כתב נושא: אזהרה לרוסיה: טנקים אמריקאים במזרח אירופה  (נקרא 2759 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
לראשונה מאז המלחמה הקרה, ארה"ב שולחת 20 טנקים ומאות חיילים שיוצבו במדינות הבלטיות בגבול רוסיה. ברקע נמשכת אלימות הבדלנים הפרו-רוסיים באוקראינה
 סוכנויות הידיעות | 1/10/2014 13:33

 על רקע הימשכות העימותים בין הבדלנים הפרו-רוסיים בעיר האוקראינית דונייצק לבין כוחות הממשלה האוקראינית – ארה"ב החליטה לפרוס כוח צבאי של 700 חיילים ו-20 טנקים במדינות הבלטיות (ליטא, לטביה ואסטוניה) ובפולין, כחלק מהמסר התקיף שמעבירה נאט"ו לרוסיה בנוגע להתערבות באוקראינה. רק היום נהרגו מירי פגזים עשרה אזרחים אוקראינים בעיר דונייצק. ארבעה אנשים, ביניהם ילד ומורה, נהרגו סמוך לבית ספר ושישה נוספים נהרגו מפגיעת פגז במיניבוס. הרשויות במקום האשימו את הבדלנים הפרו-רוסיים.

יחידת "סוס הברזל" של צבא ארה"ב, הכוללת מאות חיילים ו-20 טנקים מסוג "אברהמס M1A1", היא אחת מהיחידות המשוריינות היחידות שנשלחו לאזור שבעבר היה בשליטת ברית המועצות. צעד זה נעשה במטרה להבהיר לממשלה הרוסית במוסקבה כי בניגוד להתערבותה באוקראינה, שאינה חלק מנאט"ו או מהאיחוד האירופי, כל התערבות רוסית במדינות הבלטיות תגרור אותה למלחמה כוללת עם המדינות החברות בברית.

מומחים ציינו כי מוסקבה מעוניינת להגביר את השפעתה באזור, בייחוד באזורים שנחשבים לרוסיים מבחינה אתנית. פולין, שהייתה נתונה בעבר להשפעה סובייטית וכעת חברה בברית נאט"ו ובאיחוד האירופי, דחקה בארה"ב לקבל את ההחלטה עקב חשש דומה מהתערבות רוסית. "המטרה היא להגביר את הנראות ואת מחויבותינו לנאט"ו", אמר קפטן ג'ון פרמר, קצין תקשורת ויחסי ציבור של היחידה. "ייקח לנו מעט יותר זמן להתפרס, אך אין דבר יותר טוב מטנק אם אתה באמת רוצה לצבור השפעה".

צבא ארה"ב דיווח כי זו הפעם הראשונה שהוא שולח תגבור משוריין לאירופה מאז סוף המלחמה הקרה בתחילת שנות ה-90. הכוח יחליף מספר דומה של חיילים אמריקאיים שהוצבו במקום לאחר שבדלנים פרו רוסיים השתלטו על חצי האי קרים במרץ. בכינוס נאט"ו שנערך בויילס בחודש שעבר התחייבו נציגי נאט"ו לשמור על רמה גבוהה של אימונים במזרח אירופה, כאיתות נוקשה למוסקבה וכמסר מרגיע למדינות האזור.

השארת כוחות אמריקאיים במדינות הבלטיות לצמיתות אינה אפשרות שמונחת על השולחן, וזאת בכפוף להסכם שנחתם ב-1997 בין רוסיה לנאט"ו. בימים אלה דנה ארה"ב עם נאט"ו בנוכחות קבועה לסירוגין של יחידות מקבילות בכישוריהן ובכוחן, שיוצבו במעין תהליך של רוטציה. "נחזיק בכוחות הנכונים ובציוד הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון", הדגיש בשבוע שעבר יו"ר הועדה הצבאית של נאט"ו, גנרל קנוד ברטלס.

גורמים רשמיים בארה"ב מעריכים שהטנקים יישארו באזור לשימוש הכוחות הצבאיים, למרות שהחלטה סופית בעניין טרם התקבלה. לצבא ארה"ב אין כוונה לשלוח את הכוחות המשוריינים לגבול רוסיה, אולם נפוצו הערכות לפיהן נבחנות גם אפשרויות פעולה פרקטיות לעתיד.