תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף כו עמוד ב
אמר רב נחמן: אוכלי דבר אחר פסולין לעדות. הני מילי - בפרהסיא, אבל בצינעה - לא. ובפרהסיא נמי לא אמרן אלא דאפשר ליה לאיתזוני בצינעה, וקא מבזי נפשיה בפרהסיא, אבל לא אפשר ליה - חיותיה הוא,
רש"י מסכת סנהדרין דף כו עמוד ב
אוכלי דבר אחר - מקבלי צדקה מן הנכרים דהוי חילול השם מחמת ממון, הוה ליה כרשע דחמס.
תוספות מסכת סנהדרין דף כו עמוד ב
אוכלי דבר אחר פסולין להעיד - ליכא לפרושי אוכלי דבר אחר דהיינו אוכלי חזיר דאי באוכלי חזיר היכי מפליג בין צינעא לפרהסיא וכי גרע מאוכל נבלות לתיאבון דאמרינן לקמן (דף כז.) דפסול לעדות בכל ענין אלא נראה כפי' הקונטרס דהיינו מקבלי צדקה מן הנכרים.
שולחן ערוך חושן משפט הלכות עדות סימן לד
סעיף יח
הבזויים, פסולים לעדות מדבריהם; והם האנשים {מד} לח'] שהולכים ואוכלים בשוק בפני כל העם, מ] וכגון אלו שהולכים ערומים בשוק בעת שהם עסוקים במלאכה מנוולת וכיוצא באלו, {מה} שאין מקפידים על הבושת, שכל אלו חשובים ככלב ואין מקפידים על עדות שקר. מא] ומכלל אלו המקבלים צדקה מהעובדי כוכבים בפרהסיא, אף על פי שאיפשר להם שיזונו בצנעא מבזים עצמם ואינם חוששים, כל אלו פסולים מדבריהם.
תלמוד בבלי מסכת סוטה דף מז עמוד ב
משרבו מקבלי צדקה מן העובדי כוכבים - היו ישראל למעלה והם למטה, ישראל לפנים והם לאחור.
מהרש"א חידושי אגדות מסכת סוטה דף מז עמוד ב
משרבו מקבלי צדקה מן העובדי כוכבים היו ישראל כו'. דאסור לקבל צדקה מן העובד כוכבים משום ביבוש קצירה תשברנה גו' כדאמרינן פ"ק דב"ב ונרמז דבר זה בברכות והלוית גוים רבים ואתה לא תלוה והיית רק למעלה ולא תהיה למטה גו' וההיפך בקללות הגר אשר בקרבך יעלה עליך מעלה גו' וק"ל:
אין הדין של קבלת קרבן או נדבה למען המקדש מן הגוי דומה לדין של צדקה שהגוי רוצה לתרום
תלמוד בבלי מסכת חולין דף יג עמוד ב
דתניא: מכם - ולא כולכם, להוציא את המומר, מכם - בכם חלקתי ולא בעובדי כוכבים. ממאי? דלמא הכי קאמר: מישראל מצדיקי קבל, מרשיעי לא תקבל, אבל בעובדי כוכבים כלל כלל לא! לא ס"ד, דתניא: איש - מה ת"ל איש איש? לרבות העובדי כוכבים, שנודרים נדרים ונדבות כישראל.
רש"י מסכת חולין דף יג עמוד ב
בכם חלקתי - להוציא את המומר.
ולא בעובדי כוכבים - דאפילו המינין כשרין ואף על גב דבהדיא תנא לה בהא מתניתא ליכא למיפרך תנינא משום דלאו לכולי עלמא שמיע להו מתניתא אבל במידי דתנא במתניתין כי אמר לה אמורא פריך עליה מאי קמ"ל תנינא.
איש איש - מבית ישראל ומן הגר הגר בישראל אשר יקריב קרבנו וגו'.