כתב נושא: מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"  (נקרא 4930 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« ב- : מאי 27, 2007, 17:33:49 »
פסק דין: תקלות שנמצאו ברכב שנקנה
עורך: הרב יואב שטרנברג
הרב אליעזר שינקולבסקי

השיעור ניתן בסיוון תשס"ז
נערך על ידי הרב

מוקדש להצלחת
מוריאל חנה בת רחל
ולרפואת והצלחת רחל בת תקוה


תיאור המקרה: התובע קנה מהנתבע רכב. מחיר המחירון היה 92,000 ₪, והמחיר ששולם בפועל היה 70,000 ₪, משום בעיות במערכת הבלמים וכדומה. זמן קצר לאחר הקניה, הרכב נתקע, ובבדיקה במוסך המרכזי התברר, שהרכב עבר שלושה טיפולי ראש מנוע. לדברי המוסך, הרכב זקוק לטיפול יסודי בעלות גבוהה מאוד.

התביעה: התובע טוען, כי ברור שלא היה קונה רכב במצב זה, ולכן הוא מבקש ביטול מקח. גם אם משום מה המקח לא יתבטל, הוא טוען שברור שיש להפחית סכום משמעותי מאוד ממחיר הרכב.

תשובת הנתבע: הנתבע טוען מספר טענות: ראשית, שהוא לא ידע מהתקלות האלו. שנית, הוא טוען שבזמן המכירה הדגיש שהוא מוכר את הרכב 'כמות שהוא'. שלישית, היות שהתובע בדק את הרכב, האחריות היא על מכון הבדיקה, או על התובע, שלא בדק את היסטוריית הטיפולים של הרכב במוסך של הנתבע.

פסק הדין: מן הדין, המקח צריך להיות בטל. אולם, מאחר שהדבר יגרום הפסד לנתבע, שהרכב יחזור אליו כ'יד חמישית', ומשום שבמקרה של ביטול מקח יצטרך התובע לשלם לנתבע עבור דמי שכירות עבור הזמן שהרכב היה ברשותו, קבע בית הדין סכום כסף השווה להפרש בין עלות התיקון, ובין ההנחה שקיבל התובע ממחיר המחירון.

הנימוקים: ראשית, קבע בית הדין, אף שלא ברור שהרכב התקלקל מחמת הבעיות הקודמות שהיו בו, ויתכן שהוא התקלקל מחמת שימוש לא נכון של התובע, אין לכך השפעה על נדון דידן. שכן, השאלה היא האם המקח בטל מחמת המום שהיה בו, ואם המקח בטל, חייב הנתבע להשיב לתובע את מה ששילם על הרכב, ואם ירצה, יתבע את התובע אח"כ, על שימוש לא נכון ברכב, מצד דיני שומרים או דיני נזיקין.
בית הדין בירר עם מומחים, וקבע שהעובדה שהרכב עבר שלושה טיפולי ראש מנוע, נחשבת כשלעצמה כמקח טעות.

כמו כן קבע בית הדין, שדבר פשוט וברור הוא, שגם כאשר המוכר לא ידע מהמומים, המקח בטל. דוגמא בולטת לדבר היא הדין המובא בשולחן ערוך (חושן משפט סימן רלב סעיף יא), שהמוכר בהמה ונמצאה טריפה, אע"פ שהמוכר לא היה יכול לדעת מהמומים, המקח בטל.
בנוגע לטענה שהתובע וויתר על טענת מקח טעות: השולחן ערוך (שם סעיף ז) כותב: "כל הלוקח סתם, אינו לוקח אלא הדבר שלם מכל מום. ואם פירש המוכר ואמר: על מנת שאין אתה חוזר עלי במום, הרי זה חוזר, עד שיפרש המום שיש בממכרו וימחול הלוקח, או עד שיאמר לו: (כל מום) שימצא במקח זה הפוחת דמיו עד כך וכך קבלתי אותו, שהמוחל צריך לידע הדבר שמוחל לו בו ויפרש אותו, כמו המפרש האונאה".
לכן, תנאי כעין זה שנערך בנדון דידן, לפיו הלוקח קונה את הרכב 'כמות שהוא', אינו יותר מאשר תנאי 'על מנת שאין אתה חוזר עלי במום', שאינו מועיל.

הנתבע טען אמנם, שבבתי משפט מקובל תנאי למכור את הרכב 'כמות שהוא', ולכן יש לתת תוקף לתנאי מצד מנהג המדינה. לכאורה, יש לבסס את דבריו על לשון השולחן ערוך (שם סעיף ו): "כל שהסכימו עליו בני המדינה שהוא מום שמחזירים בו מקח זה, מחזירין. וכל שהסכימו עליו שאינו מום, הרי זה אינו מחזיר בו אלא אם פירש, שכל הנושא ונותן סתם, על מנהג המדינה הוא סומך".

אולם, בית הדין דחה טענה זאת משני נימוקים:
א. גם בבתי משפט אין פסיקה מוחלטת בעניין זה.
ב. מנהג המדינה שייך רק בדברים החוזרים על עצמם פעמים רבות, וידועים לרבים, שהרי זוהי לשון השולחן ערוך 'כל הנושא ונותן על מנהג המדינה הוא סומך'. אין הדבר שייך בנדון דידן.

בנוגע לטענתו של הנתבע, שחובת הבדיקה מוטלת על התובע, נראה כי הבסיס לטענתו של הנתבע הוא מדברי המגיד משנה (הלכות מכירה פרק טו הלכה ג) שכתב: "ויש מי שכתב שאם היה הדבר שהלוקח יכל להבחינו לאלתר כגון שיכולין לנסותו ולטועמו ולא הקפיד לעשות כן והמוכר מכר לו סתם אינו חוזר".

למעשה, בית הדין ציין, שהיות והתובע לקח את הרכב למכון בדיקה, אין זה מום 'שהלוקח יכול להבחינו לאלתר'. מלבד זאת, רבים חולקים על המגיד משנה, כמבואר בפתחי תשובה (שולחן ערוך שם ס"ק א).
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #1 ב- : יוני 01, 2007, 16:49:41 »
פסק דין: תקלות שנמצאו ברכב שנקנה
עורך: הרב יואב שטרנברג
הרב אליעזר שינקולבסקי

השיעור ניתן בסיוון תשס"ז
נערך על ידי הרב

מוקדש להצלחת
מוריאל חנה בת רחל
ולרפואת והצלחת רחל בת תקוה


תיאור המקרה: התובע קנה מהנתבע רכב. מחיר המחירון היה 92,000 ₪, והמחיר ששולם בפועל היה 70,000 ₪, משום בעיות במערכת הבלמים וכדומה. זמן קצר לאחר הקניה, הרכב נתקע, ובבדיקה במוסך המרכזי התברר, שהרכב עבר שלושה טיפולי ראש מנוע. לדברי המוסך, הרכב זקוק לטיפול יסודי בעלות גבוהה מאוד.

התביעה: התובע טוען, כי ברור שלא היה קונה רכב במצב זה, ולכן הוא מבקש ביטול מקח. גם אם משום מה המקח לא יתבטל, הוא טוען שברור שיש להפחית סכום משמעותי מאוד ממחיר הרכב.

תשובת הנתבע: הנתבע טוען מספר טענות: ראשית, שהוא לא ידע מהתקלות האלו. שנית, הוא טוען שבזמן המכירה הדגיש שהוא מוכר את הרכב 'כמות שהוא'. שלישית, היות שהתובע בדק את הרכב, האחריות היא על מכון הבדיקה, או על התובע, שלא בדק את היסטוריית הטיפולים של הרכב במוסך של הנתבע.

פסק הדין: מן הדין, המקח צריך להיות בטל. אולם, מאחר שהדבר יגרום הפסד לנתבע, שהרכב יחזור אליו כ'יד חמישית', ומשום שבמקרה של ביטול מקח יצטרך התובע לשלם לנתבע עבור דמי שכירות עבור הזמן שהרכב היה ברשותו, קבע בית הדין סכום כסף השווה להפרש בין עלות התיקון, ובין ההנחה שקיבל התובע ממחיר המחירון.

הנימוקים: ראשית, קבע בית הדין, אף שלא ברור שהרכב התקלקל מחמת הבעיות הקודמות שהיו בו, ויתכן שהוא התקלקל מחמת שימוש לא נכון של התובע, אין לכך השפעה על נדון דידן. שכן, השאלה היא האם המקח בטל מחמת המום שהיה בו, ואם המקח בטל, חייב הנתבע להשיב לתובע את מה ששילם על הרכב, ואם ירצה, יתבע את התובע אח"כ, על שימוש לא נכון ברכב, מצד דיני שומרים או דיני נזיקין.
בית הדין בירר עם מומחים, וקבע שהעובדה שהרכב עבר שלושה טיפולי ראש מנוע, נחשבת כשלעצמה כמקח טעות.

כמו כן קבע בית הדין, שדבר פשוט וברור הוא, שגם כאשר המוכר לא ידע מהמומים, המקח בטל. דוגמא בולטת לדבר היא הדין המובא בשולחן ערוך (חושן משפט סימן רלב סעיף יא), שהמוכר בהמה ונמצאה טריפה, אע"פ שהמוכר לא היה יכול לדעת מהמומים, המקח בטל.
בנוגע לטענה שהתובע וויתר על טענת מקח טעות: השולחן ערוך (שם סעיף ז) כותב: "כל הלוקח סתם, אינו לוקח אלא הדבר שלם מכל מום. ואם פירש המוכר ואמר: על מנת שאין אתה חוזר עלי במום, הרי זה חוזר, עד שיפרש המום שיש בממכרו וימחול הלוקח, או עד שיאמר לו: (כל מום) שימצא במקח זה הפוחת דמיו עד כך וכך קבלתי אותו, שהמוחל צריך לידע הדבר שמוחל לו בו ויפרש אותו, כמו המפרש האונאה".
לכן, תנאי כעין זה שנערך בנדון דידן, לפיו הלוקח קונה את הרכב 'כמות שהוא', אינו יותר מאשר תנאי 'על מנת שאין אתה חוזר עלי במום', שאינו מועיל.

הנתבע טען אמנם, שבבתי משפט מקובל תנאי למכור את הרכב 'כמות שהוא', ולכן יש לתת תוקף לתנאי מצד מנהג המדינה. לכאורה, יש לבסס את דבריו על לשון השולחן ערוך (שם סעיף ו): "כל שהסכימו עליו בני המדינה שהוא מום שמחזירים בו מקח זה, מחזירין. וכל שהסכימו עליו שאינו מום, הרי זה אינו מחזיר בו אלא אם פירש, שכל הנושא ונותן סתם, על מנהג המדינה הוא סומך".

אולם, בית הדין דחה טענה זאת משני נימוקים:
א. גם בבתי משפט אין פסיקה מוחלטת בעניין זה.
ב. מנהג המדינה שייך רק בדברים החוזרים על עצמם פעמים רבות, וידועים לרבים, שהרי זוהי לשון השולחן ערוך 'כל הנושא ונותן על מנהג המדינה הוא סומך'. אין הדבר שייך בנדון דידן.

בנוגע לטענתו של הנתבע, שחובת הבדיקה מוטלת על התובע, נראה כי הבסיס לטענתו של הנתבע הוא מדברי המגיד משנה (הלכות מכירה פרק טו הלכה ג) שכתב: "ויש מי שכתב שאם היה הדבר שהלוקח יכל להבחינו לאלתר כגון שיכולין לנסותו ולטועמו ולא הקפיד לעשות כן והמוכר מכר לו סתם אינו חוזר".

למעשה, בית הדין ציין, שהיות והתובע לקח את הרכב למכון בדיקה, אין זה מום 'שהלוקח יכול להבחינו לאלתר'. מלבד זאת, רבים חולקים על המגיד משנה, כמבואר בפתחי תשובה (שולחן ערוך שם ס"ק א).

מדינת הלכה - הלכה המדינה. אולי לדתיים זה נוח מאוד, אבל לי ולעוד הרבה בתור חילוניים, זה לא. אני אוהב לנסוע בשבת, לא לחכות 5 שעות אחרי שאני אוכל בשר, אני לא רוצה הפרדה בין גברים לנשים, אני גם לא רוצה חוקים דתיים שכבר יש, ואני בטוח שיש עוד הרבה כמוני. כל הנושא של כפייה דתית בארץ הוא מטרד, אבל לפחות זה לא עד כדי כך כמו שאתה מצפה.

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #2 ב- : יוני 01, 2007, 18:06:16 »
פסק דין: תקלות שנמצאו ברכב שנקנה
עורך: הרב יואב שטרנברג
הרב אליעזר שינקולבסקי

השיעור ניתן בסיוון תשס"ז
נערך על ידי הרב

מוקדש להצלחת
מוריאל חנה בת רחל
ולרפואת והצלחת רחל בת תקוה


תיאור המקרה: התובע קנה מהנתבע רכב. מחיר המחירון היה 92,000 ₪, והמחיר ששולם בפועל היה 70,000 ₪, משום בעיות במערכת הבלמים וכדומה. זמן קצר לאחר הקניה, הרכב נתקע, ובבדיקה במוסך המרכזי התברר, שהרכב עבר שלושה טיפולי ראש מנוע. לדברי המוסך, הרכב זקוק לטיפול יסודי בעלות גבוהה מאוד.

התביעה: התובע טוען, כי ברור שלא היה קונה רכב במצב זה, ולכן הוא מבקש ביטול מקח. גם אם משום מה המקח לא יתבטל, הוא טוען שברור שיש להפחית סכום משמעותי מאוד ממחיר הרכב.

תשובת הנתבע: הנתבע טוען מספר טענות: ראשית, שהוא לא ידע מהתקלות האלו. שנית, הוא טוען שבזמן המכירה הדגיש שהוא מוכר את הרכב 'כמות שהוא'. שלישית, היות שהתובע בדק את הרכב, האחריות היא על מכון הבדיקה, או על התובע, שלא בדק את היסטוריית הטיפולים של הרכב במוסך של הנתבע.

פסק הדין: מן הדין, המקח צריך להיות בטל. אולם, מאחר שהדבר יגרום הפסד לנתבע, שהרכב יחזור אליו כ'יד חמישית', ומשום שבמקרה של ביטול מקח יצטרך התובע לשלם לנתבע עבור דמי שכירות עבור הזמן שהרכב היה ברשותו, קבע בית הדין סכום כסף השווה להפרש בין עלות התיקון, ובין ההנחה שקיבל התובע ממחיר המחירון.

הנימוקים: ראשית, קבע בית הדין, אף שלא ברור שהרכב התקלקל מחמת הבעיות הקודמות שהיו בו, ויתכן שהוא התקלקל מחמת שימוש לא נכון של התובע, אין לכך השפעה על נדון דידן. שכן, השאלה היא האם המקח בטל מחמת המום שהיה בו, ואם המקח בטל, חייב הנתבע להשיב לתובע את מה ששילם על הרכב, ואם ירצה, יתבע את התובע אח"כ, על שימוש לא נכון ברכב, מצד דיני שומרים או דיני נזיקין.
בית הדין בירר עם מומחים, וקבע שהעובדה שהרכב עבר שלושה טיפולי ראש מנוע, נחשבת כשלעצמה כמקח טעות.

כמו כן קבע בית הדין, שדבר פשוט וברור הוא, שגם כאשר המוכר לא ידע מהמומים, המקח בטל. דוגמא בולטת לדבר היא הדין המובא בשולחן ערוך (חושן משפט סימן רלב סעיף יא), שהמוכר בהמה ונמצאה טריפה, אע"פ שהמוכר לא היה יכול לדעת מהמומים, המקח בטל.
בנוגע לטענה שהתובע וויתר על טענת מקח טעות: השולחן ערוך (שם סעיף ז) כותב: "כל הלוקח סתם, אינו לוקח אלא הדבר שלם מכל מום. ואם פירש המוכר ואמר: על מנת שאין אתה חוזר עלי במום, הרי זה חוזר, עד שיפרש המום שיש בממכרו וימחול הלוקח, או עד שיאמר לו: (כל מום) שימצא במקח זה הפוחת דמיו עד כך וכך קבלתי אותו, שהמוחל צריך לידע הדבר שמוחל לו בו ויפרש אותו, כמו המפרש האונאה".
לכן, תנאי כעין זה שנערך בנדון דידן, לפיו הלוקח קונה את הרכב 'כמות שהוא', אינו יותר מאשר תנאי 'על מנת שאין אתה חוזר עלי במום', שאינו מועיל.

הנתבע טען אמנם, שבבתי משפט מקובל תנאי למכור את הרכב 'כמות שהוא', ולכן יש לתת תוקף לתנאי מצד מנהג המדינה. לכאורה, יש לבסס את דבריו על לשון השולחן ערוך (שם סעיף ו): "כל שהסכימו עליו בני המדינה שהוא מום שמחזירים בו מקח זה, מחזירין. וכל שהסכימו עליו שאינו מום, הרי זה אינו מחזיר בו אלא אם פירש, שכל הנושא ונותן סתם, על מנהג המדינה הוא סומך".

אולם, בית הדין דחה טענה זאת משני נימוקים:
א. גם בבתי משפט אין פסיקה מוחלטת בעניין זה.
ב. מנהג המדינה שייך רק בדברים החוזרים על עצמם פעמים רבות, וידועים לרבים, שהרי זוהי לשון השולחן ערוך 'כל הנושא ונותן על מנהג המדינה הוא סומך'. אין הדבר שייך בנדון דידן.

בנוגע לטענתו של הנתבע, שחובת הבדיקה מוטלת על התובע, נראה כי הבסיס לטענתו של הנתבע הוא מדברי המגיד משנה (הלכות מכירה פרק טו הלכה ג) שכתב: "ויש מי שכתב שאם היה הדבר שהלוקח יכל להבחינו לאלתר כגון שיכולין לנסותו ולטועמו ולא הקפיד לעשות כן והמוכר מכר לו סתם אינו חוזר".

למעשה, בית הדין ציין, שהיות והתובע לקח את הרכב למכון בדיקה, אין זה מום 'שהלוקח יכול להבחינו לאלתר'. מלבד זאת, רבים חולקים על המגיד משנה, כמבואר בפתחי תשובה (שולחן ערוך שם ס"ק א).

מדינת הלכה - הלכה המדינה. אולי לדתיים זה נוח מאוד, אבל לי ולעוד הרבה בתור חילוניים, זה לא. אני אוהב לנסוע בשבת, לא לחכות 5 שעות אחרי שאני אוכל בשר, אני לא רוצה הפרדה בין גברים לנשים, אני גם לא רוצה חוקים דתיים שכבר יש, ואני בטוח שיש עוד הרבה כמוני. כל הנושא של כפייה דתית בארץ הוא מטרד, אבל לפחות זה לא עד כדי כך כמו שאתה מצפה.
טום
כמו שיש  לך "כפייה  דתית" יש  לך כפייה אנטי דתית
אז  קצת איזון
המטרה  של הממסד  הוא  לחסל את המורשת היהודית
והיא  הצליחה   אני חושב
« עריכה אחרונה: יוני 01, 2007, 18:07:32 על ידי איתן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #3 ב- : יוני 01, 2007, 18:20:32 »
כפייה אנטי דתית? תשמע, תלמידי ישיבה מקבלים כסף מהמדינה, אין תחבורה ושירותים ציבוריים בשבת ובחגים, בסופרמרקטים מוכרים רק כשר, אנו צריכים לקנות
מוצרים עם תוספת מחיר לרבנות, אין כאן כפייה אנטי דתית, מותר לדתיים לקיים את דתם כאן. אף אחד לא רוצה לחסל את המורשת היהודית, פשוט רוצים חופש.




אני  ממש  מצטער בטעות ערכתי  את ההודעה  שלך
« עריכה אחרונה: יוני 01, 2007, 18:33:34 על ידי איתן »

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #4 ב- : יוני 01, 2007, 18:32:41 »
כפייה אנטי דתית? תשמע, תלמידי ישיבה מקבלים כסף מהמדינה, אין תחבורה ושירותים ציבוריים בשבת ובחגים, בסופרמרקטים מוכרים רק כשר, אנו צריכים לקנות
מוצרים עם תוספת מחיר לרבנות, אין כאן כפייה אנטי דתית, מותר לדתיים לקיים את דתם כאן. אף אחד לא רוצה לחסל את המורשת היהודית, פשוט רוצים חופש.




אני  ממש  מצטער בטעות ערכתי  את ההודעה  שלך
כמו שאמרתי  כמו שיש  כפייה דתית יש  לך אנטי דתית
התרבות המערבית כולה  אנטי יהדות
אני  חילוני אבל צריך קצת לאזן
ולא  לטעון שיש  כפייה  רק  דתית
אתה רואה  פרסומות של דוגמניות עירומות זאת כפייה  אנטי דתית
ואני  יכול להביא  לך עוד  מלא  דוגמאות


"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #5 ב- : יוני 02, 2007, 22:14:48 »
כפייה אנטי דתית? תשמע, תלמידי ישיבה מקבלים כסף מהמדינה, אין תחבורה ושירותים ציבוריים בשבת ובחגים, בסופרמרקטים מוכרים רק כשר, אנו צריכים לקנות
מוצרים עם תוספת מחיר לרבנות, אין כאן כפייה אנטי דתית, מותר לדתיים לקיים את דתם כאן. אף אחד לא רוצה לחסל את המורשת היהודית, פשוט רוצים חופש.




אני  ממש  מצטער בטעות ערכתי  את ההודעה  שלך
כמו שאמרתי  כמו שיש  כפייה דתית יש  לך אנטי דתית
התרבות המערבית כולה  אנטי יהדות
אני  חילוני אבל צריך קצת לאזן
ולא  לטעון שיש  כפייה  רק  דתית
אתה רואה  פרסומות של דוגמניות עירומות זאת כפייה  אנטי דתית
ואני  יכול להביא  לך עוד  מלא  דוגמאות




אני אנטי רדיקליות דתית. התרבות המערבית אינה נגד יהדות כי היהודים שייכים לתרבות המתקדמת המערבית. דתיים אינם חייבים לצפות בסדרות כאלו בטלויזיה, ואילו בכפייה דתית לא ממש שואלים אותך.

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #6 ב- : יוני 02, 2007, 23:19:39 »
כפייה אנטי דתית? תשמע, תלמידי ישיבה מקבלים כסף מהמדינה, אין תחבורה ושירותים ציבוריים בשבת ובחגים, בסופרמרקטים מוכרים רק כשר, אנו צריכים לקנות
מוצרים עם תוספת מחיר לרבנות, אין כאן כפייה אנטי דתית, מותר לדתיים לקיים את דתם כאן. אף אחד לא רוצה לחסל את המורשת היהודית, פשוט רוצים חופש.




אני  ממש  מצטער בטעות ערכתי  את ההודעה  שלך
כמו שאמרתי  כמו שיש  כפייה דתית יש  לך אנטי דתית
התרבות המערבית כולה  אנטי יהדות
אני  חילוני אבל צריך קצת לאזן
ולא  לטעון שיש  כפייה  רק  דתית
אתה רואה  פרסומות של דוגמניות עירומות זאת כפייה  אנטי דתית
ואני  יכול להביא  לך עוד  מלא  דוגמאות




אני אנטי רדיקליות דתית. התרבות המערבית אינה נגד יהדות כי היהודים שייכים לתרבות המתקדמת המערבית. דתיים אינם חייבים לצפות בסדרות כאלו בטלויזיה, ואילו בכפייה דתית לא ממש שואלים אותך.
יהודים לא שייכות לשום תרבות
יהדות שייכות לתרבות היהודית(ולא  למערבית ולא אירופאית)
אתה  פשוט  נמצא  במחשבה  שדת היא  דבר  פרימטיבי
מי אמר  שביהדות אין קידמה???והתפתחות וטכנולוגיה??
"אני אנטי רדיקליות דתית" מה  זה  קשור  לא הבנתי

התרבות המערבית היא  אנטי  יהדות
אני  לא  יודע איך אתה  מגדיר  תרבות מערבית(אולי  תסביר  את עצמך)

תרבות מערבית זאת תרבות מתבוללת
שגורמת לשואה  רוחנית

מי שנגד  התרבות המערבית הוא  לא חייב  להיות דתי
« עריכה אחרונה: יוני 02, 2007, 23:23:15 על ידי איתן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #7 ב- : יוני 03, 2007, 15:39:32 »
כפייה אנטי דתית? תשמע, תלמידי ישיבה מקבלים כסף מהמדינה, אין תחבורה ושירותים ציבוריים בשבת ובחגים, בסופרמרקטים מוכרים רק כשר, אנו צריכים לקנות
מוצרים עם תוספת מחיר לרבנות, אין כאן כפייה אנטי דתית, מותר לדתיים לקיים את דתם כאן. אף אחד לא רוצה לחסל את המורשת היהודית, פשוט רוצים חופש.




אני  ממש  מצטער בטעות ערכתי  את ההודעה  שלך
כמו שאמרתי  כמו שיש  כפייה דתית יש  לך אנטי דתית
התרבות המערבית כולה  אנטי יהדות
אני  חילוני אבל צריך קצת לאזן
ולא  לטעון שיש  כפייה  רק  דתית
אתה רואה  פרסומות של דוגמניות עירומות זאת כפייה  אנטי דתית
ואני  יכול להביא  לך עוד  מלא  דוגמאות




אני אנטי רדיקליות דתית. התרבות המערבית אינה נגד יהדות כי היהודים שייכים לתרבות המתקדמת המערבית. דתיים אינם חייבים לצפות בסדרות כאלו בטלויזיה, ואילו בכפייה דתית לא ממש שואלים אותך.
יהודים לא שייכות לשום תרבות
יהדות שייכות לתרבות היהודית(ולא  למערבית ולא אירופאית)
אתה  פשוט  נמצא  במחשבה  שדת היא  דבר  פרימטיבי
מי אמר  שביהדות אין קידמה???והתפתחות וטכנולוגיה??
"אני אנטי רדיקליות דתית" מה  זה  קשור  לא הבנתי

התרבות המערבית היא  אנטי  יהדות
אני  לא  יודע איך אתה  מגדיר  תרבות מערבית(אולי  תסביר  את עצמך)

תרבות מערבית זאת תרבות מתבוללת
שגורמת לשואה  רוחנית

מי שנגד  התרבות המערבית הוא  לא חייב  להיות דתי

הגולה שינתה אותנו, לפני זה גם היינו ככל הגויים עם דת שונה, אבל אז זה היה תרבות ערבית.
ברור שביהדות יש קידמה, אבל אם היינו חיים ע"פ היהדות ללא גלות היינו בוודאי במצב של אפריקה כיום.
התרבות המערבית היא תרבות משכילה המעניקה שוויון זכויות וחופש דעות. ואיני מוצא דבר רע בתרבות שכזו.

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #8 ב- : יוני 03, 2007, 15:46:40 »
כפייה אנטי דתית? תשמע, תלמידי ישיבה מקבלים כסף מהמדינה, אין תחבורה ושירותים ציבוריים בשבת ובחגים, בסופרמרקטים מוכרים רק כשר, אנו צריכים לקנות
מוצרים עם תוספת מחיר לרבנות, אין כאן כפייה אנטי דתית, מותר לדתיים לקיים את דתם כאן. אף אחד לא רוצה לחסל את המורשת היהודית, פשוט רוצים חופש.




אני  ממש  מצטער בטעות ערכתי  את ההודעה  שלך
כמו שאמרתי  כמו שיש  כפייה דתית יש  לך אנטי דתית
התרבות המערבית כולה  אנטי יהדות
אני  חילוני אבל צריך קצת לאזן
ולא  לטעון שיש  כפייה  רק  דתית
אתה רואה  פרסומות של דוגמניות עירומות זאת כפייה  אנטי דתית
ואני  יכול להביא  לך עוד  מלא  דוגמאות




אני אנטי רדיקליות דתית. התרבות המערבית אינה נגד יהדות כי היהודים שייכים לתרבות המתקדמת המערבית. דתיים אינם חייבים לצפות בסדרות כאלו בטלויזיה, ואילו בכפייה דתית לא ממש שואלים אותך.
יהודים לא שייכות לשום תרבות
יהדות שייכות לתרבות היהודית(ולא  למערבית ולא אירופאית)
אתה  פשוט  נמצא  במחשבה  שדת היא  דבר  פרימטיבי
מי אמר  שביהדות אין קידמה???והתפתחות וטכנולוגיה??
"אני אנטי רדיקליות דתית" מה  זה  קשור  לא הבנתי

התרבות המערבית היא  אנטי  יהדות
אני  לא  יודע איך אתה  מגדיר  תרבות מערבית(אולי  תסביר  את עצמך)

תרבות מערבית זאת תרבות מתבוללת
שגורמת לשואה  רוחנית

מי שנגד  התרבות המערבית הוא  לא חייב  להיות דתי

הגולה שינתה אותנו, לפני זה גם היינו ככל הגויים עם דת שונה, אבל אז זה היה תרבות ערבית.
ברור שביהדות יש קידמה, אבל אם היינו חיים ע"פ היהדות ללא גלות היינו בוודאי במצב של אפריקה כיום.
התרבות המערבית היא תרבות משכילה המעניקה שוויון זכויות וחופש דעות. ואיני מוצא דבר רע בתרבות שכזו.
תגיד  על מה  אתה  מדבר?
איזו תרבות ערבית?
יש  לך פשוט  דעות קדומות

"התרבות המערבית היא תרבות משכילה המעניקה שוויון זכויות וחופש דעות. ואיני מוצא דבר רע בתרבות שכזו."
יש  הבדל בין הגדרות לבין העולם המעשי
תרבות משכילה???תרבות שעם הזמן גורמת לאנשים להיות טיפשים אין מודעות נפשית
שוב  תסביר  את עצמך
מה  זה  בשבילך תרבות מערבית?
"שוויון זכויות וחופש דעות"-אתה  ממש  מצחיק 

תראה מה קרה  לנוער  בארץ זאת השפעה  של תרבות מערבית
תראה  מה  הולך בארצות הברית






« עריכה אחרונה: יוני 03, 2007, 15:58:08 על ידי איתן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #9 ב- : יוני 03, 2007, 20:55:46 »
כפייה אנטי דתית? תשמע, תלמידי ישיבה מקבלים כסף מהמדינה, אין תחבורה ושירותים ציבוריים בשבת ובחגים, בסופרמרקטים מוכרים רק כשר, אנו צריכים לקנות
מוצרים עם תוספת מחיר לרבנות, אין כאן כפייה אנטי דתית, מותר לדתיים לקיים את דתם כאן. אף אחד לא רוצה לחסל את המורשת היהודית, פשוט רוצים חופש.




אני  ממש  מצטער בטעות ערכתי  את ההודעה  שלך
כמו שאמרתי  כמו שיש  כפייה דתית יש  לך אנטי דתית
התרבות המערבית כולה  אנטי יהדות
אני  חילוני אבל צריך קצת לאזן
ולא  לטעון שיש  כפייה  רק  דתית
אתה רואה  פרסומות של דוגמניות עירומות זאת כפייה  אנטי דתית
ואני  יכול להביא  לך עוד  מלא  דוגמאות




אני אנטי רדיקליות דתית. התרבות המערבית אינה נגד יהדות כי היהודים שייכים לתרבות המתקדמת המערבית. דתיים אינם חייבים לצפות בסדרות כאלו בטלויזיה, ואילו בכפייה דתית לא ממש שואלים אותך.
יהודים לא שייכות לשום תרבות
יהדות שייכות לתרבות היהודית(ולא  למערבית ולא אירופאית)
אתה  פשוט  נמצא  במחשבה  שדת היא  דבר  פרימטיבי
מי אמר  שביהדות אין קידמה???והתפתחות וטכנולוגיה??
"אני אנטי רדיקליות דתית" מה  זה  קשור  לא הבנתי

התרבות המערבית היא  אנטי  יהדות
אני  לא  יודע איך אתה  מגדיר  תרבות מערבית(אולי  תסביר  את עצמך)

תרבות מערבית זאת תרבות מתבוללת
שגורמת לשואה  רוחנית

מי שנגד  התרבות המערבית הוא  לא חייב  להיות דתי

הגולה שינתה אותנו, לפני זה גם היינו ככל הגויים עם דת שונה, אבל אז זה היה תרבות ערבית.
ברור שביהדות יש קידמה, אבל אם היינו חיים ע"פ היהדות ללא גלות היינו בוודאי במצב של אפריקה כיום.
התרבות המערבית היא תרבות משכילה המעניקה שוויון זכויות וחופש דעות. ואיני מוצא דבר רע בתרבות שכזו.
תגיד  על מה  אתה  מדבר?
איזו תרבות ערבית?
יש  לך פשוט  דעות קדומות

"התרבות המערבית היא תרבות משכילה המעניקה שוויון זכויות וחופש דעות. ואיני מוצא דבר רע בתרבות שכזו."
יש  הבדל בין הגדרות לבין העולם המעשי
תרבות משכילה???תרבות שעם הזמן גורמת לאנשים להיות טיפשים אין מודעות נפשית
שוב  תסביר  את עצמך
מה  זה  בשבילך תרבות מערבית?
"שוויון זכויות וחופש דעות"-אתה  ממש  מצחיק 

תראה מה קרה  לנוער  בארץ זאת השפעה  של תרבות מערבית
תראה  מה  הולך בארצות הברית








לא, פשוט מאוד, הותאמנו לסביבה, המוזיקה בוודאי הייתה מסולסלת, הבתים היו בנויים בסגנון מזרח תיכוני, המבטא גם.
זה לא דעות קדומות, אבל אין סיכוי רב שעם שהיה תחת כיבושים יכל לספוג את זה ובו זמנית להקים תרבות שונה.

התרבות המערבית, הדמוקרטית נותנת לכולם זכות ללמוד ולהיות מחונכים.
אם אתה טוען שאין ביהדות זכות ללימוד וקדמה, וזכות לשוויון (למרות שאת כל אלו היו לנו עוד לפני אחרים), אז אתה טועה.
תרבות מערבית שווה אצלי לתרבות מתקדמת ומפותחת, ואיני מדבר על ניאו נאצים ושחיתויות אלא על החינוך חובה חינם (שלצערי בוטל בארץ), חוקי השוויון (שלצערי לא יושמו במלואם ע"י אף מדינה), וחוקי חופש ביטוי.

ונדליזם יש בכל עם לא רק מערבי גם מזרחי ואני יכול להגיד לך שגם סיפורי רחב הפרוצה לא היו בהשפעת אף עם.
ונדליזם זאת בעיה שתישאר ונאלץ להתמודד איתה. וערסיות, זה בכלל חיקוי של ערבים.  :idiot2:

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #10 ב- : יוני 03, 2007, 21:02:13 »
"לא, פשוט מאוד, הותאמנו לסביבה, המוזיקה בוודאי הייתה מסולסלת, הבתים היו בנויים בסגנון מזרח תיכוני, המבטא גם.
זה לא דעות קדומות, אבל אין סיכוי רב שעם שהיה תחת כיבושים יכל לספוג את זה ובו זמנית להקים תרבות שונה.

התרבות המערבית, הדמוקרטית נותנת לכולם זכות ללמוד ולהיות מחונכים.
אם אתה טוען שאין ביהדות זכות ללימוד וקדמה, וזכות לשוויון (למרות שאת כל אלו היו לנו עוד לפני אחרים), אז אתה טועה.
תרבות מערבית שווה אצלי לתרבות מתקדמת ומפותחת, ואיני מדבר על ניאו נאצים ושחיתויות אלא על החינוך חובה חינם (שלצערי בוטל בארץ), חוקי השוויון (שלצערי לא יושמו במלואם ע"י אף מדינה), וחוקי חופש ביטוי.

ונדליזם יש בכל עם לא רק מערבי גם מזרחי ואני יכול להגיד לך שגם סיפורי רחב הפרוצה לא היו בהשפעת אף עם.
ונדליזם זאת בעיה שתישאר ונאלץ להתמודד איתה. וערסיות, זה בכלל חיקוי של ערבים"


"זה לא דעות קדומות, אבל אין סיכוי רב שעם שהיה תחת כיבושים יכל לספוג את זה ובו זמנית להקים תרבות שונה."
אבל את התרבות האמריקאית הוא  כן יכול?


"לא, פשוט מאוד, הותאמנו לסביבה, המוזיקה בוודאי הייתה מסולסלת, הבתים היו בנויים בסגנון מזרח תיכוני, המבטא גם."
אתה  מדבר איתי  על חומריות
מי אמר  שאי אפשר  לשנות את סגנון בניית הבתים
מוזיקה?כל אחד  והטעם שלו
"הבתים היו בנויים בסגנון מזרח תיכוני, המבטא גם"
אתה  מתבייש  ביהדות ?

"התרבות המערבית, הדמוקרטית נותנת לכולם זכות ללמוד ולהיות מחונכים. "
נכון אני  מסתכל על הנוער  בארץ ובאמריקה אני ממש  רואה  איזה  מחונכים הם יצאו


"אם אתה טוען שאין ביהדות זכות ללימוד וקדמה, וזכות לשוויון (למרות שאת כל אלו היו לנו עוד לפני אחרים), אז אתה טועה".
אתה  אומר דברים שלא אמרתי
אני  אמרתי  ההיפך

"תרבות מערבית שווה אצלי לתרבות מתקדמת ומפותחת, ואיני מדבר על ניאו נאצים ושחיתויות אלא על החינוך חובה חינם (שלצערי בוטל בארץ), חוקי השוויון (שלצערי לא יושמו במלואם ע"י אף מדינה), וחוקי חופש ביטוי"
אתה  מדבר  איתי על הגדרות
אני רוצה  לראות  תוצאות


"ונדליזם יש בכל עם לא רק מערבי גם מזרחי ואני יכול להגיד לך שגם סיפורי רחב הפרוצה לא היו בהשפעת אף עם.
ונדליזם זאת בעיה שתישאר ונאלץ להתמודד איתה. וערסיות, זה בכלל חיקוי של ערבים"
תעשה לי  טובה 
ו ילד "טוב" מבית טוב  ששותה אלכוהול ולוקח סמים זאת לא  ערסיות?
ללכת כמו פאנקיסט  או כמו איזה  רוקיסט  זאת לא ערסיות?


אני  מדבר  בתור  אדם חילוני
ואני  רואה  מה  שהתרבות הזו  עשתה לנו בארץ
כמובן שאני  לא עושה  הכללה
אבל אלו  התוצאות
וכל התרבות הזאת  בסופו של דבר  מגיעה גם לפולוטיקה ולהחלטות פוליטיות שגויות

« עריכה אחרונה: יוני 03, 2007, 21:27:42 על ידי איתן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #11 ב- : יוני 04, 2007, 18:15:36 »
"לא, פשוט מאוד, הותאמנו לסביבה, המוזיקה בוודאי הייתה מסולסלת, הבתים היו בנויים בסגנון מזרח תיכוני, המבטא גם.
זה לא דעות קדומות, אבל אין סיכוי רב שעם שהיה תחת כיבושים יכל לספוג את זה ובו זמנית להקים תרבות שונה.

התרבות המערבית, הדמוקרטית נותנת לכולם זכות ללמוד ולהיות מחונכים.
אם אתה טוען שאין ביהדות זכות ללימוד וקדמה, וזכות לשוויון (למרות שאת כל אלו היו לנו עוד לפני אחרים), אז אתה טועה.
תרבות מערבית שווה אצלי לתרבות מתקדמת ומפותחת, ואיני מדבר על ניאו נאצים ושחיתויות אלא על החינוך חובה חינם (שלצערי בוטל בארץ), חוקי השוויון (שלצערי לא יושמו במלואם ע"י אף מדינה), וחוקי חופש ביטוי.

ונדליזם יש בכל עם לא רק מערבי גם מזרחי ואני יכול להגיד לך שגם סיפורי רחב הפרוצה לא היו בהשפעת אף עם.
ונדליזם זאת בעיה שתישאר ונאלץ להתמודד איתה. וערסיות, זה בכלל חיקוי של ערבים"


"זה לא דעות קדומות, אבל אין סיכוי רב שעם שהיה תחת כיבושים יכל לספוג את זה ובו זמנית להקים תרבות שונה."
אבל את התרבות האמריקאית הוא  כן יכול?


"לא, פשוט מאוד, הותאמנו לסביבה, המוזיקה בוודאי הייתה מסולסלת, הבתים היו בנויים בסגנון מזרח תיכוני, המבטא גם."
אתה  מדבר איתי  על חומריות
מי אמר  שאי אפשר  לשנות את סגנון בניית הבתים
מוזיקה?כל אחד  והטעם שלו
"הבתים היו בנויים בסגנון מזרח תיכוני, המבטא גם"
אתה  מתבייש  ביהדות ?

"התרבות המערבית, הדמוקרטית נותנת לכולם זכות ללמוד ולהיות מחונכים. "
נכון אני  מסתכל על הנוער  בארץ ובאמריקה אני ממש  רואה  איזה  מחונכים הם יצאו


"אם אתה טוען שאין ביהדות זכות ללימוד וקדמה, וזכות לשוויון (למרות שאת כל אלו היו לנו עוד לפני אחרים), אז אתה טועה".
אתה  אומר דברים שלא אמרתי
אני  אמרתי  ההיפך

"תרבות מערבית שווה אצלי לתרבות מתקדמת ומפותחת, ואיני מדבר על ניאו נאצים ושחיתויות אלא על החינוך חובה חינם (שלצערי בוטל בארץ), חוקי השוויון (שלצערי לא יושמו במלואם ע"י אף מדינה), וחוקי חופש ביטוי"
אתה  מדבר  איתי על הגדרות
אני רוצה  לראות  תוצאות


"ונדליזם יש בכל עם לא רק מערבי גם מזרחי ואני יכול להגיד לך שגם סיפורי רחב הפרוצה לא היו בהשפעת אף עם.
ונדליזם זאת בעיה שתישאר ונאלץ להתמודד איתה. וערסיות, זה בכלל חיקוי של ערבים"
תעשה לי  טובה 
ו ילד "טוב" מבית טוב  ששותה אלכוהול ולוקח סמים זאת לא  ערסיות?
ללכת כמו פאנקיסט  או כמו איזה  רוקיסט  זאת לא ערסיות?


אני  מדבר  בתור  אדם חילוני
ואני  רואה  מה  שהתרבות הזו  עשתה לנו בארץ
כמובן שאני  לא עושה  הכללה
אבל אלו  התוצאות
וכל התרבות הזאת  בסופו של דבר  מגיעה גם לפולוטיקה ולהחלטות פוליטיות שגויות



התרבות האמריקאית שאנו מכירים כיום היא תרבות שהתחילה מאה שנים לאחר סיום הכיבוש הבריטי, אנו עברנו כשישית מהדרך, יש עוד הרבה לפנינו, ועוד האמריקאים לא ספגו מלחמות.

חלילה לי להתבייש ביהדות, אני רק אומר שהיינו דומים לעמים השכנים.

יש הבדל בין עניין של אופי חסר תרבות, והשכלה אין מה להשוות.

אתה גם לא תראה תוצאות במשבר התרבותי כלכלי וחינוכי שיש כרגע, כרגע חזרנו מהגולה, אתה מצפה לראות תוצאות בין לילה?

זה גם, אבל יש אחוז מאוד נמוך מהם כרגע. ילדים שחונכו בבית טוב בד"כ יגדלו טובים, ערסיות זה האופי המדאיג כרגע, מצדי שילבשו שחורים ויאזינו למטאל לפאנק ולרוק כמו פאנקיסטים ורוקיסטים, רק שלא יתקעו סכינים אחד בשני, כמובן שהזן הזה הוא זן נכחד עכשיו.

השפל שאנו רואים היום הוא השפל שהגיע מעודף גאווה לאומית לאחר 67'. אין יותר צניעות..

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #12 ב- : יוני 04, 2007, 18:26:20 »
1)התרבות האמריקאית שאנו מכירים כיום היא תרבות שהתחילה מאה שנים לאחר סיום הכיבוש הבריטי, אנו עברנו כשישית מהדרך, יש עוד הרבה לפנינו, ועוד האמריקאים לא ספגו מלחמות.

2)חלילה לי להתבייש ביהדות, אני רק אומר שהיינו דומים לעמים השכנים.

3)יש הבדל בין עניין של אופי חסר תרבות, והשכלה אין מה להשוות.

4)אתה גם לא תראה תוצאות במשבר התרבותי כלכלי וחינוכי שיש כרגע, כרגע חזרנו מהגולה, אתה מצפה לראות תוצאות בין לילה?

5)זה גם, אבל יש אחוז מאוד נמוך מהם כרגע. ילדים שחונכו בבית טוב בד"כ יגדלו טובים, ערסיות זה האופי המדאיג כרגע, מצדי שילבשו שחורים ויאזינו למטאל לפאנק ולרוק כמו פאנקיסטים ורוקיסטים, רק שלא יתקעו סכינים אחד בשני, כמובן שהזן הזה הוא זן נכחד עכשיו.

6)השפל שאנו רואים היום הוא השפל שהגיע מעודף גאווה לאומית לאחר 67'. אין יותר צניעות..


1)התרבות המערבית  היא  בשלב של התפוררות
האמריקאים לא  צריכים עוד  מלחמות הם יצרו לעצמם מלחמות
במקום להשמיד  את אירן הנאצית היא  נכנסה לעיראק בגלל הדחף "להזריק" נפט
ומה  שהיא  עשתה  בזה  היא  גרמה  לכך  שאירן ועיראק בסופו של דבר  הולכות לכרות ברית
וזה  הסיוט  הכי גדול של אמריקה 
ארצות הברית ירתה  לעצמה ברגל
וכרגיל היהודים נדפקים

2)אנחנו לא  דומים לערבים
אולי  במראה  אבל לא  בתרבות ובמוסר
אנחנו לא  גזע

3)לצערי הרב  כיום התרבות היא  זו שמעצבת את האופי  של הבן האדם
ועם הזמן גורמת לבורות ובורות גורמת לחוסר  השכלה

4)אני  לא  אראה  תוצאות גם במשך ה 20 שנה הבאות  אם המצב  במדינה  לא  ישתנה

5)אל תהיה כל כך בטוח
אני  הכרתי  הרבה  ועדיין מכיר

« עריכה אחרונה: יוני 04, 2007, 23:51:24 על ידי איתן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק יוחאי

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 657
  • "לא נשכח ולא נסלח" "נזכור ונחזור"
מדינת הלכה---לא כל כך "נורא"
« להגיב #13 ב- : יוני 10, 2007, 05:21:28 »
דוגמה קטנה שלי לכפיי חילונית:
פעם אחת הייתי בחדר אוכל(בצבא) ושמעתי במקרה איך הטבחים מתבאסים מזה שנשאר איתם נג"ד(בקבע)מטבח דתי לכל השבת כי הוא לא יתן להם להכין אוכל בשבת.
מאז כל אוכל שאכלתי בצבא לא ידעתי אם הוא כשר באמת!!