כתב נושא: ראיון של היועץ המשפטי לממשלה לערוץ 1 בטלביזיה היום  (נקרא 1225 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק GY

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 161
בס"ד
מני מזוז בהופעה נדירה בערוץ הראשון. הסתכלתי יותר על שפת הגוף בזמן שנתן תשובות לשאלות מול פאנל של 3 מראיינים.

ראשית, היה מרענן לראות מרואיין שלא עבר הדרכה מקיפה בנושא שפת גוף. הוא שידר והראה הכל בתגובות שלו בצורה טבעית וללא שליטה וממש היה מעניין לנתח את תגובותיו העשירות. עם התקדמות הראיון והעייפות שהצטברה אצלו, השליטה שלו בשפת הגוף התרופפה לחלוטין והוא שידר הכל. ברוב המקרים שפת הגוף שידרה את ההיפך הגמור לדבריו הרגועים והפוליטיקלי קורקט. הכתפים, היציבה על הכסא, הגב, גלגלי העינים, שרירי הפנים הגבות והמצח לא הפסיקו להעביר תמונה רגשית בלתי אמצעית שלא ניתן להתרשם ממנה בתכניות רדיו. אם יצא למישהו לראות שידור חוזר, שיצפה ביחד עם ההודעה הזו. אני בטוח שתמצאו את הראיון מעניין במיוחד.

ראשית מדובר באדם מאד רגשי יצרי ורגיש שהתייחסות רגשית והיצרית היא העיקר אצלו. התייחסותו לבני אדם היא רגשית ולא אנליטית משפטית. זה ניכר בבירור מתגובותיו. למשל את הנשיא קצב הוא שונא שנאת מוות. רגשותיו מציפים את מוחו ומונעים ממנו מחשבה צלולה כשמזכירים את נאומו של קצב. הוא נכנס לטירוף רגשי כשקצב האשים אותו בדו פרצופיות. הוא מסוגל לתת תשובות שבלוניות שדיקלם אבל שפת הגוף משדרת את ההיפך הגמור.
כשהוא טען שקצב שיקר לגבי הדלפת קיום הראיון, ניכר במני מזוז שהוא משקר בעצמו, ושהוא שקרן גרוע. שפת הגוף שלו העידה שקצב אמר אמת ושהוא די פוחד וחש שלא בנוח מול קצב וסוללת עורכי דינו ולכן הוא משקר. מני מזוז חי בפחד מתמיד שמא יתגלה שהוא משקר או איננו ישר וחרפתו תתגלה. הוא אדם קטנוני, שומר טינה, וקצת גם ילדותי בהתיחסותו הרגשית.

הוא חש שלא בנוח מול קהל. הוא נוח יותר בשיחת טלפון או בשיחה פרטית מול אדם יחיד. יש לו בהחלט רתיעה מאנשים. כשהציגו קטע מנאום של ביריון הקשקשים מיכאל חשין, ניכר שהוא חש רתיעה מביטויים נחרצים ופומביות דיעה ומעדיף שקט - כיאה לעכבר שכמותו.

כשדיברו על השופטים ועל מערכת המשפט הוא הציג בתגובותיו פחד עמוק ורצון לגונן על המערכת וחשש עצום שמא יאמר מילה אחת שלא תתפרש חלילה כביקורת על המערכת. הוא יודע מי הם הבוסים באופן ברור, מגיב בהתאם ומיישר קו. אם מחר בייניש תגיד לו בטלפון לפעול נגד מתנחלים או אחרים הוא מייד יציית בפחד ויראה. הוא השפוט שלהם. אין לו כוח מקצועי או אחר ולכן הוא מנסה לכבוש לו מקום בזכות חנופה וצייתנות עוורת.
הוא מאמין בתפקידה של מערכת המשפט להילחם בשחיתות השלטונית. כשאמר את זה, היה זה מקרה יחיד שעיניו לא התרוצצו בחוריהן כמו עכברים מפוחדים וראשו לא התחבא בין כתפיו. זה הצידוק שלו למילוי תפקידו. כשדיבר על המפלגות והפוליטיקה הוא עשה זאת אגב אנחת ייאוש ותחושת כבדות. הוא באמת מאמין ומנסה לתקן את המידות בפוליטיקה הישראלית. כאן הוא לשם שינוי לא שיקר.

כשדיברו על אחריותו להפלת ממשלה ושרים ואישי ציבור ניכר שהוא חש שלא בנוח. הוא פוחד מאד מכל אחריות או אשמה או אחריות ציבורית. הוא יוצר רושם של עכברון עלוב עם אינטרס קטן שרוצה להמשיך בתפקידו השם את מבטחו בבתי המשפט שיבואו להגנתו. הוא משתדל להציג עצמו כאדם משפטי טכני שלא אחראי לתוצאות הציבוריות של פעולותיו. העיקר שלא יאשימו אותו בכלום.

כשדיברו על שר המשפטים החדש מני נרתע לאחור בכסאו כבא להגיד לא מעניין אותי, לא מתערב, אל תערבו אותי בזה. תגובותיו המילוליות ניסו להעביר מסר של הכל תקין ונורמלי והכל בסדר והיו הפוכות לגמרי מתחושותיו. 

עוד ראיון או שניים הוא יעבור קורס לשפת הגוף בראיונות וכל מה ששידר היום בצורה חפשית ייעלם. אם יש לכם אפשרות לראות שידור חוזר- אל תחמיצו!!
GY

בייקר

  • אורח
קודם שמאלני ואחר כך משפטן.