כתב נושא: קצב: כתב האישום מחשיך את חיי  (נקרא 1361 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
קצב: כתב האישום מחשיך את חיי
« ב- : מרץ 22, 2007, 13:52:13 »
הנשיא קצב עתר לבג"ץ בדרישה לקבל את חומר החקירה נגדו, כדי שיוכל להתכונן לשימוע אצל היועמ"ש מזוז. "זכות השימוע, שאין כלים למימושה, אינה יכולה להיקרא זכות", כתב בעתירה.
 
 
נשיא המדינה הנבצר, משה קצב, עתר הבוקר לבג"ץ בדרישה להעביר לידיו את כל חומר החקירה שנאסף בעניינו, כדי לאפשר לו להתכונן היטב לשימוע הצפוי לו בקרוב אצל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.
 
 
בנוסף, דורש הנשיא, החשוד באונס  באמצעות פרקליטיו לקבל את חוות הדעת שכתבו מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד אפרת ברזילי, ופרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנל, שעל פי פרסומים שונים התנגדו להגשת כתב אישום נגד הנשיא בנימוק שאין תשתית ראייתית נגדו.

"מן הידוע הוא כי זכות הטיעון והשימוע הינן זכות המאפיינת משטר חופשי ודמוקרטי המקפיד על זכויותיו של אדם", טוען קצב בעתירה. "אלא שזכות שאין בצידה כלים למימושה, אינה יכולה להיקרא זכות".


"כתב אישום אינו עניין של מה בכך"
עוד הוא מציין כי מטרת השימוע היא לאפשר לחשוד לפתוח את טיעוניו בפני הגורם המוסמך לכך, להתמודד עם ההאשמות שהועלו כלפיו ולהסביר את נקודת מבטו ביחס לחומרי החקירה שמיועדים להביא להפללתו.

"הגשת כתב אישום כנגד אדם, כל אדם, אינה עניין של מה בכך", נכתב בעתירה. "הגשת כתב אישום מחשיכה את יומו של הנאשם, הופכת את חייו על פיהם. מכאן והלאה, מופקע חזקת האדם שהופך 
לנאשם וכתב האישום מכתים את אורח חייו, פוגע במשרתו ובמעמדו ועומד מעל ראשו כעננה שחורה מבשרת רע. זהו תהליך מתיש של עינוי דין, שבה אנרגיה מכוונת כולה להתמודדות מול כתב האישום".

בעתירה מציינים הפרקליטים כי כתב האישום מייחס לקצב עבירות חמורות לכאורה שתוצאותיו עלולות להתבטא בשנות מאסר ארוכות, על כן יש לאפשר לנשיא להיערך באופן המרבי לשימוע.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i