כתב נושא: גורם ביטחוני: בישראל מקווים שאסד וחיזבאללה ישתלטו על הגולן הסורי  (נקרא 2597 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912

הקרב על דרום סוריה החל, בצבא נערכים: במסגרת הניסיון המשותף להחזיר את השליטה על דרום המדינה מארגוני המורדים, התקדמו היום (יום ד') לוחמי חיזבאללה וכוחות משטר סורים אל עבר השטח הסמוך לגבול עם ישראל. במערכת הביטחון צופים במתרחש מעבר לגבול ונערכים לכל התפתחות באזור. "בימים הקרובים, יש צפי לזליגות משמעותיות של ירי לעבר הגולן הישראלי", הבהיר היום גורם ביטחוני.

לדברי הגורם, ישראל לא תגיב ולא תתערב בלחימה, בתקווה שאסד יצליח לכבוש ולהחזיר את השליטה שלו בצד הסורי של הגולן. "במקרה של זיהוי קנה שיורה לעבר ישראל מתוך כוונה ברורה ואל מול המחיר שהפגיעה תגבה בשטחנו, תהיה תגובה", הודיע.

אסד וחיזבאללה נלחמים מעבר לגבול על השליטה בשטחי דרום סוריה שנכבשו זה מכבר על ידי ארגונים סונים – ביניהם המורדים נגד משטר אסד וג'בהת א-נוסרה. "ההתמודדות כאן היא בעיקר מול כוחות ארגון הטרור א-נוסרה מבית אל קעידה, שפתח מחנה אימונים משמעותי בקונייטרה", ציין הגורם.

לדבריו, ישנם גם כמה חטיבות לוחמים שהצהירו לפני כחודש וחצי נאמנות לאל בגדאדי, מנהיג דעאש בתמורה לכסף, ואף הצטלמו עם דגלי דעאש בסמוך לגבול. "אבל לא מדובר כאן לעת עתה בכוונה להקים סניף של המדינה האיסלאמית עם מערכת השריעה וכדומה, אלא בהצהרת כוונות בלבד בתמורה לתשלום ונשק.

הקרב על הרי קלמון

שלשום דווח במגזין "פוריין פוליסי" כי חיזבאללה נערך למערכה דומה בהרי קלמון, סמוך לגבול הצפוני בין לבנון וסוריה. כבר לפני שנתיים ניטש קרב איתנים על העיר האסטרטגית קוסייר הממוקמת דרומים להרים, בין חיזבאללה והצבא הסורי לבין לוחמים בארגוני האופוזיציה המתנגדים למשטר אסד.

קוסייר, הנמצאת בין בקעת הלבנון במערב לעיר חומס בצפון, מהווה צומת דרכים חשוב ללוחמים סונים שרוצים לעבור בין שתי המדינות. בעבור חיזבאללה, המחזיק במעוזים
רבים בבקעת הלבנון, מדובר בסכנה של ממש. "בקעת הלבנון היא לא רק החצר האחורית של חיזבאללה, היא חיזבאללה", אמר גורם פוליטי בכיר בלבנון. "הם צריכים לחתוך את הוורידים של האופוזיציה הסורית במדינה".

הרי הקלמון נשלטים בידי מספר ארגונים שלוחמים במשטר אסד. ארגונים המזהים את עצמם עם דאעש שולטים בחלק הצפוני של ההרים, בעוד שג'בהאת אל נוסרה, המזוהה עם אל קאעידה שולט בחלק הדרומי שלה. האיום הגדול ביותר נשקף מחזית אל נוסרה, ששם לו למטרה להקים בסיסי תמיכה בצפון בקעת הלבנון, שאוכלוסייתה מורכבת מאזרחים סונים, שיעים נוצרים ודרוזים.

כפי הנראה, הקרב בין שני הצדדים, השואפים להגביר את השפעתם במדינה השכנה בלתי נמנע. "ברגע שהשלג ימס, יהיה קרב גדול, אולי אפילו בחודש הבא", אמר אחד מלוחמי חיזבאללה.