כתב נושא: ביבי נתניהו: "היעדר ההכרה בישראל - המכשול האמיתי לשלום"  (נקרא 1280 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בוידאו לבאי כנס סבן בארה"ב, הדגיש את שותפות הגורל בין המדינות וגם מתח ביקורת על הפלסטינים. ערוץ 7
נתניהו נואם לבאי כנס סבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצהיר בנאום וידאו בפני באי כנס "סבן" בוושינגטון כי הטרור בקליפורניה, כמו גם הטרור בפריז ובישראל, הוא חלק ממלחמת ערכים.

"המחבלים תוקפים בקליפורניה, בישראל, או לצורך העניין בפריז. הם תוקפים את הערכים שכולנו מאמינים בהם: חופש וסבלנות, ערכים של חיים וחברה שבעיני המחבלים הם מתועבים".

"הערכים הללו הם הבסיס לקשר בין ישראל וארה"ב, לבין שני העמים. יש זהות של ערכים, שנמצאים כיום תחת מתקפה עזה. ארה"ב מנהיגה את העולם בזכות הערכים שמושרשים בה, וכך גם ישראל, ומכאן כוחו של שיתוף הפעולה בינינו, שיהיה אף חזק יותר בשנים הבאות", אמר נתניהו.

הוא ציין כי "יש לנו עשרות חברות ברחבי העולם, אבל אנחנו עדיין יודעים שאין לנו ידידה טובה יותר מארה"ב".

נתניהו האשים גם כי הפלסטינים אולי מדברים על רצון לשלום אבל לא מסוגלים לחשוב על השארת מדינת ישראל על כנה.

"לאחר הסכם אוסלו, הציעו לעשות שלום, הציעו לפלסטינים את האפשרות להקים מדינה לצד ישראל – אבל הם עדיין לא מצליחים לחצות את גשר הרעיוני, של ויתור על חלום המדינה במקום ישראל, לטובת מדינה לצד ישראל".

"לכן הם מסרבים בעקשנות – ולא רק חמאס, אלא גם הרשות הפלסטינית, לקבל את העובדה שבהסדר שלום סופי, הם מכירים במדינה יהודית. זה היה, ונשאר נושא הליבה של הסכסוך".

 "חשוב", הדגיש נתניהו, "שנדרוש מההנהגה הפלסטינית להכיר במדינה היהודית. עדיין יהיו לנו בעיות רבות לפתור, אבל זה מתחיל בהכרה בזכותו של העם היהודי למדינה משלה. היעדר הכרה כזו הוא המכשול האמיתי לשלום".

ראש הממשלה הוסיף כי "הליבה של הסכסוכים במזרח התיכון, הוא הקרב בין תרבות ימי הביניים והמודרניות, וזה קרב שמתנהל עכשיו בכל רחבי העולם. המדינות המתקדמות בעולם, המדינות המתורבתות בעולם, צריכות לעשות מהלך שיביס את האיסלאם המיליטנטי".

"עמוק בפנים, בני אדם רוצים להיות חופשיים, וזה מה שיוביל אותנו להביס את האיסלאם הקיצוני, בדיוק כמו שהובסה אידיאולוגיה רצחנית אחרת: הנאציזם. במקרה של הנאציזם, זה עלה לנו במחיר כבד של חיי שישה מיליון מבני עמנו, וזה לא יקרה שוב. אף אחד לא יאיים על המדינה שלנו ועל האזרחים שלנו", ציין נתניהו.