כתב נושא: על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?  (נקרא 13435 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק גל ים..

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 109
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #25 ב- : אפריל 13, 2007, 07:39:38 »
בייקר מזל שאתה פה כמעט שיספו את גרוני וכבר הדביקו לי תויות ירחם השם רבין ואללה יודע כולה לא מאמינה ברצח רק בגלל לאום והחבר'אלך שלך כבר קיטלגו אותו עם השמאלנים המשוגעים ..כפי שאמרתי לך המחשב אצלי בבית אללה ירחמו נכנס לו באג וכל דבר אני כותבת בוורד רק בחנות אני יכולה לכתוב כבן אדם והיה לי ים של עבודה אתמול לא ראיתי מימיני ומשמאלי..שאלו אותי כל מיני שאלות מי אני ומה אני ?.כולה מחשבותיי נתונות לטוב בעולם הזה ולעשות טוב ולהביא את הטוב אלינו כי כבר רע היה לנו ולכן צריך לחפש את הנוסחה איך לעשות הכל שיהיה לנו טוב פה כי כך אי אפשר לחיות בחיי שאי אפשר.
אלו יורים ואנחנו יורים אלו הורגים ואנחנו הורגים והאצבע המאשימה שלי היא אחת לאומות המאוחדות שהכניסו אותנו לתוך הסיר לחץ הזה הם ואנחנו והם מתרבים יותר מהר מאיתנו ולכן קשה מאוד להלחם כשיש לך כל כך הרבה פאנטים שמוכנים למות ולא מוכנים לחיות וזה מה שעצוב..אולי זה קשור לחינוך ללימוד או להשד יודע מה אבל מה שבטוח שחיי כולנו הם חיים של פחד.
פעם נסעתי לירושלים בלי פחד ואני מאוד אוהבת את ירושלים היום אם יגידו לי לבוא יש לי חשש ופחד עצום שמא ואולי אז לא צורת החיים שאני מייעדת לילדיי אך אני מאמינה שרצח לא יפתור את הבעיה אלא זה ימשך וימשך עד שיקום מנהיג חדש אצלנו ובעולם שיצליח לגשר בין הפערים ועד אז נחיה על החרב וזה בהחלט עצוב..יותר מאוחר כשאהיה בחנות אביא סיפור שכתבתי לפני שנים אולי הוא יעביר את המסר נכון

מנותק Eternal

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 968
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #26 ב- : אפריל 13, 2007, 07:53:21 »
ברוכה הבאה לפורום.

בייקר

  • אורח
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #27 ב- : אפריל 13, 2007, 12:59:04 »
יתכן גל שאת צריכה להביא עימך את מעריציך הרבים בשמאל ובימין לכאן.
אל תדאגי אנו מפוזרים בכל הארץ ובטח יוכלו לקפוץ אליך לחנות.
אנו מתכננים מפגש וחלק ישמחו לבקר בשרון כי אנשים כאן עלו לחומש שזה לא רחוק ממך.
תשמעי גל כל הזמן קפצו עליך שמאלנים קיצונים אז תרגישי פעם מה שזה שתוקפים אותך מימין...
אני רציתי שתרגישי חויה שונה ושתכירי אנשים חדשים.
יקח להם זמן להתרגל אליך.
תשמעי יש עלינו סטיגמה לא מוצדקת ומשום מה גולשים נרשמו לכאן ולא רצו לכתוב כאן.
אני ידעתי שאת לא תרתעי בקלות ואת אוהבת אקשן.
הפורום כאן מתאים לאופייך הסוער.
אם את כאן הגולשים הלווינים שלך ירצו להכנס.
אז תתני לנו לגטימציה ספרי עלינו לחבריך בתפוז.
הפורום זקוק לאישה בשלה ולא רק לנערות או לגברים.
הרי גלי את הגעת לכל מקום באינטרנט.
יש לנו אשכול שאלות למעלה שאלו את הימין האמיתי ותוכניות שמע.
את יכולה לשאול את חיים שלנו לגבי הערבים שהם בני אדם ולגבי הרג ערבים.
את יכולה לשאול שתי שאלות.
חיים ישמח להכיר אותך אולי תסדרי לו שידוך.

מנותק פאקו411

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 902
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #28 ב- : אפריל 13, 2007, 13:32:16 »
חנות של מה יש לך ?

ובייקר צודק קשה לאנשים פה ליסמוך על אנשים

אבל אני מאמין שאם בייקר תומך בך ככה אז את תצלחי פה :)

מנותק גל ים..

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 109
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #29 ב- : אפריל 13, 2007, 13:34:54 »
כלומר אני הוויבר היחידה א'מחייעעעעע סוף סוף לבד בלי כל הקרציות אבל בינינו אני גם אישה וגם גבר כשצריך ואלוהים יודע וגם אתה..לגביי להביא אנשים ואלו שנרשמו ולא כותבים נו כל אחד והשריטה שלו בחיים ..
לאט לאט רק יריחו שאני פה יבואו תאמין לי מתים להתכסח איתי על שמאל וימין רק מחכים לזה..
יריחו דם ויבואו ...........חחחחחחחחח בסך הכל הם נראים ונשמעים חברא'לך מאוד נחמדים ובעזרת השם נמצא אג'יטע שידך צו חיימק'ה..אבל אני יעביר מסר גם לשמאלנים שלנו ניראה מה יש להם להגיד א'ברוך אני כבר יודעת מה יקרה פה אם רק יגיעו דה משיגענ'ס אבל אם אתה פה אני כבר בטוחה.
אוהבת אותך איש היום אני בחנות עד ארבע אז אני מטיילת לי קצת ואם יש משהו מעניין האמן לי שהם ישמעו את קולייייי אוהוווווו כמה. ;)

מנותק פאקו411

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 902
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #30 ב- : אפריל 13, 2007, 13:37:26 »
איזה חנות?!?!

מנותק גל ים..

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 109
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #31 ב- : אפריל 13, 2007, 13:59:21 »
יש לי עסק משלי בהוד השרון ואני מכשפה אמיתית והחנות עוסקת במיסטיקה ואוספים....ויש בה המון חום ואהבה ונבנתה על אהבה גדולה....

מנותק פאקו411

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 902
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #32 ב- : אפריל 13, 2007, 14:12:05 »
קודם כל יפה מאוד על העצמאות נישמע נחמד

מזתאומרת את מכשפה אמיתית ?

מנותק שׂריון

  • dhdoron לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 744
  • למען ארץ ישראל השלמה!
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #33 ב- : אפריל 13, 2007, 16:36:31 »
מכשפה? את לא נורמלית!
"מכשפה לא תחיה"! ואני חשבתי ששמאלנים הם גרועים, כאן יש ציווי מפורש אבל נגד השמאלנים אין...
"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"  :sign006:


בייקר

  • אורח
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #34 ב- : אפריל 13, 2007, 18:10:43 »
גל היא לא מכשפה במובן התנכ"י היא אישה מקסימה ולא נהרוג אותה או נעלה אותה על המוקד...אנו לא אינקוויזיציה,היא רק מוכרת קריסטלים,היא טיפוס רוחני כזה,מיסטיקנית.
אם גלגל ים היתה עוסקת בעבודה זרה חלילה לא הייתי מזמין אותה אלינו.

מנותק שׂריון

  • dhdoron לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 744
  • למען ארץ ישראל השלמה!
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #35 ב- : אפריל 14, 2007, 22:19:19 »
מה ההבדל... מיסטיקנית מכשפה מעלה באוב כולן בנות מוות.
ואתה יודע טוב מאוד שכל הקמעות והקריסטלים הללו הם הבל.
« עריכה אחרונה: אפריל 14, 2007, 22:19:51 על ידי dhdoron »
"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"  :sign006:


מנותק גל ים..

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 109
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #36 ב- : אפריל 14, 2007, 23:05:16 »
 חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח כן מודה באשמה ובעובדה אני מכשפה ואני עוסקת בתיקשור מה זה תיקשור זה משהו מאוד רוחני ובטח אי אפשר להסביר את זה על גביי הפורום וכן אני מפחידההההההההההההההה ואוי למי שיתעסק איתי חי הוא לא יצא..סתםםםםםםםםםםם
תיקשור זה עולם מאוד רוחני ומאוד גבוה אני מה שנקרא בעגה של הפלצנים רואה הילות וכו' ויכולה לעזור בתחום הבריאותי הגעתי לזה אחרי הרבה מאוד מצבים קשים שהייתי בחיי וחויתי מספיק דברים לא קלים כדי שאוכל לומר היום בפה מלא שאני מתקשרת@

בייקר

  • אורח
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #37 ב- : אפריל 14, 2007, 23:54:08 »
אני לא מאמין שגל מתקשרת עם מתים.אני לא מבין בתחומים האלה.לי אין קמיעות.
ש"ס לא מחלקת קמיעות?הרב כדורי זצ"ל?

מנותק גל ים..

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 109
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #38 ב- : אפריל 14, 2007, 23:59:44 »
אני כן מתקשרת עם מתים יותר נכון רואה הילות ושמות של אנשים שלא חיים איתנו אבל זה נושא מאוד מסובך ולא אני לא עושה קמעות ולא כישופים לא מאמינה בכישופים כיוון שזה עולם של שחור ואין בו שום טוהר ואין בו שום דבר טוב אלא להפך פוגע בהילה.מה זה הילה זה סיפור אחר ...שאפשר לכתוב בו הודעה חדשה לגמריי ולהסביר מה אני רואה..

בייקר

  • אורח
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #39 ב- : אפריל 15, 2007, 00:15:25 »
אם את מתקשרת עם מתים את יכולה לשאול את ערפאת אם הוא מת מאיידס?

מנותק גל ים..

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 109
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #40 ב- : אפריל 15, 2007, 00:20:53 »
לא כיוון שאין לי קשר עם משפחתו ואני לא יכולה לראות את ההילה שלו בצורה פשטנית אני חייבת להרגיש מישהו מבני המשפחה שלו כדי לדעת מה עובר ועבר עליו..
יש גם מקרים שבהם הנשמה התחילה מסע חדש ואין לה מה להוסיף לעולם הזה ולכן לא ניתן בכלל לדבר עם הנשמה ..יש כל כך הרבה דברים בעולם הזה שאני בעצמי לא יודעת את כל התשובות..
לגביי איידס אני מאמינה שהיה לו לוקמיה כי זה המילה שעולה הרבה מאוד פעמים כשאני מדברת עליו לגביי איידס לא יודעת.

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #41 ב- : אפריל 15, 2007, 08:11:24 »
זה אסור עפ"י ההלכה.
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק גל ים..

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 109
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #42 ב- : אפריל 15, 2007, 08:50:38 »
מי קבע שזה אסור כפי שציינתי אם בורא עולם נתן לי כוח לעסוק בזה והחזיר אותי ארבע פעמים אני לא רואה בזה פסול...אז לכן לפני שצורחים שאסור נא לבדוק!
צפרא טבא

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #43 ב- : אפריל 15, 2007, 09:06:33 »
מכשפה לא תחיה [שמות כב יז]

 

פרשנות המקרא

 

תלמוד בבלי, סנהדרין סז א: 'מכשפה' - אחד האיש ואחד האשה, אם כן מה תלמוד לומר מכשפה, מפני שרוב נשים מצויות בכשפים.

 

תלמוד בבלי, סנהדרין סז ב: למה נקרא שמן כשפים, שמכחישין פמליא של מעלה.

 

תרגום אונקלוס: 'מכשפה לא תחיה' - חרשא לא תחי.

 

רש"י: 'מכשפה לא תחיה' - אלא תומת בבית דין, ואחד זכרים ואחד נקבות אלא שדבר הכתוב בהווה שהנשים מצויות מכשפות.

 

רשב"ם: 'מכשפה לא תחיה' - לפי שדרך נשים כשפניות לעשות מעשיהן בסתר המחבואות במערות כמו שמצינו בשמונים נשים באשקלון שתלה שמעון בן שטח, לכן הוא אומר לא תחיה, לא תתייאש מלחקור אחריהם, ולא תניחם לחיות על ידי עצלות אלא חקור אחריהם להורגן.

 

רמב"ם, מורה נבוכים חלק ג פרק לז: המעשים ההם אשר יעשו אותם המכשפים אין ההיקש נותן אותם כלל, ולא יאמין השכל שהם יחייבו דבר כלל וכו' שייהרג כל מכשף, כי כל מכשף הוא עובד עבודה זרה.

 

רמב"ן: 'לא תחיה' - אבל בכאן לא אמר מכשפה מות תמות כי החמיר בה להזהיר אותנו בלאו שלא נחיה אותה, והטעם מפני שהיא טמאת השם רבת המהומה והשוטים נפתים אחריה, החמיר בה בלאו.

 

ספר החינוך, מצווה סב: שלא להחיות מכשף - משרשי המצווה, שידוע כי עניין הכישוף דבר רע עד מאד, וגורם כמה תקלות לבני אדם, איני צריך להאריך בו שידועים הדברים וכו', ועניין הכישוף לפי דעתי כן, שהשם ברוך הוא שם בתחילת הבריאה לכל דבר ודבר מדברי עולם הטבע לפעול פעולתו טובה וישרה לטובת בני העולם אשר ברא וכו', ומלבד פעולתן שעושה כל אחד ואחד בטבעו יש להם פעולה אחרת בהתערבם מין מהן עם מין אחר, ובמלאכת התערובות יש בהם צדדין שלא הורשו בני אדם להשתמש בהן, כי יודע אלקים שסוף המעשה היוצא לבני אדם באותן צדדין רע להן, ומפני זה מנעם מהם. וזהו אומרם זכרונם לברכה דרך כלל, כל שיש בו משום רפואה אין בו משום דרכי האמורי (שבת סז א), כלומר אין לאוסרו מפני צד כישוף, אחר שיש בו תועלת מצוי בניסיון באמת אין זה מן הצדדין האסורין, כי לא נאסרו רק מצד הנזק שבהן וכו', לפי שעניין הכישוף לעולם אינו נעשה רק לחבל.

 

רבנו בחיי: 'מכשפה לא תחיה' - עניין הכישוף הוא חיבור דברים חלוקים זה מזה, וכאשר יחבר אותם הדברים למטה זה עם זה כן יתחברו ויתערבו הכוחות אשר למעלה זה עם זה ותצא מביניהם פעולה נפלאה נכרית. ואיסור כלאים נוטה לזה קצת, כי הוא מערבב הכוחות למעלה אשר הפירוד והרחוק ראוי בהם והחיבור בהם מזיק מאד וכו', וראוי לאדם שיניח העולם שיתנהג כמנהגו וכפי טבעו הפשוט, שהוא רון בוראו יתברך שבראו כך, ואם תתעסק בכשפים יש בזה צד הכחשה, וכן דעת הרמב"ם. אבל דעת רבנו חננאל ז"ל בפירושו במס' סנהדרין - מכחישין, נראין כאילו מכחישין, ואמר כי אין לכשפים פעולה כי אם מה שיגזור השי"ת וכו', ואם תשאל כיון שאין לכשפים פעולה אלא במקום שהקב"ה גוזר למה אסרתה תורה ולמה חייבה מיתה למכשף, והטעם מפני שעבר על גזרתו של הקב"ה לעשות מה שמנע ממנו וכו'.

 

רש"ר הירש: 'מכשפה' - נראה שכשף קרוב לישב וקשב מחד ולכזב מאידך. המכשף חפץ לישב ולקשב את הכוחות השולטים בעולם, ועם כל זה אינו אלא מכזב וכו', כישוף אינו אלא מעשה כזב (אנו הולכים בעקבות הרמב"ם, הל' עבודת כוכבים פי"א הל' טו-טז), ואינו אלא יומרת השליטה בסדר עולמו של הקב"ה, והרי זה יותר מעשה הבלים ותעתועים המעורר גיחוך או רחמים, מאשר פשע הראוי לעונש, אלמלא שהיה משפיע השפעה כה משחיתה על החברה. מעולם לא נעשו מעשי כשפים אלא בשירות ההשחתה המוסרית והפשע. אדם שחי בהתאם לרצון ה' - בוטח בישועתו וכו', ויפה אמרו חכמינו: "למה נקרא שמן מכשפים, שמכחישין פמליא של מעלה" (סנהדרין סז ב). פירוש זה מתבאר בשני אופנים: הם מכחישים בשיעבוד כל כוחות תבל תחת ריבונותו של רצון ה'; או הם מתיימרים לשתק, כביכול, את כוחות תבל המשועבדים לה' לבדו וכו'.

 

 

מקומות נוספים שכישוף מוזכר בהם:

שמות ז-יא (פר' וארא), דברים יח-י (פר' שופטים)

 

* # *

 

כישוף הוא עיסוק והפעלה של כוחות על-טבעיים על ידי בני אדם [1]. המונח הוא נוטריקון 'כחש פמליה של מעלה', שעל מי שנגזר לחיות, הם ממיתים [2].

במקרא מופיעים ענייני כישוף בדרך כלל עם עיסוקים מאגיים אחרים כגון קוסם, מעונן, מנחש וכיוצ"ב [3].

חרטומי מצרים היו מכשפים [4]. נביאי השקר נקראו 'כשפים' [5].

חז"ל תיארו בכמה מקומות את מעשי המכשפים [6], והבדילו בין מעשי כשפים למעשי שדים [7].

נשים עסקו יותר בכישוף מאשר גברים, ולכן מצות התורה היא 'מכשפה לא תחיה' [8], אך האיסור הוא אף על גבר מכשף [9].

         עצם העיסוק בכשפים אסור מן התורה [10], ונחלקו הפוסקים אם האיסור הוא משום שיש ממש בכשפים [11], או שאין בהם ממש, וכל ענייני הכישוף הם הבל ושטות, אלא שהם נאסרו בגלל שעובדי עבודה זרה האמינו שהם ממשיים [12].

יש הלכות בשולחן ערוך המבוססות על חשש כישוף [13].

דיינים היושבים בסנהדרין היו צריכים לדעת על כישוף [14].

         מצינו בין הפוסקים ציון של מספר מחלות שנחשבו כנגרמות על ידי כישוף, כגון אין-אונות [15], שגעון [16], מומים, ועיוורון [17].

         

יש שהתירו את השימוש בכישוף לכל מקרה שיש בו צורך ריפוי, כי בדורות המאוחרים יותר כבר לא עסקו בכישוף לצרכי עבודה זרה [18], ולפיכך התירו לחולה לדרוש במכשפים ובקוסמים [19]; יש שאסרו לחולה לדרוש במכשפים ובקוסמים אפילו אם יש סכנת איבר, אלא אם כן יש סכנת נפשות [20]; יש מי שהתיר שימוש בכישוף רק במחלות שהן עצמן נגרמו לפי המשוער על ידי כישוף [21]; ויש מי שכתב, שאפילו במקום סכנת נפשות, אסור להיזדקק לכישוף [22].

         יש מי שכתבו, שכל דבר שמכוון לטובה ולרפואה, אין בו משום כישוף, "אחר שיש תועלת בו מצוי בנסיון באמת, אין זה מן הצדדים האסורים, כי לא נאסרו רק מצד הנזק שבהם" [23]. יתר על כן, כאשר מדובר בתהליכים טבעיים במהותם אין בזה גדרי כישוף ודרכי האמורי, גם אם בפרטים מסויימים הדברים נעשים שלא כדרך כל הארץ [24].

 

יש מי שטוענים, שטכנולוגיות רפואיות חדישות, כגון שיבוט בני אדם, אסורות מדין הגדר ההלכתי של כישוף, ובעיקר לאור העובדה שבמקרא ובחז"ל מצינו התייחסות לענייני כישוף דווקא בנוגע ליצירת בני אדם ובעלי חיים בדרכים בלתי-טבעיות [25]. שכן יש מי שהסביר את איסור הכישוף כשינוי במעשה הבריאה "שהשם ברוך הוא שם בתחילת הבריאה לכל דבר ודבר מדברי העולם טבע לפעול פעולתו טובה וישרה לטובת בני העולם אשר ברא, וציווה כל אחד לפעול פעלו למינהו ... ובמלאכת התערובות יש בה צדדים שלא הורשו בני אדם להשתמש בהן, כי יודע אלקים שסוף המעשה היוצא לבני אדם באותן צדדים רע להם, ומפני זה מנעם" [26].

 

אכן דבר זה איננו מסתבר כלל, שכן אין ספק שלדעת הראשונים הסבורים שכישוף אין בו שום ממש, ולא נאסר אלא משום איסורי עבודה זרה [27], בוודאי שאין שייכות לאיסור זה לשום חידוש מדעי. לשיטה זו כל שהקשר בין הגורם לתוצאה הוא מובן על פי כללי המדע המקובלים, וההגיון הטבעי מחייבם, אין בזה משום כישוף, וכמו כן דברים שהוכחו בניסיון, אף על פי שאין ההגיון מחייבו, הוא מותר לעשותו [28]. לפיכך ברור, שאין איסור כישוף בטכנולוגיות מדעיות, שהרי טכנולוגיות אלו הן דבר מושכל ומובן מבחינה מדעית, והן עובדה קיימת. אכן, גם לשיטות הראשונים שהכישוף הוא דבר של ממש [29], נראה שאין לזה שייכות לטכנולוגיות מדעיות. שכן גם לשיטה זו מדובר דווקא ביצירות שמשתמשים בהם במלאכי חבלה [30], וכל כוונתם להשחית ולהרוס. אבל כאשר יש כוונות טובות, אין בהם גדר כישוף - "וזהו אמרם זכרונם לברכה דרך כלל, כל שיש בו משום רפואה אין בו משום דרכי האמורי [31], כלומר שאין לאוסרו מפני צד כישוף, אחר שיש תועלת בו מצוי בניסיון באמת אין זה מן הצדדים האסורים, כי לא נאסרו רק מצד הנזק שבהם" [32]. יתר על כן, כאשר מדובר בתהליכים טבעיים במהותם אין בזה גדרי כישוף ודרכי האמורי, גם אם בפרטים מסויימים הדברים נעשים שלא כדרך כל הארץ. וכבר כתב אחד הראשונים [33]: "כל שהוא נעשה בפעולה טבעית, אינו בכלל כשפים. אפילו ידעו לברוא בריאות יפות שלא מזיווג המין, כמו שנודע בספרי הטבע שאין הדבר נמנע, רשאים לעשות, שכל שהוא טבעי אינו בכלל הכישוף, ודומה לזה אמרו, כל שיש בו משום רפואה אין בו משום דרכי האמורי". ובוודאי ניתן לומר שטכנולוגיות מדעיות, ואפילו שיבוט בני אדם, עונים על הדרישות הללו, ותואמים את ההגדרות הללו.

 

מקורות והערות 

 

