כתב נושא: לחם 42 ימים בצוק איתן, הפסיד 35 אלף שקלים בעסקיו, וקיבל מהמדינה 920 שקלים  (נקרא 2681 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
יונתן קורן מנהל את יקב "לטם אורגני", אבל כשהתחיל מבצע צוק איתן, הוא התייצב לפקד על פלוגה מסייעת של הנח"ל ונכנס לעזה. כשנגמר המבצע הוא הבין שהיקב הפסיד עשרות אלפי שקלים, והפיצוי מהמדינה גרם לו "להרגיש מבוזה, בושה. היה כבר עדיף שלא יתנו"
 09:36 12/02/2015

במשך כחודש וחצי, לחם יונתן קורן במבצע צוק איתן. חצי מהימים עברו עליו בתוך רצועת עזה. קורן, מפקד פלוגה במילואים בנח"ל, הנהיג פלוגה מסייעת שלחמה כדי להדוף את מחבלי חמאס, ובינתיים בבית הלכו ונערמו ההפסדים ביקב אותו הוא מנהל. כאשר שב בשלום משדה הקרב, גילה כי הוא עומד בפני שוקת שבורה - והבונוס מהמדינה, אם אפשר לקרוא לזה כך, לא ממש עזר.

 

"ההפסדים לחודש יולי וקצת מאוגוסט הסתכמו ב-35 אלף שקלים", מסכם קורן את ההפסדים שנגרמו ליקב "לטם אורגני", "הייתי בדיוק 5 שעות ביקב בכל יולי. שלשום או אתמול קיבלתי 920 שקלים, שגם ממנו נוכו 25 אחוזים. לא הופתעתי מפני שחברים כבר קיבלו פיצויים כאלה, אבל אני מרגיש מבוזה, זו בושה. כבר עדיף שלא יתנו".
 
"גם בפעם הבאה אהיה הראשון שיתייצב והאחרון שיילך"

קורן מספר כי במהלך כל ימי הלחימה לא חשב כלל על העסק שבבית. "זה הכה בי בפעם הראשונה שיצאתי הביתה, אחרי 31 יום", הוא מספר ל"לילה כלכלי". "יצאתי ל-12 שעות הביתה והבנתי שנכנסו 300 שקל ליקב מכל החודש הזה. אבל המדינה פנתה אלינו ואמרה שפותחים לנו קרן, וזה מה שקיבלנו, 920 שקלים".

למרות תחושת ההשפלה, תחושת המוטיבציה של קורן לשרת את המדינה לא השתנתה כלל, לדבריו. "לא נעים לי להגיד, אבל אני הראשון שיתייצב והאחרון שיילך כנראה", הוא מבהיר, "זה לא עומד על אותו שיקול דעת. אני מאמין בדרך שלי, בערכים שחונכתי, גדלתי בקיבוץ מגן בעוטף עזה. אפשר להגיד שהמדינה בעניין של לנצל אותי, המזל הוא שיש מספיק אזרחים טובים ואנשים כמוני שאכפת להם מהמדינה. הם לא אוכלי חינם ואוהבים את הארץ הזאת".