כתב נושא: רייס תכריז: מו”מ למדינה פלסטינית  (נקרא 1305 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
רייס תכריז: מו”מ למדינה פלסטינית
« ב- : מרץ 26, 2007, 11:20:42 »
רה"מ מנסה לרכך את ההכרזה שצפויה הערב, ואמש אמר על אבו מאזן כי הפר התחייבויות באופן בוטה. לפי התוכנית, רייס תקיים שיחות נפרדות עם ישראל והרשות.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס מבקשת להכריז הערב בירושלים על פתיחת הדיונים לקראת הקמת מדינה פלסטינית בשטחים. לפי תוכנית רייס, ארה"ב תנהל שיחות נפרדות עם ישראל ועם הפלסטינים, שבהן תציג לצדדים שאלות ותברר את עמדותיהם במטרה לגבש סדר יום מוסכם לחידוש שיחות השלום.


ראש הממשלה אהוד אולמרט נועד אתמול עם רייס במשך שלוש שעות, וייפגש עמה שוב היום לפני מסיבת העיתונאים. רה"מ והצוות המדיני הישראלי ניהלו אתמול מגעים עם רייס ועוזריה בניסיון לרכך את נוסח ההצהרה. ישראל מבקשת שלא יופיעו בה ניסוחים מחייבים על הסדר הקבע, או על סוגיות השנויות במחלוקת קשה (ככל הנראה, מדובר בירושלים ובשאלת הפליטים). לפני פגישתה עם אולמרט אמרה רייס לכתבים אמריקאים כי היא נוקטת בגישה זהירה למשא ומתן ואינה מצפה להתקדמות מהירה.


אולמרט תקף אתמול בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בישיבת הממשלה: "הוא הפר, באופן בוטה, סדרת התחייבויות שניתנו לישראל, ובמיוחד ההתחייבות שלא תוקם ממשלת אחדות פלסטינית לפני שגלעד שליט ישוחרר".

הפקת לקחים ממעברי הגבול
רייס מתכוונת להציג לצדדים שאלות בשני תחומים, טריטוריה וסידורי ביטחון. לדעתה, אפשר ללמוד מהניסיון שהצטבר מאז הפסקת המו"מ ב-2000. היא אמרה לכתבים שנלוו אליה, שצריך להפיק לקחים מהפעלת מעברי הגבול קרני ורפיח ברצועת עזה. במקביל תבקש רייס הבהרות מישראל, כיצד בכוונתה לממש את החזון של מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי בגדה המערבית.


הערב תכנס רייס מסיבת עיתונאים בירושלים, אותה תפתח בהצהרה שתימשך כעשר דקות לסיכום הביקור. באופן חריג, היא צירפה לפמלייתה את כותב הנאומים הראשי שלה, כריסטיאן ברוס שיסייע לה בניסוח ההצהרה.


אפשר להעריך, שהצהרת רייס הערב תתייחס גם לכינוס הפסגה הערבית בריאד מחרתיים, שבו תאושר מחדש "יוזמת השלום הערבית" ("היוזמה הסעודית") מ-2002. האמריקאים מקווים שהמעורבות הסעודית תעניק "מטרייה אזורית" לחידוש התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i