כתב נושא: יש לי שאלה בנושא נישואיי תערובת  (נקרא 3030 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק מישל

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 1
יש לי שאלה בנושא נישואיי תערובת
« ב- : אוגוסט 07, 2007, 22:03:02 »
במקרא נהגו האבות  לקחת להם נשים נוכריות לרעיות, לאמות ולפילגשים.
אברהם אבינו נישא לשרה אך הסיפור על הגר השיפחה ובנה ישמעאל מוכר לכולנו...
חוץ ממנה היתה לאברהם אשה נוכרייה נוספת, קטורה -  אותה נשא לאחר מות שרה  . (בראשית כ"ה, א, ד; דבהי"א א', לב-לג) יוסף התחתן עם אסנת, מצרייה ובתו של כהן גדול מצרי (בראשית מ"א, מ"ה, ל; מ"ו, כ). צפורה אשת משה היתה מדיינית (שמות ב', כא; ד', כה; י"ח, ב), ואשתו השנייה כושית (במדבר י"ב, א)
יעל היתה קינית (שופטים ד'-ה')..
שתי נשותיו של שמשון היו פלישתיות (שופטים י"ד, א ואילך; ט"ז, ד ואילך). רות, אם סבו של דוד, היתה מואבייה .בת שבע, אשתו האהובה של דוד ואמו של יורש העצר שלמה, ייתכן כי היתה נוכרייה , בעלה הראשון אוריה היה חיתי (שמו"ב י"א, ד).  מעכה אם אבשלום היתה בת מלך גשור (שם ג', ג ועוד).  שלמה המלך הרבה להשתמש בנישואי תערובת ככלי מדיני – הוא נשא נשים נוכריות רבות ממוצא אצילי ונכבד. המפורסמת מבין נשים אלה היתה בת פרעה (מל"א ג', א; ז', ח' ט', כד; י"א, א ואילך). יורשו רחבעם היה בנה של אשה עמונית (מל"א י"ד, כא).
השאלה שלי היא מניין נובע האיסור לנישואיי תערובת שהריי  התורה מספרת שהיו נישואיי תערובת,והיכן מצויין האיסור לנישואיי תערובת?

מנותק אילן208

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3483
  • Hebrewism returns
    • הערוץ שלי ביוטוב
יש לי שאלה בנושא נישואיי תערובת
« להגיב #1 ב- : אוגוסט 07, 2007, 22:16:00 »
קודם כל ברוך הבא  ;)

דבר שני הוא....

נראה לי שהרמב"ם פסק שאסור להתערב עם גויים ובזמן האישים האלה עוד לא היה רמב"ם בכלל(אני מקווה שאני לא מסלף נכון?)
My life is here and here I wish to die,this is the place my fatherland!!!
לאסט אף אם:
http://www.last.fm/user/Ilanemous1881
יוטיוב:
http://www.youtube.com/user/Israelipatriot92

מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
יש לי שאלה בנושא נישואיי תערובת
« להגיב #2 ב- : אוגוסט 08, 2007, 00:35:48 »
היא בת נראה לי,ברוכה הבאה בכל מקרה.
גם אברהם היה גר שהוא נשא את שרי,הם התגיירו,מסופר גם שאנשיהם של אברהם התגיירו ואני מניח שגם הגר (קטורה),יוסף,יכול להיות שהתגיירה,כי הרי בניו נהיו משבטי ישראל (אפרים ומנשה) או שמשום שהתורה ניתנה אחרי זה זה היה מותר ונחשב (הרי גם ישמעאל התחתן עם מצריה ובניה נהיו מהעם הישמעאלי ולא מצרים) בקשר לציפורה אני מניח ששוב,התגיירה,כמו יתרו אביה.
אם תוכלי להגיד מתי הוא התחתן עם האישה השניה זה יעזור לי.
עם מי התחתנה בדיוק יעל אשת חבר הקיני?
מעשיו של שמשון קיבלו ביקורת גדולה מאוד ואם אני לא טועה לא הביאו נחת רוח כלל וכלל להוריו.
רות התגיירה.
לא בהכרח,אוריה נשמע כמו שם יהודי (אור ה') ולמשל אחיה השילוני היה הנביא וגם כאן אנו רואים שבנוסף לשמו מצויין איפה הוא בא,כנראה הכוונה לעיר או לאיזור ולא לארץ אחרת. וגם אם כן מה זה משנה? היא התחתנה עם אוריה אבל אבי שלמה הוא דוד,אוריה לא רצה לשכב עם בת שבע ורק רצה לחזור לשדה הקרב.
היו ניושאים פוליטיים בתקופת דוד ושלמה כדי לשמור על יחסי שלום,אני מניח שדוד גייר אותן כי הוא נחשב למלך צדיק,שלמה בסוף נענש על כל הנשים האלה כי הן דרדרו אותו לעבודת אלילים.. אני מניח שהאישה העמונית התגיירה כי אחרת ה' לא היה מבטיח את המשך שושלת בית דוד לעד למישהו גוי.
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?

מנותק oferst

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1000
יש לי שאלה בנושא נישואיי תערובת
« להגיב #3 ב- : אוגוסט 08, 2007, 11:54:47 »
דבר ראשון, דת משה(בעצם התורה ועשרת הדיברות וכו') לא ניתנה בתקפת האבות, אלא למעשה ניתנה לעם ישראל במעמד הר סיני.
דבר שני אני חושב שיש שתי בעיות אמיתיות בנישואי תערובת:
א. המשכות לעבודה זרה
ב. שהילדים לא יהיו יהודים

דוד אמנם נישא לנשים נוכריות, אך לא אחד משני הדברים הנ"ל קרו לו.
שלמה לעומת זאת נתקל בבעיה הראשונה ועבר על איסור העבודה הזרה ולכן הוא גם נענש בהתאם.
מה גם שבתקופת ממלכת ישראל היינו דומיננטיים, עמים רצו שנסיכותיהם ינשאו למלכנו, לא שאנחנו נרצה להינשא להם מה שהוביל לכך שהילדים יהיו יהודים כי אנחנו היינו הדומיננטיים, ככה לפחות אני חושב.
הקטע בנישואי התערובת של היום הוא שמי שנישא נישואי תערובת ב99% מהמקרים מדובר בבנאדם הרוצה להתרחק מהיהדות ולכן רוב הסיכויים הם שיש לו את שתי הבעיות הנ"ל.
אה ובנוסף לכל מה שכתבתי, אני גם תומך במה שסבבתיק כתב שכנראה שהנשים ממעמד הר סיני ועד שלמה גויירו, ורק שלמה לא גייר את נשותיו ולכן נמשך לעבודה זרה.
« עריכה אחרונה: אוגוסט 08, 2007, 11:58:34 על ידי oferst »

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
יש לי שאלה בנושא נישואיי תערובת
« להגיב #4 ב- : אוגוסט 08, 2007, 18:26:33 »
שלמה בהחלט גיייר את נשותיו, אבל אחרי הגיור הם עדין המשיכו לעבוד ע"ז, כמו שמצוי היום לצערנו הרב שנשים שמתגיירות (לצורך נישואין וכו') עדיין נשארות חילוניות, ואפילו נוצריות.... 

ושלמה לא נמשך אחרי שום ע"ז ח"ו, אלא אומרים חז"ל שבגלל שהוא לא מיחה בנשיו שעבדו ע"ז, העלה עליו הכתוב כאילו הוא נמשך  אחרי ע"ז...

אבל כידוע שלמה המלך שבסוף ימי כתב את ספר "קהלת", ואותו הוא סיים בפסוק: "סוף דבר הכל נשמע את ה' ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם"...
« עריכה אחרונה: אוגוסט 08, 2007, 18:29:47 על ידי eran »

מנותק שׂריון

  • dhdoron לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 744
  • למען ארץ ישראל השלמה!
יש לי שאלה בנושא נישואיי תערובת
« להגיב #5 ב- : אוגוסט 08, 2007, 19:01:34 »
א. מותר לאדון לקחת את שפחותיו לנשים, אני מאמין שאברהם גייר את הגר לפני שנישא לה.
נוסף על כך עד מתן תורה היה מותר לקחת יותר מאשה אחת, לכן היה מותר לאברהם לקחת את קטורה ויש אומרים שזו היתה הגר.
(חוץ ממלך על כך אפרט בהמשך).
ב. על אסנת יש מדרש שהיא היתה בתם של דינה ושכם, משמע היא לא הייתה גויה משום שאימה יהודיה.
זו הייתה הברירה היחידה שלו בארץ מצרים.
ג. ציפורה הייתה מדינית ושוב, כנראה משה גייר אותה. האשה הכושית היא לא ציפורה?
ד. אם תסבירי כיצד יעל קשורה לעניין נישואי תערובת, אודה לך.
ה. כפי שציינו חברי לעיל, על שמשון יש ביקורת בנוגע לנשים הפלישתיות. (דלילה לא בהכרח פלישתית, הכתוב לא מציין זאת)
ו. רות גוירה כהלכה.
ז. בת שבע היתה יהודיה, את שוב סוטה מהנושא. (אם את מעוניינת לשמוע מדוע "כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה" אסביר לפי בקשתך).
ח. אם דוד לקח נשים נכריות כגון מעכה אז הוא גייר אותן לפני כן.
ט. כנ"ל. למרות שבסוף ימיו נשיו החטיאו אותו, ועל כך יש מחלוקת אם הוא אכן חטא.
י. רחבעם היה בן שלמה ואמו העמונית כנראה היתה מגויירת.
יא. נישואי תערובת זו גזרה שניתנה מאת חז"ל כדי להתרחק מהגויים ולהמנע מלהתחתן עם בנותיהם.

נספח: למלך לפי דברי הפרשנים מותר לקחת עד 18 נשים אחרת הוא עובר על "בל ירבה לו נשים".
שלמה עבר מספר זה בצורה חריגה, לא נכנסתי עמוק לעניין ולא אוכל להסביר מדוע עשה זאת.
 
אני שמח על בקיאותך הרבה בתנ"ך, יישר כח!  ;)
« עריכה אחרונה: אוגוסט 08, 2007, 19:05:33 על ידי dhdoron »
"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"  :sign006: