כתב נושא: בארה"ב מרחיבים את הסנקציות על רוסיה  (נקרא 2784 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בארה"ב מרחיבים את הסנקציות על רוסיה
« ב- : ספטמבר 14, 2014, 02:43:38 »
זאת בעקבות מעורבותה באוקראינה; הסנקציות החדשות יפגעו בבנק הגדול ביותר ברוסיה - סברבנק - וכן בחברות אנרגיה וטכנולוגיה צבאית
12.09.14, 17:39
משרד האוצר האמריקאי הודיע היום (ו') על הרחבת הסנקציות על רוסיה בשל "ניסיונותיה המתמשכים לערער את המצב במזרח אוקראינה". לפי ההודעה, לבנק הגדול ביותר ברוסיה - סברבנק - לא תהיה גישה לאשראי ארוך טווח בארה"ב. בנוסף לא תתאפשר גישה מצד חמש חברות טכנולוגיה צבאית לנכסיהן בארה"ב. ארה"ב גם לא תאפשר שיתוף פעולה מצד חברות אמריקאיות עם חמש חברות מסקטור האנרגיה הרוסי, כולל גזפרום, לוקאויל ורוסנפט. זאת בנוסף לסנקציות שהוטלו בחודשים האחרונים על בנקים רוסיים ועל ענף האנרגיה במדינה
מוקדם יותר איימה רוסיה להגיב על החלטת ארה"ב והאיחוד האירופי להטיל עליה סנקציות, בטענה כי המהלך מערער על תהליך השלום באוקראינה.

בראיון שעניק שר החוץ סרגיי לברוב לערוץ הטלוויזיה הממשלתי טען כי רוסיה תגיב "ברוגע ובאופן הולם" לסבב הסנקציות הנוסף שהטיל האיחוד האירופי, שכולל צעדים נגד חברות הנפט והאנרגיה גזפרום, רוסנפט וטרנסנפט, וכן נגד 24 אנשים פרטיים. הסנקציות החדשות, עליהן הוסכם בשבוע שעבר פורסמו היום באופן רשמי.
פוטין ממשיך להכחיש מוערבות באוקראינה

רוסיה כבר החלה להגיב על הסנקציות שהוטלו עליה, ובחודש שעבר אסרה על ייבוא סוגי מזון מסויימים. נשיא המדינה, ולדימיר פוטין, ממשיך גם להכחיש מעורבות בלחימה במזרח אוקראינה. "הסיכונים הפוליטיים הנוכחיים, ההגבלות השונות והאיסורים, רק מחמירים את המצב", טען היום פוטין, בביקור בטג'יקיסטן. "הם פוגעים באופן ישיר באקלים העסקי העולמי ומפחיתים את האמון במסחר הבינלאומי ובמערכת הפיננסית".

 

לברוב אמר דברים דומים, וציין כי הטלת סנקציות נוספות על רוסיה בזמן שתהליך השלום באוקראינה "מתחיל להתייצב - פירושה שנבחר מסלול שנועד לערער את תהליך השלום". הוא הוסיף כי רוסיה תגיב על מנת להגן על האינטרסים שלה. בתקשורת הרוסית דיווחו כי משרד האוצר הרוסי ניסח כבר רשימה של סחורות שניתן יהיה לאסור את הייבוא שלהן, כולל כלי רכב, בעיקר מכוניות משומשות, בדים ובגדים.

 

מנגד, באיחוד האירופי הדגישו כי יסכימו להקל על הסנקציות אם הקרמלין יוכיח כי הוא פועל לסיום הקונפליקט. "תמיד הדגשנו כי מדובר בצעדים הפיכים ומידתיים", טען נשיא האיחוד האירופי הרמן ואן רומפוי. לדבריו, בסוף החודש תיבחן הפסקת האש במזרח אוקראינה, וייתכן ובאיחוד יחליטו "לשנות, להשעות או לבטל את הסנקציות, חלקן או כולן".

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
בעניין: בארה"ב מרחיבים את הסנקציות על רוסיה
« להגיב #1 ב- : ספטמבר 14, 2014, 07:10:54 »
זה בדיחת בזוקה הסנקציות האלה זה לא מזיז לרוסים