כתב נושא: איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?  (נקרא 5061 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« ב- : אוקטובר 24, 2011, 20:34:07 »
אני לא מדבר על סתם חרדים אני מדבר על חסידים אשכנזיים אני יודע שהם כמו נטורי קרטא בנושא של אנטי ציונות ואנטי המדינה אבל הם גם חולי נפש אוהבי ערבים כמוהם?
והיחס לנטורי חרטא ברחוב החסידי כמו נורמאלי או יחס של בוגדים?

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #1 ב- : אוקטובר 24, 2011, 20:36:38 »
בס"ד
נראה לי שהיחס כאל חולי נפש מחללי שם שמים
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק דניאלJTF

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1383
  • "גם כי אלך בגיא צלמות לא אירא רע כי אתה עמדי"
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #2 ב- : אוקטובר 24, 2011, 20:38:42 »
חב"ד זה נחשב?

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #3 ב- : אוקטובר 24, 2011, 20:47:06 »

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #4 ב- : אוקטובר 24, 2011, 20:53:18 »
בס"ד
הוא התכוון אם אתה מכליל את החבדניקים בציבור החרדי
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק eshamir

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 450
  • יהודי אמיתי שמאמין שאין שום פשרות במאבק עם האויב
    • האתר לכל יהודי
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #5 ב- : אוקטובר 24, 2011, 20:55:30 »
אני לא מדבר על סתם חרדים אני מדבר על חסידים אשכנזיים אני יודע שהם כמו נטורי קרטא בנושא של אנטי ציונות ואנטי המדינה אבל הם גם חולי נפש אוהבי ערבים כמוהם?
והיחס לנטורי חרטא ברחוב החסידי כמו נורמאלי או יחס של בוגדים?
אתה נוגע כאן בתפוח אדמה לוהט..
אני למדתי בישיבה שהולכת עם הזרם הליטאי (אבל רוב הבחורים כולל אותי היו בני עדות המזרח)
המסקנה שהגעתי אליה אחרי 4 שנים בבני ברק ואחרי שהספקתי להכיר אנשים מכל הגוונים שם,
זה שכולם שונאים את כולם שם.
הליטאים שונאים חסידים הם קוראים להם משובשים (אבל חסידות בעלז עוד נחשבת בסדר מבחינת הליטאים)
אבל החסידים בעצמם הם לא חובבים גדולים של המדינה, ואם הם ישנאו את נטורי קרטא אז הסיבה
הראשונה תהיה בגלל שהם לא שייכים לחצר שלהם..

בכלל אני חושב שכל החמולתיות הזאת של החסידים היא מיותרת לחלוטין, הם סוגרים שם וורטים (תנאי נישואים)
עם מגילות יוחסין "מי יותר קרוב לאדמו"ר" "מי יותר ממשפחה משובחת" אני חושב שהקב"ה לא אוהב את הדברים האלה בכלל.

בכל מקרה לעניינו.. אני לא נתקלתי בחסידים שדיברו רע על נטורי קרטא, החסידים מתעניינים יותר בעצמם מאשר מה שהולך במדינה
וחבל שזה כך.
"צָרוֹר אֶת הַמִּדְיָנִים וְהִכִּיתֶם אוֹתָם"‏" (‏במדבר כ"ה, יז‏) – "כִּי צֹרֲרִים הֵם לָכֶם בְּנִכְלֵיהֶם אֲשֶׁר נִכְּלוּ לָכֶם" (שם, יח). מכאן אמרו חז"ל: אם בא להרגך - השכם להרגו".

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #6 ב- : אוקטובר 24, 2011, 21:17:10 »
אתה נוגע כאן בתפוח אדמה לוהט..
אני למדתי בישיבה שהולכת עם הזרם הליטאי (אבל רוב הבחורים כולל אותי היו בני עדות המזרח)
המסקנה שהגעתי אליה אחרי 4 שנים בבני ברק ואחרי שהספקתי להכיר אנשים מכל הגוונים שם,
זה שכולם שונאים את כולם שם.
הליטאים שונאים חסידים הם קוראים להם משובשים (אבל חסידות בעלז עוד נחשבת בסדר מבחינת הליטאים)
אבל החסידים בעצמם הם לא חובבים גדולים של המדינה, ואם הם ישנאו את נטורי קרטא אז הסיבה
הראשונה תהיה בגלל שהם לא שייכים לחצר שלהם..

בכלל אני חושב שכל החמולתיות הזאת של החסידים היא מיותרת לחלוטין, הם סוגרים שם וורטים (תנאי נישואים)
עם מגילות יוחסין "מי יותר קרוב לאדמו"ר" "מי יותר ממשפחה משובחת" אני חושב שהקב"ה לא אוהב את הדברים האלה בכלל.

בכל מקרה לעניינו.. אני לא נתקלתי בחסידים שדיברו רע על נטורי קרטא, החסידים מתעניינים יותר בעצמם מאשר מה שהולך במדינה
וחבל שזה כך.

בקיצור אם בית המקדש היה קיים בדורינו הוא היה נחרב 30 פעם עם כל השנאת חינם הזאת...(וזה עוד בלי להכניס את היחס כלפי הספרדים למשוואה).

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק eshamir

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 450
  • יהודי אמיתי שמאמין שאין שום פשרות במאבק עם האויב
    • האתר לכל יהודי
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #7 ב- : אוקטובר 24, 2011, 22:08:24 »
בקיצור אם בית המקדש היה קיים בדורינו הוא היה נחרב 30 פעם עם כל השנאת חינם הזאת...(וזה עוד בלי להכניס את היחס כלפי הספרדים למשוואה).
זה ממש חבל שחלק ניכר מאחינו האשכנזים נגוע בשנאת ישראל כזאת, מה שהולך בבני ברק מלחמות הפשקווילים למינהם
ומשחקי הכוח בתוך החצרות של החסידים, מאבקים פנימיים בין שכונות.. (לכל שכונה שם יש רב משלה.)
ולא נדבר על זה שליטאי שגר בשכונה ליטאית לא ימכור דירה לחסיד.
ממש שנאת חינם מיותרת לחלוטין, יש גם מקרים מאוד קשים שלא יקבלו ילד לתלמוד תורה בגלל שהוא מבית מזרחי.
ה' ירחם על הרשעים שעושים פילוג כזה בהם ישראל, עוונם גדול מאוד.
"צָרוֹר אֶת הַמִּדְיָנִים וְהִכִּיתֶם אוֹתָם"‏" (‏במדבר כ"ה, יז‏) – "כִּי צֹרֲרִים הֵם לָכֶם בְּנִכְלֵיהֶם אֲשֶׁר נִכְּלוּ לָכֶם" (שם, יח). מכאן אמרו חז"ל: אם בא להרגך - השכם להרגו".

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #8 ב- : אוקטובר 25, 2011, 00:02:35 »
ברחוב החרדי מתייחסים לנטורי קרתא כאל קבוצה של פנאטים מטומטמים וקיצוניים שרצים לנשק את הרוצחים שלנו.
ברחוב, החרדים מתייחסים לחלק גדול מחב"ד וברסלב כאל סל של תמהונים משוגעים.

אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #9 ב- : אוקטובר 25, 2011, 05:03:33 »
ברחוב החרדי מתייחסים לנטורי קרתא כאל קבוצה של פנאטים מטומטמים וקיצוניים שרצים לנשק את הרוצחים שלנו.
ברחוב, החרדים מתייחסים לחלק גדול מחב"ד וברסלב כאל סל של תמהונים משוגעים.



אני לא חבדניק ולא ברסלביק.. אבל הברסלב וחבד לפחות מחזירים יהודים בתשובה ומחזקים את העם.. זה טוב ללמוד תורה אבל מה זה שווה אם סגורים כל היום בחדר 24 שעות ורק לומדים ולא אכפת לאף אחד מהעם היהודי? עם כל הכבוד לא כולם ברחוב החרדי גדולי עולם שצריכים להסתגר 24 שעות ביום סביב התורה, וגם גדולי עולם עדיין יוצאים להחזיר בתשובה.

אני לא אומר שיפסיקו ללמוד ויצאו לכבישים לחלק קסטות.. אבל איך הם יכולים לכנות אנשים משוגעים רק בגלל שהם מחזירים בתשובה בדרכים שלהם? נכון ברסלב קופצים כמו משוגעים ורוקדים שעות על אותו השיר בלב כביש מהיר.. אבל אין לכם מושג איך הדבר הזה מחזק אנשים (חילוניים בעיקר).. כמה שזה נראה טיפשי זה מחזק ולאט לאט מתקרבים עוד ועוד לקב"ה.

ומישהו מוכן להסביר לי  :old_WTF_Aza: זה ליטאי ומה זה חסיד? שניהם לומדים תורה, יש להם רב, הם עם פיאות וכ' לא? מה ההבדל פה?

