יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
הצניעות ביהדות
דוקא_כך:
אני מסכים כמובן עם כל מלה שהאלקשי כתב, ורוצה להוסיף שברור שאתה (ערן) לא עושה זאת בזדון (ח"ו!) אלא פשוט לא התרגלת לסטנדרטים תורניים/אדקמאיים של ציטוט מקורות. אני קורא בתשומת לב את מה שאתה כותב ואת מה שהאלקשי כותב, ואני מבטיח לך שהבנתו את הרעיון היהודי עמוקה ומדויקת יותר, ולשנינו (אני ואתה, ערן) יש הרבה מה ללמוד מהאלקשי. "מכל מלמדי השכלתי"---ראה את השורה השניה של החתימה שלי.
למה לא חתמת את דבריך "באהבת ישראל" כפי שאתה נוהג לעשות? במה "אהבת ישראל" שלך מותנית?
יברכך השם וישמרך, ערן, אתה יהודי טוב.
דוקא_כך
כך או כך:
אם שני אנשים אומרים לך שאתה שיכור לך לישון.
במקרה הזה יותר משניים ולא צריך להרחיב בדיון .
עז77:
--- ציטוט של: כך או כך על פברואר 05, 2007, 00:05:49 ---אם שני אנשים אומרים לך שאתה שיכור לך לישון.
במקרה הזה יותר משניים ולא צריך להרחיב בדיון .
--- סוף ציטוט ---
שבן אדם שיכור הוא ישן אם הוא רוצה או לא רוצה.. :)
כהנא צדק!:
--- ציטוט של: עז77 על פברואר 05, 2007, 05:40:25 ---
--- ציטוט של: כך או כך על פברואר 05, 2007, 00:05:49 ---אם שני אנשים אומרים לך שאתה שיכור לך לישון.
במקרה הזה יותר משניים ולא צריך להרחיב בדיון .
--- סוף ציטוט ---
שבן אדם שיכור הוא ישן אם הוא רוצה או לא רוצה.. :)
--- סוף ציטוט ---
;D
עז אני רואה שיש לך ניסיון בזה ::)
eran:
כתוב בספר "ארחות צדיקים" את הדברים הבאים:
"הגאווה הרעה היא, אשר יבזה בני-אדם בלבו ובפיו, וכולם קטנים ופחותים בעיניו, ומהלל ומשבח עצמו שהוא גדול בחוכמה, ומתוך כך לא יודה על האמת מרוב גאוותו, ולעולם נראה בעיניו חכמתו ועצתו ודבריו ומעשיו שהם משובחים ממעשה וחכמת עצת חבריו, ומתפאר תמיד בחכמתו ובמעשיו, כי הוא חפץ לקבל שבח וכבוד על דבריו הישרים. ועל זה אמר שלמה: "יהללך זר ולא פיך" (משלי כז, ב).
הגאה לעולם יחזיק טובה לעצמו, ומתוך כך לא יטרח על התורה, כי לא יחוש על כבוד שמים, רק שיודו לו העולם שהוא אדם טוב וחכם, ובזה יש לו די, ותמיד הוא שמח במכשול חבריו ובמעוט ידיעתם, ומתכבד בקלון חבריו. וזה אחד מעשרים וארבעה דברים המעכבים את התשובה. אדם שכל מעשיו טובים הם, ומתהלל בהם להתכבד, דומה לתבשיל חשוב מאוד בכל אבקת רוכל וראשי בשמים, ועומד אצל האש עד שיהא מקדיח ומסריח, עד שלא שווה לאכול מחמת מרירות שרפת האש - כך האדם המתפאר במעשים, מקדיח ומסריח במהללו מעשיו הטובים". עכ"ל.
יש פה בעיה להרבה אנשים להודות "על האמת", הדבר הזה נובע מגאווה כאשר כותב במפורש בעל "הארחות צדיקים". אני באמת לא מבין על מה הוויכוח הלא אתם בעצמכם יכולים לשמוע את הרב כהנא (אתם לא צריכים אותי בשביל זה) שאמר שהוא יאסור כניסה להר הבית, וכל מה שהוא יבנה שם זה בית כנסת ותו לא - את דבריו אתם יכולים לשמוע בקלטת "הרצאה באפרת".
ושוב פעם הבאתי רק את האוסרים - כיוון שזו דעתו של הרב כהנא, ומה שייך פה "להוציא דבר מהקשרו", אם כבר אני כרכתי וקשרתי את דברי חז"ל לדברי הרב כהנא כמו שהם מקבלים ביטוי בדרשתו "הרצאה באפרת" שגם אתם יכולים לשמוע.
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה