יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
יצורים שמימיים
yossso:
האם אתם מאמינים במלאכים (טובים/רעים), שטן, יצר הרע / הטוב, עין הרע (בתור כוח שיכול להשפיע על אנשים, לא בתור "עין רעה" - כלומר הסתכלות שלילית על אחרים), שדים? שרפים? מה אלגוריה ומה מציאות?
מלאך, האם זה אדם עם כנפיים? אדם שהוא מושלם? כוח בטבע? ("עושה מלאכיו רוחות, משרתיו אש לוהט"). :old_sad:
מתוך ויקיפדיה האנגלית, על הרמב"ם:
Chapter two of the treatise on resurrection refers to those who believe that the world to come involves physically resurrected bodies. Maimonides refers to one with such beliefs, as being an "utter fool" whose belief is "folly".
If one of the multitude refuses to believe [that angels are incorporeal] and prefers to believe that angels have bodies and even that they eat, since it is written (Genesis 18:'8') 'they ate', or that those who exist in the World to Come will also have bodies—we won't hold it against him or consider him a heretic, and we will not distance ourselves from him. May there not be many who profess this folly, and let us hope that he will go no farther than this in his folly and believe that the Creator is corporeal.
לוחם יהודה:
ברור, זה חלק מתורת ישראל ומהמציאות כמובן. מי שלא מאמין במלאכים הוא כופר בתורה.
מלאך זה לא ייצור עם כנפיים, הנוצרים העילגים מנסים לצייר את זה ככה אבל ממש לא. מלאכים (שרפים כרובים וכ') הם ישייות רוחניות, לא חושב שיש להם גוף אבל הם מסוגלים ויכולים להופיע ולהתגלות בכל דמות שהיא. כנ"ל שדים, שלהם יש מבנה של גוף כמו שכתוב בגמרא אבל אני לא חושב שזה משהו גשמי ..
ומה שאומר הרמב"ם הקדוש בקצרה, זה שמי שחושב שמלאכים הם דבר גשמי (כמו הנוצרים שמציירים אותם עם כנפיים ופרצופים של תינוק) או שיש להם צרכים גשמיים בגלל שרשום בתורה (בבראשית) "ואכלו" אז הוא אדיוט ואוי לו שיזהר לא לחשוב ח"ו שהקב"ה הוא משהו גשמי.
JewishGirl:
יש את אלה שאומרים שתינוקות רואים מלאכים כשהם צוחקים. אתם מאמינים בזה? זה נכון לפי התורה?
הבוס הגדול:
--- ציטוט של: JewishGirl על דצמבר 03, 2011, 22:01:11 ---יש את אלה שאומרים שתינוקות רואים מלאכים כשהם צוחקים. אתם מאמינים בזה? זה נכון לפי התורה?
--- סוף ציטוט ---
לא מאמין בזה,וגם לא שמעתי בחיים איזה רב או מישהו דתי/חרדי מדבר על משהו כזה.
מה שאני כן שמעתי מרב זה,שיש מלאך שמלמד את התינוק את כל התורה בזמן שהוא נמצא ברחם של אימו,וברגע שהוא יוצא לעולם המלאך נותך לו כמו סטירה,ואז הוא שוכח
הכל,זאת גם הסיבה שהתינוק בוכה ברגע שהוא מגיע לעולם הזה.
אביר הקרנפים:
המלאכים קיימים. מי שלא מאמין בקיומם של המלאכים הרי שהוא אפיקורס. המלאכים מוזכרים בתנך פעמים רבות.
כנפיהם של המלאכים זו עובדה. גם זה מתואר בתנך. יחזקאל למשל מתאר כיצד ראה את המלאכים. אם הציטוט לא מדוייק, סלחו לי. "שש כנפיים לאחד, שש כנפיים לאחד. בשתיים יכסה פניו, בשתיים יכסה רגליו ובשתיים יעופף".
הרמב"ם מסביר שיש עשר דרגות למלאכים. שאין להם דמות הגוף וכל מה שנאמר עליהם זה רק כדי לשבר את הדעת האנושית. הנוצרים המטומטמים לקחו הרבה דברים כפשוטם כנ"ל עניין המלאכים.
בכלל הנוצרים עשו סלט מאלי המיתולוגיה הרומית והיוונית, ומן הדמויות האלוהיות כפי שהשיגו את התנך.
מלאך הוא לא אדם מושלם. הוא לא אדם בכלל. מלאך הוא רוח. ישות שאין לה ולא כלום עם החומר. לכן עם כל קדושתו של המלאך, בדרגתו שלו הוא נשאר כל תקופת קיומו.
אנו בני האדם, רוחות שירדו אל עולם החומר, כבולים אל הגוף הבהמי שרוצה להוריד אותנו עד ועוד למטה. לזלול ולסבוא, לזנות ולהתהולל. האדם שמקדש את גופו בהתגברות ובקיום ציווי ה', יכול להשיג דרגה גבוהה יותר. שהרי קידש גם את הרוח וגם את החומר. ולא זו בלבד, אלא שעשה זאת למרות הנסיון של החומר לדרדר את הרוח.
וזה מה שאנחנו אומרים ביום כיפור:
אשר אומץ תהלתך. בטפסרי טהר, בידדון ידדון, בכרובי כבוד, בלגיוני להב וקדושתך בפיהם.
ורצית שבח ממעוטי ימים, נשויי טוב, שבעי רוגז, עגומי נפש והיא כבודך.
אשר אימתך, באראלי אומן, באבירי אומץ, בבלולי קרח, בבדודי קדח, ומוראך עליהם
ואבית תהילה מגלומי גוש, מגרי גיא, מדלולי פעל, מדלי מעש והיא תהילתך.
אשר אימתך בהמון מלאכים, בהלוך מחנות, בועד אלפים, בוכח רבבות ומוראך עליהם.
ואבית תהלה מזיו שונה, מזהר כבה, מחסרי שכל, מחורשי רשע והיא תהילתך...
אני יכול וב פה את כל הפיוט אבל אני מניח שהכוונה הובנה. כל שנה כשמגיעים לפיוט הזה אני מתרגש מחדש..
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
עבור לתצוגת גירסה מלאה