יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

הצניעות ביהדות

<< < (2/4) > >>

האלקשי:
ערן,

גניבת דעת היא בכך שאתה גורם לאנשים לחשוב שאתה כתבת משהו שאינו פרי עטך.

על אמרו חז"ל: כל המביא דבר בשם אומרו - מביא גאולה לעולם. מסתבר שאינך מעוניין להביא גאולה לעולם.

eran:
האלקשי,

אני רואה שהפכת להיות פוסק, גם פסקת מהו איסור "גזל דעת", וגם פסקת שאיני רוצה להביא ח"ו גאולה לעולם.

אני מייעץ לך ללמוד את הספר "משפטי התורה" של הרב צבי שפיץ, כרך ב', שם הוא מסביר לאורך ולרוחב את האיסור "גזל דעת ביהדות".

ועוד דבר, אתה כנראה לא קראת את הקישור שהבאתי, אני יביא את הציטוט בכל מקרה: "מטרת הרשיון היא להגדיר מדריך, ספר או מסמך תפקודי ושימושי כלשהו כחופשי, כלומר: להבטיח לכל אחד את החופש לשכפל ולהפיץ את המסמך, עם או בלי שינויים, למטרות רווח או שלא למטרות רווח".

יום טוב.

האלקשי:
ערן, אחי, אני לא מתיימר לפסוק אלא ביארתי את דעתו של דווקא_כך שלא הובנה על ידך.
כוונתו היתה שברגע שאתה כותב דבר בלי להביא את המקור, יחשבו שאתה כתבת זאת
ובכך תזכה בכבוד שאינו מגיע לך. אני וגם דווקא כך בטוחים שזו לא כוונתך, אבל לכתחילה
כדאי היה לך להזהר מפני מראית העין. זה פשוט לא מציג אותך באור טוב ובכך פוגע
במסרים החשובים שאתה רוצה להעביר.

כבר כתבתי אין לי בעיה עם הדברים שאתה מביא, כל עוד אתה לא מסלף את המקור,
כפי שעשית באשכול העוסק בבית המקדש. לו לא היית מסלף לא הייתי נאלץ לבייש אותך
ולחשוף את המקורות. אבל כבודה של תורה קודם לכבוד בשר ודם.

eran:
האלקשי,

אל תדאג לא "ביישת" אותי, אני התייחסתי רק לחלק מסוים בדברי המקור ובצדק, החלק שהבאתי משקף את גישת הרב מאיר כהנא הי"ד במלואה
שהרי אתה מוזמן בעצמך לשמוע את הרב מאיר כהנא הי"ד בכבודו ובעצמו, הוא ולא אחר בקלטת "הרצאה באפרת"  ששם הוא אמר את הדברים הבאים: "יש פוסקים שאומרים שאסור לעלות להר הבית משום טומאה, כשאנחנו נהיה בשילטון (הכהניסטים) נשב עם גדולי הדור ואיפה שאסור לעלות להר הבית - יהיה אסור, ואיפה שספק - ספק דאורייתא לחומרא, ואיפה שיהיה מותר - נקים את הבית כנסת הכי גדול בעולם".

כך גם הרבה מגדולי הפוסקים נוהגים כאשר הם באים להורות היתר או איסור בדבר מסוים. הרי לא הגיוני שכאשר פוסק יבוא לאסור דבר הוא יביא את רשימת המתירים, שהרי הוא נוקט קו של איסור בדבר.
 

האלקשי:

--- ציטוט של: eran על פברואר 04, 2007, 17:58:51 ---האלקשי,

אל תדאג לא "ביישת" אותי, אני התייחסתי רק לחלק מסוים בדברי המקור ובצדק, החלק שהבאתי משקף את גישת הרב מאיר כהנא הי"ד במלואה
שהרי אתה מוזמן בעצמך לשמוע את הרב מאיר כהנא הי"ד בכבודו ובעצמו, הוא ולא אחר בקלטת "הרצאה באפרת"  ששם הוא אמר את הדברים הבאים: "יש פוסקים שאומרים שאסור לעלות להר הבית משום טומאה, כשאנחנו נהיה בשילטון (הכהניסטים) נשב עם גדולי הדור ואיפה שאסור לעלות להר הבית - יהיה אסור, ואיפה שספק - ספק דאורייתא לחומרא, ואיפה שיהיה מותר - נקים את הבית כנסת הכי גדול בעולם".



--- סוף ציטוט ---

סלח לי, אבל זה גולש לדמגוגיה. הבאת חלק ממאמר בכוונה ברורה לעוות את משמעותו,
דבר שנקרא בשפת העם "הוצאה מהקשרו".

אין לדבר קשר לעמדתו של הרב כהנא זצוק"ל בעניין בניין בית המקדש אלא לעיוות המאמר,
מה גם שהדברים שהרב אמר בהרצאה באפרת לא סותרים את עמדתו הברורה שבית המקדש
לא ירד מן השמים אלא יבנה על ידי בשר ודם, שהרי אין סתירה בין איסור כניסה כללי למקומות
האסורים לכניסה לבין הגישה במחלוקת הידועה והדבר פשוט - שהרי הרמב"ם עצמו כותב שעל
אף שיש איסור כרת בכניסה למקום המקדש, לצורך בניין מותר להכנס אף לקדש הקדשים עצמו בטומאה.


--- ציטוט של: eran על פברואר 04, 2007, 17:58:51 ---הרי לא הגיוני שכאשר פוסק יבוא לאסור דבר הוא יביא את רשימת המתירים, שהרי הוא נוקט קו של איסור בדבר.
 

--- סוף ציטוט ---

אתה צוחק, נכון? אפילו האדם שלדעתך הוא בדרגת אל, הגר"ע יוסף, נוהג בדיוק כך, ובשיטתיות
לאורך כל "יביע אומר" - מביא תמיד את כל הדעות ורק לאחר מכן כותב את פסיקתו בשורה התחתונה.

חבל שאתה כה עיקש ואינך מסוגל להודות בטעות. חבל מאוד. ועדיין לא מאוחר.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה