כתב נושא: האפליה במגזר החרדי נמשכת-מדוע הם עושים את זה?  (נקרא 772 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
תראו את הכתבה ותבינו שלא מדובר על הפרדה הלכתית אלה על הפרדה עדתית,מדוע דווקא הקהילה שאמורה לקרב בין היהודים,ובטח בין יהודים שומרי מצוות ותורה עושה את ההפך הגמור?
ושתבינו לא מדובר פה על קומץ קטן מהמגזר החרדי אלה רובו הגדול,ועוד אחוז קטן יותר שלא מסכים איתם אבל בכל זאת שותק,האם אלה לא נשמות של הערב רב(הרבנים "הגדולים" שלהם?) שכל מהותם היא להפריד בין נשמות ישראל,?

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=849210
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
האפליה במגזר החרדי נמשכת-מדוע הם עושים את זה?
« להגיב #1 ב- : נובמבר 24, 2011, 20:07:52 »
ניסיתי להסביר את זה בעבר ואסביר את זה שנית.

עובדה מספר 1.
במקומות הלימוד של הציבור החרדים, לא משנה אם זה בית ספר לבנות או תלמוד תורה לבנים, ישיבה או סמינר, ישנה חלוקה מגזרית. בדרך כלל יותר נוח להורים לשלוח לבית ספר ששייך למגזר שלהם, ששם מלמדים ומחנכים לפי הפסיקות של רבני העדה ולפי המנהגים.
עובדה מספר 2.
בכל העליות הגדולות עלו לארץ המוני יהודים מאירופה וכמעט כלום מעדות המזרח. עד שקמה המדינה. (לא כעובדה ידועה ומוכחת, יש לי את הרושם שהרבה מאנשי עדות המזרח חיו בצורה קצת "מזרוחניקית" לפני שעלו ארצה). עם העליות ממזרח אירופה עלו אנשי תנועת המוסר והקימו תשתית חינוכית ולימודית חזקה לציבור החרדים. רוב צעירי המזרחים פרקו עול. השאר הלכו למעט מסגרות ספרדיות כמו ישיבת פורת יוסף, או שהתקבלו למוסדות אשכנזים.
עובדה מספר 3.
שיטת הלימוד הליטאית של בעלי המוסר כבשה את הקונצנזוס והיום בכל הישיבות לומדים בערך בצורה ההיא וכמעט כל הסמינרים הולכים פחות או יותר בדרכה של שרה שנירר.
עובדה מספר 4.
נוצר מצב שלמוסדות האשכנזים יש שם כזה שהם טובים יותר ומחזיקים חומר איכותי יותר של מורים/ות ותלמידים/ות. הרבה מזרחים רוצים לשלוח לשם את הילדים שלהם כדי שילמדו "מן המקור" ובחברת תלמידים שנחשבים איכותיים יותר.
עובדה מספר 5.
הורים אשכנזים לא נוטים לשלוח את הילדים שלהם למוסדות ספרדים בדיוק מאותה הסיבה.
עובדה מספר 6.
כפי שאריה דרעי ציין בכתבה, גם גדולי האשכנזים כמו הרב שך בשעתו וגם גדולי הספרדים ניסו למנוע מצב כזה והקימו רשת מוסדות לימוד לבני המזרח. מקומות בהם יוכלו ללמוד ולהתחנך לפי פסקי ומנהגי עדותיהם.
עובדה מספר 7.
שוב, כפי שציין דרעי, זה לא עוזר. רוב המשפחות הטובות יותר נאבקות להכנס למוסדות אשכנזים.

והנה הפלונטר.
המוסד האשכנזי מבוקש ורצוי על ידי בני המשפחות הטובות, אשכנזים או ספרדים, בגלל שזה מקום אשכנזי ורוב התלמידים בו אשכנזים. לכן המוסד חייב לשמור על עצמו כמוסד אשכנזי, אחרת יקרוס.
כיצד?
ברגע שאין רוב אשכנזי, או אפילו מצב בו אחוז הספרדים יגדל יותר מן הכמות הנהוגה, ההורים האשכנזים וגם ההורים הספרדים יפסיקו לשלוח את ילדיהם למוסד מאחר וזה כבר לא מוסד אשכנזי של אשכנזים (כפל לשון בכוונה).
באותו רגע המוסד הופך להיות כמו כל מוסד ספרדי אחר שהביקוש אליו נמוך, לכן רמת התלמידים שמתקבלים אליו מבחינה דתית, לימודית והתנהגותית, יורדת.
אז מה העניין?

אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!