כתב נושא: חוק בקייב: החיילים בחזית לא ישתמשו בטלפונים ניידים  (נקרא 2782 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בפרלמנט האוקראיני התקבלה בקריאה ראשונה הצעה להגביל את השימוש במכשירים שאחריהם יכולים שירותי ביון עוינים לעקוב, כדי להגן על חייהם של החיילים ועל ביטחונם

אלכס נירנבורג | 12/5/2015 13:36

צעד קיצוני למען ביטחון שדה: הפרלמנט האוקראיני קיבל היום בקריאה ראשונה חוק שנוי במחלוקת האוסר על חיילים המשתתפים במבצע נגד הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה להשתמש בטלפונים הניידים, במחשבים אישיים ובמצלמות במהלך שהותם באזורי הקרבות. בעד הצעת החוק הצביעו 243 מתוך 334 חברי הפרלמנט שהשתתפו בהצבעה.

בהצעת החוק נכתב כי היא נועדה למנוע זליגה של מידע סודי מיחידות קרביות לבדלנים, וכן לשבש ניסיונות של ארגוני ביון זרים לקבל מידע על אודות המתרחש בצבא האוקראיני על ידי השימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. ככל הנראה הכוונה היא לסיוע מודיעיני שמושיטים הרוסים לבדלנים במזרח אוקראינה, וייתכן והם גם מאזינים לחייליה של קייב ועוקבים אחרי תכתובות הדוא"ל שלהם.

על פי הצעת החוק, חייל שנשלח לאזור הקרבות לא יוכל לעשות כל שימוש במהלך ביצוע משימה או זמן מנוחה במצלמות אישיות, במכשירי הקלטה, טלפונים ניידים ומחשבים.

יוזמת ההצעה, חברת הפרלמנט מרינה פריז, מסיעתו של הנשיא פטרו פורושנקו, אמרה כי: "אנחנו יודעים בוודאות שהביון הרוסי מנסה להאזין לטלפונים ניידים של חיילים כדי להשיג מידע. כמו כן ידוע שהבדלנים הפגיזו כוחות אוקראיניים שמיקומם התגלה בשל השימוש בסמארטפונים. מדובר בצעד שנועל להגן על חיי החיילים, ולשמור על מידע ביטחוני רגיש".

פריז ציינה גם כי הנשיא פורושנקו ובכירי מערכת הביטחון האוקראינית תומכים בהצעת החוק, וכי הם רוצים לראות בקידומה.

חיילי צבא אוקראינה