יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

שבת-מנקודת מבט חילונית

<< < (9/10) > >>

אלירן:
אסור להתגלח בתער הכוונה לסכין, מותר רק במכונת גילוח.
אסור להתגלח בתער בגלל שזה יכול לפצוע את הפנים ואסור להשחיט את הפנים או את הגוף..בגלל אותה סיבה גם אסור לעשות קעקועים.

אור-לי:
יש לי קושי מי שיודע את התשובה שיענה.

והרי כתוב על כהן שכאשר הוא מתהר הוא צריך להעביר תער על כל בשרו?
איך זה מסתדר עם העניין של: איסור גילוח פאת הזקן, איסור גילוח מקומות נסתרים (כתוב נראה לי בויקרא -לא בטוחה).

יש על זה גמרא אבל אף פעם לא למדתי אותה (בכלל אף אף פעם לא למדתי גמרא)  משהו יודע את המסקנה בסוף הדיון?

בייקר:
צריך מישהו ימני כרב אלבה או הרב קרוייזר.
אם אשאל רב חרדי על השירות בצבא תשובתו ברורה.

mr.z:

--- ציטוט של: eran על יוני 14, 2007, 21:34:13 ---
--- ציטוט של: mr.z על יוני 14, 2007, 15:06:17 ---וeran יש לי שאלות כלפיך (שלא קשורות לנושא)
1. למה חרדים לא מתגייסים לצבא? (מבחינה הלכתית, ומתוך הנחה שהצבא מוכן לתת לכל אדם שיחפוץ מערכת נפרדת לחלוטין. נטול נשים רק חרדים והכול גלאט ואין שום עבודה בשבת - פרט לפיקוח נפש ממשי. שיהיה רב בבסיס שיחליט אם יוצאים או לא)
2. למה להמשיך ללכת בבגדים שהם לא נוחים בעליל (מה עוד שהשטריימל לדוג' התחיל כמנהג ביזוי ליהודים, זה כמו שאני אלך היום עם טלאי).
3. למה מצנזרים ספרים שלא מוצאים חן בעיני כל מיני הוצאות ספרים ובכל זאת לא שמעתי על חרדי אחד שיצא נגד התופעה (לדוג' הניסיון למנוע הוצאה מחודשת של הספר הלכות מדינה לציץ אליעזר וצינזור משו"ת מלמד להועיל, שהודפס מחדש ע"י 'ספריית בני תורה' וצונזרה שם בחלק ב סימן נ"ו -תשובה שהוא מתיר ללא כיפה בתנאים מסוימים וכל מיני השמטות של הסכמות שנתן הרב קוק זצ"ל לספרים כמו למנחת יצחק שבהוצאה המחודשת צונזרה הסכמתו של הרב קוק)?

--- סוף ציטוט ---

אני בכלל לא אתייחס לשטויות שפלט "דווקא כך" חבל לי על הזמן...
בקשר לשאלותיך:

1. רמב"ם הלכות שמיטה ויובל פרק יג הל' יא' ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים.  הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז,ה). עכ"ל.

2. מי אמר לך שזה לא נוח?? אולי להם זה כן נוח, אתה שאלת אותם פעם?

3. יש דבר כזה בעולם התורה והישיבות שנקרא "השקפה", הרבנים וראשי הישיבות בונים לנו השקפה תורנית, וכל מה שהוא מחוץ לאותה השקפה לא נכנס להיכל הספרים שלנו...

אתם יודעים משהו באמת החלטתי שלא להתווכח איתכם חבל"ז פעם אחרונה שבדקתי ש"ס יש לה 4 שרים, 12 ח"כ, 156 חברי עיריות, יש לה אנשי ציבור שתומכים בה, וראשי ישיבות, ודיינים ורבנים, ועסקנים ב"ה כן ירבו, ובראשה עומדת "מועצת חכמי התורה" שכולם רבנים מאוד מוערכים בציבור החרדי, ויש לה מוסדות, ואירגוני חסד, ותנועת "אל המעיין"...
ואתם הולכים אחר חיים בן-פסח שיושב בגלות מאיזה חדר 4 אמות מנודה ע"י ממשלת ישראל, עליו אמר אבטליון את המשנה, שילמד קצת לקח:"אבטליון אומר, חכמים, היזהרו בדבריכם--שמא תחובו חובת גלות, ותגלו למקום המים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמיים מתחלל"...
אתם שותים את המים הרעים היוצאים ממנו, ואתם בדיבורים האלה וביחס הזה מדרבנים שינאה לחרדים וע"י "נמצא שם שמיים מתחלל"..
אני ב"ה זכיתי ללמוד ולקרוא הרבה בספריו של הרב כהנא הי"ד, וגם לשמוע את דרשותיו - מעולם לא שמעתי או ראיתי אותו כותב מילה אחת נגד רב וגדול בישראל
ההפך הוא הנכון הוא אמר בראיון ללארי קינג שמי שמדבר נגד רבנים הוא אתאיסט ממש כופר. ופלא הדבר הוא שאת ישיבתו הקים הרב כהנא דווקא באחד האזורים החרדיים ביותר בארץ (שמואל הנביא) ולא באיזה ישוב...
ותחשבו על זה....



--- סוף ציטוט ---
1. נכון הוא שתלמידי החכמים בעסקם בתדיריות בתורה ובעבודת ה' בשעת מלחמה משרתים בזה את העם יותר מהשתתפותם בקרב, וכך אומר בעיקרון הרב קוק זצ"ל. אבל ישנם חרדים שלא כל עמלם בתורה והם עובדים במקצועות חול וכו' אז למה שהם אחרי או לפני הישיבה לא ייתגיסו? (בהנחה שהצבא שומר על כל הדברים שכתבתי לעיל) וחשוב להדגיש שבשירות בצבא ישנה מצווה גדולה וזוהי חובה להתגייס לאדם שלא עונה להגדרה שתכבתי קודם (עיין בהלכות מדינה לציץ אליעזר ח"ב שער ג' פרק א')
2. לא הגיוני שזה נוח ללכת עם כל כך הרבה שכבות בחום הישראלי. ואני מבקש את התירוץ ההלכתי לעניין
3. אין לי בעיה אם מכניסים ספר או לא לישיבה (גם אצלנו לא כל ספר נכנס) אבל הבעיה שלי היא שלוקחים ספרים ומוחקים (מעלימים מההיסטוריה לעולם) קטעים שלא מוצאי חן בעיני ההוצאות. וצנזור ההסכמות של הרב קוק זצ"ל זוהי הדוגמא הטובה ביותר הצנזורה נעשית רק בגלל הדעות של הרב קוק זצ"ל ולא בגלל תוכן ההסכמה. (מה עוד שגאוני הדור הקודם התייחסו לרב קוק בכבוד רב, גם אם לא הסכימו לדעותיו. לדוג' הציץ אליעזר מכנה אותו גאון וכך גם השרידי אש, וכמובן שהרב שלמה זלמן אויערבך זצ"ל  שהוא אפילו ביקש הסכמה מהרב קוק. ובהוצאה המחודשת שלמה צונזרה ההסכמה).
ודבר נוסף בקשר היחס לרבנים, הרב כהנא זצ"ל התייחס בכבוד רב גם לרבנים שלא הסכימו לדעותיו. היחס של אנשים בפורום לרבנים מסוימים, שלא מסימים לדעותיהם הוא חרפה ובושה לנו, מחלוקות תמיד יהיו אבל אסור לנו להעליב/לפגוע ברבנים שלא מסימים לדעותינו (הרב עובדיה יוסף הוא מגאוני הדור ופסיקותיו עוד ילמדו במשך שנים, ובלי קשר למחלוקת בין שיטת הרב כהנא הי"ד לשיטת הרב עובדיה יוסף אנו צריכים לכבדו ולהיות מתאבקים בעפר רגליו).

שׂריון:

--- ציטוט של: אור-לי על יוני 15, 2007, 18:37:27 ---יש לי קושי מי שיודע את התשובה שיענה.

והרי כתוב על כהן שכאשר הוא מתהר הוא צריך להעביר תער על כל בשרו?
איך זה מסתדר עם העניין של: איסור גילוח פאת הזקן, איסור גילוח מקומות נסתרים (כתוב נראה לי בויקרא -לא בטוחה).

יש על זה גמרא אבל אף פעם לא למדתי אותה (בכלל אף אף פעם לא למדתי גמרא)  משהו יודע את המסקנה בסוף הדיון?


--- סוף ציטוט ---

ארחיב את השאלה לעניין נזיר.
הנזיר צריך לגלח את שער ראשו ביום השביעי לאחר שסיים את נזירותו או לאחר שנפל עליו מת.
הדבר נוגד את עניין "לא תשימו קרחה בין עיניכם למת" ( לפי רש"י אין הכוונה למת אלא האיסור הוא כללי).
אשתדל לבדוק את הדבר בשבוע הקרוב אני פנוי מבגרויות כרגע.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה