כתב נושא: שאלה חשובה - קורבן פסח בימנו?  (נקרא 1908 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
שאלה חשובה - קורבן פסח בימנו?
« ב- : אפריל 05, 2012, 22:47:16 »
כל הזמן בתקופת הפסח שמעתי על הקרבות של קורבנות פסח למינהם, "זכר" לקורבן פסח.. חלק פשוט עושים כבש על האש ( :old_cool:) או שורפים אותו וחלק ממש לוקחים את זה "צעד קדימה" שוחטים אותו, מוציאים את הקרביים והחלב, מקיזים את הדם על מזבח (שהם בנו מלבנים) ושורפים אותו על מזבח (משהו שהם בנו כמובן)..

ראיתי בדיוק לפני כמה ימים סרטון של הקרבה כזאת, ממש כמו שעשו אז במקדש רק שבמגרש כדורסל והמזבח הוא ערימה של בלוקים..
זה דבר יפה ומרגש לדעתי אבל השאלה האם זה מותר? האם זה נחשב למצווה או רק סמל לזכר העבר? שמעתי חלק מרבנים שאומרים שאסור וחלק אומרים שמותר..
מה דעת ההלכה על זה?

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
בעניין: שאלה חשובה - קורבן פסח בימנו?
« להגיב #1 ב- : אפריל 05, 2012, 23:52:05 »
לא יודע אם זה אסור או מותר, אך זה בהחלט חסר תועלת.
את הקורבנות אנו אמורים להקריב בבית המקדש, ואין לנו היום גם כהנים, אז מה התועלת?  :old_WTF_Aza:
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
בעניין: שאלה חשובה - קורבן פסח בימנו?
« להגיב #2 ב- : אפריל 06, 2012, 00:01:22 »
אין פה חטא? כי זה לא אש משמיים ולא כוהנים אמיתיים (גם אם כן, אין אפר פרה אדומה) ובטח שלא מזבח אמיתי..

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: שאלה חשובה - קורבן פסח בימנו?
« להגיב #3 ב- : אפריל 06, 2012, 00:09:26 »
אין פה עניין של קורבן כי אם סתם הם רוצים להראות איך היה בתקופת בית המקדש, הם לא מתכוונים פה להעלאת קורבן לה׳ אלא טקס דמה.
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק RMK

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 67
  • לא להיכנע לסחטנות הערבית, לחזור לארץ המובטחת!
בעניין: שאלה חשובה - קורבן פסח בימנו?
« להגיב #4 ב- : אפריל 06, 2012, 01:57:30 »
החת"ם סופר קבע שזה לא חטא מכיוון שבקורבן פסח אין צורך בכוהן גדול.
אבל כמו שראפו אמר, זה מיותר.
"וְשַׁתִּי אֶת-גְּבֻלְךָ, מִיַּם-סוּף וְעַד-יָם פְּלִשְׁתִּים, וּמִמִּדְבָּר, עַד-הַנָּהָר: כִּי אֶתֵּן בְּיֶדְכֶם, אֵת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ, וְגֵרַשְׁתָּמוֹ, מִפָּנֶיךָ." (שמות כ"ג 31)

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: שאלה חשובה - קורבן פסח בימנו?
« להגיב #5 ב- : אפריל 06, 2012, 03:48:11 »
אין צורך בכהן גדול, אבל משעה שנבנה המקדש בהר המוריה נאסרו הבמות.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק RMK

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 67
  • לא להיכנע לסחטנות הערבית, לחזור לארץ המובטחת!
בעניין: שאלה חשובה - קורבן פסח בימנו?
« להגיב #6 ב- : אפריל 06, 2012, 13:23:48 »
אך לאחר חורבן המקדש השני זה הותר:
"ואחד שהעיד להם שמקריבין אף על פי שאין בית"(תלמוד בבלי מסכת זבחים סב א)
"וְשַׁתִּי אֶת-גְּבֻלְךָ, מִיַּם-סוּף וְעַד-יָם פְּלִשְׁתִּים, וּמִמִּדְבָּר, עַד-הַנָּהָר: כִּי אֶתֵּן בְּיֶדְכֶם, אֵת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ, וְגֵרַשְׁתָּמוֹ, מִפָּנֶיךָ." (שמות כ"ג 31)

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: שאלה חשובה - קורבן פסח בימנו?
« להגיב #7 ב- : אפריל 06, 2012, 20:10:19 »
האחד הזה זה נביא שנתן הוראת שעה.
גם אליהו הנביא הקריב בבמה בהר הכרמל על פי הוראת שעה.
אתה צריך לצטט את כל הגמרא משם.
אמר רבה בר בר חנה א"ר יוחנן שלשה נביאים עלו עמהם מן הגולה אחד שהעיד להם על המזבח ואחד שהעיד להם על מקום המזבח ואחד שהעיד להם שמקריבין אף על פי שאין בית.
רש"י דיבור המתחיל שמקריבין אע"פ שאין בית - דקדושת הבית קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבא:
תוספות דיבור המתחיל ואחד שמקריבין אע"פ שאין בית. דקדושת בית קידשה לשעתה ולעתיד ולא דמי לקדושת הארץ דקי"ל דבטלה כדמוכח בפ"ק דחולין (ו:) גבי בית שאן שיש חילוק ביניהם כדפרישית לעיל (סא. ד"ה מאי):

מכאן אנחנו למדים שכמו שלא בונים בית מקדש ללא נביא שיורה כיצד לבנות מזבח והיכן לבנות מזבח (וכך נפסק ברמב"ם), כך צריך נביא שיתן הוראת שעה מיוחדת להקריב בבמה שאינה מזבח בנוי של בית המקדש.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!