כתב נושא: 'ההתנתקות פגעה בעם ובצבא'  (נקרא 1260 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק אֵיתָן

  • מנהל הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
'ההתנתקות פגעה בעם ובצבא'
« ב- : אפריל 23, 2007, 15:49:49 »
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/161729

'ההתנתקות פגעה בעם ובצבא'
האלוף במיל' יפתח רון טל אמר בטקס יום הזיכרון כי זו ההתנתקות פגעה פגיעה קשה בעם ובצבא. על המלחמה בלבנון: כשלון, לא של הלוחמים.
חזקי ברוך


האלוף במיל' יפתח רון טל התייחס בטקס יום הזיכרון שנערך אמש בשכונת קריית משה בירושלים לתוכנית ההנתקות ואמר כי אימון החיילים במשך תקופה ארוכה לפינוי ישובים פגעה במוכנות צה"ל למלחמה עתידית, "אחרי 32 שנות שרות בצה"ל מתחתי ביקורת על הקשר בין מוכנות צה"ל למלחמה וההתנתקות, עובדתית, במשך שנה, הצבא אימן חיילים לפנות יישובים וזה בא על חשבון דברים אחרים", אמר רון טל והבהיר כי אינו חוזר בו, "אני גאה על כך, הייתי בחופשת שחרור, בסוף היום אדם מסתכל במראה האישית שלו", אמר.

רון טל אמר כי ריכוז ימי הזיכרון לשואה ולגבורה ולחללי מערכות ישראל, "מאפשר להתבונן פנימה לעשות חשבון נפש".

"שמעתי השבת שיעור מבנו של הרב מרדכי אליהו, הוא לימד שיעור על מנהיגות , השיעור נסב סביב הרעיון החשוב ביותר - מה זה מנהיגות אמיתית, היא חפה מאינטרסים, צריך להגיע למצב שאתה מנהיג בלי אינטרסים בכלל, אז אתה מצליח לקחת אחריך אנשים, לפעול ללא טובות הנאה, גם אם הן לא כספיות", אמר רון טל והוסיף "ההנהגה היום רחוקה מכך כרחוק מזרח ממערב, בלשון המעטה כמובן. המראה היא שהובילה אותי לומר את דבריי, אני נשאל ובצדק איפה הייתי בזמן ההתנתקות, למה לא התפטרת, התשובה לא הכי טובה, אבל הסתכלתי במראה...", אמר רון טל.

"נכון שהיתה לי ביקורת קשה על ההתנהלות של מערכת הביטחון, ההנהגה במלחמת לבנון השניה - אבל הביקורת איננה נוגעת בלוחמים, גבורת הלוחמים במלחמת לבנון השניה אינה נופלת מגבורת לוחמים בכל מערכות ישראל . סיפורי הגבורה של הלוחמים הם מופלאים , בכל קרב שבו עמד חייל צהל מול מחבל של החיזבאללה היתה ידו של חייל צה"ל על העליונה גם אם היו נפגעים , הביקורת היא יותר על האופן שבו המערכה נוהלה, אי אפשר להתעלם מזה שזה היה כישלון, חס וחלילה לא כישלון של הלוחמים", אמר רון טל.

"המערכה שמנהל עם ישראל באמצעות מדינת ישראל היא מערכה קיומית על עצם קיומינו כעם ומדינה ריבונית יהודית דמוקרטים עם רוב יהודי מוצק, מדינה חופשית ודמוקרטית.

מערכה על עצם הקיום הזה שלנו הרעיון הזה של מדינה, עומד בבסיס יסודות הבטחון של מדינת ישראל, מי שחושב שאנחנו כבר בשלב של אחרי המאבק הקיומי טועה טעות מרה וכתוצאה מכך נוקט באסטרטגיה ומדיניות לא נכונה, המאבק הקיומי הזה מלווה את עם ישראל לאורך כל הדורות זה המאפיין את עם ישראל ולא סתם מאפיין אלא הוא לדעתי המוטיב העיקרי של מלחמת המצווה", אמר.

"העמים שמסביבנו, העם הפלשתיני והאיסלאם משולבים זה עם זה, הם שמו להם כמטרה שלא נהיה פה, יש איזה תחושה שאם נגיע לאיזה שהוא סידור שבו נחלק את המרחב בין ירדן והים התיכון שתי מדינות אז נגיע לשלום, אני חושב שאין לנו באמת פרטנר אמיתי לרעיון הזה, אני לא משוכנע באופן אישי שאכן יש מקום במרחב הזה לשתי מדינות, לא תמצאו ולו מפה פלשתינית אחת מי שימצא אני מבקש שיראה לי אותה...במרחב הזה בין הים התיכון לירדן יש איזשהוא קו שאנחנו קוראים לו קו ירוק, נניח, גם אותו לא תמצאו, מה שכן תמצאו זה מפות עם מדינת פלשתין הגדולה", אמר רון טל.

רון טל אמר כי בקוד האתי של צה"ל ישנם שלושה עקרונות: ניצחון, כבוד ואהבת העם והארץ, "אני לא בטוח שבהתנתקות בא לביטוי העקרון השלישי".  הוא הוסיף כי עדין לא ניתן לאמוד את הפגיעה בנוער הכיפות הסרוגות שחווה את ההנתקות ובהשלכות לכך, "צבא צריך לפעול מתוך קונצנזוס".
« עריכה אחרונה: אפריל 23, 2007, 15:59:59 על ידי איתן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק אֵיתָן

  • מנהל הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
'ההתנתקות פגעה בעם ובצבא'
« להגיב #1 ב- : אפריל 23, 2007, 15:52:31 »
התרשמתי

או שאולי סתם פרובקציה

מה דעתכם?
« עריכה אחרונה: אפריל 23, 2007, 15:53:44 על ידי איתן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
'ההתנתקות פגעה בעם ובצבא'
« להגיב #2 ב- : אפריל 23, 2007, 16:26:18 »
לו רק הוא אומר את זה..כול הקצינים והמפקדים אומרים את אותו דבר..

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
'ההתנתקות פגעה בעם ובצבא'
« להגיב #3 ב- : אפריל 26, 2007, 20:30:52 »
מצטער, אבל אנחנו לא צריכים חכמים בלילה שאחרי מעשה בשדרות הפיקוד העליונות של צה"ל, ממש לא מפתיע בעיניי שלא קצרנו שום הצלחה בקיץ האחרון (נאמר בסרקזם מהול בעצב).
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.