הנה הודעה שכתבתי בפורום אחר כתגובה למישהו שהתנגד להרג רבין, ושיער שאני חרדי קיצוני.
"לגבי דין רודף, לפי מה שהבנתי זה שאם איש מסכן את חברו, מותר להרוג את האיש כדי להציל את החבר.
זה נכון לגבי רבין, עם הסכמי אוסלו שלו רבין הביא את ערפאת, הביא איתו עשרות אלפי מחבלים, ונתן להם נשק כדי שיוכלו לפגוע באזרחינו ובחיילי צה"ל.
רק תחשוב איזה עוד נזק רבין היה מסוגל לעשות אילו יגאל לא היה גואל אותנו, לתת עוד נשק?להביא עוד מחבלים?זה נחשב לדין רודף במלוא מובן המילה.
אם כן, רבין היה חייב במיתה בשני מובנים: דין רודף ובגלל שרצח.
בנוסף, הרמב"ם מסכם את הדין במשנה תורה: "כל הורג נפש אדם מישראל - עובר בלא תעשה, שנאמר "לא תרצח" (שמות כ,יב; דברים ה,טז). ואם רצח בזדון בפני עדים - מיתתו בסיף, שנאמר "נקום יינקם" (שמות כא,כ). מפי השמועה למדו שזו מיתת סיף; בין שהרג את חברו בברזל, בין ששרפו באש - מיתתו בסיף". (הלכות רוצח ושמירת נפש א, א)
כבר למדנו שרבין התגאה וצחק על קורבנותיו שרצח בפרשת אלטלנה במסיבה לכבוד יום העצמאות כאשר היה שגריר, אם כן זה נחשב לרצח בזדון.
סוף פסוק."
אגב Eternal, דין הרודף לא צריך לנבוע מאינטרסים.
נהפוך הוא! ליגאל עמיר היה רק מה להפסיד בסיפור, הוא בעצמו סיפר שלא האמין שיצא חי לאחר שיהרוג את רבין.
אם צריכים לשפוט פה מישהו, זה את מי שלא חשב על להרוג את רבין רק בגלל שחשב שאם רבין ייזכר לדראון עולם, הימין יעלה לשלטון.
זה נקרא לזלזל בחיי אדם ולא לקיים את הצדק, בגלל אינטרסים!
עדיף שלטון שמאלני רק שאלפי יהודים לא ירַצְחו בידי האויב מאשר שלטון ימני עם אלפי יהודים מתים.
בכל מקום אחר שבו אכתוב כזה דבר, יאמרו לי "אתה מסית לרצח!" "אתה מצדיק רצח!".
אך מדברי חז"לינו, ניתן להסיק שאני שההסתה היחידי שלי פה - היא להצלת חייהם של יהודים נרדפים.