כתב נושא: למה דווקא ארץ ישראל?  (נקרא 2222 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
למה דווקא ארץ ישראל?
« ב- : מאי 27, 2007, 16:08:10 »
יש ששואלים, מה נזעקתם כל כך על ארץ ישראל, יש עוד מצוות, ואם הסתגלתם כל כך יפה לחילול השבת ההמוני ברחובות, למה שלא תשלימו עם כך שרוב העם אומר כי העניין של ארץ ישראל זר לו ואין לו כוח בשבילו?
באמת אלו שנזעקו, בדרך כלל לא עשו זאת דווקא מתוך משנה סדורה, הם נזעקו כמי שנלחם על חייו, אבל בהתבוננות לאחור נראה שההזדעקות היא בדיוק מאותה סיבה שארץ ישראל היא מצווה יקרה כל כך.
נשים לב,  על ארץ ישראל מדובר ומובטח שוב ושוב בתורה עוד לפני שה' הציע את התורה לישראל והם השיבו נעשה ונשמע, ובעצם, על זה נסב כל הדיבור של ה' עם האבות – על הקמת עם מזרעם בארץ ישראל, עם שיהיה קשור אליו. ועוד: ידוע כי רק בשלוש העברות החמורות שבתורה נוהג דין "יהרג ואל יעבור", ובשאר העברות אין נכנסים אפילו לספק סכנה כדי להימנע מהן, כל שכן שאין מסתכנים לשם קיום מצוות עשה, ובכל זאת, על ארץ ישראל נצטווינו להילחם, והרי מלחמה כרוכה בסכנה מעצם מהותה.
אמנם נראה שמסקנה כי ארץ ישראל חמורה משלוש העברות הללו תהיה מסקנה נמהרת מדי, כי אם כך, מדוע לא הוזכרה מלחמת מצווה בהקשר לדברים החמורים שעליהם יש למסור את הנפש? השאלה על מעמדה המיוחד של ארץ ישראל אף תתחזק כשנשים לב כי לא כל הראשונים החשיבו את ישיבתה למצוות עשה מן התורה. כידוע שבספר המצוות אין הרמב"ם מונה את מצוות יישוב הארץ, ואף בספר יד החזקה (הל' מלכים ה, השוה הל' ז להלכה יב). נשמע בלשונו כי מעלה היא לגור בארץ ישראל אבל לא חובה (ורבו הדיונים אם לדעתו חובה לכבוש את הארץ כשאין בה את שבעת העממים)
« עריכה אחרונה: מאי 27, 2007, 16:20:32 על ידי or_ly »
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
למה דווקא ארץ ישראל?
« להגיב #1 ב- : מאי 27, 2007, 16:58:27 »
הסיבה החשובה ביותר להילחם על ארצנו ולהתמודד מול ישמעאלים ומול יהודונים שונאי ישראל היא שא"י ניתנה לנו במתנה ע"י הקב"ה וחזרנו קוממיות לארצנו מן הגלות, כשהמהות של הגלות, שבה היהודים היו מיעוט בזוי ומושפל, היתה חילול השם.  "לא למענכם אני עושה, נאום ה' אלהים" צווח יחזקאל הנביא, ואכן, מדינת ישראל קמה כיד ה' למחוק את חילול השם הנורא שנמשך כמעט 2000 שנים.  חשוב להבין!  המדינה לא הוקמה כדי לשפר את חיינו, אלא כדי לעזור לנו להתחיל למחוק את חילול שמו!  "ה' עז לעמו יתן"!  ובלי מדינה, אין עז.  בלי צבא, אין עז.  בלי ממלכתיות, אין עז.  כך שהעניין של א"י הרבה יותר עמוק מאשר "מצוות ישוב הארץ".  כמובן שזו מצווה חשובה, והיא האמצעי להשגת המטרה העיקרית---תמיד קידוש השם ומחיקת חילול השם.
« עריכה אחרונה: מאי 27, 2007, 16:59:41 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל