כתב נושא: רייס: "עשינו טעויות בעיראק"  (נקרא 1406 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
רייס: "עשינו טעויות בעיראק"
« ב- : מרץ 19, 2007, 15:04:10 »
מזכירת המדינה הודתה שהממשל טעה כי לא שלח מספיק חיילים כדי להתמודד עם האלימות בעיראק.

מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, אמרה היום כי היציאה למלחמה בעיראק היתה מוצדקת, אך הודתה כי הממשל טעה כאשר לא שלח מספיק חיילים כדי להתמודד עם האלימות שפרצה אחרי הפלתו של סדאם חוסיין.

רייס התארחה בתוכנית הבוקר של רשת סי-בי-אס וכאשר נשאלה אם הממשל היה יכול לפעול טוב יותר, היא ענתה "אני לא יודעת. כאשר נביט אחורה עם הזמן, נדע את התשובה לשאלה הזו".

עם זאת, רייס הוסיפה כי בתחילה הסתכלו על השיקום ברמה יותר מבוזרת ומקומית. "אני מאמינה שהדרך של לחימה בחמושים שמוביל דיוויד פטראוס (מפקד הכוחות בעיראק), שבה יש לנו מספיק כוחות כדי לנקות את האזור ולהחזיק בו, כך שניתן להקים ממשל, היא האסטרטגיה הנכונה. וזו כנראה לא היתה המטרה בהתחלה".

ארבע שנים אחרי תחילת המלחמה ואחרי 3,200 הרוגים אמריקנים, מזכירת המדינה קראה לסבלנות ואמרה כי העיראקים מתקדמים לעבר השלמת המעבר לחברה דמוקרטית.

הסנטור הרפובליקני, ג'ון מק'קיין, שלא פעם מתח ביקורת על האסטרטגיה במלחמה, התלונן כי לא היו מספיק חיילים אמריקנים על הקרקע בשבועות ובחודשים הראשונים אחרי הפלישה לעיראק.

הסנטור הדמוקרטי, ג'וזף ביידו, שאף הוא הופיע בתוכנית הבוקר, הדגיש כי "הדרך היחידה לסיים את האלימות העדתית היא לתפוס מדינה או להפעיל ממשלה מבוזרת". "צריך לתת לאנשים האלה (הסונים, השיעים והכורדים) מקום לנשימה כמו שעשינו בבוסניה", אמר. "צריך להפריד בין האנשים האלה. זו אסטרטגיה כושלת".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i