כתב נושא: הרב עובדיה יוסף: אישה יכולה לקרוא מגילה לגבר  (נקרא 5829 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
הרב עובדיה: אישה יכולה לקרוא מגילה לגבר
מנהיגה הרוחני של ש"ס נגד "קול באישה ערווה" בקריאת מגילת אסתר: פוסק כי נשים יכולות להוציא גברים ידי חובת הקריאה; שמיעת מגילה ברדיו ב"שידור חי" לא תופסת. ומה על מגילה שנכתבה בידי אישה?

ברוטר פורסם סקופ מורחב (עם הקלטה של השיעור) ששם אמר הרב עובדיה "תכשירו את הבנות שלכם להיות חזנות, שיוכלו לקרוא מגילה".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3679068,00.html

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
מצטער, אך הנושא הזה לא קשור לסוגיית "קול באשה ערווה"!
הנסיון של ווינט לעוות את היהדות כך שתתאים לטיעון שלהם כאילו המתנזרים משירת נשים, מהם "מדירי נשים"
מטעמים שובינסטיים ולא דתיים מגוכחת מגעילה ומרושעת.

הרב עובדיה לא יכול לצאת נגד "קול באשה..." מכיוון שזוהי גמרא מפורשת והלכה פסוקה, כל הפסקים בעניין זה מתחילים
מנקודת הפתיחה ש"קול באשה ערווה", אז מהו "קול באשה"? ת.:שירה! ומהי ערווה? ת. שאסור לשמוע למי
שלא מקרוביה, הקרובים ביותר (כגון בעלה הוריה בניה אחיה וכדו') וגם להם אסור להתפלל כשברקע אשה שרה
אפילו אשתו מכיוון ש"קול באשה ערווה" ממש כשם שאסור להתפלל כנגד שערה של אשתו.

לעומת זאת אשה שמתפללת, מברכת, לומדת, קוראת, מדברת וכדו' אין בכך משום "קול באשה" ולכן הנסיון של טYnet
להציג זאת כאילו התירו קול באשה מגוכח ומרושע כנ"ל.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
מצטער, אך הנושא הזה לא קשור לסוגיית "קול באשה ערווה"!
הנסיון של ווינט לעוות את היהדות כך שתתאים לטיעון שלהם כאילו המתנזרים משירת נשים, מהם "מדירי נשים"
מטעמים שובינסטיים ולא דתיים מגוכחת מגעילה ומרושעת.

הרב עובדיה לא יכול לצאת נגד "קול באשה..." מכיוון שזוהי גמרא מפורשת והלכה פסוקה, כל הפסקים בעניין זה מתחילים
מנקודת הפתיחה ש"קול באשה ערווה", אז מהו "קול באשה"? ת.:שירה! ומהי ערווה? ת. שאסור לשמוע למי
שלא מקרוביה, הקרובים ביותר (כגון בעלה הוריה בניה אחיה וכדו') וגם להם אסור להתפלל כשברקע אשה שרה
אפילו אשתו מכיוון ש"קול באשה ערווה" ממש כשם שאסור להתפלל כנגד שערה של אשתו.

לעומת זאת אשה שמתפללת, מברכת, לומדת, קוראת, מדברת וכדו' אין בכך משום "קול באשה" ולכן הנסיון של טYnet
להציג זאת כאילו התירו קול באשה מגוכח ומרושע כנ"ל.

אני דווקא חושב שפה היילנט לא אשמים, הרבובדיה אמר את זה בדרשה שלו. דיברתי על זה בבוקר עם כמה אנשים וכולם ישר "הוא גדול הדור" "אם הוא אומר הוא יודע מה הוא אומר" "זה גדול הדור אסור לדבר עליו ככה"

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
אני דווקא חושב שפה היילנט לא אשמים, הרבובדיה אמר את זה בדרשה שלו. דיברתי על זה בבוקר עם כמה אנשים וכולם ישר "הוא גדול הדור" "אם הוא אומר הוא יודע מה הוא אומר" "זה גדול הדור אסור לדבר עליו ככה"
לא טענתי שהוא לא אמר שאשה יכולה להוציא גבר, הוא אמר וזה גם הגיוני מבחינה הלכתית מכיוון
ששניהם חייבים מצד אותו דין אז היא יכולה הלוציא אותו.

טענתי נגד המשפט "מנהיגה הרוחני של ש"ס נגד קול באשה ערווה", שזהו משפט מרושע של Ynet שמנסה להראות
כאילו אלו שאמרו את קול באשה בדו זאת מליבם השוביניסטי ולא מדעת תורה, ולא היא כי זו גמרא מפורשת, והרב
עובדיה מעולם לא הכחיש את עניין קול באשה.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
לא טענתי שהוא לא אמר שאשה יכולה להוציא גבר, הוא אמר וזה גם הגיוני מבחינה הלכתית מכיוון
ששניהם חייבים מצד אותו דין אז היא יכולה הלוציא אותו.

טענתי נגד המשפט "מנהיגה הרוחני של ש"ס נגד קול באשה ערווה", שזהו משפט מרושע של Ynet שמנסה להראות
כאילו אלו שאמרו את קול באשה בדו זאת מליבם השוביניסטי ולא מדעת תורה, ולא היא כי זו גמרא מפורשת, והרב
עובדיה מעולם לא הכחיש את עניין קול באשה.

את זה הבנתי. אבל רגע, אישה יכולה לקרוא מגילה ולהוציא ידי חובה?!

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
את זה הבנתי. אבל רגע, אישה יכולה לקרוא מגילה ולהוציא ידי חובה?!
אם הדיווח נכון אז כן, ויש בזה הגיון הסיבה שאשה לא מוציאה גבר ידי חובה בדברים זה מכיוון
שהוא חייב מדאורייתא והיא מדרבנן או שהוא חייב והיא אינה חייבת(כמו תפילה למשל) אבל לעניין קריאת מגילה הרי שניהם חייבים
ומאותו הדין כך שיש הגיון הלכתי בזה שוב אינני פוסק אך זו דעתי.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
תגיד מה שאתה רוצה אבל אם הרב שליט״א אמר אז הוא יודע. אני מאמין שהכוונה שהאשה קוראת ללא ניגון וכך מוציאה את הגבר.
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
הרב???? עובדיה הוא ליצן החצר   :celebrate:
זה שהוא חכם גדול בתורה,זה לא אומר שהוא ברמה רוחנית גבוהה כמו שעושים ממנו.
עוד מעט הוא יגיד שלאישה מותר להניח תפילין במקום בעלה.
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
הרב?  עובדיה הוא ליצן החצר.
זה שהוא חכם גדול בתורה,זה לא אומר שהוא ברמה רוחנית גבוהה כמו שעושים ממנו.
עוד מעט הוא יגיד שלאישה מותר להניח תפילין במקום בעלה.
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
הרב???? עובדיה הוא ליצן החצר   :celebrate:
זה שהוא חכם גדול בתורה,זה לא אומר שהוא ברמה רוחנית גבוהה כמו שעושים ממנו.
עוד מעט הוא יגיד שלאישה מותר להניח תפילין במקום בעלה.
זה לא לעניין, הרב עובדיה הוא כן תלמיד חכם ובעל מעשה.
כן היו לו טעויות! אם זה באוסלו ואם זה ביחס לש"ס שלדעתי עד היום זו טעות. אבל בעניין זה הוא אמר דעת תורה
הסיבה שאשה לא מניחה תפילין מכיוון שבמצוות דאורייתא היא פטורה ממצווה שהזמן גרמא.
היא לא מוציאה את בעלה כשליחת ציבור למשל מכיוון שאינה מחויבת בתפילה ולכן לא יכולה להוציא את מי שחייב.
אבל במגילה שהיא חייבת בה, מה טעם שלא תוכל להוציא את מי שחייב בדיוק כמוה? אין כל קשר בין סוגיה זו
לסוגיית "קול באשה" כמו שכתבתי לעיל.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
הרב???? עובדיה הוא ליצן החצר   :celebrate:
זה שהוא חכם גדול בתורה,זה לא אומר שהוא ברמה רוחנית גבוהה כמו שעושים ממנו.
עוד מעט הוא יגיד שלאישה מותר להניח תפילין במקום בעלה.
אתה פשוט טיפש!
כואב לי עליך אחי אתה צריך לעשות תשובה דחוף זה לא הולך ככה ביזוי תלמיד חכם ועוד גדול דור זה לא עניין של מה בכך!
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
מצוות עשה שהזמן גרמא פוטר נשים גם במצוות מדרבנן. הטעם שנשים מקיימות מצוות חנוכה ופורים הוא מאחר וגם הן היו באותו הנס. לכן מעדיפים שאשה לא תוציא את בעלה בהדלקת נרות חנוכה, אלא להיפך. וכן בקריאת מגילה.
אפילו בשבת שנאמר זכור ושמור, מעדיפים בקידוש שהגבר יוציא את האשה. בהבדלה אשה לא יכולה להוציא גבר.
ושאף אחד לא יכשיר את הבת שלו להיות חזנית אם הוא לא רפורמי או רוצה לחנך אותה לפריצות...
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
אתה פשוט טיפש!
כואב לי עליך אחי אתה צריך לעשות תשובה דחוף זה לא הולך ככה ביזוי תלמיד חכם ועוד גדול דור זה לא עניין של מה בכך!
אין לי שום כוונה לפגוע באדם שהוא חכם בתורה,ובטח שלא באחד שמוגדר כצדיק דור,אבל הרב עובדיה לקח את כל החוכמה שלו במשך שנים רבות והפך אותה לפוליטית.

וזה מרגיז אותי....

במקום שיתרכז בהקפדת המצוות ובקירוב לבבבות,הוא רק מקל ומקל ומקל במצוות,כלומר אם תתן לו עוד 50 שנה קדימה הוא עוד עלול להפך לרפורמי(לא באופן רישמי).

הוא מקל למשל גם בחתונות,העיקר שלא יברחו יהודים מהדת כלשונו(אבל עם החתונה לא כשרה לחלוטין אז מה ההבדל?),גם פה בפורום דיברנו הרבה על הגיור הלא

 כשר,שבמידה ואדם מתגייר לא מתוך רצון טהור להתחבר ליהדות אלה מתוך אניטרסים שונים כגון: (קבלת אזרחות,אהבה וכו)זה לא נחשב גיור אמיתי והרב עובדיה מאשר גיור

 כזה.

 הרב עובדיה הוא לא אדם טיפש נהפוך הוא...,אבל מרגיז שהוא משתמש עם הכוח שלו למטרות פוליטיות,אם זה היה שלטון יהודי אמיתי אז לא הייתה לי בעיה כי וויכוחים בין

חכמים בתורה זה דבר טוב(כי כל אחד רוצה טוב יותר למען העם)אבל כשזה פוליטי בתוך שלטון חילוני שום דבר טוב לא יצא מזה.

