כתב נושא: אני אישית לא מאמין באלוהים  (נקרא 5724 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
אני אישית לא מאמין באלוהים
« ב- : פברואר 02, 2012, 22:55:32 »
לא יודע, לא מסתדר לי עם ההיגיון הפנימי שלי.
אבל התחלתי לקרוא תנ"ך בזמני הפנוי ואחר כך אני אעבור להלכה, לתלמוד ולכל השאר ואתעמק יותר בדברים.
לאט לאט אני רוצה להיכנס לעובי הקורה של היהדות ולדעת יותר על זה.

שמעתי משפט יפה לא מזמן שמאוד אהבתי:
"אל תשכח מי אתה ומאיפה באת, כי העולם לא יישכח. קח את זהותך וחבק אותה. הפוך אותה לשריונך. כך אף אדם לא יוכל להתקיפך בעזרתה"
מאוד התחברתי לזה.

השאלה שלי אליכם, יש דברים שחשוב שאני אלמד עוד? או סדר מסויים?

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #1 ב- : פברואר 03, 2012, 08:47:28 »
בס"ד
הייתי מציע לך לעסוק בנושא של הנבואות ביהדות
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,18753.0.html

עלייתו ונפילתו של האסלאם:
http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=12038
« עריכה אחרונה: פברואר 03, 2012, 08:59:15 על ידי jewlover and arabhater »
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #2 ב- : פברואר 03, 2012, 08:48:21 »
בס"ד
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,17834.0.html

כיפת הסלע
פרקי דרבי אליעזר ל' :"רבי ישמעאל אומר, חמשה עשר דברים עתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים. ואלו הן, ימדדו את הארץ בחבלים, ויעשו בית הקברות למרבץ צאן אשפתות, וימדדו בהם ומהם על ראשי ההרים, וירבה השקר, ותגש האמת, וירחק חק מישראל, וירבו עונות בישראל, שני תולעת כצמר, ויקמל הניר והקלמוס, ויפסל סלע מלכות, ויבנו את הערים החרבות, ויפנו הדרכים, ויטעו גנות ופרדסים, ויגדרו פרצות חומות בית המקדש, ויבנו בנין בהיכל."

אם תשימו לב כל החמש עשרה דברים אכן קורים
אבל שני דברים חשובים מאוד:
1. "ימדדו את הארץ בחבלים" - כלומר הערבים ימדדו כל סנטימטר וסנטימטר בארץ ולא יהיו מוכנים לוותר אפילו על אחד
2. "ויבנו בנייו בהיכל" - הערבים יבנו מסגד איפה שהיה פעם ההיכל הקדוש ביותר, בית המקדש

שליטת הערבים בארץ
מפרשת לך – לך לומדים כי גם ישמעאל נימול, ואם כי המילה אינה שלמה, אלא היא ללא פריעה, עדיין מהווה עובדה זו יסוד לנבואה המובאת להלן בזהר, על פרשת לך – לך.
זוהר פרשת וארא (דף ל"ב עמוד א)
ר"ב) ווי על ההוא זמנא, דאלתיליד ישמעאל בעלמא, ואתגזר. מה עבד קב"ה, ארחיק להו לבני ישמעאל, מדבקותא דלעילא, ויה להו חולקא לתתא בארעא קדישא, בגין ההוא גזירו דבהון.
רג) וזמינין בני ישמעאל, למשלט בארעא קדישא, כד איהי ריקניא מכלא, זמנא סגי, כמה דגזירו דלהון בריקניא בלא שלימו. ואינון יעכבון להון לבנ"י לאתבא לדוכתייהו, עד "דאשתלים" ההוא זכותא דבני ישמעאל.

תרגום הזהר
רב) ווי על ההוא וכו': אוי לאותו זמן שנולד ישמעאל בעולם ונימול, מה עשה הקב"ה. כלפי טענת השם של ישמעאל, הרחיק את בני ישמעאל מדבקות העליון. ונתן להם חלק למטה בארץ הקדושה, בשביל המילה שבהם.
רג) וזמינין בני ישמעאל וכו': ועתידים בני ישמעאל לשלוט על ארץ הקדושה זמן הרבה בשעה שהיא ריקה מכל, כמו שהמילה שלהם היא ריקה בלי שלמות. והם יעכבו את בני ישראל לשוב למקומם, עד שישלם הזכות של בני ישמעאל.

( הקטע המלא: http://hashem1.net/index.php?p=40&sn=זוהרואראעםפירושהרבבצרי.htm
מומלץ לקרוא)

המצב בארץ
מסכת סוטה דף מ''ט:
בסוף הגלות לפני ביאת המשיח:
* חוצפה יסגי (החוצפה תרבה).
* ויוקר יאמיר (אינפלציה).
* הגפן תתן פריה (ולא כלפני כן שהארץ הייתה שוממה).
* והיין ביוקר (ובכל זאת מחיר היין יהיה יקר ביחס לשפע יבול הענבים).
* ומלכות תהפך למינות (כלומר, תהיה אז ממשלה בישראל ולא כבזמן הגלות, אך הממשלה תהיה ממשלת כפירה ולא תנהג על פי ההלכה היהודית).
* ואין תוכחת (יהיה קשה להוכיח אדם. במקום להתבייש ולהתנצל הוא יגיב בעזות).
* בית הועד ( מקום שמתוועדים בו לחוקק חוקים) יהיה לזנות. (במקום שיחוקקו בו חוקים האוסרים נדה ועריות וכפירה, ידברו שם בעדם. בניגוד גמור לאמור בתורה: ''ולא תתורו אחרי לבבכם[אלה מחשבות כפירה] ואחרי עיניכם [זו זנות העיניים] אשר אתם זונים אחריהם'').
* והגליל יחרב (קטיושות והפצצות על אצבע הגליל) והגולן יאשם (יהיה שממה).
* ואנשי הגבול יסובבו (יש"ע? ) מעיר לעיר ולא יחוננו.
* וחכמת הסופרים (תלמידי חכמים) תסרח (בעיני הבריות), ויראי חטא (ציבור שומרי המצוות) ימאסו (תדמיתם תהיה מאוסה. וכפי שעינינו רואות את המתרחש בהשפעת התקשורת התשקורתית).
* והאמת תהא נעדרת.
* נערים פני זקנים ילבינו (יביישו).
* גדולים יעמדו מפני קטנים.
* בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה.
* אויבי איש אנשי ביתו.
* ופני הדור כפני הכלב. (א. הדור יהיה עז פנים וחצוף. ב. מה הכלב אמנם רץ לפני אדוניו, אך מסובב את ראשו לראות את כיוון האדון שמאחריו, ומפנה עצמו לרוץ לאותו כיוון, כן מנהיגי אותו הדור, במקום לרוץ לפני העם ולהנהיגם כראוי כפי שהאמת מחייבת יסובבו תמיד את ראשם לשמוע את דעת הקהל וישנו את דעותיהם בהתאם לסקרים. ג. מעניין. בגן הפעמון בירושלים התקיימה לפני מספר שנים תחרות כלבים, אשר נושאה: הכלב הדומה ביותר לבעליו. תמונות הזוכים בשלושת המקומות הראשונים פורסמו בעיתונים בסמוך לתמונת בעליהם).
* והבן אינו מתבייש באביו.




הערב רב בימות המשיח
מובא בזוהר בראשית: וחמש מינין אנון בערב רב ואנון [סימן נג"ע ר"ע] נפילים גבורים ענקים רפאים עמלקים... ומאלין שאשתארו מנהון בגלותא רביעאה, אנון רישין בקיומא סגי ואנון קיימין על ישראל כלי חמס, ועלייהו אתמר (שם ו'): "כי מלאה הארץ חמס מפניהם..." "גבורים" מינא תליתאה עלייהו אתמר: "המה הגבורים... אנשי השם", ואנון מסטרא דאלין דאתמר בהון (בראשית י"א): "הבה נבנה לנו עיר ונעשה לנו שם", ובנין בתי כנסיות ומדרשות ושויין בהון ספר תורה ועטרה על רישוי ולא לשמא דייה אלא למעבד לון שם, הדא הוא דכתיב: "ונעשה לנו שם", ובסטרא אחרא מתגברין על ישראל דאנון כעפרא דארעא וגזלין לון...

פירוש הזוהר: המתמנה על הצבור ומנהיגם ברחמים, בידוע שנשמתו מכנסת ישראל, אבל המתמנה בכלי חמס, נשמתו משורש נחש. הבונים מוסדות תורה לקנות להם שם ולהתגבר בזה על העם, למשול עליהם ביד חזקה, המה ה"גבורים" מהערב רב. "... וזה להם האות כי כל המתמנה על הצבור ומנהיגם ברחמים ונותן נפשו עליהם, בידוע, שנשמתו מכנסת ישראל, כי מרחמם ינהגם. אמנם המתמנים על ישראל בכלי חמס, נפשותיהם באה משורש נחש... כי לא יבנו הם בתי כנסיות ובתי מדרשות רק להיות חרב בידם לעשות חפצם ורצונם להתגבר על העם..." ("כתם פז" מהגאון המקובל האלוקי עיר וקדוש כמורנו הרבי רבי שמעון לביא זצוק"ל בעל מחבר זמר "בר יוחאי" בדף פ"ה)

כלומר בימים שלפני ביאת המשיח הערב רב יתן כסף לבניית בתי כנסת כדי להתחבב על הדתיים וכדי לסתום להם את הפה
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #3 ב- : פברואר 03, 2012, 08:50:31 »
בס"ד


