כתב נושא: קצין אמריקני: למה המלחים הבריטים לא התנגדו?  (נקרא 1326 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir

בראיון ל"אינדיפנדנט" תוהה קצין אמריקני המשרת במפרץ הפרסי, כיצד ייתכן שעמיתיו נחטפו בקלות כזאת. לטענתו, לבריטים עמדה זכות להגנה עצמית - והוראות הפתיחה באש במצב כזה מחייבות ירי.


ביקרות מצבא ארצות הברית: קצין אמריקני בכיר אמר הלילה (יום א') כי "הופתע" מהעובדה ש-15 הנחתים והמלחים הבריטים שנחטפו על ידי כוחות איראנים במפרץ הפרסי בסוף השבוע, לא הגיבו באגרסיביות רבה יותר למתקפה.

 

בראיון לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט" אמר הקצין, אריק הורנר, המשרת במפרץ הפרסי: "אני לא רוצה לפקפק בבריטים אבל הוראות הפתיחה באש שלנו מאפשרות מעט יותר מרחב פעולה". לגבי הוראות הפתיחה באש של הצבא האמריקני אמר הורנר: "ההוראות של צבא ארה"ב לא רק נותנות את הזכות לפתוח באש במקרה של הגנה עצמית, אלא מחייבות לפתוח באש להגנה עצמית. לבריטים היתה הצדקה להגן על עצמם. התגובה שלנו היתה: למה הבריטים לא התנגדו?"

 

עוד דווח כי ה-CIA הזהיר את שירותי הביון הבריטי מפני חטיפת חיילים על-ידי כוחות איראנים באזור המפרץ הפרסי, וזאת בתגובה למעצרם של חמישה דיפלומטים איראנים בעיראק על-ידי צבא ארצות הברית.
 

גורמים איראנים רשמיים טענו כי טהרן עשויה לאפשר לדיפלומטים בריטים לפגוש ב-15 החיילים שנחטפו. לטענת הגורמים, שר החוץ האיראני, מנושהר מותקי, העביר את המסר הזה למקבילתו הבריטית מרגרט בקט בשיחת טלפון שנערכה בין השניים. דובר משלחת האו"ם באיראן, מנסור סדקי, מסר כי בשיחת הטלפון, הביעה בקט "דאגה על מעצרם של החיילים הבריטים - וביקשה שיתאפשר לדיפלומטים בריטים לבקר אותם".


בתוך כך דווח אתמול אתר החדשות האיראני "רג'אניוז", המקורב לנשיא מחמוד אחמדי-נג'אד, על "אפשרות הולכת וגוברת" ש-15 החיילים הבריטים שנחטפו יועמדו לדין באיראן. "סנדיי טיימס" דיווח כי העונש המוטל באיראן על מי שהורשע בריגול הוא מוות.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i