כתב נושא: קצין "פלשתיני" נורה ע"י חמושים  (נקרא 1425 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
קצין "פלשתיני" נורה ע"י חמושים
« ב- : מרץ 17, 2007, 19:56:36 »
אדם אחד נהרג ואחר נפצע בשתי תקריות ירי ברצועת עזה, יממה לפני הצבעה על אישור הממשלה.

קצין מודיעין פלשתיני נהרג ואדם נוסף נפצע בשתי תקריות ירי היום ברצועת עזה. התקריות מתרחשות יממה לפני שהפרלמנט הפלשתיני יתכנס להצביע על אישור ממשלת האחדות החדשה.
   
חוסיין אסהרי, קצין מודיעין מהרשות הפלשתינית, הנחשב נאמן ליו"ר הרשות, אבו-מאזן, נורה למוות היום אחר הצהריים במרכז העיר דיר אל-בלח שבצפון רצועת עזה. אסהרי נורה על ידי חמוש לא מזוהה בזמן שישב במכוניתו, כשאדם נוסף שנסע עימו נפצע באורח לא ידוע.אף ארגון עדיין לא לקח על עצמו את האחריות לירי.

בתקרית נוספת היום ברצועה, חמושים ירו לעבר בכיר מסוכנות הפליטים של האו"ם בעת שנסע במכוניתו במרכזה העיר עזה. לא היו נפגעים.

תקריות הירי היום מתרחשות על רקע ההצבעה המתוכננת להתרחש מחר בפרלמנט הפלשתיני על הרכבה של ממשלת האחדות, שעל הקמתה סיכמו הפת"ח והחמאס במסגרת הסכם מכה.

ממשלת האחדות תדבוק בזכות השיבה

כבר אתמול פרסמה לשכתו של ראש הממשלה המיועד, איסמאעיל הנייה, את המצע המדיני שלה. לפיו תדבוק ממשלת האחדות בזכות השיבה של הפליטים הפלשתינים, כמו גם בהמשך ההתנגדות, המוגדרת כ"זכות לגיטימית של העם הפלשתיני".

תחת הכותרת "המישור המדיני", מדגישה הממשלה הפלשתינית כי "המפתח לביטחון וליציבות באזור הוא סיום הכיבוש הישראלי והכרה בזכות ההגדרה העצמית של העם הפלשתיני".


בהמשך נכתב כי "הממשלה מחויבת להגן על האינטרסים הלאומיים העליונים של העם הפלשתיני, לשמור על זכויותיו, לשמור על הישגיו ולפתח אותם ולפעול למימוש מטרותיו הלאומיות. הממשלה מכבדת את החלטות הלגיטימציה הבינלאומית וההסכמים שחתם אש"ף". בנוסף, מציינת הממשלה הפלשתינית כי תתנגד "למה שמכונה מדינה בגבולות זמניים" ותדבוק 
"בזכות הפליטים הפלשתיניים לשוב לאדמתם ולרכושם".


היום הודיעה בריטניה שבכוונתה לאפשר לדיפלומטים שלה לקיים קשרי עבודה עם השרים הפלשתינים שאינם חברי חמאס. כך, לפי הודעתו של דיפלומט אירופי בכיר באזור לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, "אין כוונה לשוחח עם אנשי חמאס, אבל גם לא להחרים את כל ממשלת האחדות". הודעה רשמית על כך צפויה לאחר שתאושר הממשלה בפרלמנט הפלשתיני.


אם בריטניה תבחר לקיים קשר עם ממשלת האחדות, הרי שבכך היא תפעל בניגוד לדעת ישראלף, שהבהירה שלא תדון עם הממשלה החדשה. דובר משרד החוץ הבריטי אמר אמר: "אנו נבחן את ממשלת האחדות לפי פעולותיה". לדבריו, "העדיפות העליונה היא לבחון כיצד ניתן לדון עם ממשלת האחדות. נדון בעניין עם הקהילה הבינלאומית בקרוב".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i