תחשוב מה זה במשך 1900 שנה לא שלטנו בכלל על ירושלים מי היה יכול להאמין שמלחמת העולם השלישית תהיה על ירושלים
כיבוש חצי העיר ירושלים
בזכריה (יד, ב) כתוב: "ויצא חצי העיר בגולה וגו' ויצא ה' ונלחם בגוים". מבואר בפסוק שתהיה תקופה שרק חצי העיר ירושלים תהיה ביד ישראל ואילו חצי העיר השניה בגולה. תקופה זו שחצי העיר ירושלים תהיה בגולה היתה רק במשך י"ט שנה האחרונות. והרד"ק בישעיה (כד, יג) על הפסוק "כי מלך ה' צבאות בהר ציון ובירושלים". כותב: "זה יהיה במלחמת גוג ומגוג ואז תראה מלכות ה' צבאות בהר ציון ובירושלים כי שם יחנו על ירושלים גם יכבשו חצי העיר, ויצא ה' ונלחם בגויים ההם ואז יכירו כל הנשארים מכל הגוים כי לה' המלוכה". ומבואר שהוא קובע כי אם יגיע הזמן אשר בו עם ישראל יכבוש חצי העיר הדניה שהיתה בידי אחרים, הרי זה מסימני הגאולה. ובכל אופן אין זה משנה עיקר הדבר, שהפסוק מדבר מתקופה שחצי העיר ירושלים תהיה בידי ישראל ואז תהיה מלחמת גוג ומגוג ויצא ה' ונלחם בגוים, ובוודאי יכבשו בחזרה חצי העיר שהיה כבושה בידי הגוים.
עוד רמז לכיבושה של ירושלים העתיקה, שנתקיימה בימינו יש למצוא לדעתי בקרא (זכריה יב, ו): ביום ההוא  אשים את אלופי יהודה בלבם בביור אש בעצים, וכלפיד אש בעמיר, ואכלו על ימין ועל שמאל את כל העמים סביב וישבה ירושלים עוד תחתיה בירושלים.
מפרש במצ"ד: כי ירושלים הבנויה, אחר שהחריבה טיטוס לא בנויה במקומה מאז, ולכן אמר שאז תשב ירושלים במקומה הראשון במקום ירושלים הישנה, ע"כ. וזה נתקיים בימינו אנו שכבשנו את ירושלים העתיקה.
ויש לומר שזכריה נבא על המאורעות שאירעו בימינו אנו, כפי שנאמר (זכריה יב, ג): "ונאספו עליה כל גויי הארץ". מה שראינו בואמות המאוחדות, שנאספו שם כל גויי הארץ, להוציא את ירושלים מידי ישראל, וכל מה שנזכר בנביאים וכתובים על המלחמות שיהיה בימות המשיח בין כל מלכי אומות העולם לישראל על ירושלים, אולי הכוונה על המלחמה [דו קרב מילולי (1967)] שמתקיימת לעינינו באו"מ, שכל אומות העולם כאיש אחד רוצות לגזול את ירושלים העיר הקדושה מעם ישראל, מי באיומים ומי בגידופים ודברי חרפה. מול כל העולם כולו, הנציב היהודי לבדד ישכון, אין אף אומה אחת שתעזור לו.
באסיפת האו"מ אנו רואים שנתקיים ממש מה שכתוב (זכריה שם): "אשים את ירושלים אבן מעמסה לכל הגוים", כי בזמן שהם דנים על העיר ירושלים להוציאה מידינו ולשוותה לעיר בין לאומית: כאלו היה זה להם משא כבד המעיק עליהם מאוד, להשאיר את ירושלים בידי ישראל.

היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #4 ב- : פברואר 03, 2012, 15:34:39 »
תתחיל במישור "ההגיוני" - אמיתות התורה, מדע ותורה וכ'.
על טבעי - סיאנסים רוחות גלגולי נשמות מוות קליני וכ', תופעות שקיימות והמדע לא יודע להסביר.
ניסים גלויים - אין ספור ניסים וכמובן השרדות העם היהודי מול כל האמפריות שלא נשאר מהם כלום.
מדע ותורה - דברים שכתובים בתורה ובזוהר הקדוש שהמדע רק גילה לא מזמן ודברים שעדיין לא גילו.
נבואות - כתבי קודש שמתגשמים מול העיניים מדי שנה.

תחפור באתר 'הידברות' - http://www.hidabroot.org

תחשוב לפי ההיגיון שלך, כל מה שמסביב נראה לך מקרה? אם האדם הוא רק בשר איך אנחנו מסוגלים לחשוב, להרגיש וכ'?

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #5 ב- : פברואר 03, 2012, 15:46:29 »
תודה.
אם יש לכם עוד דברים להגיד אני אשמח לשמוע ולחקור.
בסופו של דבר אם יהיו לי שאלות אני אשאל ואבדוק הכל לעומק, אל תדאג לוחם יהודה =)

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #6 ב- : פברואר 03, 2012, 15:57:33 »
ג'ו לובר, אתה תותח!
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק edu

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 47
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #7 ב- : פברואר 08, 2012, 09:57:12 »
ציטוט ממאמר http://www.vilnagaon.org/hebrew/akiva.htm
הוכחתו של רבי עקיבא לקיומו של ה'
ומעשה שבא מין ואמר לרבי עקיבא, העולם הזה מי בראו?
א"ל, הקדוש ברוך הוא.

א"ל, הראיני דבר ברור.

א"ל, למחר תבוא אלי.

למחר בא אצלו.
א"ל, מה אתה לובש?

א"ל, בגד.

א"ל, איני מאמינך הראיני דבר ברור.

א"ל, ומה אראה לך ואין אתה יודע שהאורג עשאו?

א"ל, ואתה אינך יודע שהקדוש ברוך ברא את עולמו?

נפטר אותו המין.
אמרו לו תלמידיו, מה הדבר ברור?

א"ל, בניי כשם שהבית מודיע על הבנאי והבגד מודיע על האורג והדלת על הנגר, כך העולם מודיע על הקדוש ברוך הוא שהוא בראו, ישתבח ויתעלה שמו לעד לנצח נצחים, אמן אמן.

(ממדרש תמורה)

 
דוד: בעודך זוכר את המדרש הזה, תאר לעצמך לרגע שראית כאן על השולחן מצלמת 35 מ"מ. ואז ניגש אליך אדם וטוען, שהמצלמה נוצרה מהתנגשויות-אקראי של אטומים שנמשכו מיליארדי שנים. היית מתייחס לטענתו ברצינות?

פבלוב: ודאי שלא.

דוד: טוב. עכשיו – איזו מסובכת יותר? עינו של אדם או מצלמת 35 מ"מ? אך לפני שתשיב, בוא נבדוק יחד את העובדות.

בדיוק כפי שלמצלמה יש מסגרת חזקה כמעין תיבה, המגינה על תוכנה העדין – כך גם העין. מסגרתו של העין, ז"א, השכבה החיצונית החזקה, הנודעת בלשון המדע "השכבה הסקלרוטית".

השכבה הסקלרוטית היא שכבת רקמות מחוברות אטומה ומעוקמת המקיימת את צורתה של העין והמגינה על מבנה הפנימי. צבעה לבן, פרט לקדמת העין, שם נעשית שכבת הרקמות הזאת קרנית דקה יותר ושקופה.

הקרנית מעבירה אור מבחוץ ומוחזקת לחה וחופשית מאבק ע"י פליטתן של בלוטות הדמע. פני הקרנית המעוקמות, יחד עם תכונת שבירת קרני האור של הנוזלים שבתוך כדור העין, מתחילות את תהליך מיקוד קרני האור.

אולם, העדשה היא החלק העיקרי בעין, האחראי למיקוד קרני האור החודרות מבחוץ. העדשה ממוקמת בדיוק מאחורי הקשתית, והיא מוחזקת במקומה על-ידי גידים דמויי שערות. מתיחת הגידים משטחת את העדשה, וממקדת את העין לראיית רוחק – זהו מצבה של העין הנחה. אך אם מותחים את השרירים הקשורים לגידים הללו, משחררים את מתיחתם ומאפשרים לעדשה ללבוש צורה כדורית-כמעט הנחוצה לראייה במרחק קטן בלבד. בקיצור, שינויים אלה בצורת העדשה מאפשרים לעין לשנות את מיקודה מחפצים מרוחקים לחפצים קרובים וכן להפך.

כיון שחדרה האור הממוקד אל תוך העין, לא הגיע עדיין התהליך לסיומו. על האור להגיע לאחורי העין לרשתית הרגישה לאור. הרשתית בנויה משפע של תאי קבלה נקראים – על-פי צורתם – מקלות וקונוסים. בפעם האחרונה שבדקתי את הסטטיסטיקה למדתי שקיימים בערך 125 מיליון מקלות ו6- מיליון וחצי קונוסים.

היכולת לראות אור קלוש מבחוץ תלויה בכמות החומר הנקרא "סגול ויזואלי" במקלות הרשתית. עין הנחשפת תמיד לחשכה זוכה לפיצוי על סביבתה ע"י כך שהיא מייצרת כמות נוספת של "סגול ויזואלי". אור בהיר מצמצם בהרבה את כמות "הסגול הוויזואלי", אך בו-בזמן הוא מפעיל את הקונוסים שברשתית, הרגישים לצבע. כתוצאה מכך, העין מסוגלת בדרך-כלל להתמודד עם שינויים גדולים בעוצמת האור.

עזרה נוספת בהסתגלות לבעיות האור באה מן השכבה הכורואידית. היא שכבת רקמות המלאה תאים המלאים בצבע שחור הסופגים את האור המיותר והמונעים מאור המשתקף מבפנים לערפל את הדמות הנראית.

הקשתית אף מגינה על העין מפני הארה יתרה. הפתח במרכז העין מתרחב או מצר, תלוי באור הנכנס – אם הוא קלוש או בהיר. בעזרת הקשתית מתווסת האישון אוטומטית לקוטר הרצוי, גם באור בהיר וגם באור קלוש.

בסיכום, פבלוב ידידי, אם אתה מאמין שתיבת המצלמה, העדשה, הבטנה השחורה, מכשירי המיקוד ושאר חלקי המצלמה נעשו על-ידי מתכנן, אז עליך להאמין שהוא הדין גם לגבי השכבה הסקלרוטית, העדשה, הקשתית, השכבה הכורואידית, הרשתית, השרירים והגידים המשנים את צורתה של העדשה.

אם אתה מקבל שהיה למצלמה מתכנן, ההגיון מחייב שתקבל שגם לעין האנושית היה מתכנן.

פבלוב: מי אומר שה' הוא המתכנן? אולי איזה אל שאינו מתעניין בענייני האדם הוא המתכנן.

דוד: אם הוא אינו מתעניין בענייני האדם, מדוע טרח בכלל לברוא אותנו?


מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #8 ב- : פברואר 08, 2012, 17:04:28 »
ציטוט ממאמר http://www.vilnagaon.org/hebrew/akiva.htm
הוכחתו של רבי עקיבא לקיומו של ה'
ומעשה שבא מין ואמר לרבי עקיבא, העולם הזה מי בראו?
א"ל, הקדוש ברוך הוא.

א"ל, הראיני דבר ברור.

א"ל, למחר תבוא אלי.

למחר בא אצלו.
א"ל, מה אתה לובש?

א"ל, בגד.

א"ל, איני מאמינך הראיני דבר ברור.

א"ל, ומה אראה לך ואין אתה יודע שהאורג עשאו?

א"ל, ואתה אינך יודע שהקדוש ברוך ברא את עולמו?

נפטר אותו המין.
אמרו לו תלמידיו, מה הדבר ברור?

א"ל, בניי כשם שהבית מודיע על הבנאי והבגד מודיע על האורג והדלת על הנגר, כך העולם מודיע על הקדוש ברוך הוא שהוא בראו, ישתבח ויתעלה שמו לעד לנצח נצחים, אמן אמן.

(ממדרש תמורה)

 
דוד: בעודך זוכר את המדרש הזה, תאר לעצמך לרגע שראית כאן על השולחן מצלמת 35 מ"מ. ואז ניגש אליך אדם וטוען, שהמצלמה נוצרה מהתנגשויות-אקראי של אטומים שנמשכו מיליארדי שנים. היית מתייחס לטענתו ברצינות?

פבלוב: ודאי שלא.

דוד: טוב. עכשיו – איזו מסובכת יותר? עינו של אדם או מצלמת 35 מ"מ? אך לפני שתשיב, בוא נבדוק יחד את העובדות.

בדיוק כפי שלמצלמה יש מסגרת חזקה כמעין תיבה, המגינה על תוכנה העדין – כך גם העין. מסגרתו של העין, ז"א, השכבה החיצונית החזקה, הנודעת בלשון המדע "השכבה הסקלרוטית".

השכבה הסקלרוטית היא שכבת רקמות מחוברות אטומה ומעוקמת המקיימת את צורתה של העין והמגינה על מבנה הפנימי. צבעה לבן, פרט לקדמת העין, שם נעשית שכבת הרקמות הזאת קרנית דקה יותר ושקופה.

הקרנית מעבירה אור מבחוץ ומוחזקת לחה וחופשית מאבק ע"י פליטתן של בלוטות הדמע. פני הקרנית המעוקמות, יחד עם תכונת שבירת קרני האור של הנוזלים שבתוך כדור העין, מתחילות את תהליך מיקוד קרני האור.

אולם, העדשה היא החלק העיקרי בעין, האחראי למיקוד קרני האור החודרות מבחוץ. העדשה ממוקמת בדיוק מאחורי הקשתית, והיא מוחזקת במקומה על-ידי גידים דמויי שערות. מתיחת הגידים משטחת את העדשה, וממקדת את העין לראיית רוחק – זהו מצבה של העין הנחה. אך אם מותחים את השרירים הקשורים לגידים הללו, משחררים את מתיחתם ומאפשרים לעדשה ללבוש צורה כדורית-כמעט הנחוצה לראייה במרחק קטן בלבד. בקיצור, שינויים אלה בצורת העדשה מאפשרים לעין לשנות את מיקודה מחפצים מרוחקים לחפצים קרובים וכן להפך.

כיון שחדרה האור הממוקד אל תוך העין, לא הגיע עדיין התהליך לסיומו. על האור להגיע לאחורי העין לרשתית הרגישה לאור. הרשתית בנויה משפע של תאי קבלה נקראים – על-פי צורתם – מקלות וקונוסים. בפעם האחרונה שבדקתי את הסטטיסטיקה למדתי שקיימים בערך 125 מיליון מקלות ו6- מיליון וחצי קונוסים.

היכולת לראות אור קלוש מבחוץ תלויה בכמות החומר הנקרא "סגול ויזואלי" במקלות הרשתית. עין הנחשפת תמיד לחשכה זוכה לפיצוי על סביבתה ע"י כך שהיא מייצרת כמות נוספת של "סגול ויזואלי". אור בהיר מצמצם בהרבה את כמות "הסגול הוויזואלי", אך בו-בזמן הוא מפעיל את הקונוסים שברשתית, הרגישים לצבע. כתוצאה מכך, העין מסוגלת בדרך-כלל להתמודד עם שינויים גדולים בעוצמת האור.

עזרה נוספת בהסתגלות לבעיות האור באה מן השכבה הכורואידית. היא שכבת רקמות המלאה תאים המלאים בצבע שחור הסופגים את האור המיותר והמונעים מאור המשתקף מבפנים לערפל את הדמות הנראית.

הקשתית אף מגינה על העין מפני הארה יתרה. הפתח במרכז העין מתרחב או מצר, תלוי באור הנכנס – אם הוא קלוש או בהיר. בעזרת הקשתית מתווסת האישון אוטומטית לקוטר הרצוי, גם באור בהיר וגם באור קלוש.

בסיכום, פבלוב ידידי, אם אתה מאמין שתיבת המצלמה, העדשה, הבטנה השחורה, מכשירי המיקוד ושאר חלקי המצלמה נעשו על-ידי מתכנן, אז עליך להאמין שהוא הדין גם לגבי השכבה הסקלרוטית, העדשה, הקשתית, השכבה הכורואידית, הרשתית, השרירים והגידים המשנים את צורתה של העדשה.

אם אתה מקבל שהיה למצלמה מתכנן, ההגיון מחייב שתקבל שגם לעין האנושית היה מתכנן.

פבלוב: מי אומר שה' הוא המתכנן? אולי איזה אל שאינו מתעניין בענייני האדם הוא המתכנן.

דוד: אם הוא אינו מתעניין בענייני האדם, מדוע טרח בכלל לברוא אותנו?



יפה מאוד.
אבל קדוש עליון כמו ר' עקיבא הי"ד יכל פשוט להזיז שמיים וארץ אם רק היה רוצה, אז למה הוא סיפר לו את כל זה?

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #9 ב- : פברואר 09, 2012, 21:02:35 »
לא מטלטלים את העולם בשביל כל דבר.

יומא חד הוו אגרי ליה אגירי בדברא נגה להו ולא אייתי להו ריפתא אמרו ליה לבריה כפינן הוו יתבי תותי תאינתא אמר תאנה תאנה הוציאי פירותיך ויאכלו פועלי אבא אפיקו ואכלו אדהכי והכי אתא אבוה אמר להו לא תינקטו בדעתייכו דהאי דנגהנא אמצוה טרחנא ועד השתא הוא דסגאי אמרו ליה רחמנא לישבעך כי היכי דאשבען ברך אמר להו מהיכא . אמרו הכי והכי הוה מעשה אמר לו בני אתה הטרחת את קונך להוציא תאנה פירותיה שלא בזמנה יאסף שלא בזמנו

הסיפור מובא ממסכת תענית דף כ"ד עמוד א. מסופר על תנא שהיה קפדן גדול. יום אחד בנו שכר פועלים ואביו היה אמור לתת אוכל לפועלים. בהגיע זמן האוכל התעכב אותו תנא ולא הביא את האוכל בזמן, רעבו הפועלים ודרשו אוכל. אמר הבן לעץ התאנה הסמוך: תאנה תאנה, הוציאי פירותייך! הוציאה התאנה פירות ואכלו העובדים. לאחר זמן מה בא התנא, האב, והתנצל בפני העובדים שלא יקפידו עליו כי התעכב לצורך מצווה. אמרו לו הפועלים: שה' ישביע (לשון שובע) אותך כשם שבנך השביע אותנו. שאל אותם כיצד? אמרו לו. אמר לבנו: את שהטרחת את בוראך להוציא פירות שלא בזמנם, תסתלק מן העולם שלא בזמנך. ומת הבן.

אז נכון שאותו תנא מוזכר לגנאי על שהקפיד כך על בנו. אבל בכל זאת היה תנא, ונראה שלא מחוללים ניסים בקלות דעת ובשל סיבות של מה בכך. האמונה, כשמה כן היא. צריכה להיות אמונה. הידיעה תבוא לאחר ביאת המשיח...
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק הגולה בארץ

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3661
  • '' וייכחשו אוייבך לך ואתה על במותמו תדרוך ''
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #11 ב- : פברואר 28, 2012, 18:20:40 »
בס''ד

רבותי וגבירותי - אל לכם להבין דברי רבותנו ע''ה זיע''א כפשוטם עליהם אמר שלמה המלך החכם באד'ם ''..דברי חכמים וחידותם'' ! ועוד הדגיש רבי שמעון בן-יוחאי ע''ה זיע''א באמרו ''אוי לחושבים שדברי תורה הינם אגדות בעלמא ח''ו ''
באמירה הנ''ל למשל , דיברתם (שלא במתכוון כמובן) סרה ביצחק אבינו ע''ה זיע''א שכבייכול לא מל את בנו עשיו יש''ו שר''י ,שהרי לא ייתכן כדבר הזה !

הדברים הנ''ל שנאמרו ע''י רבותנו ע''ה זיע''א סתומים וחתומים ואל לכם לטעות ולפרשם כפשוטם שהרי כך הוזהרנו על ידי רבותנו ע''ה זיע''א .
והקב''ה יאיר עינינו בתורתו הקדושה ונזכה בביאת גואל-צד'ק בבאכי''ר.

                                                                             הגולה בארץ  :)
« עריכה אחרונה: מרץ 01, 2012, 18:32:47 על ידי הגולה בארץ »
בס''ד
 '' חשף ה' את זרוע קדשו לעיני כל הגויים ,וראו כל אפסי ארץ את ישועת א'לוקנו ''
 '' קול צופיך נשאו קול יחדיו ירננו כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון ''

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #12 ב- : פברואר 29, 2012, 13:29:59 »
לא מטלטלים את העולם בשביל כל דבר.

יומא חד הוו אגרי ליה אגירי בדברא נגה להו ולא אייתי להו ריפתא אמרו ליה לבריה כפינן הוו יתבי תותי תאינתא אמר תאנה תאנה הוציאי פירותיך ויאכלו פועלי אבא אפיקו ואכלו אדהכי והכי אתא אבוה אמר להו לא תינקטו בדעתייכו דהאי דנגהנא אמצוה טרחנא ועד השתא הוא דסגאי אמרו ליה רחמנא לישבעך כי היכי דאשבען ברך אמר להו מהיכא . אמרו הכי והכי הוה מעשה אמר לו בני אתה הטרחת את קונך להוציא תאנה פירותיה שלא בזמנה יאסף שלא בזמנו

הסיפור מובא ממסכת תענית דף כ"ד עמוד א. מסופר על תנא שהיה קפדן גדול. יום אחד בנו שכר פועלים ואביו היה אמור לתת אוכל לפועלים. בהגיע זמן האוכל התעכב אותו תנא ולא הביא את האוכל בזמן, רעבו הפועלים ודרשו אוכל. אמר הבן לעץ התאנה הסמוך: תאנה תאנה, הוציאי פירותייך! הוציאה התאנה פירות ואכלו העובדים. לאחר זמן מה בא התנא, האב, והתנצל בפני העובדים שלא יקפידו עליו כי התעכב לצורך מצווה. אמרו לו הפועלים: שה' ישביע (לשון שובע) אותך כשם שבנך השביע אותנו. שאל אותם כיצד? אמרו לו. אמר לבנו: את שהטרחת את בוראך להוציא פירות שלא בזמנם, תסתלק מן העולם שלא בזמנך. ומת הבן.

אז נכון שאותו תנא מוזכר לגנאי על שהקפיד כך על בנו. אבל בכל זאת היה תנא, ונראה שלא מחוללים ניסים בקלות דעת ובשל סיבות של מה בכך. האמונה, כשמה כן היא. צריכה להיות אמונה. הידיעה תבוא לאחר ביאת המשיח...

הבנתי את העקרון, אבל להוציא תאנים זה באמת טרחה לבורא עולם?

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק הגולה בארץ

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3661
  • '' וייכחשו אוייבך לך ואתה על במותמו תדרוך ''
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #13 ב- : מרץ 01, 2012, 05:12:43 »
לא יודע, לא מסתדר לי עם ההיגיון הפנימי שלי.
אבל התחלתי לקרוא תנ"ך בזמני הפנוי ואחר כך אני אעבור להלכה, לתלמוד ולכל השאר ואתעמק יותר בדברים.
לאט לאט אני רוצה להיכנס לעובי הקורה של היהדות ולדעת יותר על זה.

שמעתי משפט יפה לא מזמן שמאוד אהבתי:
"אל תשכח מי אתה ומאיפה באת, כי העולם לא יישכח. קח את זהותך וחבק אותה. הפוך אותה לשריונך. כך אף אדם לא יוכל להתקיפך בעזרתה"
מאוד התחברתי לזה.

השאלה שלי אליכם, יש דברים שחשוב שאני אלמד עוד? או סדר מסויים?
בס''ד

תתחיל בספר ''מדע ואהבה'' מכתבי רבנו משה בן מיימון (הרמב''ם) מהפרק הנקרא ''יסודי התורה'' --שם תקבל מושג על הכרת הכורח הגיוני למציאותו והשגחתו של הבורא יתברך ויתעלה שמו ,וכן על ההירארכי'ה של המציאויות המוגבלות ביקום ומחוצה לו .

                                                                                הגולה בארץ :)
« עריכה אחרונה: מרץ 01, 2012, 18:31:21 על ידי הגולה בארץ »
בס''ד
 '' חשף ה' את זרוע קדשו לעיני כל הגויים ,וראו כל אפסי ארץ את ישועת א'לוקנו ''
 '' קול צופיך נשאו קול יחדיו ירננו כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון ''

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #14 ב- : מרץ 01, 2012, 13:22:14 »
הבנתי את העקרון, אבל להוציא תאנים זה באמת טרחה לבורא עולם?
המושג טרחה הוא יחסי. מה מהווה טרחה לבורא עולם שברא עולם ומלואו בעשרה מאמרות ?
אני מניח שהכוונה הייתה שכביכול הצריך את בורא עולם להתערב בבריאה וליצור פעולה שאינה שגרתית. פעוה שלא הייתה מתבצעת אלמלא בקשתו של אותו בן.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
בעניין: אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #15 ב- : מרץ 05, 2012, 23:08:14 »
בס"ד


