כתב נושא: "הנצרות הידידותית גרמה לאובדן של רבבות נשמות יהודיות"  (נקרא 1991 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק JewishGirl

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2723
ארגון מתנדבים כמעט אנונימי נלחם בארגונים הנוצריים בישראל באמצעות מחקר מקצועי ותיעוד הדוק של פעילותם ושיטות עבודתם. ריאיון עם אברהם לייבלר, מנכ"ל ג'ואיש ישראל.

בקרב הארגונים היהודים הנאבקים בארגוני המיסיון, מצטנע ארגון קטן, צעיר, וכמעט אנונימי בשם Jewish Israel, או בשמו העברי – 'יהודים ישראל'. מאז הקמתו לפני כשלוש שנים מתעד הארגון בשקדנות ובמקצועיות את הפעילות של הכנסיות והארגונים הנוצריים המוגדרים כאוהבי ישראל, בעיקר אלו הפועלים בישראל.
 
לארגון אתר אינטרנט עשיר בנתונים, תמונות וסרטים בשפה האנגלית, ומקבילה רזה בעברית, בעיקר בשל קשיי תקציב לתרגום החומר הרב.

צלבים וספרי תורה

"הכנסייה האוונגלית מקיימת את המשמעות המקורית של המילה אבנגליון. כל עניינם הוא 'בשורה', זו הנוצרית כמובן", אומר מנכ"ל הארגון, אברהם (רומי) לייבלר. "בניגוד לתיאולוגיה הקתולית, הנצרות האוונגלית היא מאוד ידידותית, ואינה רואה ביהודים ובמדינת ישראל גורם שנוגד את הנצרות. אמנם עכשיו יש כביכול מכנה משותף לנו ולהם, אך המטרה שלהם היא דתית נוצרית, לפיה כל העולם ימיר את דתו לנצרות, וכך תוכשר 'The second coming', ביאתו השניה של אותו האיש לעולם. גם אם כעת הם מושיטים עזרה, הגורם המניע לכך הוא אמונה דתית, ששוללת כמובן את היהדות מכל וכל".
 
הכנסיות והארגונים האוונגלים בחו"ל ובישראל, משתמשים באופן רציף בפעילותם בתשמישי קדושה יהודיים, כמו שופרות טליתות ואף הנחת תפילין, על מנת להדגיש כביכול את קרבתם ליהדות ולטשטש את התדמית הנוצרית הקלאסית.
 
לשם הדוגמה, פרסם לאחרונה 'ג'ואיש ישראל' וידאו מזעזע בו נראה מטיף משיחי 'מכתיר' למלך את הבישוף אדי לונג, באמצעות עטיפתו ביריעת ספר תורה והרמתו בכורסה מפוארת על ידי ארבעה גברתנים. לאחר מהומה תקשורתית שפרצה לאחר השערוריה, התנצל לונג על המקרה.


חוסר ארגון ומודעות חלשה
 
מה הביא אתכם להקים ארגון נוסף על יתר הארגונים האחרים?


"קודם כל, יש מעט מאוד ארגונים שמתעסקים בסוגיית המיסיון והכתות הנוצריות", נאנח לייבלר. "כל גוף נוסף ימצא את עצמו מהר מאוד עם הרבה עבודה. לפני כשלוש שנים נתקלנו בארגון של מיסיון במסווה של פעילות חסד בקהילה, והבנו שיש הרבה בעיות. החלטנו להקים גוף שמורכב כולו ממתנדבים, שיתעד, יחקור ויאבחן את השיטות של הארגונים הללו, שאמנם לא פועלים בצורה זהה, אבל יש להם מטרה מאוד ברורה".
 
לייבלר, בשנות השישים לחייו, משרטט בקווים חדים את פעילותם של הארגונים הנוצרים. המבטא האמריקאי הבולט שותף לרוב חברי ארגונו, בהם גם הרב שלום גולד, רב קהילת 'זכרון יוסף' בירושלים, דמות מוכרת ואהודה בקהילה האנגלו-סכסית בירושלים ובית שמש.

מה מצב המודעות כיום בקרב היהודים שומרי המצוות לארגונים האלו?

"באופן נחרץ, רוב רובם של הרבנים מכל המגזרים פוסלים בתוקף כל קבלת תרומה מארגונים נוצרים, בהתאם לפסיקה ההלכתית "שהדבר מסייע לעובדי עבודה זרה לרומם את שם אליליהם, ומסייע ומכשיר פעילות מיסיונרית בעתיד", מצטט לייבלר את פסק ההלכה עליו חתם לפני כשנתיים זקן הרבנים, הרב יוסף שלום אלישיב. פסיקה דומה התפרסמה על ידי רבני הציונות הדתית כמו הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו זצ"ל. וועדת רבנים מטעם מועצת הרבנות הראשית פרסמה המלצות דומות.
 
זמן קצר לאחר פסקו של הרב אלישיב, הודיעה הרשת החינוכית 'מגדל אור' בראשותו של הרב גרוסמן, כי תחדל מקבלת כספים 'מהקרן לידידות' בראשות יחיאל אקשטיין. לשם המחשת היקף הסכומים המדוברים, ניתן לציין כי בשנה הלועזית האחרונה תרמה הקרן לידידות למעלה ממאה וחמישים מיליון שקלים לפרויקטים שונים ברחבי הארץ.

כשרות מפוקפקת

לייבלר מצביע על כך כי על אף ההסכמה מקיר לקיר כי מקור הכספים הנוצריים פסול ואסור, יש מספר לא מבוטל של ארגונים יהודים שומרי מצוות הנתמכים כספית ומקיימים מערכת קשרים עניפה עם כנסיות וארגונים. בין הבולטים בהם, הוא הרב שלמה ריסקין מאפרת, שספג ביקורת עזה בשל כך. "הוא למד לעשות דברים יותר בנסתר, והוא ממשיך בפעולות שלו. כל הרעיונות שלו לגבי קירוב בין יהודים לנוצרים נמשכים גם כיום", טוען לייבלר.
 
עוד מזכיר לייבלר את ארגון CFOIC, הפועל בישראל ממשרדיו בגינות שומרון. "יש לומר בהגינות כי העומדת בראשו, סנדרה ברס, מסרבת לתרומות רבות של ארגוני מסיון מוצהרים. היא טוענת שהיא מהווה מעין "משגיח כשרות" על שלל הארגונים הנוצריים, אך הקריטריונים שלה לוקים בחסר גם מהצד ההלכתי וגם ביכולת הזיהוי של ארגונים פסולים".
 
"גם לפי הדיעות ההלכתיות שמותר לגויים לכתחילה לעבוד "עבודה זרה בשיתוף", כלומר להאמין בה' אלוקי ישראל יחד עם אמונה בכוחות נוספים, מי התיר לנו כיהודים להכניס שיתוף ובלבול כזה לארץ ישראל"? הוא תוהה. "אמנם עכשיו יש כביכול מכנה משותף לנו ולהם, אך המטרה שלהם היא דתית נוצרית, לפיה כל העולם ימיר את דתו לנצרות, וכך תוכשר 'The second coming', ביאתו השניה של אותו האיש לעולם.

יהדות ארצות הברית שילמה מחיר כבד
 
למה הארגון שלכם נחשב כמעט אנונימי בקרב דוברי העברית, אפילו בתקשורת הדתית והחרדית?


"הציבור חושב שיש כל כך הרבה בעיות אחרות – וזה אמנם נכון – אך בגללן לא מתייחסים לזה מספיק. המודעות של דוברי האנגלית, נובעת בין השאר מהעובדה שמשנות השבעים ועד היום הארגונים האלו פעלו במרץ בקרב יהודי ארצות הברית, וגרמו לאובדן של רבבות נשמות יהודיות. רבבות", הוא מדגיש.
 
"כיום הארגונים הנוצרים נמצאים ומשפיעים במגוון אתרים ועמדות כח בחברה הישראלית, כמו שדולה חזקה בכנסת, ארגוני רווחה ועוד. לא תופסים ולא רואים זאת באופן בולט, בגלל שהם עובדים בפרופיל נמוך בכוונה".
 
"בלי להיות נביא", מסיים לייבלר, "אנחנו נרגיש היטב את ההשלכות ההרסניות של הקשרים הללו תוך זמן לא ארוך".

מקור: "הקול היהודי"

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
טענתי זאת בעבר, ואני אמשיך לטעון זאת - הנצרות היא האוייב מספר אחד.

האוייב הכי גרוע הוא האוייב שהצליח לגרום לך לחשוב שהוא ידיד.
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!