[1] וראה על גדרי הכישוף ועל דיני כישוף בס' החינוך מ' סב, ובטור יו"ד סי' קעט. וראה באריכות באנציקלופדיה תלמודית, כרך א, ע' אחיזת עינים, עמ' תס ואילך, בשיטות הפוסקים בהגדרת כישוף; [2] סנהדרין סז ב; [3] דברים יח י-יא; [4] שמות ז יא. וראה סנהדרין סז ב; [5] ירמיה כז ט; [6] ראה פסחים קי ב-קיא א; סנהדרין סז ב; [7] ראה סנהדרין שם. וראה באריכות בפירוש אברבנאל, שמות ז ח - "אבל יקשה לי איך יהיה מעשה שדים מבלי כשפים, ואיך יהיה הכשפים מבלי שדים, ואם שניהם כאחד, איך הבדילו ביניהם". ליישוב שאלתו ראה מה שכתב אברבנאל שם י. וראה רמב"ן דברים יח ט; דרשות הר"ן, ד; שלטי הגבורים ע"ז כז א; נשמת חיים, מאמר שלישי, פי"ב-י"ג; שו"ת נחלת שבעה ח"ב סי' עו; [8] בפסוקנו. וראה רש"י עה"פ על פי מכילתא וסנהדרין סז א; חינוך מ' סב. וראה עוד מל"ב ט כב; נחום ג ד; [9] סנהדרין סז א; [10] דברים יח י-יא; רמב"ם ע"ז יא טו; [11] רמב"ן דברים יח ט; [12] פיהמ"ש לרמב"ם ע"ז ד ז; רמב"ם ע"ז יא טז; [13] כגון טושו"ע או"ח ג ג,יא; שם תלג ז; טושו"ע יו"ד שפז ב. וראה עוד שו"ת ר"ח או"ז סי' קמד; שו"ת גור אריה יהודה חיו"ד סי' עח; שו"ת טוטו"ד מהדו"ג ח"ב סי' מו; [14] סנהדרין יז א; מנחות סה א. לפי רש"י הכוונה שידעו להשתמש באופן ממשי בכוחות כישוף, כדי להעניש בשעת הצורך, ולפי תוס' מנחות שם ד"ה בעלי, ורמב"ם סנהדרין ב א, הכוונה שיכירו את תורות הכישוף, כדי לשפוט את העוסקים בדבר זה; [15] שו"ת בנימין זאב סי' קכו; יש"ש יבמות פ"ו סי' לח; [16] שו"ת צמח צדק חאבהע"ז סי' ו; [17] שו"ת נחלת שבעה ח"ב סי' עו. וראה עוד שו"ת בית שלמה חאבהע"ז סי' טו; שו"ת חות יאיר סי' צב; שו"ת מהרי"ט ח"ב סי' רו; שו"ת יכין ובועז ח"א סי' קכב; [18] שו"ת נחלת שבעה ח"ב סי' עו; [19] תרומת הדשן, פסקים וכתבים, סי' צו. וראה מה שכתב עליו בשו"ת הרדב"ז ח"א סי' תפה. וראה עוד בס' מנחת אשר, בראשית, סי' ח אות א; [20] שו"ת רש"ל סי' ג, ויש"ש חולין פ"ח סי' יב; ש"ך יו"ד סי' קעט סק"א. וראה שו"ת ציץ אליעזר חכ"ב סי' מה; [21] ב"י יו"ד סי' קעט; [22] שו"ת משכנות יעקב חיו"ד סי' מא. וכן משמע מב"י יו"ד סוסי' קעט, על פי הזוהר, ומנ"ח מ' תקיא בסופו. וראה עוד בנידון בראש יוסף חולין קה ב; שו"ת בנין ציון ח"א סי' סז; שו"ת מנחת יצחק ח"ו סי' פ; [23] ס' החינוך, מ' סב, על פי שבת סז א. וראה עוד ברמב"ן שמות ז יא; [24] ראה מאירי סנהדרין סז ב; [25] ראה שמות ז יא-יב; סנהדרין סז ב; [26] ספר החינוך מ' סב; [27] כן היא שיטת הרמב"ם בפיהמ"ש ע"ז ד ז, במשנה תורה, ע"ז יא טז, ובמו"נ ג לז, הסבור שעניין הכישוף "אין ההיקש נותן אותם כלל, ולא יאמין השכל שהם יחייבו דבר כלל וכו', כי כל מכשף הוא עובד ע"ז", "ודברים הללו כולם דברי שקר וכזה הן וכו', ואין ראוי לישראל שהם חכמים מחוכמים להמשך בהבלים אלו". וכן כתב הר"ח בסנהדרין סז ב, "שאין לכשפים פעולה כי אם מה שיגזור השי"ת, וחיוב מכשף הוא מפני שעבר על גזירת הקב"ה לעשות מה שמנע ממנו". וראה בכס"מ ע"ז יא טו בשיטת הרמב"ם, ובאריכות באנציקלופדיה תלמודית, כרך א, ע' אחיזת עינים, עמ' תס ואילך, בשיטות הפוסקים בהגדרת כישוף; [28] רמב"ם מו"נ שם; [29] כך הכריעו הרמב"ן (דברים יח ט), הרשב"א (שו"ת ח"א סי' תיג), רבנו בחיי (שמות כב יז), ספר החינוך (מ' סב, ומ' תקיא), והגר"א (יו"ד סי' קעט סקי"ג); [30] רמב"ן שמות ז יא; [31] שבת סז א; [32] ספר החינוך, מ' סב. וראה עוד באנציקלופדיה תלמודית, כרך ז, ע' דרכי האמורי, עמ' תשו ואילך. וראה בטושו"ע יו"ד רצז ג, שאין איסור כלאי זרעים לצורך רפואה; [33] מאירי סנהדרין סז ב.

 

* # *
 
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #45 ב- : אפריל 15, 2007, 10:11:31 »
אסור לעסוק בדברים האלה..רשום בתורה במי שמיתעסק בזה , מחכה לו 7 מיתות גיהנום

מנותק שׂריון

  • dhdoron לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 744
  • למען ארץ ישראל השלמה!
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #46 ב- : אפריל 15, 2007, 10:47:45 »
ברגע שאמרת שאת מכשפה נגמר העסק - למוקד! אורלי הביאה סיכום מצוין.
ובייקר, יש הבדל עצום בין סגולות של רבנים לקמעות חסרי תועלת שכולם שקר.
אסור לך להתעסק בזה ורק שתדעי שאני לא מאמין לאף מילה שלך...
"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"  :sign006:


מנותק גל ים..

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 109
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #47 ב- : אפריל 15, 2007, 11:59:33 »
עכשיו אני לא אשן טוב בלילה חחחחחחחחחח תודה לאל שאתם לא כוס התה שלי ואני יכולה להמשיך לעסוק במה שאני רוצה ואם נכונו לי שבע מיתות נו שויין שיהיה ...לא זכור לי שאני חתולה..
היידה תעזבו אותי בשקט ותנו לי מנוחה כנאמר רצונו של אדם כבודו וכבד גם את השונה ממך ואל תנסו להבין אותי כי הפוך והפוך בה ולעולם לא תבינו דבר וחצי דבר מי אני ומה אני ...
ואל תנסו לשלול אדם כי אתם לא מאמינים כי אתם לא רוצים להאמין או כי אתם לא מבינים ....

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #48 ב- : אפריל 15, 2007, 17:16:27 »
עכשיו אני לא אשן טוב בלילה חחחחחחחחחח תודה לאל שאתם לא כוס התה שלי ואני יכולה להמשיך לעסוק במה שאני רוצה ואם נכונו לי שבע מיתות נו שויין שיהיה ...לא זכור לי שאני חתולה..
היידה תעזבו אותי בשקט ותנו לי מנוחה כנאמר רצונו של אדם כבודו וכבד גם את השונה ממך ואל תנסו להבין אותי כי הפוך והפוך בה ולעולם לא תבינו דבר וחצי דבר מי אני ומה אני ...
ואל תנסו לשלול אדם כי אתם לא מאמינים כי אתם לא רוצים להאמין או כי אתם לא מבינים ....

אני לא שוללת את האדם אני שוללת את המעשה.
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק גל ים..

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 109
על מה הפורום הזה מדבר ועוסק?
« להגיב #49 ב- : אפריל 15, 2007, 20:44:34 »
איזה מעשה לעזור לבני האדם להינצל והרי נאמר מלאכים שלחתי על פני האדמה שיעזרו לבני תמותה וכן אני מרגישה בהרבה מקרים מלאך שבא לשמור להגן ולהדריך תקראי לזה פלצני שיהיה אבל אם עזרתי לאישה ואמרתי לה שיש לה בעיה ברגל והיא צריכה ללכת לרופא דיינו וזה האושר שלי ..