איזו מין דמגוגיה זו? אלוּ הם ביטויי-לשון סמי-מליציים המקובלים בעגה הרטורית של תרבות הוויכוח ולא ביטויי-גנאי וּנאצה אישית כלפיך!! ואם הבנת זאת אחרת בטעוּת, אני מתנצל מעומק-לִבִּי. חשבתי שזה ברוּר. הרי גם לזכותך נִרשמוּ כמה חידודי-לשון כאלה בִּשׂדוֹת-הוויכוּח המלבלבים של הפורום לא פעם..
ואין בין אלה שוּם מידה של השוואה לבין מה שאתה אמרת לי– שהיה גידוּף אישי, העלבה ישירה וּביטוי מחפיר בָּרמה הנמוכה ביותר, שנאמר על-ידיך ברגע של כעס באותה הודעה מדוברת. יש כאן הבדל עצוּם! לכן חיים החליט להתערב מייד אחרי זה דווקא, ולא באף שלב קודם-לכן. גם הוא הבין שחציתָ כאן את כל הקווים האדומים האפשריים בסִגנון-התבטאותך הֶחמוּר, הן כלפיי אישית והן כלפי כללי הרב-שׂיח המקובּלים בַּפורום.
אל תתחיל עכשיו במתקפה אמוציונלית, דברי הם לא דמגוגיה, הראתי לך שימוש במילים שיכול לגרום לתגובה נגדית דומה, ולכן "יש לזכותי כמה חידודי לשון כאלה בשדות הויכוח המלבלבים של הפורום", כל הדברים שאמרתי נבעו מאי הבנות שנבעו מהדברים שכתבת, וזה נגרם מתוך ההנחה שלך כי "חשבת שזה ברור", כשתגש ישר לעניין, תסביר עצמך בצורה אנליטית ואל תשאיר דברים מעורפלים בדבריך אז ימנעו רוב, אם לא כל אי ההבנות שיכולות להגרם מהדברים שאתה מדי פעם אומר.
עדיין לא הבנתי, אפילו עד השלב הזה, היכן גידפתי אותך .
ההתיימרות שלך לומר מה חיים חושב, איפה לדעתו "חציתי" את הקו האדום וכדומה, תשאיר לעצמך, באמת שלפעמים זה לא נעים להתדיין איתך, במיוחד במקרה הוויכוח האחרון בינינו, בו נימקתי עצמי ואתה השבת לי "די דקסטר" או משהו דומה, אל תתפלא שבסופו של דבר הדברים הללו, סיגנון הכתיבה הלוקה ביהירות, עירפול ושאר הדברים שיכולים להתסיס אדם יגרמו בסופו של דבר למשהו לא נעים, וכנראה שהוויכוח הזה איתך הוא המקרה שהיה אמור לקרות .
כבר אמרתי ופירטתי ביותר משוּרה אחת שאני לא רק אוהב את ה"ממלכתיים" (חוּץ מהבוגדים כמובן), אלא אני חושב שהם קדושים! הם יהודים והם אחים שלי, ואני אוהב אותם. אני רק חושב, בִּדחילוּ, שהם טועים כפי שאמרתי, ואני חולק עליהם בעניין המסירוּת "בכל מחיר" לַמדינה ולַמִמסד. אבל אני לא מאשים אותם אלא את המנהיגים שלהם. את הכל כבר אמרתי, אבל אתה מסרב לקבל זאת וּממשיך לטעון משוּם-מה שאני "מכפיש ציבוּר שלם".. כאילוּ דיברתי לַקיר כּאן. שיהיה לך לַבּריאוּת. לי אין סבלנוּת לזה. עם כל הכבוד..
חבל מאוד שאינך חוזר במעט אחורה, להודעותיך הקודמות וקורא מה אמרת, ויכול להיות שהתכוונת למשהו אחר, אז כתוב בצורה ברורה, ראה מה כתבת :
הדתיים-הלאומיים איבדו מזמן את אמון העם. בגלל הדו-פרצופיוּת שלהם, ה"דאבּל-סטאנדרט" והמִשׂחק הכפוּל בַּניסיון העלוּב והפאתטי להתקבל על עולם האליטות השמאלני-מִמסדי וּבה-בעת לשחק בַּזירה הדתית, כאילו יש קשר בין שני העולמות. העם נטש אותם מזמן. והוא הוכיח את זה בתמיכה הגורפת בהינתקוּת, "למרות" כל ה"תרומה" שלהם לצבא, לממסד, למדינה, לאליטות, לחברה. משמע העם לא מעריך את זה, והוא לא קונה את המִשׂחק המזוייף שלהם. למרות הכל.
איך אדם שפוי יכול להבין שהתכוונת למנהיגים שלהם ? אמרת שחור על גבי לבן "הדתיים הלאומיים", לא המנהיגים של הדתיים הלאומיים, לא אמרת שלדעתך זה מה שהעם חושב עליהם, זה לא גלגל המזל, הבע עצמך באופן בהיר וברור, ואם לא, עליך לקחת בתוצאות של מה שעלול לקרות .
ודבר נוסף, איך אדם שפוי אמור להבין, באותו הרגע שהוא קורא את מה שכתבת, שאתה לא חושב כך, שהם בוגדניים מלוכלכים וכדומה ?
חוץ מזה, אני מתייחס לכל פסקה (או סעיף) בנפרד, קורא את הפסקה ואז מגיב, לא קורא הכל ואז מגיב .
בכל מקרה..
אני מתנצל מאוד אם פגעתי בך או במישהו אחר בקהילה שלנו. כעת נחזור לדיון הקודם שלנו, שהוא החרדים .
אני מרשה לעצמי להעתיק ולהדביק את מה שכתבתי קודם, זה מכוון לכל אלו שאומרים שבגלל שהמדינה אינה מדינת הלכה, החרדים לא מתגייסים :
החרדיות נוצרה כתוצאה מהציונות ומההשכלה ומתוך התנגדות חריפה לשתי התנועות, הם הסתגרו בקיהולתיהם והידקו במיוחד את המצוות בכדי לנסות לטאטא כל השפעה חיצונית מתחת לשטיח, כולל הציונות ובמיוחד ובעיקר הציונות, הם אשמים באופן גדול באי עלייה של יהודים לארץ בשנים לפני השואה, בולט במיוחד הרב החרדי וסרמן שהיה אנטי-ציוני מובהק . בסיסם, הגרעין הקשה לתנועתם בארץ ישראל הם תושבי ה"יישוב הישן", גרעין קשה זה הוא לא אחר מאשר, נטורי קרתא .
החרדים מתנגדים למדינה יהודית בשטח א"י, לא משנה אם היא דתית ואם היא חילונית מהסיבה שהם חושבים שצריך לחכות למשיח, הם גם מפיצים את הרעיונות הללו בקרב יהודי עדות המזרח שעדיין חיים בגולה הארורה, בעיקר יהדות תימן ובכך גורמים לאיבוד של יהודים .
בתחילת שניה הראשונות של המדינה החרדים ש-נ-א-ו את הציונים, בעיקר את החילוניים שבינהם :
דברי הרב אברהם קרליץ, אחד ממנהיגי החרדים באותה תקופה, שנאמרו לראש הממשלה בן גוריון בפגישה ביניהם לקו בשנאה לחילוניים ולטענה כי החילוניים צריכים להסתלק מהארץ, כל אחד שלא "ישחק אותה" - "ראש קטן" יבין זאת . בן גוריון שאל כיצד יוכלו החילונים והחרדים למצוא פשרה ביניהם. ההרב אברהם קרליץ, השיב כי "אם שתי עגלות נפגשות בנתיב צר, על העגלה הריקה לפנות דרך לעגלה המלאה".
לאחר מכן, החרדים נאבקו, על מה שרצו, לא לשרת בצבא .
ואם הם משרתים בצבא במסגרת חוק טל, הם משרתים רק ארבעה חודשים בעוד שאר החיילים, בין אם דתיים ובין אם חילוניים, בין אם דרוזים ובין אם צ'רקסים, בין אם ימניים או שמאלניים, משרתים שלוש שנים, שלוש שנים (!) ליד ארבעה חודשים עלובים, איפה הצדק ?
הצבא מקים לאותם מפונקים בלשון המעטה, גדודים, רק בשביל אותם מסכנים שחושבים שהצבא הוא פיקניק ומתלוננים על הצבא בזמן שאחיהם נהרגים בשביל להציל אותם . אותו גדוד שהוקם בשביל החרדים כמעט ולא מונה חרדים, מעטים החרדים שמתנדבים להתגייס או לעבוד, הם בוחרים להשאר ללמוד תורה ולשנן פסוקים ופרשיות, לחיות על חשבון אחרים ולא לשרת בצבא, כשישרתו בצבא ויפרנסו את עצמם בכבוד, אני אשמח .
סבבתיק, רוב החרדים נמצאים בחו"ל, בהן כל המסעדות לא כשרות ובהן כל האנשים נוסעים בשבת .