יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?

(1/3) > >>

לוחם יהודה:
אני בוויכוח עם בחור אחד מהבית כנסת על זה שהרב שלמה עמאר נכנס למסגד,
הוא טוען שמעיקר ההלכה ליהודי אסור להכנס לכנסיה כי זה עבודה זרה, אבל למסגד מותר כי הם מאמינים באותו האלוהים ובאל אחד וכ' וכ'..

הוא לא בעד \ תומך במסגדים אבל הוא אומר שטכלס אין פה איסור הלכתי, ואני מנגד טוען שזה עבודה זרה בפירוש ועצם הכניסה והביקור שמה (שבמזיד גמור) זה איסור חמור..
עבודה זרה, כלומר כל עבודה דתית שהיא לא יהדות (אורתודכסית) האם אני צודק?

תשובה מפורטת בבקשה..
תודה.

אביר הקרנפים:
הרמב"ם מסביר בהלכות עבודה זרה שראשיתה של עבודת כוכבים ומזלות לא הייתה למרוד בה' אלא לפאר את יצירותיו ושלוחיו וצבא השמים וזו הייתה טעות. לאחר מכן הגדילו לעשות בניהם ובני בניהם ששכחו את השם הנכבד והנורא והיו עובדים את הכוכבים והמזלות לשם עצמם ולא כיצירותיו של הבורא.
כותב עוד הרמב"ם שמצבה האמורה בתורה זה בניין שהכל מתקבצים שם ואפילו לעבוד את ה'. שכן הייתה דרך עבודת כוכבים מתחילה שהמציאו דרכים משונות לעבוד את ה' שלא כדרכו. וכל מי שנכנס לאותו בניין עובר על האיסור.
כותב עוד הרמב"ם שההולך בדרך ויש עיר ובה עבודת כוכבים לא יכנס בכלל לעיר.

בקיצור. אמרו חכמינו שאם כופים אדם להתאסלם יעבור ואל יהרג כי זו לא עבודה זרה מוחלטת כמו האמונה באותו האיש, אבל וודאי וודאי לאדם שאין כופים אותו בחרב על צווארו שלא יכנס לשם.
אומר הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה שאדם גדול בתורה שאנשים מכירים אותו מסתכלים עליו ככזה, פעמים שאפילו כופה אותו הגוי לדבר שסתם ככה יעבור ואל יהרג, אותו חכם יהרג ואל יעבור שזה חילול ה' ומוציא את בני ישראל לשמד.

Rafoe:
אני באמת לא מבין מדוע ישנם רבנים היום שטוענים שהאסלאם אינה עבודה זרה.

האסלאם מטיף לשפיכות דמים של כל מי שאינו מוסלמי, וזה סותר את אחד מ-7 מצוות בני נח (איסור שפיכות דמים).

בנוסף - הדעה שאנחנו והמוסלמים מאמינים באותו אל היא שטות מוחלטת.
המוסלמים מאמינים באל ששמו אללה - בניגוד למה שנהוג לחשוב, פירוש המילה "אללה" אינה אלוהים, אלא הוא שמו של האל המוסלמי.
המילה הערבית שפירושה אלהים היא "אִלָא".

אללה הוא האל המוסלמי ואמונה באל הדמים הזה היא עבודה זרה לחלוטין.

ההבדל היחיד בין המוסלמים והנוצרים הוא שהנוצרים מאמינים באדם בשר ודם, ואילו המוסלמים מאמינים באל שאינו נראה.



--- ציטוט של: אביר הקרנפים על נובמבר 21, 2011, 11:26:43 ---הרמב"ם מסביר בהלכות עבודה זרה שראשיתה של עבודת כוכבים ומזלות לא הייתה למרוד בה' אלא לפאר את יצירותיו ושלוחיו וצבא השמים וזו הייתה טעות. לאחר מכן הגדילו לעשות בניהם ובני בניהם ששכחו את השם הנכבד והנורא והיו עובדים את הכוכבים והמזלות לשם עצמם ולא כיצירותיו של הבורא.
כותב עוד הרמב"ם שמצבה האמורה בתורה זה בניין שהכל מתקבצים שם ואפילו לעבוד את ה'. שכן הייתה דרך עבודת כוכבים מתחילה שהמציאו דרכים משונות לעבוד את ה' שלא כדרכו. וכל מי שנכנס לאותו בניין עובר על האיסור.
כותב עוד הרמב"ם שההולך בדרך ויש עיר ובה עבודת כוכבים לא יכנס בכלל לעיר.

בקיצור. אמרו חכמינו שאם כופים אדם להתאסלם יעבור ואל יהרג כי זו לא עבודה זרה מוחלטת כמו האמונה באותו האיש, אבל וודאי וודאי לאדם שאין כופים אותו בחרב על צווארו שלא יכנס לשם.
אומר הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה שאדם גדול בתורה שאנשים מכירים אותו מסתכלים עליו ככזה, פעמים שאפילו כופה אותו הגוי לדבר שסתם ככה יעבור ואל יהרג, אותו חכם יהרג ואל יעבור שזה חילול ה' ומוציא את בני ישראל לשמד.

--- סוף ציטוט ---
כן, אבל ישנם דעות שאומרות שהרמב"ם ושאר חכמינו שהתירו להיכנס למסגד (ואף לא הגדירו את האסלאם כעבודה זרה) היו תחת איום על חייהם (בין אם סמוי ובין אם גלוי).

צריך לשפוט את האסלאם כיום לפי הבנתנו, ולא לפי מה שחכמינו פסקו לפני מאות שנים כשהיו תחת איום האסלאם.

אביר הקרנפים:
אני חושב שטעית בפסקה האחרונה שלך, בתגובתך לדברי.
הרמב"ם לא התיר להכנס למסגד!
אחזור ואציין את דברי הרמב"ם שבניין שבנו להתקבץ שם ולבצע כל עבודה, אפילו לעבוד את ה', זו מצבה שכתובה בתורה ואסור להכנס לשם.
הוספתי והזכרתי את דברי הרמב"ם שעיר שיש בה עבודה זרה, לא נכנסים בכלל אל העיר.

ואדקדק בנקודה האחרונה שאולי גרמה לטעות.
גם מי שאומר שאיסלאם זה לא יהרג ואל יעבור, לא מתיר להכנס למסגד במקרה שאין כפיה של גוי שמאיים להרוג אם לא יכנסו למסגד.

ציינתי את דברי הרמב"ם שתלמיד חכם שאנשים מסתכלים עליו כרב, או אפילו סתם אדם שאנשים מסתכלים עליו כרב וחולקים לו כבוד וגדולה, בכל מקרה שכופים עליו בפרהסיה לעבור עברה, כל עברה שהיא, יהרג ואל יעבור משום חילול השם ומשום הטעיית הציבור.
יתירה מזו, אם האיסלאם הוא עבודה זרה, זה יהרג ואל יעבור. אז אתה רוצה לומר לי שהיה רב שאמר שמותר לעבוד עבודה זרה כי פחד שיהרגו אותו?
לא.
מי שאמר שהאיסלאם הוא לא עבודה זרה, ידע מה הוא מדבר. והיה אדם גדול מאיתנו.

וכל מה שפסקו לנו לפני מאות שנים שריר וקיים ואין לנו להרהר ולחשוב שתבונתנו וכושר שיפוטנו גדול יותר.

zelhar:
מותר להיכנס כדי למגר את הפולש המוסלמי במלחמה.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

עבור לתצוגת גירסה מלאה