תחשוב מה זה במשך 1900 שנה לא שלטנו בכלל על ירושלים מי היה יכול להאמין שמלחמת העולם השלישית תהיה על ירושלים
כיבוש חצי העיר ירושלים
בזכריה (יד, ב) כתוב: "ויצא חצי העיר בגולה וגו' ויצא ה' ונלחם בגוים". מבואר בפסוק שתהיה תקופה שרק חצי העיר ירושלים תהיה ביד ישראל ואילו חצי העיר השניה בגולה. תקופה זו שחצי העיר ירושלים תהיה בגולה היתה רק במשך י"ט שנה האחרונות. והרד"ק בישעיה (כד, יג) על הפסוק "כי מלך ה' צבאות בהר ציון ובירושלים". כותב: "זה יהיה במלחמת גוג ומגוג ואז תראה מלכות ה' צבאות בהר ציון ובירושלים כי שם יחנו על ירושלים גם יכבשו חצי העיר, ויצא ה' ונלחם בגויים ההם ואז יכירו כל הנשארים מכל הגוים כי לה' המלוכה". ומבואר שהוא קובע כי אם יגיע הזמן אשר בו עם ישראל יכבוש חצי העיר הדניה שהיתה בידי אחרים, הרי זה מסימני הגאולה. ובכל אופן אין זה משנה עיקר הדבר, שהפסוק מדבר מתקופה שחצי העיר ירושלים תהיה בידי ישראל ואז תהיה מלחמת גוג ומגוג ויצא ה' ונלחם בגוים, ובוודאי יכבשו בחזרה חצי העיר שהיה כבושה בידי הגוים.
עוד רמז לכיבושה של ירושלים העתיקה, שנתקיימה בימינו יש למצוא לדעתי בקרא (זכריה יב, ו): ביום ההוא  אשים את אלופי יהודה בלבם בביור אש בעצים, וכלפיד אש בעמיר, ואכלו על ימין ועל שמאל את כל העמים סביב וישבה ירושלים עוד תחתיה בירושלים.
מפרש במצ"ד: כי ירושלים הבנויה, אחר שהחריבה טיטוס לא בנויה במקומה מאז, ולכן אמר שאז תשב ירושלים במקומה הראשון במקום ירושלים הישנה, ע"כ. וזה נתקיים בימינו אנו שכבשנו את ירושלים העתיקה.
ויש לומר שזכריה נבא על המאורעות שאירעו בימינו אנו, כפי שנאמר (זכריה יב, ג): "ונאספו עליה כל גויי הארץ". מה שראינו בואמות המאוחדות, שנאספו שם כל גויי הארץ, להוציא את ירושלים מידי ישראל, וכל מה שנזכר בנביאים וכתובים על המלחמות שיהיה בימות המשיח בין כל מלכי אומות העולם לישראל על ירושלים, אולי הכוונה על המלחמה [דו קרב מילולי (1967)] שמתקיימת לעינינו באו"מ, שכל אומות העולם כאיש אחד רוצות לגזול את ירושלים העיר הקדושה מעם ישראל, מי באיומים ומי בגידופים ודברי חרפה. מול כל העולם כולו, הנציב היהודי לבדד ישכון, אין אף אומה אחת שתעזור לו.
באסיפת האו"מ אנו רואים שנתקיים ממש מה שכתוב (זכריה שם): "אשים את ירושלים אבן מעמסה לכל הגוים", כי בזמן שהם דנים על העיר ירושלים להוציאה מידינו ולשוותה לעיר בין לאומית: כאלו היה זה להם משא כבד המעיק עליהם מאוד, להשאיר את ירושלים בידי ישראל.
מה יהיה בסופו של דבר באחרית הימים עם העם הפשוט(כמוני למשל)אבל לא מקיים תורה ומצוות,לרוב בגלל שאני מרגיש שזה כבד עליי.
אדם חילוני שרוצה להתקרב לדתבצורה קיצונית ייב לעבור איזה טראומה קיצונית,אבל אדם כמוני שי את החיים כרגיל ורוצה להתקרב לדת זה מאוד קשה יש יותר נפילות מעליות,ולכן אני מאוד אשמח אם תתן איזה פסוק שמתאר את המצב של אנשים כמוני(עם מצב רוני נמוך)באחרית הימים.
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
בעניין: אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #16 ב- : מרץ 05, 2012, 23:11:07 »
מה יהיה בסופו של דבר באחרית הימים עם העם הפשוט(כמוני למשל)אבל לא מקיים תורה ומצוות,לרוב בגלל שאני מרגיש שזה כבד עליי.
אדם חילוני שרוצה להתקרב לדת בצורה קיצונית חייב לעבור איזה טראומה קיצונית,אבל אדם כמוני שחי את החיים כרגיל ורוצה להתקרב לדת זה מאוד קשה יש יותר נפילות מעליות,ולכן אני מאוד אשמח אם תתן איזה פסוק שמתאר את המצב של אנשים כמוני(עם מצב רוחני נמוך)באחרית הימים.
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק תות

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 8
בעניין: אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #17 ב- : מרץ 13, 2012, 17:46:11 »
יפה מאוד.
אבל קדוש עליון כמו ר' עקיבא הי"ד יכל פשוט להזיז שמיים וארץ אם רק היה רוצה, אז למה הוא סיפר לו את כל זה?

יש נקודה של "ענה כסיל כאיוולתו" ו"דע מה שתשיב לאפיקורס"
לכן אם יש אדם שבא לקנטר עונים לו תשובה קנטרנית ולא תשובה עניינית

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: אני אישית לא מאמין באלוהים
« להגיב #18 ב- : מרץ 13, 2012, 22:06:22 »
הציטוט המדוייק הוא "אל תען כסיל כאיוולתו פן תדמה לו אף אתה". מי שעונה לכסיל בשפתו, הרי שהוא כסיל בעצמו.
בקשר לעובדה שדע מה שתשיב לאפיקורוס, מדובר באפיקורוס שבא מד הפילוסופיה, או שמנסה לפתות תלמידים תמימים וצריך לדעת להזים את בלופים שלו.
אבל אפיקורוס שבא לקנטר אסור לענות לו בכל. כך פסק הרמב"ם.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!