כתב נושא: שטייניץ לא מרפה: "אביא את מתווה הגז לכנסת כהצבעת אמון - תוך 10 ימים"  (נקרא 1483 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בצל הדרמה סביב דחיית אישור מתווה הגז בכנסת בפעם השנייה, ועל רקע המחאה הציבורית בנוגע לתמחור מחיר הגז - שר האוצר יובל שטייניץ קובע תאריך יעד לאישור מתווה הגז.




"אם תקרת מחיר הגז תרד ל-4 דולרים ליחידה, וכמו שרוצים מבקרי המתווה נקפיא את יצוא הגז ל-4 השנים הקרובות – לא יהיה מאגר לווייתן, לא יהיה כריש ולא יהיו חיפושים ותגליות נוספות", כך אמר הבוקר שר האנרגיה יובל שטייניץ בוועידת תשתיות ישראל. "במקרה כזה נישאר עם מחצית תמר ומפסידים את אוצר הטבע הכי גדול שהתגלה אי פעם בישראל.

"נביא את המתווה לאישור ממשלה בעוד 10 ימים וגם לכנסת כהצבעת אמון". שטייניץ רצה להביא את המתווה עוד היום לממשלה אך לוח הזמנים היה קצר. "נכניס שינויים קטנים אבל לא תיקונים שיחייבו לדון בצורה של הכל מהתחלה. אני לא אומר שהמתווה אידיאלי אבל במקרה הזה - השעון מתקתק, השוק העולמי משתנה וגם המחירים משתנים. לכן הטענה כי 'אתם ממהרים מדי' נחשבת בעיני טענה אבסורדית".

אמש הודיע שטייניץ על דחיית ההצבעה על מתווה הגז בממשלה ובכנסת לבקשתו של המשנה ליועץ המשפטי של הממשלה, אבי ליכט. בעוד שטייניץ רצה להביא את המתווה להצבעה היום - זו נדחתה לאוקטובר. לפי שטייניץ, המחיר הישיר בעיכוב בפיתוח תמר הוא 20 מיליארד שקל והעקיף הוא "עוד כמה מיליארדים".

הרקע לדיחייה טמון בחילוקי דעות של הצדדים (חברות הגז והממשלה) וגם בין חילוקי דעות פנימיים בין האוצר ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה יוגי'ן קנדל. בעור האוצר מבקש להוריד את המחיר המפוקח מ-5.4 דולרים ליחידת חום ל-5 דולרים - קנדל מתנגד.