כתב נושא: שאלה  (נקרא 5400 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק dorgreen

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 174
שאלה
« ב- : אפריל 24, 2007, 18:44:59 »
שוב פעם אני אציין שאני חוזר בתשובה לכן אני לא בקיא בהלכות כל כך .
המוסלמים לפי מה שהבנתי לא עובדי אלילים, אך אם יתפסו אותי חבורה של מוסלמים ח"ו ויקחו אותי לאיזה מקום ויאמרו לי שאם אנילא מתאסלם הם הורגים אותי.

עכשיו אני יודע שבמקרה של עבודת אלילים זה ייהרג בל יעבור..... מה עם מקרה כזה?
« עריכה אחרונה: אפריל 25, 2007, 00:04:05 על ידי דוקא_כך »

בייקר

  • אורח
שאלה
« להגיב #1 ב- : אפריל 24, 2007, 19:03:15 »
עבודה זרה זה יהרג ובל יעבור,אסור להתאסלם.מצד שני המוסלמים מאמינים באל אחד לכן הם לא כמו נוצרים שמאמינים בשילוש הקדוש וזאת עבודה זרה.

מנותק dorgreen

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 174
שאלה
« להגיב #2 ב- : אפריל 24, 2007, 19:12:31 »
אז אם נניח ברצוני לחיות אחרי המקרה בכדי להגיע ליום שבו אהיה יהודי שוב, ושוב הם לא עובדי אלילים, אז אוכל להיתאסלם "זמנית" עד שאמצא את הדרך החוצה?

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
שאלה
« להגיב #3 ב- : אפריל 24, 2007, 20:44:26 »
הלכות יהרג ולא יעבור אינן כה פשוטות. למעשה, איסור יהרג ולא יעבור בג' העברות האמורות קאי בשני תנאים:
כשהגוי עושה זאת להנאתו ולא כמעשה שמד וכשעושה זאת בצנעה ולא בפרהסיא. בכל מקרה שהמעשה הוא
בפרהסיא (בעשרה מישראל) וכגזרת העברה על הדת, יש לההרג ולא לעבור אפילו על הקלה שבמצוות מפני חילול השם.

לכן לענ"ד,אף על פי שהאיסלאם אינה עבודה זרה, פשוט שיש חובה לההרג ולא לעבור גם בהמרת דת לאיסלאם אם הדבר
יוודע לעשרה מישראל או יותר, וצריך עיון אם צריך לחייב לההרג ולא לעבור גם כשהמעשה הוא בצנעה מפני שמד.
« עריכה אחרונה: אפריל 24, 2007, 20:47:26 על ידי האלקשי »

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
שאלה
« להגיב #4 ב- : אפריל 25, 2007, 00:05:32 »
שוב פעם אני אציין שאני חוזר בתשובה לכן אני לא בקיא בהלכות כל כך .
אשריך, גם אני חוזר בתשובה.  בס"ד ועם מומחים כמו האלקשי בפורום, אני ואתה נהפוך מהר מאוד לבקיאים בהלכות.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק dorgreen

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 174
שאלה
« להגיב #5 ב- : אפריל 25, 2007, 00:09:35 »
בעזרת השם:)

מנותק ליעד

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 404
  • כהנא חי!!!
שאלה
« להגיב #6 ב- : אפריל 25, 2007, 17:27:22 »
לפי תקנות של הרמב"ם אם יש מצב של פיקוח נפש אז מותר להיתאסלם זמנית בגלל שזאת לא עבודה זרה
רבנו שאג בקול גדול "אין שום יאוש בעולם כלל!"(רבי נחמן)

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
שאלה
« להגיב #7 ב- : אפריל 25, 2007, 18:26:23 »
אם את מתכוונת לאגרת השמד, הרמב"ם לא כתב שם שמותר להתאסלם ממש כדי להנצל ממתה, חלילה!

הרמב"ם כותב שם שאם כל מה שמבקשים המוסלמים הוא להודות בשליחות אותו איש (מוחמד ימ"ש) מצווה גדולה
למות על קידוש השם, אבל אינו מחויב לההרג לכתחילה. אבל אם מדובר על המרת דת שיש בה העברה אפילו
על מצווה אחת יש חובה לההרג.
« עריכה אחרונה: אפריל 25, 2007, 18:29:55 על ידי האלקשי »

מנותק אילן208

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3483
  • Hebrewism returns
    • הערוץ שלי ביוטוב
שאלה
« להגיב #8 ב- : אפריל 25, 2007, 18:55:30 »
לפי תקנות של הרמב"ם אם יש מצב של פיקוח נפש אז מותר להיתאסלם זמנית בגלל שזאת לא עבודה זרה
בתורה יש פיקוח נפש להכל חוץ מלהתפלל לאלוהים אחרים אבל כיוון שהמוסלמים מתפפללים באל אחד אז אין לי מושג מה עושים במצב של בכוח מכריחים אותך פשוט במצב שמישהו אומר לך להתפלל לפסל אתה אמור למות על קידוש השם
אבל האנשים הכי גרועים(יהודים) שמתאסלמים הם ילכו לגיהנום על בטוח אני שונא את אלה ש"מתחברים" לכל הקטע של העולם הפרמיטיבי
"אני צריך לנסוע להודו אני רוצה להתחבר למשהו בצורה רוחנית"
"אני רוצה להתאסלם כי האיסלם היא דת כל כך מרתקת ומסקרנת"
My life is here and here I wish to die,this is the place my fatherland!!!
לאסט אף אם:
http://www.last.fm/user/Ilanemous1881
יוטיוב:
http://www.youtube.com/user/Israelipatriot92

אוריינוש

  • אורח
שאלה
« להגיב #9 ב- : אפריל 25, 2007, 19:27:49 »
בס"ד
לפי תקנות של הרמב"ם אם יש מצב של פיקוח נפש אז מותר להיתאסלם זמנית בגלל שזאת לא עבודה זרה
בתורה יש פיקוח נפש להכל חוץ מלהתפלל לאלוהים אחרים אבל כיוון שהמוסלמים מתפפללים באל אחד אז אין לי מושג מה עושים במצב של בכוח מכריחים אותך פשוט במצב שמישהו אומר לך להתפלל לפסל אתה אמור למות על קידוש השם
אבל האנשים הכי גרועים(יהודים) שמתאסלמים הם ילכו לגיהנום על בטוח אני שונא את אלה ש"מתחברים" לכל הקטע של העולם הפרמיטיבי
"אני צריך לנסוע להודו אני רוצה להתחבר למשהו בצורה רוחנית"
"אני רוצה להתאסלם כי האיסלם היא דת כל כך מרתקת ומסקרנת"
נכון צודק!
מעניין אם האנשים האלה שמים לב איזה שטויות הם מוציאים מהפה...

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שאלה
« להגיב #10 ב- : אפריל 26, 2007, 20:11:35 »
בסופו של דבר אקט התאסלמות הוא בסך הכל אמירת 3 משפטים בערבית, שאלת מיליון הדולר זה מה אתה מתכוון שאתה אומר מילים אלו, אם אינך מתכוון להם באמת, ממילא לא התאסלמת ולא בגדת, וממילא מבחינת האיסלם זה מספיק, אם מבחינתך אלו מילים חסרות כל תוכן ומשמעות אזי מה זה באמת משנה, אתה ממשיך להיות יהודי טוב גם אם תאמר את ההבל הזה 800 עם כל יום.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
שאלה
« להגיב #11 ב- : אפריל 26, 2007, 23:07:29 »
בסופו של דבר אקט התאסלמות הוא בסך הכל אמירת 3 משפטים בערבית, שאלת מיליון הדולר זה מה אתה מתכוון שאתה אומר מילים אלו, אם אינך מתכוון להם באמת, ממילא לא התאסלמת ולא בגדת, וממילא מבחינת האיסלם זה מספיק, אם מבחינתך אלו מילים חסרות כל תוכן ומשמעות אזי מה זה באמת משנה, אתה ממשיך להיות יהודי טוב גם אם תאמר את ההבל הזה 800 עם כל יום.
לא משנה מה כולל הטקס של ההמרה לדת. אם אני צריך להגיד ולו משפט אחד שמשמעו שאני עובד ע"ז אסור, גם אם הוא לא אומר בשבילי כלום ואני לא מתכוון אליו (הרי זה כל החידוש בהרג ובל יעבור, שגם אם אין כל כוונה בכל זאת יהרג).
מכיון שאיסלאם זה לא ע"ז מותר להגיד אותם (והתנאים בזה ידועים)

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שאלה
« להגיב #12 ב- : אפריל 27, 2007, 00:37:44 »
זה אני יודע, אך בשעת שמד התכוונתי שאין ברירה אחרת ניתן כן לעיתים להזדקק לזה ח"ו.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
שאלה
« להגיב #13 ב- : אפריל 27, 2007, 01:00:34 »
אני לא יודע בקשר אליכם, אבל כל בוקר כשאני קורא קריאת שמע ומכוון למסור נפש על קידוש השם, אני חושב על רבי עקיבא שהתאווה במשך כל חייו להגיע למדרגה של מסירות נפש, וכשניתנה לו ההזדמנות, הוא שמח על כך, בעוד שתלמידיו נעצבו ובכו למראה רבם שהומת מיתה משונה ע"י הרומאים.  אם אזכה שתיפול בידי הזדמנות דומה, אין לי שום כוונה לוותר על זכות זו.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שאלה
« להגיב #14 ב- : אפריל 27, 2007, 01:12:02 »
אני חושב שאם אני אגיע למצב כזה של למסור את הנפש, זה יהיה יותר בסגנון של שמשון.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
שאלה
« להגיב #15 ב- : אפריל 27, 2007, 01:18:28 »
אני לא יודע בקשר אליכם, אבל כל בוקר כשאני קורא קריאת שמע ומכוון למסור נפש על קידוש השם, אני חושב על רבי עקיבא שהתאווה במשך כל חייו להגיע למדרגה של מסירות נפש, וכשניתנה לו ההזדמנות, הוא שמח על כך, בעוד שתלמידיו נעצבו ובכו למראה רבם שהומת מיתה משונה ע"י הרומאים.  אם אזכה שתיפול בידי הזדמנות דומה, אין לי שום כוונה לוותר על זכות זו.

נאה דרשת, וקלעת לדברי הרמב"ם באגרת השמד:

"וכל מי שנהרג כדי שלא יודה בשליחות אותו האיש, לא ייאמר עליו אלא שעשה הישר והטוב, ויש לו שכר גדול לפני השם, ומעלתו במעלה עליונה כי הוא מסר עצמו לקדושת השם ית' ויתעלה. אבל מי שבא לשאול אותנו אם ייהרג או יודה, אומרים לו שיודה ולא ייהרג. אבל לא יעמוד במלכות אותו המלך, אלא ישב בביתו עד שיצא אם הוא צריך, ומעשה ידיו יעשה בסתר. כי מעולם לא נשמע כמו זה השמד הנפלא, שאין כופים בו כי אם על הדיבור בלבד. ולא יראה מדברי רז"ל שיאמרו ייהרג ואל יעבור ואל יאמר דבר אחד שאין בו מעשה. אבל ייהרג כאשר יחייבוהו לעשות מעשה, או על דבר שהוא מוזהר עליו."

מי שימסור את נפשו, אפילו עם אמירה בעלמא - מובטח לו מפי הרמב"ם שמעלתו במעלה העליונה.

מנותק dorgreen

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 174
שאלה
« להגיב #16 ב- : אפריל 27, 2007, 10:13:52 »
אז מכל הוויכוח הזה אני אמור להיבן ש....
אם אני אדע שלאחר ההמרה אוכל לקיים בביתי את המצוות הבסיסיות אוכל להישאר בחיים?
ורק אם אדע לבטח שמשמעות ההמרה היא ביטול מצוות אמות על קידוש השם?

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
שאלה
« להגיב #17 ב- : מאי 16, 2007, 21:01:48 »
מצות קידוש ה´ (למסור את הנפש) שייכת גם בשאר המצוות כאשר זה בפני עשרה מישראל, או כשה שעת השמד שרוצים להעביר את ישראל על דתו. ולכן אפילו שהאיסלם אינו ע"ז אם ידרשו ממך להתאסלם או לעבור על עברה אחרת שאינה מהשלוש החמורות, בפני עשרה יהודים או בשעת השמד כללית על ישראל, אתה חייב למסור נפשך.
עיין סנהדרין עד ע"א, שו"ע יורה דעה סימן קנז סעיף א. עיין שם שאפילו דבר שאיו מוגדר בהלכה כעבירה כגון צבע השרוך אם זה בפני עשרה חייב למסור נפשו, ולהתאסלם לא גרע מצבע של שרוך הנעליים.
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו