין שום בעייה עם קדמה , ושחכמה מדעית היא לא רק של יפת אלא בהחלט יכולה להמצא באהלי שם, כל עוד שהיא נמצאת שם בשירות התורה

ובעזרת השם שהשם יברך את עמו בגדלות תורה ואהבת תורה ,ושהשם ימשיך לברך את עמו בפיתוחים מדעיים שידהימו את העולם , במיוחד בתחומים הנחוצים

כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על אוקטובר 02, 2009, 07:47:31
גם בשן  ונץ -

ספרא וסייפא,  גם תורה וגם קדמה  , זה קונספט חשוב ביהדות , אבל בהחלט , קודם כל ספרא, אחר כך סייפא

אם יש ספרא , אפשר לנצח גם במקלות ואבנים  , אם יש רק סייפא ,"שקר הסוס לתשועה" ,  כל הפואנטה של הסייפא, זה עם יש לה בסיס תורני

לכן זה לא בהכרח כזה גרוע עם שלם דוגמת שבט יששכר , הרי שבט יששכר עצמם, בזכות הלימוד תורה העמוק והעומק הנפשי והרוחני שנתן להם , התעסקו גם ב"סייפא" שהייתה הרבה מעל היכולת של כל העולם בתקופתם  (קביעת כל המועדים והשבתות ועיבור וכו' , בצורה הכי מדוייקת שאפשר)
ובזכות "דרישת השם" של עזריהו , הוא זכה שהאומנים ובעלי המלאכה שלו  ימציאו כלים צבאיים שהעולם לא ראה עדיין כדוגמתם (בליסטראות אבן וחצים גדולים), שאמנם אין לנו מושג איך האב טיפוסים האלה נראו אבל בהכרח כללו חישובים פזיקאלים מסובכים מאד שהעולם בתקופה ההיא בכלל לא היה אמור להבין

בסך הכל , צריך להפנים שאין שום בעייה עם קדמה , ושחכמה מדעית היא לא רק של יפת אלא בהחלט יכולה להמצא באהלי שם, כל עוד שהיא נמצאת שם בשירות התורה

ובעזרת השם שהשם יברך את עמו בגדלות תורה ואהבת תורה ,ושהשם ימשיך לברך את עמו בפיתוחים מדעיים שידהימו את העולם , במיוחד בתחומים הנחוצים


בס"ד
יפת זה רק יופי אבל מבפנים הכל ריק חיים בלי משמעות ותוכן
מעניין אולי תתן עוד מידע עם ישראל תמיד היה ידוע בכל ההיסטוריה בעל חכמה היוונים למעשה קינאו בנו
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על אוקטובר 02, 2009, 12:03:21
גם בשן  ונץ -

ספרא וסייפא,  גם תורה וגם קדמה  , זה קונספט חשוב ביהדות , אבל בהחלט , קודם כל ספרא, אחר כך סייפא

אם יש ספרא , אפשר לנצח גם במקלות ואבנים  , אם יש רק סייפא ,"שקר הסוס לתשועה" ,  כל הפואנטה של הסייפא, זה עם יש לה בסיס תורני

לכן זה לא בהכרח כזה גרוע עם שלם דוגמת שבט יששכר , הרי שבט יששכר עצמם, בזכות הלימוד תורה העמוק והעומק הנפשי והרוחני שנתן להם , התעסקו גם ב"סייפא" שהייתה הרבה מעל היכולת של כל העולם בתקופתם  (קביעת כל המועדים והשבתות ועיבור וכו' , בצורה הכי מדוייקת שאפשר)
ובזכות "דרישת השם" של עזריהו , הוא זכה שהאומנים ובעלי המלאכה שלו  ימציאו כלים צבאיים שהעולם לא ראה עדיין כדוגמתם (בליסטראות אבן וחצים גדולים), שאמנם אין לנו מושג איך האב טיפוסים האלה נראו אבל בהכרח כללו חישובים פזיקאלים מסובכים מאד שהעולם בתקופה ההיא בכלל לא היה אמור להבין

בסך הכל , צריך להפנים שאין שום בעייה עם קדמה , ושחכמה מדעית היא לא רק של יפת אלא בהחלט יכולה להמצא באהלי שם, כל עוד שהיא נמצאת שם בשירות התורה

ובעזרת השם שהשם יברך את עמו בגדלות תורה ואהבת תורה ,ושהשם ימשיך לברך את עמו בפיתוחים מדעיים שידהימו את העולם , במיוחד בתחומים הנחוצים



עם זה אני מסכים, אבל, זה לא עונה על שאלת מליון הדולר, למה עם כל לימוד התורה ועם "כלי הנשק הכל כך משוכללים האלה" (שהייתי מאוד רוצה לראות את התיעוד על זה, כי זה הפעם הראשונה שאני שומע על זה), לא יהושע ולא שאול ולא דוד המלך הצליחו להכחיד את כל האויבים מסביב, ונשארו כמה וכמה אויבים נודניקים בתוככנו אנו עד שהגיעו האשורים והסוף ידוע. 
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: hebraic על אוקטובר 02, 2009, 14:26:13
הנשק המשוכלל שאני מדבר עליו הוא בליסטרה -עיין בפרק דברי הימים ב פרק כו ,הציטוט הרלוונטי "וַיַּעַשׂ בִּירוּשָׁלִַם חִשְּׁבֹנוֹת מַחֲשֶׁבֶת חוֹשֵׁב לִהְיוֹת עַל-הַמִּגְדָּלִים וְעַל-הַפִּנּוֹת לִירוֹא בַּחִצִּים וּבָאֲבָנִים גְּדֹלוֹת וַיֵּצֵא שְׁמוֹ עַד-לְמֵרָחוֹק כִּי-הִפְלִיא לְהֵעָזֵר עַד כִּי-חָזָק"

זה דה פאקטו האיזכור הכי קדום (מאות שנים לפני אלכסנדר מוקדון שהשתמש במכונה כזאת כדי להחריב את צור ) למכונות כאלה


בקשר לשאלה שלך  , יהושע עליו השלום כבש את הכנענים במהירות אדירה , ואז הוא ראה בנבואה שעתידים ישראל לחטוא , וידע שלא יחטאו בימיו, אז הוא התחיל להאט את קצב המלחמה על הבסיס של "נְקֹם, נִקְמַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מֵאֵת, הַמִּדְיָנִים; אַחַר, תֵּאָסֵף אֶל-עַמֶּיךָ." שנאמר על ידי השם יתברך למשה רבינו עליו השלום ,  ויהושע לקח מזה דוגמא , וסבר שזה יגרום לכך שהוא יוכל להשאר חי להשגיח על ישראל שלא יחטאו יותר זמן ,טכנית, זה לא עבד, כי זה גרם שהקב"ה הוריד לו עשר שנים

אבל ברמת העיקרון, יהושע היה יכול לכבוש את כל הארץ , ובכלל , לצבא של יהושע לא היה שום נשק מתקדם , הם השתמשו בחרבות שומריות כנראה , ש"מכים" איתם (ולא דוקרים)  ובחניתות
אבל - הם היו משתמשים בטקטיקות ואסטרטגיה ,  כפי שנראה בבירור מכל הקרבות , הם ביימו נסיגות לצד מארבים , יצאו בכמה ראשים, תפשו גשרים וכו' , הכריחו צבאות בעלי מרכבות להלחם איתם על הרים, שבהם למרכבות שלהם לא היה משמעות , וכו'

בקשר לדוד ושלמה המלכים עליהם השלום,  שום אומה לא עמדה בפניהם , הסיבה שהעמים האלה נשארו חיים, זה כי הם פשוט מאד הפכו את הגוים האלה לעבדים (להם עצמם)

את הכח הצבאי של ממלכת ישראל אז , אפשר לראות בקלות מהעובדה שמלך מצרים נתן את ביתו לשלמה המלך עליו השלום , דבר שהתורה מותחת עליו ביקורת, כי אמנם גם שלמה רצה להיות "חתן פרעה"  , אבל זה בהחלט מוכיח את הפחד של המצרים  (לדוגמה , במכתבי אל עמארנה , רואים מלכים של המעצמות של אותה תקופה שמנסים להתחתן עם בת או אחות פרעה כדי שיהיה קשרי נישואין בניהם, והמצרים סירבו לתת)

כשדוד רצה להעניש אומות מסוימות על ההתנהגות שלהם, כמו את בני עמון ומואב שהוא פשוט התעלל בהם והרג מהם הרבה אוכלוסיה למען יראו ויראו(את המואבים הוא השכיב ארצה ומדד שני החבלים להמית וחבל להחיות , את העמונים הוא העביר במכונות שדשים תבואה, ובתנורים שמכינים בהם אבנים וכו' וכך הוא עשה לכל עיר עמונית,יש שרוצים להבין את זה כאילו הוא שם אותם עבדים בעבודות כפיה בדברים האלה, אך זה נשמע אחרת ובכל אופן מואב ואדום והרבה עמים קיבלו מכות קשות מאד מדוד המלך עליו השלום ואז הוא הפך אותם לעבדים נמשלים על ידי נציבים) , הם לא יכלו למנוע ממנו

בקשר לאשורים - האשורים בעצמם מתארים את ישראל(תקופת שלמנאסר השלישי למשל שבה הוא מתאר את אחאב כעם יותר מרכבות משיש למצרים !!!) ויהודה(תקופת תגלת פילנאסר למשל)  כממלכות הכי חזקות במזרח

האשורים כבשו את ארם אחרי שלוש דורות ,  ואז בא ירבעם בן יהואש  וכובש את כל הארצות האלה בחוף ובלבנון מהם  
האשורים מודים בזה,  אך הם טוענים שמי שאחראי לזה היה דווקא עזריה מלך יהודה ( ובתנ"ך באמת כתוב ", וַאֲשֶׁר הֵשִׁיב אֶת-דַּמֶּשֶׂק וְאֶת-חֲמָת לִיהוּדָה, בְּיִשְׂרָאֵל" שאפשר לראות רמז שאולי באמת הכל היה בתכנון עזריה - או לפחות בסוג של ברית בניהם )

כך שטכנית , ישראל כן ניצחו את האשורים , וגם יהודה (חזקיהו המלך עליו השלום על ידי הנס שבו רוב כוחותיו של סנחריב הושמדו)

האשורים עצמם מתגאים מאד בזה שהם כבשו את שומרון, ומיידית הם מתחילים לבנות אותה, כי הם ידעו שהם עשו משהו שאף אחד לפני כן לא יכל .

האשורים תיארו בפורטרט ואפילו בציורים את המלחמות שלהם עם ישראל , כי זה לא היו סתם עמים, והאשורים ידעו את זה


כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על אוקטובר 03, 2009, 20:54:55
בסדר hecraic, הנחת את דעתי, וגם בשן וגם גלעד, אל תשכח למסור ד"ש חם לחרדים בתע"ש ורפא"ל.
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: hebraic על אוקטובר 06, 2009, 18:01:11
בס"ד
יפת זה רק יופי אבל מבפנים הכל ריק חיים בלי משמעות ותוכן
מעניין אולי תתן עוד מידע עם ישראל תמיד היה ידוע בכל ההיסטוריה בעל חכמה היוונים למעשה קינאו בנו

מחילה אחי לא שמתי לב ששאלת את זה ראיתי רק עכשיו


מעניין בקשר ליוונים דווקא - שמעתי סיפור משעשע (אני לא זוכר מה המקור שלו) על כך שהיוונים שידעו שיש חכמה בישראל,  שמעו שהיהודים אומרים שירושלים עצמה מחכימה אנשים , ואיזה חכם יווני החליט "לבדוק" את זה , אז הוא נסע לירושלים , כשהוא הגיע הוא (כנראה הגיע לשוק ו) ראה ילד יהודי וביקש ממנו שיקנה לו מזון שישביע אותו ויספיק לו עד שהוא יחזור ליוון ונתן לו מטבע אחד שלא שווה הרבה , הילד הסכים, הלך, וחזר עם שקית מלח חחחחחח

תראה אחי יש הרבה ראיות לזה שהיהודים ידעו הרבה דברים שאף בן אדם לא היה אמור לדעת אז , למשל, כתוב במשנה שמותר להשים ברזל בלול אפילו בשבת כדי שלא יפגעו התרנגולות , ושאין לחשוש שזה מדרכי האמורי (אמונות טפלות וטיפשיות של הכנענים)  (תוספתא סדר מועד מסכת שבת ז:י)
זאת אומרת שהם הבינו איך לכלוא ברקים והיה להם ברזלים מיוחדים שנועדו לפרוק את הזרם מהברק לאדמה כדי להגן על מבנים ,כמו הכליא ברק שיש היום

הזכרתי פעם את החישוב המיוחד של רבן גמליאל ורמב"ם שהסביר אותו לחישוב מולד הלבנה , אצטט את מה שכתבתי שם "
הם ידעו לחשב את תנועת הירח והשמש בחישוב של חילוק רגעים בצורה מדויקת כדי שידעו בדיוק מתי חידוש הלבנה  המספר שנתן רבן גמליאל הוא עשרים ותשע יום וחצי ועוד שני שלישי שעה ושבעים ושלושה חלקים (של שעה) הרמב"ם פירש "תשעה ועשרים יום ושתים עשרה שעות מיום שלשים מתחילת לילו .ושבע מאות ושלשה ותשעים חלקים (793)משעת שלש עשרה "

בתרגום מספרי   29.53059


החישוב המודרני של נאס"א של חידוש הלבנה הוא 29.530588  (!!!!)  ושל מכון אסטרו פיזיקה שעשה מחקר יותר מעמיק  29.530589 !!!!

למכונים האלה , נדרש הציוד הכי טוב בעולם והכי מדויק בעולם כדי להגיע לתוצאות האלה

ורבן גמליאל קיבל מאבותיו את המספר מהקב"ה  , מן הסתם גם היה ידוע לחכמי יששכר (שהיו חכמים מאד וגאונים מתמטייים שהעבירו את החכמה הזאת דור לדור שחישבו את כל התאריכי חגים והעיבור וכו'  בתקופת השבטים ,ולצערנו , חז"ל מעידים שכבר בתקופתם , הספרים שכתבו חכמי יששכר בנושאים האלה כבר לא היו בידם כבר בתקופה ההיא)" המקור לעניין הוא הגמרא בבלי, מסכת ראש השנה כה עמוד א

בימי קדם היוונים ואחרים חשבו (על סמך ראיה רגילה) שפליאדות (צבירי כוכבים) הם בין 6 ל8 כוכבים ,וכך חשבו רוב האסטרונומים עד העת המודרנית שבה נאס"א בנו טלסכופים חזקים ,שבה ראו שהצבירי כוכבים הרבה יותר גדולים  , רבי שמואל אומר בגמרא שכימא (פליאדות)  הוא כמאה כוכבים (ורש"י מסביר שכמאה בערך באמצעו אך יש יותר) והוא אומר שיש אומרים שהם מפוזרים ויש אומרים שהם מכונסים , וזה די דומה למה שהחוקרים המודרנים אומרים שיש צבירים כאלה שהם "מפוזרים" והם מאות כוכבים , וצבירים כדוריים שהם אלפי כוכבים כאלה (גמרא (בבלי) מסכת ברכות נח עמוד ב )


ידענו שכדור הארץ עגול ככדור ומסתובב על צירו

זוהר ויקרא ח"ג דף י' ע"א למשל :
"דהא כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור אלין לתתא ואלין לעילא ....וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא (ועומדים בקיומם כמו כל שאר בני האדם), ועל דא אית אתר בישובא כד נהיר לאלין חשיך לאלין  לאלין יממא ולאלין ליליא"
תרגום הסולם  : "כי כל הישוב מתגלגל בעיגול ככדור, אלו למטה ואלו למעלה ... יש מקום בישוב שבעת שמאיר לאלו שבצד זה של הכדור, הוא חושך לאלו אשר בצד זה של הכדור, ונמצא שלאלו יום ולאלו לילה"

וזה מסביר את חילוף היום והלילה כתוצאה מסיבוב הכדור , וכמו שכתוב בתפילת ערבית "גולל אור מפני חושך וחושך מפני אור"
כמו כן עגוליות כדור הארץ מוזכרת בכמה וכמה מקומות , למשל  ירושלמי מסכת עבודה זרה תחילת פרק ג " כדור שהעולם עשוי ככדור "
ודומה לכך מצאנו בהרבה מקומות כמו פרקי רבי אליעזר ג' (ופירוש הרד"ל עליו) ,מדרש במדבר רבה (נשא פי"ג) וברמב"ם ועוד ראשונים


וגם כתוב באיוב "תולה ארץ על בלימה" (על שום דבר )  , וכך תיאר רבי שמעון בר יוחאי עליו השלום במדרש בראשית רבה פרק ו שכדור הארץ תלוי באוויר ללא שום משען

ועיין עוד שם מה כתוב בזוהר "וכל אינון בריין משנין בחזוויהו משניא דאוירא, כפוס כל אתר ואתר "
זאת אומרת שכל אותם בריאות משונים במראיהם בכל מקום ומקום בגלל האויר המיוחד לכל מקום ומקום
וזה דומה למה שהמדע המודרני אומר שלמשל בני אדם נראים שונה ממקום למקום בגלל שבמקומות קרים יותר יש פיחות במלנין ובמקומות חמים יותר יש יתר מלנין,וזה גורם למראה של בני אדם שיהיה שונה ממקום למקום בפיגמנטים וצבע עיניים ושיער וכו'

וגם כתוב בזוהר "אית אתר דכוליא יממא ולא אשתכח ביה ליליא בר משעתא חדא זעירא"

זאת אומרת יש מקום שתמיד יום בו ולא נמצא בו לילה חוץ משעה אחת קטנה

כמו כן הזוהר גם ידע לציין תאריך שבו שערי החכמה אצל הגוים יתחילו להפתח ,שתואם את המאה ה18 לספירתם, הזמן שבו המדע התחיל להתקדם ולהתפתח

ויש עוד הרבה עניינים כאלה , למשל , החובה לקלח תינוק במים חמים לאחר הברית וחז"ל מדגישים את זה בהלכה, גילו רופא מודרני שחקר את זה שזה כדי למנוע נמק, וכך ניצלו הרבה מטופלים מנמק,ולפני זה רופאים בעת המודרנית אפילו התנגדו לזה ואמרו שזה יכול להזיק, והם טעו

בגמרא במסכת נידה דף מ עמוד א מתואר שם (ובפרשנויות מסביב) מצב של "יוצא דופן"(ניתוח קיסרי) שהיה הליך טיפול שיגרתי ביולדת שמתקשה ללדת

וכמובן יש עוד הרבה ידיעות כאלה
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד על אוקטובר 06, 2009, 20:20:11
^^ והנה הווידאו:

http://oldserver.shofar-tv.com/MEDIA/FAQ/Category_5/5-1-2.wmv
מכשירי המדידה של חז"ל (צביר הכוכבים כימה תמונות מן החלל)

http://oldserver.shofar-tv.com/MEDIA/FAQ/Category_5/5-1-3.wmv
5 תגליות הזוהר על כדור הארץ

http://oldserver.shofar-tv.com/MEDIA/FAQ/Category_5/5-1-9.wmv
כמה כוכבים יש ביקום ? (תשובה מספרית)
כותרת: שאלה על המחזיר בתשובה אמנון יצחק
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על אוקטובר 06, 2009, 22:49:08
בס"ד
מדהים!