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #10 ב- : אוקטובר 25, 2011, 13:19:27 »
הזרם המקובל של היהדות החרדית מקרב למחזיר בתשובה בעזרת ארגונים כמו צוהר וערכים. הרב אמנון יצחק מקרב יהודים ומחזיר בתשובה בעזרת ארגון שופר.
הבעיה עם חב"ד וברסלב שהן כתות ללא מנהיג. כשאין מנהיג, כל אחד עושה מה שבא לו, לוקח סממן מזהה אחד או שניים ומשייך את עצמו לקבוצה בלי שמישהו יקפיד עליו שילך בתלם.
בחסידויות יש אדמו"ר שקובע מה עושים ויש מוסדות עם סמכות. אם מישהו סוטה מהדרך יותר מדי, בשלב מסויים יטפלו בו.
כאשר אין מנהיג, אתה יכול לשים על עצמך כיפה של נחנח או יחי אדונינו, לגדל זקן גדול ופרוע ולעשות כל עבירה אפשרית, מגניבות ועד משכב זכר.
אם תשים לב, כאשר אותם גדולי עולם מחזירים בתשובה, הם מעבירים את החוזרים בתשובה מסלול מסויים. הרצאות, שיעורים, אירוח שבתות במשפחות חרדיות, ישיבה/מדרשה לבעלי תשובה שבסופו של דבר האיש יוצא חרדי לפי רוח הישיבה, בהנהגת רבותיו ולפי הדרך הקבועה שבה הולכת הקהילה החרדת. הוא משתלב. וזה ההבדל.

ההבדל בין ליטאי לחסיד.
הזרם הליטאי בעקרון הוא המשך של שרשרת מעתיקי השמועה. הדרך המסורתית שנהגו בה יהודים בכל הדורות. יש תורה. הצעירים המובחרים יוצאים בנעוריהם אל מקום תורה, אל גדולי הדור ללמוד מהם תורה והנהגה. הרב בתוקף נסיונו בלימוד, ברוב ידיעותיו בתורה, יש לו סמכות לכוון את התלמיד בלימוד ובהנהגה. אם התלמיד זכה, הוא נעשה רב בעצמו, נשאר באוהלה של תורה ומלמד בעצמו תלמידים. זכה פחות, נשאר בן תורה או אפילו בעל בית, אבל נשאר לו מה שלמד בישיבה. הוא יודע איך להיות יהודי וקובע עיתים לתורה. הזרם הליטאי מתלכד סביב הישיבות, לומדיהן ורבותיהם.

הזרם החסידי החל מהבעל שם טוב. הרבה רבנים באותו דור התנגדו לבעל שם טוב ולשיטתו מאחר וחשדו אותו בשבאות. כמו כן הם גרסו שחדש אסור מן התורה ואין לשנות מן הדרך שבה עם ישראל הלך בכל הדורות.
הזרם החסידי מנחיל רעיונות קבליים ולימוד תורה פשוט שבפשוטים לכל אדם בלי יותר מדי הכנה מקדימה. אצל הזרם החסידי חשיבותה של הישיבה הצטמצם והאדמו"ר תופס את המקום המרכזי שסביבו מתלכדת הקהילה. החסידות מתנהלת כמו בתי אצולה פולניים. החסידים עולים לרגל אל האדמור בימות החל או במועדים, מניחים לפניו פדיון ומבקשים את ברכתו. לכאורה האדמו"ר הוא רב שמנחיל את התורה לכל חסידיו, אבל בפועל הוא יותר מנהיג מאשר מורה.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #11 ב- : אוקטובר 25, 2011, 20:04:00 »
הזרם המקובל של היהדות החרדית מקרב למחזיר בתשובה בעזרת ארגונים כמו צוהר וערכים. הרב אמנון יצחק מקרב יהודים ומחזיר בתשובה בעזרת ארגון שופר.
הבעיה עם חב"ד וברסלב שהן כתות ללא מנהיג. כשאין מנהיג, כל אחד עושה מה שבא לו, לוקח סממן מזהה אחד או שניים ומשייך את עצמו לקבוצה בלי שמישהו יקפיד עליו שילך בתלם.
בחסידויות יש אדמו"ר שקובע מה עושים ויש מוסדות עם סמכות. אם מישהו סוטה מהדרך יותר מדי, בשלב מסויים יטפלו בו.
כאשר אין מנהיג, אתה יכול לשים על עצמך כיפה של נחנח או יחי אדונינו, לגדל זקן גדול ופרוע ולעשות כל עבירה אפשרית, מגניבות ועד משכב זכר.
אם תשים לב, כאשר אותם גדולי עולם מחזירים בתשובה, הם מעבירים את החוזרים בתשובה מסלול מסויים. הרצאות, שיעורים, אירוח שבתות במשפחות חרדיות, ישיבה/מדרשה לבעלי תשובה שבסופו של דבר האיש יוצא חרדי לפי רוח הישיבה, בהנהגת רבותיו ולפי הדרך הקבועה שבה הולכת הקהילה החרדת. הוא משתלב. וזה ההבדל.

