יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
שאלה על תנור בשבת
jonkarni:
כמובן שעל פניו דבריך דחויים מכל וכל.
כשתהייה ראש הסנהדרין תוכל לומר על דבריו שהם טעות אבל
כנראה שתגיד את זה בלשון יותר מנומסת.
וכן כל תימני שאני מכיר מכניס לתנור בשבת לחימום וכן כמה ספרדים
וגם כמה אשכנזים שעושים זאת.
בקשר להחזרה הרבה מאוד פוסקים אומרים שמותר.
בקשר לתנור במצב שבת יהיה בטוח מותר, כי לפי הרב שלמה קורח
ותר גם בתנור רגיל וגם מצב שבת מקל בעוד כמה נושאים.
האלקשי:
--- ציטוט של: jonkarni על אוקטובר 17, 2011, 00:03:20 ---כמובן שעל פניו דבריך דחויים מכל וכל.
כשתהייה ראש הסנהדרין תוכל לומר על דבריו שהם טעות אבל
כנראה שתגיד את זה בלשון יותר מנומסת.
וכן כל תימני שאני מכיר מכניס לתנור בשבת לחימום וכן כמה ספרדים
וגם כמה אשכנזים שעושים זאת.
בקשר להחזרה הרבה מאוד פוסקים אומרים שמותר.
בקשר לתנור במצב שבת יהיה בטוח מותר, כי לפי הרב שלמה קורח
ותר גם בתנור רגיל וגם מצב שבת מקל בעוד כמה נושאים.
--- סוף ציטוט ---
דבריי לא יכולים להיות דחויים מכיון שהם דברי הגמ' וכל הראשונים.
הרב קורח הוא זה שממציא חידוש מחודש לגמרי, לדמות תוך התנור למול המדורה למרות שמפורש כבר בגאונים (תש' הגאונים ורבינו חננאל)
שגם בכירות שלהם לא היתה נוגעת הקדירה בקרקע הכירה אלא היתה עומדת על כסא של ברזל.
בכ"מ, כפי שאמרנו - יש איסור גמור מדין הגמרא להחזיר לפנים התנור שלנו שדינו ככירה, וכל שכן ליתן לכתחילה בשבת.
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה