כתב נושא: איסורים מדאורייתא  (נקרא 2138 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
איסורים מדאורייתא
« ב- : אפריל 29, 2012, 19:13:09 »
ה' מצווה עלינו להרוג הומואים ומחללי שבת, נכון?
למה? ואיך זה בדיוק מסתדר עם הנורמות של היום? אי אפשר לנסות ולהניא אותם מזה? והומואים שנולדו ככה, מה הם יכולים לעשות בקשר לזה?

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: איסורים מדאורייתא
« להגיב #1 ב- : אפריל 29, 2012, 20:42:59 »
ה' גם מצווה עלינו:  תשים עליך מלך.
ה' גם מצווה עלינו: שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך.

כל זמן שיש סנהדרין גדולה היושבת בלשכת הגזית בירושלים, כל זמן שדין תורה חל ויש לו כוח, אם כל התנאים הללו קיימים, סנהדרין קטנה יכולה לדון דיני נפשות מכוחה של סנהדרין גדולה היושבת בלשכת הגזית.
עומואים ומחללי שבת נסקלים. וכל הנסקלים נתלים. העונש הזה הוא בעדים והתראה. עדים והתראה הם דרישה על מנת לוודא שהמעשה נעשה במזיד.

כיום דין תורה אינו חל. אין לנו סנהדרין ואין לשכת הגזית.
יתירה מזאת.
כאשר ראו אנשי הסנהדרין בשלהי בית שני שרבו הרוצחים והעבריינים, פרשו הסנהדרים מלשכת הגזית על מנת להפסיק לדון דיני נפשות. שבית דין שדן אדם למיתה אחת בשבע שנים, ויש אומרים אחת בשבעים שנה, נקרא בית דין קטלנית.
לכן בדור שרבו בו הפושעים ולא היה מספיק כוח בידי חכמי התורה ללמד את העם תורה ולהקנות לו דרכים טובות, לא הענישו אלא פרשו.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: איסורים מדאורייתא
« להגיב #2 ב- : אפריל 29, 2012, 20:53:49 »
לא אנחנו מצווים אלא בית דין מצווה. אין דבר כזה שהם נולדים ככה וזהו זה בינינו כולנו יודעים שזו שטות אחת גדולה.
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
בעניין: איסורים מדאורייתא
« להגיב #3 ב- : אפריל 29, 2012, 21:08:42 »
רוב המיתות שיש בתורה נועדו סכ"ה להזהיר. וגם אם האדם נידון למוות, המוות מכפר לו על החטא. לכן יש 4 מיתות בית דין.
אבל כמה שרשום איסורים שדינם מיתה, סהנדרין שדנה אדם למיתה אחת ל7 שנים נחשבת לבית דין קטלנית, ואמר ר' עקיבא (אם אני לא טועה?) אחת ל70 שנה. כלומר שכמעט ולא היו "הוצאות להורג" הדברים נועדו סכ"ה ללמען ישמעו ויראו.

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: איסורים מדאורייתא
« להגיב #4 ב- : אפריל 30, 2012, 12:36:38 »
היו הוצאות להורג. אל תשכח שבכל עיירה שיש בה יותר ממאתיים שלושים תושבים, יכולה סנהדרין גדולה למנות סנהדרין קטנה.
אילו אין הוצאותלהורג בכלל, לא מתקיים מה שנאמר "וכל ישראל ישמעו ויראו".
תעלה על דעתך שגזרה תורה מיתת בית דין ובית הדין לא ימית כי זה רק "מטאפורה" (כעניין התפילין של הקראים)?
אלא שהיו הדיינים מצווים ללמד זכות ולמצוא סיבות לזכות ולפטור את הנאשם. ובכל זאת אתה יכול ללמוד על פי חשבון פשוט.

לארץ ישראל נכנסו שישים ריבוא גברים. שזה 600,000 איש. טיפה יותר, אבל לא משנה.
כל שר עשרה יכול להעשות חבר סנהדרין. הרי לך 60,000 שרי עשרה.
לחלק את סכום זה במספר של 23 שזה מספר הדיינים בסנהדרין קטנה, הרי לך יותר מ2,500 סנהדראות.
להניח שחלקת הסנהדראות הייתה לפי מניין ראשים, יהיה מוטעה. יכול להיות סנהדרין בעיר של 500 או של 1,000. לכן מן הסתם היו פחות סנהדראות.

חכמים מספרים לנו שקורח לקח איתו למחלוקתו 250 ראשי סנהדראות שרובם משבט ראובן. אם נניח שלקח את כל ראשי הסנהדראות משבט ראובן והם היו רוב מתוך 250, הרי שיש פה לפחות 126. שבט ראובן לא היה גדול במיוחד, לכן אכפיל את המספר כפול 13 כדי לקחת את מספר הסנהדראות כממוצע. יותר מ1,600 סנהדראות.
לחלק ל7, יתן לנו בערך 225 הוצאות להורג בשנה. לחלק לשבעים, יתן לו 22 הוצאות להורג בשנה.
בכל חודש מתקיימת הוצאה אחת להורג ובית דין מכריזים וכל ישראל שומעים ויראים. 

כל זה כמובן כשהמצב סביר ויש כוח ביד בית דין. כאשר מתרבים העבריינים ובית דין מוכרח להתחיל הוצאות סדרתיות להורג, קרה שסנהדרין פרשה מלשכת הגזית והפסיקו לדון דיני נפשות...
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!