כתב נושא: משחק כפול: ארצות הברית עדכנה את סוריה: עומדים לתקוף  (נקרא 2615 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
משטר אסד קיבל התרעה מראש על הפצצת יעדי דאעש במדינה
פורסם ב: 23.09.2014 14:22 |עודכן ב: 23.09.2014 15:34

סוריה הודיעה כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אומר לממשלת דמשק כי ארצות הברית ובעלות בריתה עומדות לתקוף מוקדי דאעש בסוריה, שעות ספורות לפני שאכן התרחשו. דמשק, שהודיעה כי כל התקיפות האוויריות בסוריה חייבות לעבור את אישורה, לא גינתה את ההתקפות שביצעו ארצות הברית בסיוע של מדינות המפרץ וירדן נגד דעאעש וחמושים המזוהים עם אל קאעידה.


רויטרס

מומחה סורי התראיין בטלוויזיה הממלכתית, ואמר כי ההתקפות לא נחשבות כמעשה תוקפנות, כיוון שהממשל עודכן מראש. בהצהרה של הממשלה שהוקראה בטלוויזיה הממלכתית, משרד החוץ הסורי אמר כי שר החוץ וואליד אל מועלם קיבל מכתב מקרי, דרך שר החוץ של עיראק.

"שר החוץ קיבל מכתב מעמיתו האמריקני, באמצעות שר החוץ העיראקי, שבו הוא הודיע לו כי ארצות הברית וכמה מבעלות בריתה יתקפו מטרות דאעש בסוריה", כתב משרד הפנים בהצהרה. "זה קרה שעות לפני שההתקפה החלה".

עיראק מעדכנת את סוריה על המתרחש

דמשק נשבעה להמשיך בפעילות נגד דאעש שכבשה אזורים רבים בצפון ומזרח סוריה. היא אמרה כי תמשיך לתקוף יעדים של הארגון באזורים שהותקפו ע"י ארה"ב. צבא ארה"ב, בהצהרה המכריזה על ההתקפות בסוריה, אמר כי כוחות ארצות הברית פגעו גם במטרות דאעש בעיראק.

היועץ לביטחון לאומי של עיראק תדרך את אסד על הלחימה בדאעש בשבוע שעבר, בפגישה ראשונה מאז שארצות הברית החלה לתקוף אווירית יעדים של דאעש בעיראק. הממשלה הסורית אמרה כי התיאום עם עיראק נעשה "ברמות הגבוהות ביותר".

"סוריה ממשיכה להילחם בדאעש בראקה ודיר אל זור ואזורים אחרים", נכתב בהצהרה. "לא הפסקנו ולא נפסיק להילחם בארגון", נכתב בהצהרה. פוליטיקאי לבנוני בכיר המקורב לממשלה הסורית אמר כי ארצות הברית לא תהיה מסוגלת לומר פומבית כי היא משתפת פעולה עם אסד.

"אם ההתקפות האוויריות האלה רציניות,הם יחזקו את האויבים של דאעש, שבחזית שלהם עומד משטר אסד", אמר. המומחה שהתראיין בטלוויזיה הממלכית הסורית אמר כי ההודעות על התקיפה הביאו לכך שהן לא ייחשבו מעשה של תוקפנות, או הפרה של הריבונות הסורית. "המטרות ומטוסי הקרב היו במעקב של ההגנה האווירית הסורית", אמר המומחה, עלי אל אחמד. "זה לא אומר שאנחנו חלק מחדר המבצעים המשותף, ולא חלק מהברית".