ההבדל בין ליטאי לחסיד.
הזרם הליטאי בעקרון הוא המשך של שרשרת מעתיקי השמועה. הדרך המסורתית שנהגו בה יהודים בכל הדורות. יש תורה. הצעירים המובחרים יוצאים בנעוריהם אל מקום תורה, אל גדולי הדור ללמוד מהם תורה והנהגה. הרב בתוקף נסיונו בלימוד, ברוב ידיעותיו בתורה, יש לו סמכות לכוון את התלמיד בלימוד ובהנהגה. אם התלמיד זכה, הוא נעשה רב בעצמו, נשאר באוהלה של תורה ומלמד בעצמו תלמידים. זכה פחות, נשאר בן תורה או אפילו בעל בית, אבל נשאר לו מה שלמד בישיבה. הוא יודע איך להיות יהודי וקובע עיתים לתורה. הזרם הליטאי מתלכד סביב הישיבות, לומדיהן ורבותיהם.

הזרם החסידי החל מהבעל שם טוב. הרבה רבנים באותו דור התנגדו לבעל שם טוב ולשיטתו מאחר וחשדו אותו בשבאות. כמו כן הם גרסו שחדש אסור מן התורה ואין לשנות מן הדרך שבה עם ישראל הלך בכל הדורות.
הזרם החסידי מנחיל רעיונות קבליים ולימוד תורה פשוט שבפשוטים לכל אדם בלי יותר מדי הכנה מקדימה. אצל הזרם החסידי חשיבותה של הישיבה הצטמצם והאדמו"ר תופס את המקום המרכזי שסביבו מתלכדת הקהילה. החסידות מתנהלת כמו בתי אצולה פולניים. החסידים עולים לרגל אל האדמור בימות החל או במועדים, מניחים לפניו פדיון ומבקשים את ברכתו. לכאורה האדמו"ר הוא רב שמנחיל את התורה לכל חסידיו, אבל בפועל הוא יותר מנהיג מאשר מורה.

תודה רבה.
עכשיו רבנים דוגמא כמו הרב כדורי זצוק"ל הם ליטאים או לא קשורים לזה?
ובליטאים \ חסידים מתנגדים ללימוד קבלה? אם אני לא טועה רוב המקובלים של הדורות האחרונים עד זקני המקובלים בימנו ספרדים ולא שייכים לחצרויות ודברים כאלה..
יהודים קלאסים לומדים תורה ומתפללים, בשלב מסויים קבלה ואז כמו שאמרת אם זכו הופכים למקובלים גדולים וכ'..
ועוד דבר, מה היחס ברחוב החרדי אשכנזי חסידי למקובלים ספרדים קמעות וכל זה?

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #12 ב- : אוקטובר 26, 2011, 01:56:39 »
רבנים כמו הרב כדורי שייכים לזרם הספרדי. ליטאים זה האשכנזים שאינם חסידים.
החסידים בכלל לא מתנגדים לקבלה. כמו שאמרתי, בזרם החסידות מנחילים המון רעיונות קבליים להמון הפשוט.
אצל הליטאים יותר נזהרים ושם הקבלה זה עניין ליודעי ח"ן. מי שרכש בקיאות רבה בנגלה ועבר את גיל 40 יכול להתחיל להתעמק בנסתר.

בקשר למקובלים ספרדים וקמיעות, רוב האשכנזים מאוד מזלזלים בתופעות האלה ורואים ברוב האנשים האלה שרלטנים ולא מייחסים כוח רב לדברים הללו. אצל החסידים יש קצת יותר כבוד לקמיעות, אם כי לא למקובלים ספרדים אלא לקמיעות של אדמורים או של חכמי הקבלה מדורות שעברו.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #13 ב- : אוקטובר 26, 2011, 02:24:20 »
עשית לי סדר בראש, תודה.
ויש יריבות בין חסידים לליטאים?

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
איך היחס ברחוב החרדי לנטורי חרטא?
« להגיב #14 ב- : אוקטובר 26, 2011, 18:44:12 »
בהחלט.
הליטאים שמתלכדים סביב הישיבות וראשי הישיבות רואים בחסידים אנשים שעושים מהעיקר טפל ומהטפל עיקר. מזלזלים בלמדנות המפוקפקת של האדמורים ובהצגות שלהם על צדקות ומופתים, על עידוד השתיה (אלכוהול) ומיעוט תלמוד תורה.
החסידים רואים בליטאים אנשים קרים ויבשים שעולמם צר ולחוץ ו... לא יודע מה עוד.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!