נכון שאין כל כך קשר בין מה שאמרתי בשורה האחרונה לנושא של פורים עם הרב,אבל כתבתי עליו באופן כללי.
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
מצוות עשה שהזמן גרמא פוטר נשים גם במצוות מדרבנן. הטעם שנשים מקיימות מצוות חנוכה ופורים הוא מאחר וגם הן היו באותו הנס. לכן מעדיפים שאשה לא תוציא את בעלה בהדלקת נרות חנוכה, אלא להיפך. וכן בקריאת מגילה.
אפילו בשבת שנאמר זכור ושמור, מעדיפים בקידוש שהגבר יוציא את האשה. בהבדלה אשה לא יכולה להוציא גבר.
ושאף אחד לא יכשיר את הבת שלו להיות חזנית אם הוא לא רפורמי או רוצה לחנך אותה לפריצות...
"מעדיפים"? אז ככה לכל הדעות אשה יכולה להוציא את בעלה בנרות חנוכה!
נשים חייבות במצוות מגילה כמו הגברים! זה לא כמו תפילה "מעיפים" שהן יהיו, הן חייבות!
מה שהזכרת "שבהן נעשה הנס" זה לעניין מלאכות הבית שאינן עושות בשעת הדלקת הנרות מכיוון שעל
ידן נעשה הנס.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
"מעדיפים"? אז ככה לכל הדעות אשה יכולה להוציא את בעלה בנרות חנוכה!
נשים חייבות במצוות מגילה כמו הגברים! זה לא כמו תפילה "מעיפים" שהן יהיו, הן חייבות!
מה שהזכרת "שבהן נעשה הנס" זה לעניין מלאכות הבית שאינן עושות בשעת הדלקת הנרות מכיוון שעל
ידן נעשה הנס.
לא אמרתי שהן לא יכולות להוציא. אבל לכתחילה הגבר אמור להוציא את האשה ולא להיפך.

אין לי שום כוונה לפגוע באדם שהוא חכם בתורה,ובטח שלא באחד שמוגדר כצדיק דור,אבל הרב עובדיה לקח את כל החוכמה שלו במשך שנים רבות והפך אותה לפוליטית.

וזה מרגיז אותי....

במקום שיתרכז בהקפדת המצוות ובקירוב לבבבות,הוא רק מקל ומקל ומקל במצוות,כלומר אם תתן לו עוד 50 שנה קדימה הוא עוד עלול להפך לרפורמי(לא באופן רישמי).

הוא מקל למשל גם בחתונות,העיקר שלא יברחו יהודים מהדת כלשונו(אבל עם החתונה לא כשרה לחלוטין אז מה ההבדל?),גם פה בפורום דיברנו הרבה על הגיור הלא

 כשר,שבמידה ואדם מתגייר לא מתוך רצון טהור להתחבר ליהדות אלה מתוך אניטרסים שונים כגון: (קבלת אזרחות,אהבה וכו)זה לא נחשב גיור אמיתי והרב עובדיה מאשר גיור

 כזה.

 הרב עובדיה הוא לא אדם טיפש נהפוך הוא...,אבל מרגיז שהוא משתמש עם הכוח שלו למטרות פוליטיות,אם זה היה שלטון יהודי אמיתי אז לא הייתה לי בעיה כי וויכוחים בין

חכמים בתורה זה דבר טוב(כי כל אחד רוצה טוב יותר למען העם)אבל כשזה פוליטי בתוך שלטון חילוני שום דבר טוב לא יצא מזה.

נכון שאין כל כך קשר בין מה שאמרתי בשורה האחרונה לנושא של פורים עם הרב,אבל כתבתי עליו באופן כללי.

כבר אמר רבן גמליאל: לא כל הרוצה ליטול את השם יטול. לא כל אחד שהצליח למצוא לעצמו תלמדים הופך להיות קדוש ישראל.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
גם הרב עובדיה לא אמר זאת, הוא אמר שהיא יכולה להוציא וזו ההלכה.
אני לא חושב שכל מי שאני חולק על דרכו אני אשלול ממנו את רבונותו.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
אוקי זה שלפי ההלכה זה בסדר ומותר, זה לא אומר שצריך להכשיר את הבנות ל"חזנות".. גם אם זה מותר (ואני מאמין למה שרשמתם) אני מאמין שמן הסתם זה רק בלית ברירה וזה לא דבר נהוג.

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
אוקי זה שלפי ההלכה זה בסדר ומותר, זה לא אומר שצריך להכשיר את הבנות ל"חזנות".. גם אם זה מותר (ואני מאמין למה שרשמתם) אני מאמין שמן הסתם זה רק בלית ברירה וזה לא דבר נהוג.
בדיוק מה שאמרתי. בלית ברירה. לא מלכתחילה.
ולא להתחיל בהכשרה כזו כי זה מוציא את הבנות לתרבות רעה.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!