יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
רב לתלמיד: "אתה לא יהודי מספיק"
hebraic:
אביר - ושוב, רוב הספרדים מקבלים את פסקיו. אי אפשר לפסול בדיעבד(גג- מעכשיו והלאה,אם גדולי ישראל יסכימו- לא את מה שכבר נעשה) דבר שכבר קובל על רוב העם ונהגו לפיו , ודאי לא כשהמשמעות תהיה (בעניין הזה ,ביטול כל הגיורים) הריסת עשרות משפחות והכנסה אותם לעבירה כשהם באו לתוך העניין במצוה (נשואים שנישאו לגרים האלו ,ועיין שו"ע יו"ד רסח סימן ג) . וכך גם כאן, אי אפשר לפסול את היהודים האתיופים לאחר שכבר רוב העם קיבל שלא צריכים גיור לחומרא ,זה יצור יותר מדי בעיות. חוץ מזה , הסיבה (האמיתית) לעניין הבקשה לגיור לחומרא נעוצה בכך שהיה ידוע כבר מימי (ועל דבריו סמכו בעניין הגיור לחומרא לקהילה קדושה זו) הרדב"ז זצוק"ל ,שאע"פ שפסק שהם יהודים לכל דבר וחייב לפדות את העבדים מהם שהובאו מצרימה,היא שיש בעיות בגירושין שלהם . כך שנוצר בעייה של חשש ממזרות, ומכיוון שבגר אין בעייה של ממזרות,אז דורשים גיור לחומרא . בימינו,נודע שגם בקידושין שלהם יש בעייה ,ולכן זה ביטל את החשש ממזרות וברוך השם ,אין שום סיבה לדרוש גיור לחומרא . אלו הם העובדות.
האם יש לך סיבה אחרת לדרוש גיור לחומרא? האם יש לך בסיס הלכתי לזה ? האם יש גדולים שמסכימים איתך (ותביא,אם כן, ראיות שהם אמרו את זה לא בהקשר של בעיית הגירושין שלא כהלכה) ?
יפתח שם טוב (משמיד השמאלנים):
--- ציטוט של: hebraic על דצמבר 31, 2012, 20:40:24 ---אביר - ושוב, רוב הספרדים מקבלים את פסקיו. אי אפשר לפסול בדיעבד(גג- מעכשיו והלאה,אם גדולי ישראל יסכימו- לא את מה שכבר נעשה) דבר שכבר קובל על רוב העם ונהגו לפיו , ודאי לא כשהמשמעות תהיה (בעניין הזה ,ביטול כל הגיורים) הריסת עשרות משפחות והכנסה אותם לעבירה כשהם באו לתוך העניין במצוה (נשואים שנישאו לגרים האלו ,ועיין שו"ע יו"ד רסח סימן ג) . וכך גם כאן, אי אפשר לפסול את היהודים האתיופים לאחר שכבר רוב העם קיבל שלא צריכים גיור לחומרא ,זה יצור יותר מדי בעיות. חוץ מזה , הסיבה (האמיתית) לעניין הבקשה לגיור לחומרא נעוצה בכך שהיה ידוע כבר מימי (ועל דבריו סמכו בעניין הגיור לחומרא לקהילה קדושה זו) הרדב"ז זצוק"ל ,שאע"פ שפסק שהם יהודים לכל דבר וחייב לפדות את העבדים מהם שהובאו מצרימה,היא שיש בעיות בגירושין שלהם . כך שנוצר בעייה של חשש ממזרות, ומכיוון שבגר אין בעייה של ממזרות,אז דורשים גיור לחומרא . בימינו,נודע שגם בקידושין שלהם יש בעייה ,ולכן זה ביטל את החשש ממזרות וברוך השם ,אין שום סיבה לדרוש גיור לחומרא . אלו הם העובדות.
האם יש לך סיבה אחרת לדרוש גיור לחומרא? האם יש לך בסיס הלכתי לזה ? האם יש גדולים שמסכימים איתך (ותביא,אם כן, ראיות שהם אמרו את זה לא בהקשר של בעיית הגירושין שלא כהלכה) ?
--- סוף ציטוט ---
כל עוד הספרדים מצביעים לש״ס שלא יתפלאו למה מזלזלים בהם מפלגה של גנבים שעליהם קובע זקן סנילי
אביר הקרנפים:
--- ציטוט של: hebraic על דצמבר 31, 2012, 20:40:24 ---אביר - ושוב, רוב הספרדים מקבלים את פסקיו. אי אפשר לפסול בדיעבד(גג- מעכשיו והלאה,אם גדולי ישראל יסכימו- לא את מה שכבר נעשה) דבר שכבר קובל על רוב העם ונהגו לפיו , ודאי לא כשהמשמעות תהיה (בעניין הזה ,ביטול כל הגיורים) הריסת עשרות משפחות והכנסה אותם לעבירה כשהם באו לתוך העניין במצוה (נשואים שנישאו לגרים האלו ,ועיין שו"ע יו"ד רסח סימן ג) . וכך גם כאן, אי אפשר לפסול את היהודים האתיופים לאחר שכבר רוב העם קיבל שלא צריכים גיור לחומרא ,זה יצור יותר מדי בעיות. חוץ מזה , הסיבה (האמיתית) לעניין הבקשה לגיור לחומרא נעוצה בכך שהיה ידוע כבר מימי (ועל דבריו סמכו בעניין הגיור לחומרא לקהילה קדושה זו) הרדב"ז זצוק"ל ,שאע"פ שפסק שהם יהודים לכל דבר וחייב לפדות את העבדים מהם שהובאו מצרימה,היא שיש בעיות בגירושין שלהם . כך שנוצר בעייה של חשש ממזרות, ומכיוון שבגר אין בעייה של ממזרות,אז דורשים גיור לחומרא . בימינו,נודע שגם בקידושין שלהם יש בעייה ,ולכן זה ביטל את החשש ממזרות וברוך השם ,אין שום סיבה לדרוש גיור לחומרא . אלו הם העובדות.
האם יש לך סיבה אחרת לדרוש גיור לחומרא? האם יש לך בסיס הלכתי לזה ? האם יש גדולים שמסכימים איתך (ותביא,אם כן, ראיות שהם אמרו את זה לא בהקשר של בעיית הגירושין שלא כהלכה) ?
--- סוף ציטוט ---
לא אכנס לעניין הפסקים בעניין יהדות אתיופיה, שכן את הנושא הזה אני לא מכיר.
אחזור לנושא המקביל שהבאתי כדוגמא. הגיורים הפיקטיביים של צה"ל והרבנות שהוכשרו על ידו. פסק דין פוליטי ללא נימוק. פסק דין שגרם להחרמתו על ידי כמה וכמה גדולים שבראשם הרב שך.
רוסי ש"התגייר" בצבא או ברבנות מכל סיבה שהיא, ובכלל לא התכוון לשמור מצוות, הוא לא יהודי. והשאלה אם "לפרק משפחות" בגלל זה, היא שאלה שמאלנית לכל דבר. כי הנישואין שלו לא תופסים, כי הגיור שלו לא תפס. כי הוא גוי!
אז כשאדם שידוע כבעייתי מאוד בנושא הגיורים אומר לי שיהודי אתיופיה לא צריכים גיור לחומרא, אני לא יכול לסמוך עליו.
Rafoe:
--- ציטוט של: אביר הקרנפים על דצמבר 31, 2012, 22:06:42 ---לא אכנס לעניין הפסקים בעניין יהדות אתיופיה, שכן את הנושא הזה אני לא מכיר.
אחזור לנושא המקביל שהבאתי כדוגמא. הגיורים הפיקטיביים של צה"ל והרבנות שהוכשרו על ידו. פסק דין פוליטי ללא נימוק. פסק דין שגרם להחרמתו על ידי כמה וכמה גדולים שבראשם הרב שך.
רוסי ש"התגייר" בצבא או ברבנות מכל סיבה שהיא, ובכלל לא התכוון לשמור מצוות, הוא לא יהודי. והשאלה אם "לפרק משפחות" בגלל זה, היא שאלה שמאלנית לכל דבר. כי הנישואין שלו לא תופסים, כי הגיור שלו לא תפס. כי הוא גוי!
אז כשאדם שידוע כבעייתי מאוד בנושא הגיורים אומר לי שיהודי אתיופיה לא צריכים גיור לחומרא, אני לא יכול לסמוך עליו.
--- סוף ציטוט ---
מסכים אתך לחלוטין.
אני הכרתי כמה גויים במהלך שירותי הצבאי ש"התגיירו" רק בשביל החותמת. הם המשיכו לחגוג את יום המולד של אותו האיש ובוודאי שהמשיכו לחגוג את יום מילתו המתקרא "ראש השנה".
עוד כמה גרים כאלה ואבדנו.
hebraic:
יפתח - תזהר בזלזול בחכמים,זה איסור חמור.
אביר - למען ההגינות אני גם חושב שיש בעיות בגיור של צה"ל. אבל זה לא רלוונטי לטענתי שרוב הספרדים מקבלים את פסקיו,זה פשוט האמת .את דבריו בעניין אתה יכול לקרוא כאן http://my.ynet.co.il/pic/alex/11.pdf
מה שאני כתבתי הוא - אי אפשר - לאחר מעשה,לבטל אותו, אם יש לזה השפעה מרחיקת לכת על הציבור שהלך על פי זה כאשר בעיניהם זה היה כשר, על סמך דברי חכמים גדולים. אין בימינו סנהדרין שיכולה לפסוק לכולם,כל ציבור הולך לפי הגדול שלו,וכשיש גדול שמשפיע על ציבור רב, והמונים מעם ישראל קיבלו את פסקיו, אם יש חשש שנסיון לבטל לאחר מעשה את הדבר - יגרום לבעיות בפני עצמם - זה בעייה חדשה . בעניין העניין של פירוק משפחות, "שאלה שמאלנית" ,אוקיי , בשביל זה בדיוק הפניתי אותך לשו"ע שם, עיין שם.אם יש חשש כזה , הגיור לא מתבטל,אפילו אם היה בעיות בתהליך הגיור שהיו גורמות לפסילת גרותו "אבל אם נשא ישראלית והוליד ממנה בן – לא פסלינן ליה." !
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה