אתה בוחר לעזוב בתקופה מאוד מרגשת, תקופה של התחדשות והתקדמות, וזה חבל.
לצערי הרב, מרוב שאני הייתי עסוק בימים האחרונים, לא היתה לי הזדמנות כאחראי הבכיר על צוות המנהלים בפורום לרדת לסוגיית הנושא.
אני מאוד מאוד מאוד סולד מהדברים שלך בגנות יגאל עמיר והרב כהנא, אבל אני כן מאמין שלא היית אמור להחסם בגללם,
ולעיתים אנשים טובים עושים טעויות, ולעיתים הם מאמינים בצדקתם וצריך בורר שיכריע,
צר לי שלא הייתי פה לקרוא את החומרים הרלוונטים ולתת דעתי (שטרם גיבשתי עד עתה).
מצד שני אהד, המנהלים בפורום מרגישים שאתה מחפש להתווכח כל הזמן ולעורר פרובוקציות, זהו לא חופש הביטוי שהבטחנו לגולשינו
עלינו להגן על תנועתנו מתקיפות מילוליות ומאנשים המחפשים לעורר מדונים וויכוחים.
אני מציע לך הצעה, ותוכל לחשוב עליה ולהחליט לבדך.
אני מציע שתקח כמה ימים לחשוב על זה לעומק, ונסה להכנס לנעלי הכהניסטים שמעריצים אנשים כמו ברוך גולדשטיין ויגאל עמיר,
אנשים שהצילו אותנו מאסונות ברורים בהקרבה אישית אדירה.
אם אתה אומר שיגאל עמיר מבייש את הכהניסטים, אתה לא יודע מי הם הכהניסטים. הוא לא מבייש אותנו, הוא מקור גאוותנו
וחיים בן פסח גאה לתמוך כלכלית במשפחת עמיר וגם אני גאה להיות חלק מתנועה שדואגת לבניה. זהו הכהניזם.
אתה רוצה לפרוש כי נעלבת מהחסימה, אני יכול להבין את זה, זה באמת חוויה לא נעימה - אבל אני עדיין חושב שאתה יכול לתרום לפורום לא מעט
גם עם עמדותיך החדשות והשנויות במחלוקת, אין חוק שאוסר על אדם לשנות את דתו או דעתו. את אשר נעשה לא ניתן להשיב,
אבל יחד עם זאת לדעתי, זה היה עניין חריג בטיבו - כי נגעת בעצב חשוף שהעלבת את כבוד רבנו זצ"ל ואת יגאל עמיר יקירנו שיל"א.
אני לא חושב שנחסמת ע"ס הדברים האלה, אני חושב שהם היו סוג של "קש ששבר את גב הגמל",
אבל בכל מקרה זה היה וזה נגמר, אם אתה רוצה אני ממליץ בחום לקחת את הסוף שבוע להרהר קצת, ולשקול את העניין בשנית.
בין אם תחליט לעזוב או לנסות להשתלב בפורום בצורה פורה ומעניינת, אנחנו לא נשכח את תרומתך לפורום כמנהל וכגולש.
עֹז77.
המנהל האדמנסטרטיבי הראשי של אתר ופורום הימין האמיתי
תודה על תגובתך עז.
מעולם לא חיפשתי לעורר פרובוקציות, מעולם לא ניסיתי לעורר מהומות, העובדה שדעותיי גרמו לכמה וויכוחים סוערים מדי פעם לא אומר שאני ניסיתי לעורר את הוויכוחים הסוערים האלה מתוך מטרת זדון, אלא מתוך הבעת דעותיי שמסתגרות תחת המסגרת "חופש ההתבטאות". האם אי-פעם תקפתי מילולית, כלומר, קיללתי או זילזלתי ("התחלתי") במישהו סתם כך? אם כן, אז אני מצטער, אבל לדעתי מעולם לא קיללתי מישהו, ומעולם לא זילזלתי בלי שזילזלו בי.
מדוע ברוך גולדשטיין ויגאל עמיר הם אנשים כ"כ מפוארים למען הכהניזם והכהניסטים? בגלל שברוך גולדשטיין רצח 29 איש
ללא כל סיבה מוצדקת ובגלל שיגאל עמיר רצח אדם - לא משנה מי, בגלל דעותיו אז הוא "גיבור" בגלל הכהניסטים? הם לא אנשים גיבורים לפי דעתי, מי שראוי לתואר "גיבור" הם האנשים שמאיישים את המקומות שגורשו כמו אוריין וכמו שיריון - אלה אנשי חיל וערכים, הם לא הורגים אף אחד, ואם הם יהרגו, אז אני בטוח שזה בגלל הגנת הארץ.
הרי מה כבר מה שעשה ברוך גולדשטיין הועיל ? הוא גרם נזק לימין! הוא גרם להוצאת כ"ך מחוץ לחוק! הוא גרם להמון ימניים לשנוא את הדתיים ואף לעבור לצד השמאלי של המפה! ומה מעשיו של יגאל עמיר זיכו אותנו ? בכלום! הסכמי אוסלו בכל זאת התממשו! נגרם נזק אדיר(!!) לימין! רק נזק האנשים האלה גרמו לנו (לימין) ולכל בעלי הדעות הקצת יותר קיצוניות.
ושוב, לא העלבתי את כהנא, אם תקרא את תגובתי תבין שכלל לא התכוונתי לדברים האלה, ואף רשמתי מתחת להשוואה "דמגוגיה בגרוש!" כתגובה להשוואתו של האלקשי ולפראפרזה על תגובתו שאני כתבתי - למה לא לבחון את הדברים לעומקם? האלקשי חסם אותי ללא סיבה, אפילו את טארן הוא לא חסם וטארן אמר דברים הרבה יותר גרועים וגם התכוון אליהם, מאוד מוזר בעיני שדווקא אז הוא התעורר והחליט לזלזל בי: "קראי שהופך תוך שבוע לאתאיסט" (ואני לא אתאיסט לתוהים שביניכם) ואז לעשות השוואה קיצונית ובלתי מתקבלת על הדעת בין משהו מקצה אחד לקצה אחר. אם תיקחו הכל בפרספקטיבה מנקודת המבט הערבית ותשוו אותה לנקודת המבט של האלקשי תבינו שזה אותו דבר! גם רבין וגם כהנא נירצחו בגלל דעותיהם, העובדה שאחד מהם החזיק בדעות כמות שלכם לא הופך את הרצח השני ל-"הרג".
נחסמתי ללא כל הצדקה, וזה העליב אותי, אך עצם העובדה שהאלקשי המשיך בגידופיו ובזילזולו, כינה אותי שקרן, מסית, ממריד ועוד פשוט עבר את סף הסבלנות שלי.
אהד,
מצטער לשמוע שאתה עוזב. לא היה לי זמן לקרוא בתשומת לב את כל הודעותיך, אבל אני בטוח שתרומתך לפורום מורגשת. אני רוצה לומר לך שני דברים:
א. אין "גרסאות" של יהדות. ביהדות אין "סובלנות" לשקר, יש מצוות הבדלה בין אמת ושקר, בין ישראל והגוים, בין קודש וחול. היהודי מאמין שבסיני ניתנו גם תורה שבכתב וגם תורה שבעל-פה. זה לא עניין של השקפה, זה עניין של הגדרה.
ב. הפסוק אומר, "מצדיק רשע ומרשיע צדיק תועבת ה' גם שניהם" (משלי יז:טו). גם שניהם! אני לא יודע אם התגובה של אותו "פלוני בכיר" היתה הולמת, אבל לאותו פלוני בכיר, וגם לי, כואב לשמוע ביקורת לא מוצדקת שמוטחת כלפי יהודי שהפגין מסירות נפש ואידאליזם. לכל אחד יש רגעים של אמוציונליות, לפעמים קשה להישאר אובייקטיבי ולנהל ויכוח מסודר ואינטקלטואלי, במיוחד עבור אלו שיש בהם אהבת ישראל עמוקה, וכואבים את כאבו של כל יהודי שנרצח או נפצע כתוצאה ממדיניות פושעת של ממשלה מתיוונת. אם לדעתך יגאל עמיר חטא, אז הרי שגם פנחס חטא כשהרג את זמרי, ואליהו חטא כשהרג את נביאי הבעל, ומשה חטא כש"הסית" את הלויים להרוג באחיהם בני ישראל על חטא העגל.
אני מאחל לך הצלחה בהמשך חיפושך אחר האמת ומקווה לראותך כאן שוב.
דוקא_כך
שלום דווקא_כך .
א. ביהדות ישנם המון זרמים: חרדים, חרדים-לאומיים, חסידים, דתיים לאומיים ועוד. הכהניסטים אינם זרם, אלא פלג
אידיאולוגי בתוך ה
זרם הדתי לאומי. וחז"ל כבר אמרו, ואמרו הם הרבה דברי חכמה : "שבעים פנים לתורה" .
ב. מדוע הביקורת לא מוצדקת ? האם רצח בגלל דעות הוא מוצדק ? אם כן, אזי אתה מצדיק את רצח כהנא, שכן הרצח היה מאותם מניעים: דעותיו של האינדבידואל. אולי קשה לעמוד בסערת רגשות, אבל אם לא שמת לב, אותו "פלוני בכיר" הרבה במחיר והחל לזלזל בי מלכתחילה, ואם הוא מזלזל בי אז לא הייתי מצפה ממני להחזיק בתיסכול כה רב בגלל דעותיי בקשר לעמיר שלא השתנו מאז בואי לפורום, ואני תוהה, מדוע אז לא סילקתם אותי ? אני מופתע שהאלקשי שדווקא יצר רושם של אדם קר רוח סילק אותי כאשר אמרתי מהם דעותיי על הרצח ואילו "כהנא צדק!" שהיה הרבה פחות קר רוח לא סילק אותי. ניתן לאהוב את עם ישראל וארץ ישראל בלי להעריץ רוצח כיגאל עמיר, ולדעתי הוא רוצח במובן עצמו של המילה. העובדה שאני חושב שהוא רוצח, מאחר והוא כזה לכל הדעות ולפי הגדרתה של המילה, לא אומר שאני לא סולד מיצחק רבין - בהחלט לא. לדעתי רצח/הרג של 400 נביאי בעל בהחלט לא הוסיף הרבה למעמדו של אליהו הנביא, מכיוון שהוא הרג אותם ללא אישורו של אלוהים, הלא-כן?
תודה על התגובה שלך .
תודה על כל התגובות....
כנראה שאני אצטרך לחשוב על זה, אבל זה לא אומר שהכעס והתיסכול שנבע מהחסימה הלא-מוצדקת חלף ועבר לו.